اکنون مورد بحث ما سبک طراحی داخلی مینیمال است. سعی داریم همه انچه در مورد طراحی داخلی مینیمال وجود دارد را برای شما مطرح کنیم. تا در منزل خود از طراحی، چیدمان و اجرای دکوراسیون مینیمال بهره مند شوید.

طراحی داخلی مینیمال چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

ابتدا به تعرف واژه مینیما می پردازیم. کلمه مینیمال واژه لاتین است. که در لغت به معنی حداقل است. اصطلاح مینی مالیست نیز باتوجه به محل کاربرد آن به معنای استفاده کردن از حداقل ها می باشد. به همین منظظور به ساده بودن و ساده گرایی شهرت دارند.

می توان گفت ساده گرایی همان مینیمالیسم بوده و در صنعت دکوراسیون نیز به ساده تر کردن فضا و محیط و استفاده کمتر از تزئینات  و لوازم در هر فضاسبک مینیمال گفته می شود.

سبک مینیمال در اتاق خواب و ویژگی های آن

برای طراحی داخلی مینیمال ز اتاق خواب شروع می کنیم. اتاق خواب ساده و مینیمال باید چه ویژگی هایی داشته باشد. تا بتوان از ان در دکوراسیون مینیمال دفاع کرد.

استفاده از رنگ روشن از مهمترین نمایه های اصلی مینیمالیست است. دقت داشته باشید که رنگ روشن که برای اتاق خواب استفاده می شود. دلیلی بر مینیمال بودن آن جا نیست.

دیوارهای ساده و بدون پترن، به منظور جلوگیری از بی نظمی، اتاق خواب مینیمال را با رنگ روشنو به خصوص رنگ سفید تزیین می کنند. استفاده از الگوهای محو نیز از مواردی است که مشاده شده. اما هر چه اتاق ساده تر باشد رعایت دکوراسیون مینیمال بیشتر است.

بخش بعدی در اتاق خواب پنجره، پرده و نور آن می باشد. واضح است که در میان چشمه نور، نور طبیعی روز در اولویت اصلی است. پس از آن برای شب نیز از نورهای فلت یا مسطح که غیرمستقیم و با بلاکرها بع اتاق تابیده می شوند، مورد نظر هستند.

سرویس بهداشتی و حمام با طراحی داخلی مینیمال

برای این که یک سرویس بهداشتی یا حمام با دکوراسیون مینیمال می توانید با اضافه یا کم کردن وسایل سرویس بهداشتی و حمام خود به راحتی می توانید به دکوراسیون مینیمال دست بیابید. برای این کار اول به سراغ سرویس بهداشتی بروید. از آینه شروع کنید. برای این کار یک آینه بزرگ و عریض در بخش میز توالت قرار دهید. اگر فضای سرویس بهداشتی کوچک است سراغ آینه ای که تمام عرض دیوار را بپوشاند بروید.

برای حمام دکوراسیون متفاوت است. دکوراسیون مینیمال در حمام به دو دسته حمام بدون وان و حمام دارای وان تقسیم می شوند. در حمام وان دار هرگز وسیله ها و لوازم شست و شو را روی لبه نچینید. در کنار وان یک چهارپایه چوبی ضد آب استفاده کنید. تا وسایل را بروی آن قرار دهید. اگر از حمام بدون وان استفاده می کنید. یک وسیله جادار و بزرگ برای حمام تهیه کنید. رنگ شیر آلات را از رنگ سفید و در صورت عدم وجود نقره ای مات استفاده کنید.

نور محیط را به سفید و مهتابی تغییر دهید. از رنگ های خنثی نیز استفاده کنید. به این ترتیب با انجام این تغییرات طراحی داخلی مینیمال حمام و سرویس بهداشتی انجام شده است.

سرویس بهداشتی و حمام با طراحی داخلی مینیمال

آشپزخانه با طراحی داخلی مینیمال

آشپزخانه جدید ناخواسته از مد روز به سمت مینیمال شدن حرکت کرده اند. به طوری که یک آشپزخانه در طراحی امروزی تمام المان های ساده و حداقلی ساده است. از پنهان کردن تمام لوازم در کابینت که هر کدام به ظرافت صورت گرفته . تا رنگ های ساده و یکدست خنثی که با شرایط آشپزخانه همخوانی دارد. در این بین مدل های پیاده سازی طرح های مینیمال در آشپزخانه باعث شده که سادگی به چشم بیاید. طرح آشپزخانه جزیره ای که فضای آشپزخانه را به دوبخش ساده و زیبا تقسیم می کند. به بیننده اقا می کند که برای رسیدن به حداقل ها شکستن بعضی از اصول کار را بهتر و جذاب می کند.

آشپزخانه با طراحی داخلی مینیمال
آشپزخانه

سبک های خطی نیز در کنار ایده ها باعث می شوند آشپزخانه ساده تر هستند خود را به ما نشان دهند. این نوع طراحی باعث می شود هیچ فراز و فرودی میان ابزارها و وسایل آشپزخانه به چشم نیایدو محیط یکپارچگی خود را حفظ کند. بهترین انواع دکوراسیون مینیمال در آشپزخانه سبک های امریکایی و ایتالیایی است. چرا که اهمیت ویژه مطبخ ها در این دو باعث شده است. که برای زیبایی و تنوع همه سلایق کارها بسیاری صورت گیرد.

اتاق کار با طراحی داخلی مینیمال

اتاق کار را با طراحی داخلی مینیمال بررسی می کنیم. دکوراسیون مینیمال که در اتاق کار  مد نظر است. اتاق کار در اذهان محلی است که دارای بهم ریختگی ها و شلوغی هاکه ساعت ها وقت نیاز است تا به حالت خود برگردد.

با ایجاد باکس ها و قفسه ها ساده، چه بر روی دیوار و چه به صورت کمد، تمامی لوازم را خارج از دید کنید. صندلی میز خود را آراسته و مرتب کنید. در مرحله به سراغ کتابخانه رفته و آن را مرتب کنید.

اگر دیوارها نیاز به نقاشی دارند آن ها را با رنگ های آبی آسمانی با سفید یا خاکستری رنگ کنید. برای مینیمال شدن کافی است که اتاق را از اضافات دور نگهدارید.

 
طراحی و دکوراسیون داخلی منزل خود را به شرکت طراحی و دکوراسیون داخلی کارمانی بسپارید.
با دوستان خود به اشتراک بگذارید