۹ کاری که بهترین دیزاینر و طراح داخلی مشهد انجام می‌دهد | کارمانی

۹ کاری که بهترین دیزاینر و طراح داخلی مشهد انجام می‌دهد | کارمانی

چطور با بهترین طراح داخلی و دیزاینر مشهد همکاری کنیم؟ راهنمای کامل همراه با برنامه زمانی و پیش‌بینی بودجه و هزینه طراحی

بهترین دیزاینر و طراح داخلی در مشهد

گروه معماری کارمانی | فرقی نمی‌کند خانه یا آپارتمان یا مجتمع مسکونی شما، در کدام نقطه از شهر مشهد واقع شده است؛ احمدآباد، ناصرخسرو، سجاد، وکیل‌آباد، هاشمیه، هنرستان، هفت‌تیر، کوهسنگی یا هر محله دیگری از مشهد. به‌هرحال خانه، جایی برای آرامش و راحتی است و زیبایی و شکوه خانه‌ای که در آن سکونت دارید، از اهمیت زیادی برخوردار است. پس به همین دلیل است که طراحی داخلی و دکوراسیون خانه یکی از مهم‌ترین گزینه‌هایی است که می‌تواند به القای حس آرامش و بالا بردن روحیه ساکنان خانه کمک کند و در زیبایی و شکوه خانه شما موثر باشد. هدف طراحی داخلی استفاده مناسب از فضا و هم‌چنین حفظ تعادل و زیبایی در محیط پیرامون ماست. ما در این مقاله قصد داریم لیست بهترین طراحان داخلی مشهد را به شما ارائه کنیم، سپس طریقه انتخاب و همکاری با بهترین طراح داخلی مشهد را برایتان شرح می‌دهیم. پس تا پایان همراه ما باشید.

* * * * *

بهترین دیزاینر و طراح داخلی مشهد را می‌شناسید؟

به طور کلی هدف طراحان داخلی از اجرای پروژه‌های مختلف طراحی این است که مطمئن شوند فضاهایی که طراحی می‌کنند، کاملا برای ساکنان آن‌ها کاربردی بوده و ساختمان‌های مورد نظر با هرنوع کارایی و کاربردی که دارند، ساختمان‌هایی ایمن، زیبا، چشم‌نواز و متناسب با نیازهای گوناگون ساکنین طراحی شده باشند. پس طراحی داخلی یک مهارت چندگانه است که شامل مجموعه‌ای از اندیشه‌ها و سبک‌ها و کارهای متعدد و جزئیات مختلف باشد؛ به همین دلیل شاید بهتر باشد به جای سپردن پروژه‌های طراحی داخلی به یک فرد، یک شرکت معماری و طراحی داخلی و دکوراسیون را انتخاب کنیم تا به اهدافی که در ذهن داریم، نزدیک‌تر شویم. ما در این‌جا فهرستی از برترین شرکت‌های معماری و دکوراسیون داخلی مشهد را برایتان گردآوری کرده‌ایم تا با آسودگی خیال از یافتن بهترین‌ها، به سراغ نحوه انتخاب بهترین طراح داخلی بروید.

۱کارمانی
طراحی و نظارت، اجرا و ساخت ( معماری و دکوراسیون داخلی)
شماره تماس:

۰۹۱۵۲۴۳۹۰۵۸

۲هزارهطراحی پلان و محسابات سازهشماره تماس:
۰۹۱۵۲۳۸۹۰۵۷
۳مهرطراحی پلان و معماری داخلیشماره تماس:
۰۹۱۵۷۳۳۹۴۰۶
۴آرینطراحی،نظارت و ساخت
نما
شماره تماس:
۰۹۱۵۷۳۵۲۴۳۱
۵ماورامعماری و معماری داخلیشماره تماس:
۰۹۱۵۴۸۶۰۸۹۱
۶آرمانیمعماری و محاسباتشماره تماس:
۰۹۱۵۷۳۶۴۵۸۹
۷نیانمحاسبات سازه و عمران و طراحی پلان
شماره تماس:
۰۹۱۵۰۵۰۵۶۹۲
۸ارج آرکطراحی و دکوراسیون داخلیشماره تماس:
۰۹۱۵۶۱۱۷۲۱۰
۹خانه آرمانی دکوراسیون داخلیشماره تماس:
۰۹۰۱۴۳۸۵۷۰۸
۱۰پاژمعماری و دکوراسیون داخلیشماره تماس:
۰۹۲۰۲۹۰۲۵۹۰

* * * * *

چگونه طراح داخلی یا دیزاینر مناسب خود را انتخاب کنیم؟

یک طراح داخلی می تواند به شما کمک کند تا هر فضایی را در خانه ی خود بازطراحی یا دیزاین کنید ، همچنین یک دیزاینر خوب به شما در فرایند نوسازی یا بازسازی خانه تان کمک می کند یا حتی شما می توانید با سازنده و معمار خود شریک شوید تا خانه ای سفارشی ایجاد کنید به طوری که متناسب با سبک زندگی و زیبایی طراحی مدنظر شما باشد . یک طراح داخلی توانمند و باتجربه می تواند کارهای متعددی برای شما انجام دهد ؛ از مشاوره تخصصی گرفته تا طراحی دکوراسیون و اجرا ، یک طراح داخلی طیف وسیعی از خدمات را برای شما ارائه می دهد .

شما می توانید یک طراح داخلی برای رسیدن به هر سبکی و برآورده کردن هر بودجه ای پیدا کنید . اکثر آن ها قادر به کار با طیف گسترده ای از گرایش ها و سبک های طراحی هستند . در این مقاله که پیش روی شماست ، چند روش برای یافتن یک طراح و دیزاینر مناسب برای شما ارائه می دهیم .

 

تفاوت طراح داخلی و دکوراتور چیست؟

به طور کلی تفاوت بین یک طراح داخلی و یک دکوراتور داخلی در معنای حقیقی آن به حیطه کاری و تخصص هر یک از آن ها مربوط می شود . عبارت های « طراح داخلی » و « دکوراتور » اغلب در میان عموم مردم با یک معنی به کار می روند ، اما در حقیقت این دو شغل کاملا با یکدیگر متفاوت هستند و باید میان آن ها تفاوت قائل بود . این نام ها و اسامی مرتبط سبب ایجاد اشتباهاتی بین مردم شده اند . باید دانست که دکوراتور و طراح داخلی هر دو به دکوراسیون یک فضا مشغول هستند ؛ با این تفاوت که « دکوراسیون » به معنای مبله کردن و تزیین یک فضا با اشیای زیبا و به روز است ، در حالی که « طراحی داخلی » فراتر از آن عمل می کند و به طور مشخص طراحی داخلی ، هنر و علم درک رفتار افراد به منظور ساخت فضاهای کاربردی در یک ساختمان است .

اگر بخواهیم دقیق تر به تفاوت های این دو حرفه بپردازیم ، باید بگوییم که یک طراح داخلی ضرورتا به طراحی فضا می پردازد . این کار تا حدودی به ساخت و سازهایی هم چون فرو ریختن یک دیوار ، ساخت یک دیوار جدید ، جا به جایی ، تغییر کف پوش و سایر تغییرات در یک فضا نیاز خواهد داشت . از سوی دیگر ، یک دکوراتور تنها به جزئیات دکور خانه می پردازد و بنا بر این کار دکوراتورها مراحل ساخت و ساز را شامل نمی شود . با وجود این که این دو حرفه ، شباهت های بسیار زیادی با یکدیگر دارند ، اما تفاوت های کلیدی میان آن ها وجود دارد و هر کدام به نوعی می توانند بر پروژه ی شما تاثیر داشته باشند .

  • دکوراتور های داخلی به فضاهای کاملاً ساخته شده کمک می کنند تا زیبایی بیشتری پیدا کنند . اگر کار ساختمانی نداشته باشید ، یک دکوراتور می تواند به شما در تصمیم گیری در مورد سبک و استایل طراحی داخلی خانه ، انتخاب هایی مانند کاغذ دیواری ، رنگ و مبلمان ، انتخاب وسایل روشنایی و لوازم جانبی یا انتخاب مدل های در و پنجره یا سایر ملزومات خانه کمک کند .
  • طراح های داخلی می توانند کمک های تزئینی را در کنار تخصص طراحی سازه به شما ارائه دهند . علاوه بر قابلیت های ذکر شده در بالا ، طراحان داخلی هم چنین در ارائه راهنمایی های طراحی در مرحله طراحی معماری خانه ی شما ، در حین ساخت و پس از آن تخصص دارند . آن ها اغلب در کار های مربوط به یک پروژه به طور مستقیم با شما ، سازنده و معمار شما ارتباط دارند و برای انتخاب طرحی که اطمینان حاصل شود زیبایی شناسی مورد نظر شما در سراسر خانه را پیاده سازی می کند ، به خوبی آشنا هستند .

طراحان داخلی راه‌ حل‌ های خلاقانه و فنی را برای ایجاد فضاهای کاربردی و جذابی که متناسب با سبک شما و به نفع کیفیت زندگی شما باشد ، به کار می ‌گیرند . هنگام توسعه یک سبک طراحی ، طراحان داخلی اغلب مطابق با کدهای فنی و الزامات قانونی و در عین حال رعایت پایداری محیط زیست ، همه موارد را در نظر می گیرند . طرح های آن ها با اسکلت بندی و ظاهر خانه جدید شما یا پوسته موجود خانه در حال بازسازی شما هماهنگ است .

اما تفاوت بین طراحان داخلی و دکوراتورها به همین ها ختم نمی شود و این بحث به تحصیلات و اعتبار آن ها نیز گسترش می یابد .

  • طراحان داخلی مواردی از قبیل رنگ و پارچه ، طراحی به کمک کامپیوتر ، طراحی ، برنامه ریزی فضا ، معماری و طراحی مبلمان را مطالعه می کنند . در برخی از کشور ها آن ها را ملزم به قبولی در آزمون هایی خاص و ثبت نام در شوراهای حاکمیتی می کنند تا به عنوان یک طراح داخلی عمل کنند . آن ها ممکن است مدرک طراحی داخلی داشته باشند و اغلب قبل از شروع کار خود با یک طراح با تجربه آموزش می بینند . اغلب آنها توسط انجمن طراحان داخلی هر کشور تایید شده اند یا یک آزمون گواهی نامه حرفه ای از شوراهای ملی صلاحیت طراحی داخلی را گذرانده اند .
  • دکوراتور های داخلی نیازی به داشتن مدرک ، گواهی نامه یا آموزش رسمی ندارند ، در درجه اول به این دلیل که آن ها نقشی در برنامه ریزی ساختاری ندارند . آن ها فقط بر روی ظاهر یک فضا تمرکز می کنند . ممکن است طراحان دکوراسیون داخلی دوره هایی را با تمرکز بر رنگ ها ، پارچه ها و موارد دیگر گذرانده باشند ، اما نه در حد یک طراح . گواهی نامه های آن ها شامل گواهی نامه بین المللی دکوراسیون داخلی است . به بیان ساده ، طراحان داخلی اغلب همراه با تغییرات ساختمانی فضا را تزئین می کنند ، اما دکوراتورهای داخلی نقشی در انتخاب طراحی ساختاری ندارند .

* * * * *

چه زمانی و چرا باید با یک طراح داخلی همکاری کنیم؟

وجود یک طراح داخلی برای پروژه های بزرگ خانه سازی یا بازسازی سفارشی بسیار مهم است . صدها تصمیم در فرایند طراحی داخلی خانه ی شما وجود دارد که باید گرفته شود ، که بدون حضور کسی که واقعاً دیدگاه شما را به درستی درک می کند ، می تواند بسیار استرس زا باشد .

اگر مشغول ساختن یک خانه ی جدید هستید ، بهترین زمان برای اضافه کردن یک طراح داخلی به تیم سازنده و معمار خانه ی شما ، در مرحله ی طراحی معماری است . قبل از این که نقشه ها و مشخصات شما کامل شود ، حتما آن ها را توسط سازنده و طراح داخلی خود بررسی کنید . در حالت ایده آل ، شما سازنده و طراح داخلی خود را به یک یا چند جلسه طراحی خود با معمار می آورید . وقتی همکاری بین آن ها حاصل می شود ، در حقیقت این موضوع تضمین را می کنند که بهترین نسخه ی خانه ی آینده شما را ایجاد کنند . سازنده ی شما می تواند برای طراحی خانه شما را از نظر عملکرد ، ملاحظات بودجه و قابلیت ساخت راهنمایی کند . طراح داخلی شما از عناصر کوچک و بزرگ استفاده می کند که حس شکوه و زندگی و زیبایی طراحی خانه شما را بهبود می بخشد . گرد هم آوردن تمام اعضای یک تیم رویایی در زمینه طراحی و اجرای دکوراسیون به شما دریچه ای برای نحوه ارتباط و همکاری اعضای درگیر در پروژه با یکدیگر می دهد . این واقعاً احساس ارزشمندی برای سفر پیش رو است .

شما می توانید یک طراح داخلی را برای هر اندازه بودجه یا پروژه ای که مد نظر دارید پیدا کنید . طراحان داخلی ساختارهای مختلف هزینه و پرداخت دارند ، بنا بر این شما می توانید آن مدلی را که برای پروژه خود راحت تر هستید ، تعیین کنید . حتی اگر بودجه شما کم است ، باز هم می توانید با چند ساعت مشاوره یا گفت و گو با طراحان یا شرکت های مختلف ، آپشن ها را با قیمت مناسب دریافت کنید .

* * * * *

چطور یک طراحی داخلی خوب برای پروژه خود انتخاب کنیم؟

اولین قدم شما در انتخاب یک طراح داخلی ، شناسایی سبک و شیوه ی الهام بخش شماست . شما باید بدانید و البته مشخص کنید که چه می خواهید ، بودجه شما چقدر است ، و مقدار زمانی که مایلید برای پروژه خود اختصاص دهید چه میزان است . اگر هیچ ایده ی محکمی در مورد نوع طرحی که دوست دارید ندارید ، برای عملکرد و سبکی که برای شما و خانواده تان جذابیت بیشتری دارد ، از منابع زیر الهام بگیرید:

  • به مجلات مختلف مانند Southern Living یا Metropolitan Home یا وب سایت های معتبر معماری و طراحی جهان مانند Houzz، Pinterest یا ElleDecor مراجعه کنید . به طرح ها نگاه کنید و زمانی که موردی را پیدا کردید که علاقه شما را برانگیخت ، عکس را ذخیره کنید و سپس آن را به طراح داخلی خود نشان دهید تا او بداند چه سبکی مورد نظر شماست . تعدادی از برترین وب سایت های معماری دنیا عبارت اند از :
  1. Largo Studio
  2. Ark Shelter
  3. Olson Kundig
  4. MAFCO House
  5. SOM
  6. Kilograph
  7. Archi-Graphi
  • از خانه های برتر یا سبک طراحی خانه های برتر در منطقه سکونت خود دیدن کنید . اگر آن چه را که می بینید دوست دارید ، نام طراح داخلی آن خانه را بپرسید یا تصویر آن را ثبت کنید و به طراح خودتان نشان دهید .
  • نمونه کارهای سازنده و معمار خود را مطالعه کنید و از آن ها برای معرفی طراح داخلی کمک و مشورت بخواهید .
  • اگر یکی از دوستان یا یکی از اعضای خانواده ی شما ، خانه ای با ظاهری عالی دارد که دوستش دارید ، نام طراح داخلی که مسئول چیدمان آن است را از وی بپرسید .
  • برترین طراحان داخلی را از طریق سازمان های حرفه ای و نهادهای عمومی پیدا کنید .

قبل از ملاقات با کاندیداهای طراحی داخلی خود ، باید درک محکمی از سبک شخصی خود یا رنگ ها و طرح هایی که شما را جذب می کنند ، داشته باشید . بهترین راه برای انتقال این موضوع با عکس هایی الهام بخش است که پیش از آن جمع آوری کرده اید . با فهرست گزینه های خود برای طراح داخلی ، هر یک از نمونه کارهای آن ها را به صورت آنلاین ارزیابی کنید تا دامنه کار و گستره ی فعالیت آن ها را ببینید و مطمئن شوید که زیبایی طراحی آن ها با مضامین عکس های الهام گرفته شده شما مطابقت دارد . هم چنین ممکن است بخواهید وب سایت آن ها را برای اعتبار و گواهی نامه ها بررسی کنید .

هنگامی که فهرست خود را به ۲ تا ۳ گزینه نهایی خود برای طراحی داخلی محدود کردید ، جلسات رو در رو با هر کدام برنامه ریزی کنید . در طول این جلسه ها می خواهید تأیید کنید که زیبایی کار آن ها را دوست دارید و هم چنین احساس کنید که آن ها چگونه با مشتریان و پروژه های خود برخورد می کنند ، و متقابلا آن ها هم به دنبال درک دیدگاه شما ، سازمان دهی کردن و آشنایی و ارتباط با بسیاری از طرح ها و سبک های موجود در منطقه ی شما هستند .

نحوه ی کار با بهترین طراح داخلی

اول و مهم تر از همه ، باید بودجه خود را تعیین کنید و برنامه خود را مطابق با آن در پیش بگیرید . برخی از طراحان داخلی یا شرکت های طراحی ، پروژه ها یا بودجه های کوچک را قبول نمی کنند . همیشه بهتر است که طراح بداند قبل از شروع یک پروژه ی طراحی ، شما چقدر می توانید هزینه کنید . از شرکت طراحی خود در مورد ساختار هزینه طرح های مورد نظر خودتان و سبک کاری آن شرکت بپرسید . ممکن است هر شرکت یک نرخ ثابت برای کل پروژه ، نرخ ساعتی ، یا هزینه مازاد دریافت کند . ( هزینه مازاد زمانی است که طراح یک سطح روی مواد خریداری شده با تخفیف اضافه می کند و سپس آن مقدار را به عنوان بخشی از هزینه نگه می دارد. )

در یک پروژه بزرگ ، طراح ممکن است ساختار هزینه و بودجه ترکیبی را ارائه دهد . فقط مطمئن شوید که کاملا متوجه شده اید که آن شرکت یا طراح چگونه کار می کند تا هیچ بهانه یا تعجبی بعد از پایان کار وجود نداشته باشد . اکثر طراحان قبل از شروع کار درخواست یک بودجه اولیه می کنند . ساختار آن ها هرچه که باشد ، شما لازم است مطمئن شوید که با آن راحت هستید . پس حتما درباره ی این موارد در شروع کار مذاکره کنید که گفته اند « جنگ اول ، بِه از صلح آخر ! »

چطور با دیزاینر و طراح داخلی خلاق خود تعامل و مشارکت کنیم؟

اکنون زمان تعیین نحوه ی ارتباطات و مشارکت است . اگر نرخ ساعتی پرداخت می کنید اما می خواهید مرتباً با طراح مشورت کنید ، ممکن است هزینه ها را افزایش دهید . باید به طور مشخص دریابید که طراح چقدر مشارکت مشتری را ترجیح می دهد و البته شما تا چه اندازه برای تصمیم گیری و اعتماد به فرآیند خلاق آماده هستید و اجازه می دهید طراح به سبک خود عمل کند . به هر حال ، شما این طراح را انتخاب کرده اید ، زیرا او را قبول داشته اید و از کار او الهام گرفته اید .

از طراح بپرسید که چگونه ترجیح می دهد با شما ارتباط برقرار کند و جلسات را برنامه ریزی کند و مطمئن شوید که پیشنهادهای او برای شما نیز کارساز است . سپس لازم است دریابید که آن شرکت معمولاً چگونه دوست دارد طرح های خود را به شما ارائه دهد . به صورت فیزیکی در قالب کلاسورها و اسناد سازمان یافته ؟ تابلوهای طراحی ؟ مدل های کامپیوتری یا رندر ؟ یا شیوه های دیگر ؟ شما می خواهید با این روش ارائه از سوی آن ها احساس راحتی کنید ؛ پس حتما نظر خود را به آنان بگویید . شما هم چنین می خواهید مطمئن شوید که می توانید افکار و نظرات خود را آشکارا با طراح خود در میان بگذارید . این مهم است که آن ها از نزدیک به نظرات و ابهامات ذهن شما گوش کنند و متقابلا از شما سؤالات عمیق بپرسند تا واقعاً در جریان دیدگاهی که شما برای خانه ی خود دارید ، قرار بگیرند .

به طراح داخلی خانه خود اعتماد کنیم!

اگر لوازم خاص ، مبلمان یا موارد خاصی دارید که می خواهید در طراحی خود بگنجانید ، به طراح خود اطلاع دهید . هم چنین ، ذهن خود را باز نگه دارید و به پیشنهادات طراح توجه کنید . اگر نمی دانید چرا رنگ یا ماده خاصی انتخاب شده است ، حتما از طراح خود سوال کنید ؛ چون اگر ایده های او را بدانید و در جریان فلسفه ی انتخاب های او قرار بگیرید ، ممکن است ایده را دوست داشته باشید . سعی کنید یک پیشنهاد طراحی را به تنهایی ارزیابی نکنید ، بلکه در عوض همه چیز را نسبت به کل طراحی فضایی را که در آن قرار است پروژه انجام شود ، ارزیابی کنید . طراحان داخلی این توانایی منحصر به فرد را دارند که هر رنگ ، محصول یا ماده ای را در زمینه کل طراحی تجسم کنند . تا جایی که می توانید اعتماد کنید که طراح داخلی شما دیدگاه شما را درک می کند و به آن توجه می کند ، احتمالاً می توانید به انتخاب های فردی آن ها نیز اعتماد کنید .

* * * * *

سوالاتی که هنگام گفت و گو با طراحان داخلی باید بپرسیم

  • چه نوع خدمات طراحی داخلی برای پروژه ی من ارائه می شود ؟ ( از آن جایی که همه طراحان داخلی خدمات یکسانی را ارائه نمی دهند ، پرسیدن این سوال لازم است . نمونه ‌هایی از خدمات عبارت اند از : مشاوره طراحی ، اندازه‌گیری و ارزیابی سایت طراحی ، مفاهیم طراحی ، مدیریت پروژه ، برنامه‌ریزی فضا ، و خرید یا تدارکات و . . . )
  • چگونه تصمیم می گیرید که کدام پروژه های طراحی داخلی برای شرکت شما مناسب هستند ؟
  • چه کسی روی پروژه ی من کار خواهد کرد ؟ ( برخی از شرکت ها رویکرد تیمی دارند و چند نفر به طور همزمان روی پروژه ی شما کار می کنند ، برخی دیگر تنها یک عضو تیم را به پروژه ی شما اختصاص می دهند. )
  • چقدر از مشارکت و تعامل با مشتری استقبال می کنید ؟
  • شما و تیم تان چگونه سازمان دهی شده اید ؟
  • به طور معمول چگونه با سازندگان و معماران ارتباط برقرار می کنید و با آن ها همکاری می کنید ؟
  • معمولا برای پروژه های طراحی داخلی از کجا الهام می گیرید ؟ چه عناصری سبک و استایل طراحی شما را مشخص می کند ؟
  • به نظر شما چه چیزی در طراحی خانه ی من چالش برانگیز است ؟
  • چگونه با یک اشتباه در پروژه های قبلی خود برخورد کردید ؟
  • چگونه بودجه ی مشتریان خود را در طول پروژه اولویت بندی می کنید ؟

هنگام گفت و گو با گزینه های نهایی خود برای طراحی داخلی ، فراموش نکنید که از آن ها سوابق کاری آن ها را بخواهید . در حالت ایده آل ، شما می توانید بخواهید که با یک مشتری گذشته ، یک مشتری فعلی و یک شریک سازنده گذشته یا فعلی آن طراح یا شرکت طراحی صحبت کنید .

چه چیزی از مشتریان یا شرکای سابق و فعلی یک شرکت بپرسیم

  • کار با این طراح داخلی را چگونه ارزیابی کردید و چقدر دوست داشتید ؟
  • به نظر شما نقاط قوت و ضعف او یا آن ها چه بود ؟
  • آیا در طول این فرآیند همکاری ، احساس کردید که شنیده شده و درک شده اید ؟
  • طراح داخلی چگونه بودجه شما را در اولویت قرار داده بود ؟
  • آیا به سوالات شما به سرعت و به طور کامل پاسخ داده شد ؟
  • آیا مسائل غیرمنتظره ای وجود داشت و اگر چنین بود ، چگونه با آن ها برخورد شد ؟
  • آیا پروژه ی شما آن طور که انتظار داشتید انجام شد ؟

دانستن و آگاهی در مورد تجربه ی دیگران ، یکی از بهترین راه ها برای فهمیدن این است که آیا یک شرکت ، طراح داخلی مناسب شما هست یا خیر .

انتخاب طراح داخلی مناسب ، تصمیمی است که به اندازه ی انتخاب سازنده و معمار شما شخصی است و پیامد های بسیاری خواهد داشت . ساختن تیم مناسب از قبل ، تضمین می کند که خانه ی آینده شما تمام چیزی است که به آن امیدوار بوده اید و شاید به چیزهایی بیشتر دست یابید .

گروه معماری کارمانی با نزدیک به ۳۰ سال فعالیت ، با بسیاری از طراحان داخلی با استعداد و با تجربه در سراسر شهر مشهد و پروژه های اطراف مشهد کار کرده است . اگر برای طراحی داخلی به راهنمایی یا مشاوره نیاز دارید ، لطفاً با شماره ۰۵۱۳۳۸۴۵۲۹۸۸ تماس بگیرید . ما همیشه خوشحال می شویم که به شما برای داشتن یک خانه ی خوب و زیبا کمک کنیم !

* * * * *

چطور با بهترین دیزاینر مشهد همکاری کنیم؟

تا این جای کار شما تصمیم گرفته اید که در پروژه بازسازی یا نوسازی خانه شیرجه بزنید و با یک طراح داخلی یا شرکت طراحی داخلی حرفه ای کار کنید . گام بعدی این است که بفهمید چگونه یک طراح داخلی را استخدام کنید ، که اگر برای اولین بار باشد ، می تواند کاری طاقت فرسا باشد . اما کار با یک طراح می تواند استفاده عالی از زمان و پول شما را رقم بزند . آن‌ ها می‌ توانند از تخصص خود استفاده کنند – چه مدیریت بازسازی آشپزخانه ، به کار گیری بهترین نیروها و برترین متریال یا انتخاب گزینه‌ های مبلمان برای یک مکان دشوار – به طوری که به شما در ایجاد یک خانه جدید یا به روز رسانی فضای داخلی موجود خانه ی شما که با دید شما همسو باشد ، کمک کنند . همان طور که هر کسی برای یافتن خدمات طراحی داخلی می تواند به شما بگوید ، ما هم به شما می گوییم که ارزش دارد که فرد یا شرکتی را استخدام کنید که زیبایی شناسی شما را در نظر بگیرد و نظرات و ایده های خود را با شما به اشتراک بگذارد ، طرح پیشنهادی اش با بودجه ی شما مطابقت داشته باشد و بعد از این ها ، به نظر می رسد شما فرد یا شرکتی را پیدا کرده اید که می توانید به راحتی با او کار کنید . به یاد داشته باشید ، بسته به پروژه ، شما برای هفته ها ، یا شاید ماه ها دائماً با آن ها در تماس خواهید بود .

در این جا نحوه ی به کار گیری یک طراح داخلی حرفه ای و چیزهایی که در مورد این فرآیند باید بدانید آورده شده است :

نحوه ی پیدا کردن و انتخاب یک طراح داخلی خوب در مشهد

تایپ کردن عبارت « بهترین طراحان داخلی شهر مشهد » در نوار جست و جوی گوگل یکی از راه ‌های انجام آن و احتمالا ساده ترین راه است ، اما نباید تنها راه باشد . برای این که خود را به سمت یک شخص یا شرکت حرفه ای طراحی با استعداد و با تجربه هدایت کنید ، می توانید این استراتژی ها را در نظر بگیرید .

  1. ارجاعات و توصیه های کلامی از اطرافیان خود دریافت کنید

به شبکه محلی اقوام ، آشنایان ، دوستان ، همکاران و همسایگان خود مراجعه کنید تا از طراحان محلی در منطقه خود مطلع شوید . اگر به تازگی خانه خود را خریداری کرده اید ، مشاور املاک شما نیز ممکن است توصیه های خوبی برای طراحانی داشته باشد که روی پروژه های طراحی داخلی مشابه پروژه ای که شما برنامه ریزی کرده اید ، کار کرده اند . آیا محله یا بلوک شما گروه تلگرامی دارد ؟ آیا عضو انجمن یا گروهی هستید که اعضای آن در نزدیکی شما سکونت دارند ؟ این ها راه های عالی دیگری برای جمع سپاری هستند . هنگامی که چند طراح داخلی پیدا کردید و مشاوره های اولیه را ترتیب دادید ، هم چنین می توانید از آن ها بخواهید تا راه های ارتباطی با مشتریان قبلی شان را برای شما به اشتراک بگذارند ( طراحان با تجربه و شرکت های طراحی موفق ، معمولا از انجام این کار خوشحال می شوند ) . سعی کنید به مشتریان قبلی طراح خود مراجعه کنید یا یک تماس تلفنی کوتاه با آن ها برقرار کنید تا بتوانید سوالات خاص خود را از آنان بپرسید .

  1. مدتی را در فضای آنلاین به جست و جو بگذرانید

اکثر شرکت‌ های طراحی داخلی برتر مشهد مانند گروه معماری کارمانی ، وب ‌سایت خود را دارند و نمونه کار های خود را آن جا منتشر می کنند ، هم چنین بسیاری نیز به کانال ‌های شبکه ‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام و توییتر و . . . رفته اند و در آن شبکه ها نیز نمونه کارهای خود را منتشر می کنند ، جایی که ممکن است به ‌روز رسانی‌ های بی وقفه پروژه‌ های در حال انجام را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارند . اگر در یک شهر بزرگ مانند مشهد ساکن هستید ، ممکن است بتوانید مقالات خبری مرتبط با طراحی را نیز بیابید که طراحان داخلی خاصی را به عنوان متخصص معرفی می کنند و به همین ترتیب به آنان رجوع کرده و برای پروژه ی خود با طراح مورد نظرتان کار کنید .

  1. از طریق سازمان های حرفه ای به جست و جو بپردازید

« انجمن صنفی کارفرمایی طراحی ، معماری و دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان » و « جامعه مهندسان معماری داخلی ایران » به علاوه انجمن های صنفی استانی در مراکز استان ها مانند مشهد ، اعضایی را می پذیرند که باید استاندارد های خاصی مانند مدارک تحصیلی مرتبط ، آزمون های صدور مجوز و تعداد معینی از سال ها سابقه کار را داشته باشند . همه ی این نهادها دارای ابزارهای جست و جو هستند که در آن ها می توانید به دنبال یک متخصص معتبر در شهر خود بگردید و نتایج را بر اساس تخصص و سابقه ی آن ها فیلتر کنید .

* * * * *

ملاحظات بودجه و هزینه ها در طراحی داخلی

قبل از مشاوره اولیه ، مهم است که یک بودجه تعیین کنید و با طراح داخلی خود در مورد آن چه که می خواهید و البته می توانید هزینه کنید ، صادق باشید . ما در این جا مواردی را که لازم است پیش از آغاز همکاری خود با برترین شرکت معماری و طراحی داخلی انجام دهید ، برایتان آورده ایم :

الف ) درک ساختار هزینه و نحوه بودجه بندی

هنگامی که یک طراح داخلی را استخدام می کنید و یا با یک شرکت طراحی داخلی شروع به همکاری می کنید ، آن ها روش خود را برای اجرای پروژه خواهند داشت و ممکن است بسته به نوع پروژه ، نحوه ی هینه کرد و دریافت حق الزحمه بین آن ها متفاوت باشد . برای کارها و طراحی های نسبتاً ساده ای که فقط شامل تعویض مبلمان و تغییر چیدمان اتاق نشیمن می شود ، ممکن است نرخ ساعتی ، یا به ازای هر اتاق ، یا هر متر مربع از پلان طبقه را محاسبه کنند ، یا شاید هم به سادگی هزینه ای ثابت دریافت کنند . اگر انتخاب می‌کنید که طراح شما وسایل و مبلمان پیشنهادی خود را برای شما تدارک ببیند و خریدهای مربوط به پروژه شما را انجام دهد ، برنامه ای داشته باشید که برای آن‌ ها پیشاپیش یک حداقل سپرده و هم چنین زمان تخمینی برای پرداخت آن ها در نظر گرفته باشید . علاوه بر این ها ، اگر در حال انجام یک پروژه بزرگ هستید – مانند بازسازی آشپزخانه یا بازسازی کل خانه – دستمزد طراح داخلی ، درصدی از کل هزینه های پروژه خواهد بود .

ب ) راه های پس انداز و صرفه جویی در اجرای پروژه

شما اغلب می توانید با درخواست از طراح برای ارائه یک طرح ، و سپس انجام تمام کارهای پروژه ( مانند تامین مبلمان ) توسط خودتان در پول خود صرفه جویی کنید . طراحان با تجربه تر همیشه مایل به انجام پروژه های ساعتی کوچک تر نیستند ، بنا بر این ، توجه کردن به این موضوع چیزی است که ارزش دارد از قبل به آن توجه کنید یا بهتر است که پرسیده شود . نکته ی دیگری که باید در نظر گرفت این است : با توجه به تخصص یک طراح داخلی ، آن ها احتمالاً می توانند بسیار کارآمد کار کنند ، بنا بر این استفاده از خدمات آن ها برای مواردی مانند برنامه ریزی پیمانکاران فرعی و تامین مبلمان ممکن است ارزشش را داشته باشد که کار را به خود آن ها بسپارید و وارد جزئیات نشوید ، به خصوص اگر قبلاً خواسته های مربوط به کار یا توجه به وقت شما و اعضای خانواده تان را به آن ها گفته اید و انتظار دارید پروژه را در موعد مقرری به پایان برسانند .

راه های دیگر برای کاهش هزینه ها ممکن است شامل استخدام یک طراح از طریق یک سرویس مجازی یا تماس با یک دانشگاه محلی برای ارجاع به یک دانشجوی طراحی داخلی باشد که ممکن است به دنبال تجربه و ساختن رزومه و نمونه کار خود باشد .

ج ) سوالاتی که باید در مشاوره اولیه از طراح داخلی خود بپرسید

طراحان داخلی دوست دارند که مشتریان برای اولین جلسه ، آماده شده حاضر شوند – این نشان می دهد که آن ها برای سرمایه گذاری شما را انتخاب کرده اند ، کنجکاو هستند و ممکن است شریک خوبی برای یک پروژه باشند .

  • چگونه وارد طراحی داخلی شدید ؟ مدارک و تحصیلات شما چیست ؟
  • فلسفه طراحی و سبک شخصی خود را چگونه توصیف می کنید ؟ ( اگر نوع نگاه آن ها با شما مطابقت داشته باشد . )
  • ایده های الهام بخش برای دکوراسیون منزل را از کجا پیدا می کنید ؟
  • چه نوع خدماتی را برای طراحی داخلی ارائه می دهید ؟ ( این ها ممکن است شامل برنامه ریزی فضا ، مدیریت پروژه در حین ساخت و ساز و تهیه اثاثیه باشد . )
  • ساختار هزینه و بودجه بندی شما چگونه است ؟ ( حتماً در مورد هزینه‌ های اضافی برای موارد خاص مانند خرید ملزومات ، زمان واریزها ، نحوه تسویه حساب و . . . بپرسید . )
  • هنگام کار بر اساس بودجه ، چه چیزی را در اولویت قرار می دهید ؟
  • چگونه من را در جریان پروژه قرار می دهید ؟ ( بعضی از طراحان دوست دارند مکرراً نظرات مشتری یا کارفرما را بررسی کنند ، برخی دیگر ممکن است به ‌روز رسانی ‌های مبهم ‌تری را انجام دهند که به آن ها امکان می‌دهد تا در پایان هر فاز پروژه ، گزارش خود را عمیق ‌تر به اشتراک بگذارند . )
  • چگونه به جدول زمانی خود پایبند می مانید و پروژه را ساختار می دهید ؟
  • آیا می توانید در مورد آخرین پروژه مورد علاقه خود به من بگویید ؟
  • آیا پروژه هایی مشابه پروژه من انجام داده اید ؟ می توانید عکس های قبل و بعد آن را با من به اشتراک بگذارید ؟ ( برخی از طراحان برای انتشار تصاویر در وب سایت خود این هوشمندی را کرده اند که تصاویر بعد از اجرای پروژه را منتشر کنند ، اما تصاویر قبل تقریباً مهم تر هستند ، زیرا آن ها تحول کامل را نشان می دهند . )
  • آیا می توانید در مورد موقعیت چالش برانگیزی که اخیراً با آن رو به رو شده اید بگویید ؟ چگونه با آن کنار آمدید و از آن چه آموختید ؟
  • برندها ، طراحان و فروشگاه هایی که دوست دارید ، کدام اند ؟
  • برخی از پیمانکاران محلی ، پیمانکاران فرعی ، و سرمایه گذارانی که با آن ها کار کرده اید ، چه کسانی هستند ؟
  • آیا می توانید اطلاعات تماس مشتریان قبلی خود را که بخواهند به عنوان مرجع صحبت کنند ، به اشتراک بگذارید ؟

ملاحظات دیگر در طراحی داخلی

در این جا چند نکته ی دیگر وجود دارد که هنگام انجام جست و جوی طراح داخلی باید به آن ها فکر کنید .

اول – – – فلسفه طراحی داخلی

این فاز معمولاً به تصویر بزرگ یا موضوعات کلی که ممکن است دیدگاه و فرآیند طراحی یک طراح را هدایت کند ، اشاره دارد . معمولاً می ‌توانید در بخش « درباره ما » وب ‌سایت آن ‌ها یا با پرسیدن جزئیات بیشتر هنگام ملاقات ، متوجه این موضوع شوید .

دوم – – – سبک طراحی داخلی

اگر چه کلمات طراحی و سبک اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند ، سبک به این اشاره دارد که چگونه طراح داخلی می تواند دیدگاه خود را بیان کند ، چه از طریق چیدمان اتاق ، مبلمان ، پوشش دیوار ، انتخاب رنگ یا آثار هنری . قبل از این که یک طراح داخلی را استخدام کنید ، ارزش آن را دارد که از قبل تحقیق کنید تا سبک شخصی او را درک کنید . می توانید از سایت های مختلفی مانند Pinterest استفاده کنید ، یا از اپلیکیشن های متعددی مانند Canva یا Evernote بهره بگیرید یا فقط یک کلاسور فیزیکی ساده با برگه های چاپی داشته باشید که طراح شما سبک کاری خود را در آن توضیح دهد – به هر حال این یک راه عالی برای انجام این کار است ، و شما می توانید در اولین مشاوره خود به آن مراجعه کنید .

سوم – – – تخصص های تیم طراحی داخلی

طراحان داخلی ممکن است انتخاب کنند که روی موضوعات خاصی مانند پایداری ، طراحی آپارتمان ها و فضاهای کوچک ، طراحی آشپزخانه ، حمام ، منظر سازی خانه یا بازسازی و نوسازی تمرکز کنند . برخی به عنوان تیم های یک نفره کار می کنند و برخی دیگر با شرکت های بزرگ تری مرتبط هستند که ممکن است مجموعه ای از خدمات مختلف را ارائه دهند .

* * * * *

تنظیم جدول زمانی برای پروژه طراحی داخلی

هنگامی که یک طراح را استخدام کردید یا با یک شرکت طراحی داخلی شروع به کار کردید ، آن ها با شما همکاری خواهند کرد تا طرح یا برنامه زمانی را برای چگونگی ادامه پروژه تنظیم کنند . اگر در حال ساخت و ساز نیز هستید ، این کار ، سایر کارها را پیچیده تر و وقت گیرتر می کند . در این جا برخی از مراحل رایج در یک جدول زمانی آورده شده است و ما بر اساس زمان مرسوم در پروژه ها آن ها را مرور کرده ایم .

پیدا کردن افراد موثر و مورد نیاز ( حداقل چند هفته )

اگر طراح شما نیاز دارد افرادی مانند پیمانکاران ، نقاشان ، کارگران ، لوله‌ کش ‌ها و برق ‌کارها و . . . را جذب کند ، باید از قبل با آن ها تماس گرفته و از در دسترس بودن آن ها اطمینان پیدا کند . شرایط اجتماعی و یا مناسبت ها ممکن است این کار را دشوارتر کند ، به طوری که مثلا بسیاری از متخصصان مورد تقاضا در نزدیکی عید نوروز ممکن است از ماه‌ ها قبل زمان هایشان رزرو شده باشد .

طرح شماتیک ( دو تا شش هفته )

در طول این مرحله ، طراح شما تاریخ های مهم را مشخص می کند ، فهرستی از محصولات تهیه می کند ، جداول زمانی ایجاد می کند ، و سایر جزئیات مهم اولیه مانند دریافت قیمت از پیمانکاران را مشخص می کند .

توسعه طراحی ( دو تا شش هفته )

طراح داخلی پلان را از طرح شماتیک گرفته و عملی می کند . این بدان معنی است که گزینه هایی مانند مبلمان ، پارچه ، وسایل روشنایی و لوله کشی و موارد دیگر را پیدا می کند . سپس آن ها انتخاب های خود را به شما ارائه می دهند تا بتوانید گزینه های مورد علاقه خود را انتخاب کنید . در صورت نیاز به بازبینی های متعدد ، این ممکن است جدول زمانی را گسترش دهد .

ساخت و ساز و تدارکات ( از چند هفته تا چند ماه )

اگر ساخت و ساز در حال انجام است ، رندرها باید قبل از شروع کار نهایی شوند . این ممکن است شامل طرح هایی برای ساخت و ساز ، روشنایی و عناصر الکتریکی باشد . هنگامی که ساخت و ساز شروع می شود ، طراح داخلی شما احتمالاً بخشی جدایی ناپذیر از فرآیند خواهد بود ، زیرا آن ها پیشرفت تیم را بررسی می کنند . این نیز معمولاً مرحله ای است که مبلمان و سایر موارد سفارش داده می شود . به خاطر داشته باشید که برخی از اقلام ، به ویژه آن هایی که سفارش داده شده اند ، ممکن است از چند هفته یا یکی دو ماه زمان تحویل داشته باشند که باید آن را در نظر بگیرید .

نصب و چیدمان ( چند روز )

با قرارگیری تمام قطعات در جای خود ، اکنون زمان جادو است . طراح شما ، معمولاً با تیمی از کمک‌کنندگان ، به فضای شما می‌آید تا بر قرار دادن وسایلی مانند مبلمان ، لامپ‌ ها ، لوازم جانبی و آثار هنری نظارت کند . آن ها ممکن است تغییرات نهایی را در چیدمان اتاق نیز انجام دهند . سپس آن ‌ها از شما استقبال می ‌کنند تا محصول نهایی را بررسی کنید ( اغلب یک چای یا قهوه هم در میان است! ) ، و شما از این که دیدتان به واقعیت تبدیل می ‌شود ، لذت خواهید برد .

 

کار را به کاردان بسپارید ؛ یعنی به گروه معماری کارمانی !

گروه معماری کارمانی ، یکی از برترین شرکت های طراحی داخلی در شهر مشهد است که خدمات طراحی داخلی خود را برای مجتمع های مسکونی و خانه های برتر به گونه ای ارائه می دهد که با هفت عنصر طراحی داخلی خوب هماهنگ شده است . طراحان داخلی فعال در کارمانی به شدت درگیر فرآیندهای نوسازی و ساخت و ساز جدید یا پروژه های طراحی داخلی مسکونی ، تجاری و اداری هستند و هم‌زمان ضمن بررسی و مداقه بر روی نمودار گردش کارها و پروژه های متعدد ، از نزدیک با پیمانکاران و صاحبان پروژه ها همکاری می کنند . این شرکت که قریب به سه دهه سابقه فعالیت درخشان در زمینه انواع خدمات معماری و طراحی داخلی و اجرای دکوراسیون را در کارنامه ی خود دارد ، دارای طراحان با استعداد و با تجربه در طراحی داخلی است . ما در گروه معماری کارمانی برای هر فضای مسکونی طرح های متمایز داریم و به شما اطمینان می دهیم که نیازهای انتخابی شما را مطابق با شخصیت شما برآورده می کنیم . /

با دوستان خود به اشتراک بگذارید