نکات مهمی که باید درباره‌ی طراحی داخلی مدرن بدانید

نکات مهمی که باید درباره‌ی طراحی داخلی مدرن بدانید

وقتی از طراحی داخلی مدرن حرف می زنیم، دقیقا از چه چیزی حرف می زنیم؟ این سوالی است که ما تلاش کرده ایم تا در این مقاله به آن پاسخ دهیم. چند سالی می شود که استفاده از سبک مدرن در معماری و طراحی داخلی در کشور های مختلف دنیا از جمله در کشور خودمان ایران رواج زیادی پیدا کرده است و طرفدار های زیادی را به سمت خود جلب کرده است.

معمولاً در گفت و گوی بین مردم، به هر روش جدیدی که خارج از حالت قدیمی و مرسوم باشد، واژه «مدرن» اختصاص داده می‌ شود که در هر زمینه ای این سبک مدرن می تواند ویژگی ها و خصوصیت های خاص و منحصر به فرد خود را داشته باشد. معمولا از سبک مدرن در معماری و طراحی داخلی هم استفاده می‌ شود و حتی به عنوان یکی از شاخه های هنری در بسیاری از دانشگاه ها تدریس می شود.

اما ما می خواهیم کمی تخصصی تر و از زاویه هایی دقیق تر به این موضوع بپردازیم و نکات مهمی را درباره ی طراحی داخلی مدرن برایتان بگوییم. پس تا پایان این مقاله، همراه ما در وب سایت «کارمانی» باشید.

مختصری درباره مدرنیسم در معماری و طراحی

مدرنیسم یک جنبش فلسفی و هنری بود که در اواخر قرن نوزدهم و سال های آغازین قرن بیستم میلادی در جوامع غربی و کشورهای رو به توسعه شکل گرفت .

در واقع هنرمندان در آن دوره می‌ خواستند از شکل های سنتی هنر جدا بشوند و شکل جدید و تازه ای از هنر و فلسفه را به کار بگیرند که انعکاسی از جهان صنعتی باشد ، مثل شهرنشینی ، فناوری ‌های جدید و حتی جنگ ! این سبک در حوزه‌ های مختلف وارد شد و بخش های مختلفی از زندگی مردم جهان را فرا گرفت که یکی از آن ها علم و هنر معماری بود.

شعار معماری و طراحی داخلی مدرن چیست؟

طراحی داخلی مدرن

« فرم تابع عملکرد است. » این جمله را به عبارتی می توان شعار معماری مدرن دانست و حتی می توان یک گام فرا تر نهاد و گفت که خیلی از مفاهیم و موضوعات امروز در حوزه معماری و طراحی داخلی بر پایه همین شعار شکل گرفته اند .

در جنبش مدرنیسم از مصالح سنتی مثل چوب ، سنگ و آجر فاصله گرفته شده و به مصالح صنعتی از جمله شیشه ، فولاد و بتن روی آورده شده است و مسلما پیشرفت این مصالح هم تاثیر به سزایی در این امر داشته است . در این دوره ، خانه ‌ها پنجره‌ های بزرگ و سقف‌ های مسطح پیدا کرده اند و در شکل‌ های مکعبی یا حتی استوانه ‌ای ساخته می‌ شوند . این مصالح و امکانات جدید اجازه می‌ داد که ارتفاع ساختمان ‌ها هم بلندتر بشود.

 

حالا کمی درباره دکوراسیون داخلی مدرن بدانیم

از آن ‌جایی که سبک مدرن می‌ تواند تلفیقی از سبک‌ های دیگر هم باشد ، ارائه یک تعریف دقیق و منحصر به ‌فرد برای آن شاید کمی سخت و دشوار باشد . در ساده ‌ترین حالت می توان گفت که طراحی مدرن انعکاس جنبش هنری مدرن در فضای داخلی است . سبک مدرن با ریشه در معماری اسکاندیناوی و آلمانی دارای مفاهیم و تعریف های ساده‌ ای است.

معمولا در سبک مدرن طراحی و دکوراسیون داخلی ، تمرکز بر استفاده از مصالح و رنگ‌ های خنثی با حذف جزئیات غیر ضروری و استفاده از تک ‌رنگ‌ ها و پارچه ‌ها و بافت ‌های بدون الگو است که این موارد اکثرا در اتاق ‌های سفید جای گرفته اند .

طراحی و دکوراسیون داخلی مدرن بیش تر با خطوط صاف ، فرم هندسی ، فضا های روشن ، ارجحیت عملکرد و فضا های اختصاصی ذخیره‌ سازی شناخته می شود . اکنون می ‌خواهیم در ادامه باهم ببینیم که دکوراسیون داخلی به سبک مدرن دقیقا چه ویژگی‌ هایی دارد و شامل چه مواردی می شود.

ویژگی های سبک مدرن در معماری داخلی و دکوراسیون

طراحی داخلی

از مهم ترین ویژگی های سبک مدرن در طراحی داخلی و دکوراسیون یک ساختمان ، استفاده از خطوط ساده و بی آلایش است و هم چنین برای دوری از تزیین و تجمل زیاد معمولاً از این خطوط ساده استفاده می‌ کنند تا در عین آرامش بخش بودن فضا و زیبا تر شدن وسایل ، فضایی که در اختیار ساکنان و اهالی خانه قرار می گیرد عملکرد گرایی و به عبارتی مطلوبیت بیشتری داشته باشد.

البته بعضی از افراد هم بر این عقیده اند که سبک مدرن در طراحی داخلی و دکوراسیون بیش از حد سرد و ساده است و آن گونه که باید و شاید چشم نواز نیست ، اما اتفاقا بر خلاف تصور آن ها می توان گفت که سبک مدرن در طراحی داخلی و دکوراسیون تماماً باعث ایجاد سادگی و احساس آرامش در فضای خانه ی شما می شود.

با استفاده از اصول و قاعده های خاصی که در سبک مدرن طراحی داخلی پیروی می شود ، نه تنها خانه ی شما زیبا تر و چشم نواز تر به نظر می‌رسد ، بلکه حتی اگر شما در خانه های کوچک و نقلی آپارتمانی زندگی کنید و از این سبک برای تزیین دکوراسیون و طراحی داخلی خانه ی خود استفاده نمایید فضای خانه شما بزرگ تر هم نشان داده می ‌شود و به صورت کاربردی می توانید از تمامی قسمت های خانه استفاده کنید.

بر خلاف تصور عموم استفاده از دکوراسیون مدرن بهترین گزینه برای آپارتمان ها و فضاهای کوچک است که شما می توانید این زیبایی را با استفاده از یک رنگ خنثی یا مات تکمیل کنید . به طور مثال استفاده از رنگ سفید یا طوسی و خاکستری از بهترین گزینه ها برای طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مدرن می باشد.

نکته ی مثبت دیگری که در رابطه با طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی مدرن وجود دارد این است که در کنار این سادگی و زیبایی به دلیل استفاده نکردن بیش از حد از وسایل تزئینی و مجلل و تجملاتی ، هزینه‌ هایی هم که برای طراحی دکوراسیون داخلی تعیین کرده‌ اید به شدت کاهش پیدا می‌ کند و برای شما مقرون به صرفه خواهد بود و دیگر دغدغه ی تناسب وسایل مختلف تزئینی با هم را ندارید و وقت زیادی برای نظافت و گرد گیری آن ها نیاز نخواهید داشت.

۱۰ ویژگی اصلی دکوراسیون داخلی مدرن کدام اند؟

اکنون که نکاتی مقدماتی را درباره مدرنیسم در معماری و هم چنین سبک معماری مدرن با هم مرور کرده ایم و بیشتر با طراحی داخلی مدرن آشنا شده ایم ، وقت آن است تا دقیق تر وارد جزئیات شویم و در ادامه ویژگی های دکوراسیون داخلی مدرن را بشناسیم . آن چه در پی می خوانید ، شامل ۱۰ ویژگی اصلی طراحی داخلی مدرن است که یک به یک به آن پرداخته ایم:

ویژگی ۱ – نقشه آزاد و باز در دکوراسیون مدرن

نخستین ویژگی طراحی داخلی مدرن ، نقشه ی آزاد و باز است. در واقع چیدمانی با نقشه ی باز و آزاد یکی از ضروریات سبک مدرن در طراحی داخلی و دکوراسیون محسوب می شود. این کار باعث می شود شما از شر ساختار و اجزا و هم چنین وسایل غیر ضروری خلاص بشوید و در نتیجه دید گسترده تر و باز تری در خانه شما ایجاد می شود که این موضوع دسترسی ‌ها را هم برای شما و اهالی خانه راحت‌ تر می ‌کند، ضمن آن که در این حالت هوا هم به خوبی در تمام نقاط خانه ی شما جریان پیدا می‌ کند.

 

ویژگی ۲ – استفاده از خطوط صاف در طراحی داخلی مدرن

دومین ویژگی دکوراسیون داخلی مدرن ، استفاده از خطوط صاف در هنگام طراحی است . به عبارت دیگر می توان گفت طرح‌ های مدرن اغلب با خطوط ساده و صاف شکل می‌ گیرند . در سبک مدرن طراحی داخلی ، خطوط قوی عمودی و افقی در شکل‌ گیری فضا و طراحی مبلمان و وسایل تزئینی به وضوح دیده می شوند .

شاید این نکته هم برایتان جالب باشد که در سبک مدرن ستون ببینید ، اما اصلا جای تعجبی ندارد ؛ ستون ‌های استوانه ‌ای با خطوط عمودی و از جنس بتن تقویت شده گاهی در سبک مدرن قابل مشاهده هستند.

ویژگی ۳ به کار گیری عناصر صنعتی در دکوراسیون مدرن

ویژگی سومی که به عنوان یکی از المان های ثابت در طراحی داخلی به سبک مدرن مشاهده می شود ، به کار گیری عناصر صنعتی است . اگر بخواهیم این ویژگی را دقیق تر بگوییم ، باید اشاره کنیم که اگر مصالحی مثل بتن ، شیشه و فولاد پیشرفت نمی‌ کردند و شاهد تحول در تولید این مصالح نبودیم، سبک مدرنی هم در زمینه ی طراحی داخلی در کار نبود و اگر این سبک ادامه پیدا نمی ‌کرد ، پیشرفت‌ های بیش تر این مصالح را هم شاهد نبودیم .

پس یادتان باشد که در سبک مدرن طراحی داخلی و دکوراسیون، حتما از مبلمان فولادی و بتنی برای احترام گذاشتن به هسته ی شکل‌ دهنده ی این سبک استفاده کنید.

ویژگی ۴ پنجره ‌های بزرگ، یکی از الزامات خانه ها در معماری مدرن

ویژگی چهارم از مجموعه ویژگی های اصلی طراحی داخلی و دکوراسیون مدرن ، وجود پنجره های بزرگ در خانه هایی است که با این سبک طراحی شده اند . وقتی به سبک مدرن در طراحی داخلی فکر می ‌کنید ، حجم زیادی از نور را باید متصور شوید ، چون که یکی از الزامات خانه ‌های مدرن پنجره‌ های بزرگ اغلب با پرده‌ هایی بلند و نازک هست .

اگر خانه ی شما به سبک مدرن طراحی شده باشد ، می توانید هوای تمیز و تازه را به درون ریه ‌های خودتان بکشید و از جریان اکسیژن لذت ببرید!

ویژگی ۵ رها کردن قالب ها و چارچوب ها در طراحی مدرن

اگر در یک جمله بخواهیم پنجمین ویژگی دکوراسیون داخلی مدرن را برایتان خلاصه کنیم ، باید بگوییم در طراحی مدرن قالب ‌ها و چارچوب ها را رها کنید ! در این سبک ، تزئیناتی مثل قالب و قرنیز در هر گوشه ای از خانه ی شما جایی ندارند , چون در طراحی مدرن اصل بر حذف جزئیات غیر ضروری هست .

حتی در آشپزخانه‌ های طراحی شده به سبک مدرن حداقل جزئیات استفاده می شود ؛ چه در زمینه ی دستگیره که بیش تر کابینت‌ ها بدون دستگیره هستند و چه در انتخاب متریال که اغلب ساده انتخاب می شوند.

ویژگی ۶ دوری از شلوغی در دکوراسیون مدرن

ویژگی ششم طراحی داخلی مدرن ، دوری از شلوغی و به هم ریختگی است . اپن آشپزخانه ، طاقچه ، دیوار و یا هر جایی که در معرض دید قرار دارد ، در سبک مدرن به تبعیت از این شعار سبک مینیمالیسم که می گوید « کمتر ، بیشتر است » باید خالی از هر گونه آشفتگی و به هم ‌ریختگی و شلوغی باشد. پس باید به نظم‌ دهی و فضای ذخیره ‌سازی در این سبک توجه ویژه ‌ای داشته باشید.

ویژگی ۷ – دیوارهای خنثی، چارچوب معماری مدرن

وجود دیوار های خنثی ، هفتمین ویژگی و یکی از چارچوب های اصلی معماری مدرن است . بعد از تزئینات و نقاشی و کاغذ دیواری ‌های ویکتوریایی ، طرفداران سبک مدرنیسم در طراحی داخلی و دکوراسیون ، به سکون و آرامش دیوار های خنثی روی آوردند . انتخاب رنگ ‌هایی با تناژ سفید و خاکستری برای دیوار ها چه در داخل خانه و چه خارج از خانه ، بیش تر از هر چیزی در سبک مدرن دیده می شود.

ویژگی ۸ استفاده از رنگ ‌های اصلی در دکوراسیون مدرن

رنگ های اصلی را می شناسید؟ آبی ، زرد و قرمز . استفاده از همین رنگ ها ویژگی هشتم در طراحی داخلی مدرن است . فضای داخلی مدرن به انتخاب رنگ ‌های جسورانه شناخته می شود .

در واقع رنگ ‌های زمینه معمولا خنثی و تک رنگ هستند ، اما رنگ ‌های شاخص برای آثار هنری یا بعضی از آیتم ها در خانه مثل مبلمان انتخاب می شوند ، مثل زرد ، آبی، قرمز  و . . .  . حتی برخی پا را فراتر گذاشته اند و استفاده از رنگ های سال توسط کمپانی بنتون را برای استفاده در دکوراسیون مدرن پیشنهاد کرده و می کنند.

ویژگی ۹ مبل های ساده در طراحی داخلی مدرن

ویژگی نهم را می توانیم این گونه خلاصه کنیم : مبلمان شما هر چه ساده تر باشد به سبک مدرن نزدیک تر هست . مبل هایی که در چیدمان مدرن خانه دیده می شوند ، اکثرا با خطوط صاف و ساده طراحی شده اند و تقریبا بدون جزئیات برجسته هستند . پارچه و بافت‌ های استفاده شده در آن ‌ها هم اغلب ساده و بدون الگو هستند . عنصر فلز را نیز در ترکیب با کتان و … زیاد در این سبک مشاهده می کنیم.

ویژگی ۱۰ هنر مدرن در معماری مدرن

و بالاخره رسیدیم به ویژگی دهم ؛ استفاده از هنر مدرن . هنرمندان مدرن نگاه سنتی ‌گراها را به رئالیسم ندارند و سعی دارند هنر را در قالب رنگ ‌های پر جنب و جوش و اشکال بدیع شکل بدهند . هنر انتزاعی ، کوبیسم و فاویسم منبع الهام سبک مدرن هستند.

مهم ترین مزیت های طراحی مدرن

تا این جای کار ۱۰ ویژگی اصلی طراحی داخلی مدرن را شناختیم و با هم مرور کردیم . حال قصد داریم تا به ذکر مهم ترین مزیت های طراحی و دکوراسیون داخلی مدرن بپردازیم . به صورت کلی می توان گفت که مزایای سبک مدرن در دکوراسیون داخلی خانه عبارت اند از:

 

اول ) استفاده بهینه از فضای داخلی و خارجی

در طراحی مدرن سعی بر این هست که از فضای داخلی و خارجی البته با توجه به مقررات طراحی شهری به بهترین و بیش ترین شکل ممکن استفاده بشود . معمولا طراحی یک خانه ی مدرن به صورتی هست که بیش ترین سطح استفاده ، بیش ترین نور و جریان کافی هوای آزاد را در پی داشته باشد.

دوم ) تعادل در کارایی و زیبایی طراحی

خانه ‌هایی با طراحی مدرن اغلب نما های بزرگ خارجی دارند و با خطوط صاف شکل گرفته اند و از عناصری مثل سنگ ، شیشه ، چوب و فلز در آن ها استفاده شده است که همه ی این ‌ها در عین کارایی بسیار زیبا به نظر می ‌رسند . این روند در فضای داخلی هم دنبال می شود .

شاید تصور کنید که اگر جزئیات را از دکوراسیون بگیرید ، فضای خانه خیلی خشک و بی ‌روح می شود ، اما باید بدانید که سبک مدرن در طراحی داخلی ، زیبایی در عین سادگی را می ‌پسندد و چون معمولا خانه ‌هایی به سبک مدرن هیچ وقت از مد نمی افتند و به مدت طولانی سبک شان حفظ می شود ، پس زیبایی بصری یکی از اصول سبک مدرن در طراحی داخلی به شمار می آید.

سوم ) سازگاری با محیط زیست و پایداری بالا

در طراحی مدرن سعی بر استفاده از انرژی بازیافتی هست و در قسمت ‌های مختلف ساخت به کاهش هر چه بیش تر زباله تاکید می شود . در بسیاری از خانه های مدرن از مصالح ساختمانی بازیافتی و پایدار و وسایل لوله‌ کشی کم مصرف استفاده می شود و گاهی روشنایی را هم با مصرف انرژی تامین می ‌کنند . پس تعبیه سیستم ‌های مربوط به این موارد نیز باید مد نظر باشند.

چهارم  ) وجود فضاهایی با انعطاف پذیری بالا

وقتی اصل نقشه آزاد و باز را با سادگی همراه کنید ، فضا های منعطفی به وجود می آیند که این قابلیت را دارند تا به شکل‌ ها و کاربری‌ های مختلف تغییر کنند . حتی با وجود مبلمان ‌های چند عملکردی و قابل حمل می شود از خرید های مجدد هم جلو گیری کرد.

اما معایب دکوراسیون داخلی مدرن چیست؟

درست است که سبک مدرن در طراحی داخلی و دکوراسیون ، طرفداران بسیار زیاد و مزایت های قابل توجهی دارد ، اما این سبک هم مثل هر سبک دیگری در معماری ، مطمئنا عاری از هیچ گونه عیب و نقصی نیست. پس حالا معایب سبک مدرن را با هم مرور می کنیم:

یک چیزی برای جلب توجه وجود ندارد!

اگر به دنبال جلب توجه هستید یا می ‌خواهید دکوراسیون شاخص و منحصر به فردی داشته باشید ، سبک مدرن به شما پیشنهاد نمی شود ؛ می پرسید چرا ؟ چون حتی اگر فرم متفاوتی استفاده بشود و ابعاد تغییر کنند ، باز هم سبک مدرن به چشم خیلی ‌ها آشنا می آید . پس این که بتوانید فضایی مدرن طراحی کنید که متمایز باشد کار سختی به نظر می ‌رسد . حتی خرید مبلمان ‌های خاص و هزینه ‌های گزاف هم ممکن است نگاه دومی از جانب بیننده را برای شما به دنبال داشته باشد ، نه بیش تر . همه ی این ‌ها هم به خاطر روح حاکم بر فضاهای مدرن هست.

دو شاید با خانه‌ی شما تطابق نداشته باشد!

نمی شود برای همه ی خانه‌ ها سبک مدرن را پیشنهاد کرد و اصرار داشت که حتما همین سبک در یک خانه پیاده سازی و اجرا شود . اگر فضای بیرونی و دیوار ها و تزئینات داخلی گویای سبک کلاسیک باشند ، اجرای دکوراسیون مدرن کار را به اصطلاح نچسب می‌ کند و آن گونه که در بین مردم رایج است، به فضا نمی نشیند.

این عدم تطابق باعث آشفتگی و ایجاد حس سردرگمی می شود . پس به این نکته باید دقت داشته باشید که سبک مدرن را علاوه بر این که باید در تمامی قسمت‌ های خانه اجرا کنید ، در ابتدا باید بررسی کنید و ببینید که اصلا این سبک با روح فضایی که شما مد نظر دارید هم سازگار هست یا نه.

بهترین شرکت طراحی داخلی در مشهد را چطور پیدا کنیم؟

پیدا کردن شرکت های طراحی داخلی و دکوراسیون خوب در دنیای طراحی برای زنده کردن چشم انداز شما می تواند کمی چالش برانگیز باشد . قبل از انتخاب و همکاری با شرکت ‌های طراحی داخلی ، باید یک ایده سطحی از آن چه به دنبال آن هستید و هم چنین فهرستی از باید ها و نباید های اصلی خود داشته باشید .

این یک نقطه شروع عالی است ؛ زیرا تضمین می کند که شرکت طراحی داخلی امکانات را به میزانی محدود می کند که مطمئن است شما از آن خوشحال می شوید ، زیرا نظر شما به عنوان کارفرما بیش ترین اهمیت را دارد.

قبل از اولین جلسه خود با برترین شرکت های طراحی داخلی در مشهد ، مطمئن شوید که همه ی کارهای قبلی آن شرکت ها را در اینستاگرام یا فیس بوک آن ها دیده اید . اهمیت این کار از این جهت است که به شما کمک می کند تا از کار هایی که بر اساس پروژه‌ های طراحی داخلی قبلی خود به مشتریان ارائه می‌ دهند ، ایده های وسیعی بگیرید و بتوانید درباره جزئیات با آن ها صحبت کنید .

علاوه بر این ، هنگامی که به دنبال برترین شرکت‌ های طراحی داخلی هستید ، با شرکت ‌هایی ارتباط برقرار کنید که نمونه کار های آن ها به شما احساس خوبی می ‌دهند ، سبک آن‌ ها برای شما جذاب است و هم چنین با طراحی سبکی که می‌ خواهید مطابقت دارند.

چرا «کارمانی» را انتخاب کنیم؟

در بین برترین و موفق ‌ترین شرکت ‌های معماری و طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی مشهد ، ما به شما همکاری با «گروه معماری کارمانی» را پیشنهاد می کنیم که با ۲۸ سال سابقه فعالیت ، طیف گسترده ای از خدمات معماری داخلی از جمله طراحی دکوراسیون داخلی ، طراحی ویلا و فضای سبز ، بازسازی و طراحی داخلی در شهر مشهد را ارائه می کند .

تلاش مدیران این شرکت در کنار بهره گیری از تخصص ، تجربه و خلاقیت بالا باعث شده است تا این شرکت بتواند نام خود را در فهرست بهترین شرکت های معماری و طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی مشهد قرار دهد . پس چنانچه به دنبال اجرای سبک مدرن در طراحی داخلی و دکوراسیون پروژه های خود هستید و در پس این جست و جو می خواهید با بهترین شرکت طراحی داخلی مشهد همکاری کنید ، ما دست شما را به گرمی می فشاریم و از همکاری با شما صمیمانه استقبال می کنیم.

جمع بندی پایانی

امیدواریم تا پایان این مقاله از آن‌ چه پیش روی شما قرار گرفت ، بهره کافی برده باشید . ما در این مطلب تلاش کردیم تا برای کسانی که می خواهند با طراحی داخلی مدرن آشنا شوند ، مجموعه ای از نکات مهم و کاربردی ای را که هر کسی باید درباره ‌ی طراحی داخلی مدرن بداند ارائه دهیم . در این مقاله با مفهوم و پیشینه ی مدرنیسم و کاربرد آن در معماری و دکوراسیون داخلی آشنا شدیم.

اصول دکوراسیون مدرن را مرور کردیم و گفتیم که نقشه ی آزاد و باز ، استفاده از خطوط صاف ، به کار گیری عناصر صنعتی ، استفاده از پنجره ‌های بزرگ ، رها کردن قالب ها و چارچوب ها ، دوری از هر گونه آشفتگی و به هم ‌ریختگی و شلوغی ، وجود دیوار های خنثی ، استفاده از رنگ ‌های اصلی ، قرار دادن مبل های ساده و استفاده از هنر مدرن در طراحی مدرن ، از جمله ویژگی ها اصلی مدرنیسم در طراحی و دکوراسیون داخلی است .

هم چنین در ادامه مجموعه مزیت ها و معایب طراحی داخلی مدرن را مرور کردیم . در پایان نیز برای آن دسته از مخاطبانی که به دنبال انتخاب بهترین شرکت های طراحی داخلی در مشهد هستند ، نحوه بررسی بین شرکت های مختلف را توضیح دادیم.

چنانچه نظری درباره ی این مقاله دارید و یا سوالی در ارتباط با طراحی داخلی مدرن ذهن تان را به خود مشغول کرده است ، برای ما بنویسید ؛ ما این جاییم تا نظرات و سوالات شما را پاسخ دهیم.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید