۵ سبک + ۵ نکته مهم که باید درباره طراحی نمای مدرن بدانید | کارمانی

۵ سبک + ۵ نکته مهم که باید درباره طراحی نمای مدرن بدانید | کارمانی

 

مهم‌ترین نکات روز دنیا در طراحی نمای مدرن ساختمان مسکونی اداری تجاری به همراه معرفی سبک‌های جدید دیزاین نما که در هیچ جای دیگری پیدا نمی‌کنید!

 

 

گروه معماری کارمانی  |  نمای مدرن ساختمان یکی از اولین چیزهایی‌ست که پس از مشاهده‌ی یک ساختمان با آن روبه‌رو می‌شوید. یک نمای خوب که درست و اصولی و مدرن طراحی شده باشد، یک قطعه‌ی جدایی‌ناپذیر از طراحی کلی یک ساختمان است و این فرصت را برای ایجاد شخصیت و جایگاه یک ساختمان و سازنده و ساکنانش فراهم می‌کند. انواع نماهای ساختمانی می‌توانند اشکال و اندازه‌های مختلفی داشته باشند و این شانسی برای بهترین شرکت معماری و طراحی نما و دکوراسیون است که استعداد خود را با جان بخشیدن به یک ساختمان به نمایش بگذارد. این امر به ویژه در معماری مدرن رایج است؛ جایی که معمار به سادگی از یک طرح استفاده می‌کند و آن را به پشتوانه ساختاری یک ساختمان تبدیل می‌کند.

 

ما این‌جا در وب‌سایت گروه معماری کارمانی، مشتاق نشان دادن این موضوع هستیم که چگونه معماری امروز جهان و ساختمان‌های مدرن می‌توانند از نماها برای بهبود طراحی ساختمان‌ها استفاده کنند. ما بر این باوریم که یک طراحی نمای ساده و درعین‌حال زیبا می‌تواند به طور ناگهانی شخصیت یک ساختمان و نحوه درک آن را تغییر دهد. این مهم فقط از قدرت طراحی عالی برمی‌آید و البته این چیزی است که ما به طور خستگی‌ناپذیر روی ایجاد آن کار می‌کنیم! پس مطالعه این مطلب را از دست ندهید که حرف‌های تازه‌ای برای گفتن داریم.

 

چرا نمای بیرونی ساختمان مهم است؟

طراحی نمای مدرن

نمای ساختمان مهم است ؛ زیرا فرصتی برای تأکید بر طراحی است . بسیاری از ساختمان ‌ها به طرح‌ های استانداردی رضایت می ‌دهند که مقررات ساختاری را رعایت می‌کنند ، اما فاقد هر نوع ویژگی خاصی هستند . این موضوع تأثیر مخربی بر مکان ها و ساختمان‌هایی دارد که ما در آن زندگی می ‌کنیم و هیچ کدام از آن ها چیز خاصی ندارند.

نمای ساختمان علاوه بر نقش زیبایی شناختی ، نقش مهمی در بهره وری انرژی و هم چنین ارتباط طراحی بیرونی ساختمان با طراحی داخلی دارد . با نوآوری های جدید در مواد و متریال ، نحوه ایده پردازی و تحولات طراحی ، نمای ساختمان می تواند فرصت های زیادی را برای ساختمان ها باز کند.

از آن جایی که ما دائماً از ساختمان‌ هایی که در آن زندگی می ‌کنیم و در آن کار می ‌کنیم انتظارات زیادی داریم ، نمای ساختمان بخش مهمی در این امر است . نمای ساختمان تأثیر زیادی بر جریان هوا و نور در ساختمان و هم چنین نحوه ی مقابله ی آن با شرایط محیطی خواهد داشت . به عنوان مثال ، این می تواند به جلوگیری از تشکیل یک تونل باد یا آسیب پذیر بودن ساختمان در برابر تابش باد شدید کمک کند.

 

معماری و سبک طراحی نما در جهان

 

معماری نما می تواند به دستیابی به چیزهای مختلف زیادی برای یک معمار کمک کند . در اینجا در وب‌سایت گروه معماری کارمانی ، ما همه چیزهایی را که درباره ی نمای ساختمان ممکن است برایتان آشنا نباشد را به نمایش گذاشته ایم.

در بین نماهای مدرن جهان ، این روزها گرایش به استفاده از نمای چوبی بیش از سایر سبک ها شده است ؛ روکش چوبی به دلیل ویژگی های زیست محیطی ، هزینه ، ویژگی های نصب و سهولت استفاده ، برای این کار بسیار مناسب است . روکش چوبی به ما این امکان را می دهد که نماهایی ایجاد کنیم که ارزش ساختمان را فراهم کند و هم چنین زیبایی شناسی خیره کننده ای ایجاد نماید.

نمای چوبی به معمار اجازه می دهد تا جزئیات بسیار زیادی را ایجاد کند که با مواد دیگر امکان پذیر نیست . این باعث می شود تا یک ساختمان بسیار تمیز و مرتب باشد ، که به ایجاد یک نمای کلی بسیار حرفه ای و چشم گیر کمک می کند . روکش چوبی را می توان برای ایجاد الگوها یا پترن های روی دیوار استفاده کرد یا در کنار مواد ناهموار و طبیعی برای ایجاد یک ظاهر متضاد زیبا استفاده کرد.

نوع روکش چوبی مورد استفاده نیز می تواند نقش مهمی در شکل دادن به شخصیت یک ساختمان داشته باشد . گونه های مختلف و رفتار متفاوت بر رنگ و ظاهر چوب تاثیر می گذارد . این فرصت هایی را برای ایجاد تضادها و طرح های هوشمندانه ای فراهم می کند که از ویژگی های طبیعی روکش چوبی استفاده می کند.

هنگام طراحی و ساخت نما هیچ قانون یا فرآیندی وجود ندارد که باید رعایت کنید . این کاملا به شما بستگی دارد و یک فرصت واقعی برای نمایش شخصیت در ساختمان است . نماها و دیوارهای پوششی ویژگی هایی هستند که هم خانه ها و هم ساختمان های تجاری می توانند از آن استفاده کنند . از آن جایی که بیشتر مردم از طراحی خسته کننده و سازه های ساختمانی معمول در شهرها ناراضی هستند ، نمای ساختمان احتمالاً به بخشی جدایی ناپذیر از طراحی تبدیل می شود.

چگونه نما ساختمان خود را طراحی کنیم؟

 

همه ی ما می دانیم که تاثیرات اولیه مهم است ، به همین دلیل است که انتخاب نما یکی از مهم ترین تصمیمات طراحی است که در سفر به خانه ی جدید خود می گیرید.

جدا از این که در پایان هر روز یک خانه خوش آمد گویی گرم به ساکنانش ارائه می دهد ، نما به بقیه اجزای خانه هم کمک می کند و به تعریف چیدمان ، طراحی و دکوراسیون داخلی کمک می کند . کارشناسان می گویند که یک نمای جذاب هم چنین می تواند ارزش فروش مجدد خانه شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد – در نهایت، همه در قضاوت یک کتاب از روی جلد آن مقصر هستند!

هنگام طراحی نما برای خانه باید عوامل زیادی را در نظر بگیرید ؛ از جمله سبک معماری ، طرح رنگ ، مواد ، ویژگی ها ، نور و محوطه سازی و هم چنین سبک خانه های اطراف . نکته کلیدی دستیابی به تعادل مناسب عناصر برای ایجاد تصویری است که نشان دهنده ی نحوه ی زندگی شما باشد.

 

  1. سبک معماری ساختمان و محله

 

بیایید با آشنایی با ویژگی های کلیدی سبک های مختلف معماری و آن چه در مورد آن ها دوست دارید شروع کنیم. آیا شکل جعبه ای و مدولار یک طرح مدرن را ترجیح می دهید یا شخصیت عادی و مرسوم خانه هایی که هر روز می بینید؟ کلاسیک شیک و معاصر یا کلاسیک الهام گرفته از دوران باستان؟

این سوالی است که ما در گروه معماری کارمانی از کارفرمایان خود می پرسیم ؛ چون کارمانی همیشه دارای بیش از ده ها و صدها ایده جدید طراحی است که هر کدام دارای نماهای مختلف برای انتخاب هستند ، بنا بر این تصمیم گیری در مورد سبکی که به بهترین وجه با سلیقه شخصی شما مطابقت دارد به محدود کردن گزینه های شما از همان ابتدا کمک می کند.

هم چنین مهم است که مکان خانه ی خود را در نظر بگیرید . اگر دارید در منطقه ‌ای با خانه‌ های قدیمی زیاد خانه می‌ سازید ، نمای مدرنیستی ممکن است در منظره خیابان نامناسب به نظر برسد . به همین دلیل است که انتخاب شما باید منطبق با منطقه شما باشد تا بدانید چه چیزی می توانید بسازید و چه چیزی را نمی توانید بسازید.

  1. انتخاب مواد، متریال و مصالح نمای ساختمان

 

هنگامی که طرحی را برای نما انتخاب کردید ، وقت آن است که تصمیم بگیرید که کدام مواد برای زنده کردن آن بهتر عمل می کنند.

برخی از سبک های معماری به مصالح خاصی نیاز دارند ؛ در اغلب موارد آجر یک مصالح ساختمانی سخت کوش، همه کاره و مقرون به صرفه است که به عمق و پیچیدگی اضافه می کند ، در حالی که رندر یکی دیگر از گزینه های کم تعمیر و نگهداری است که به خوبی با چوب یا سنگ به عنوان یک گزینه مناسب جفت می شود . روکش‌های چوبی مخصوصاً برای خانه‌های سبک معاصر محبوب هستند و می‌توانند در حومه شهرها با ویژگی سبک های قدیمی قوی کار کنند.

به خاطر داشته باشید که انتخاب مواد شما چگونه با مسیر ورودی، حصار و محوطه سازی مرتبط می شود – همه ی این عناصر باید با هم کار کنند تا تصویری هماهنگ از نمای بیرونی خانه شما ایجاد کنند.

از خانه های نمایشی مختلف دیدن کنید یا برای الهام گرفتن در اطراف محله خود رانندگی کنید ، اما از امتحان کردن چیزهای متفاوت و متمایز کردن نمای خود از بین جمعیت نترسید.

 

  1. طرح ترکیب رنگ نمای ساختمان

 

در بیش تر موارد ، یک طرح رنگ بیرونی باید شامل سه رنگ باشد : یک رنگ میدان غالب ، یک رنگ برجسته و یک رنگ تزئینی برای قاب پنجره ها و درها . می‌ توانید از رنگ های خنثی از همان خانواده رنگ استفاده کنید ، یا کنتراست برجسته ‌ای مانند زغالی با تزئینات سفید انتخاب کنید ، فقط مطمئن شوید که بافت طبیعی موادی که انتخاب کرده‌اید ، مانند چوب ، سنگ و آجر را در نظر می گیرید.

کمی شخصیت را با درب ورودی با رنگ روشن ، مانند زرد قناری یا قرمز شرابی در نظر بگیرید . آن را به عنوان جواهرات خانه خود در نظر بگیرید – می تواند کمی درخشان تر از بقیه قسمت های نما باشد.

انتخاب یک طرح رنگی می‌تواند حتی باتجربه ‌ترین سازندگان خانه‌ها را خسته کند ، به همین دلیل است که هر شرکت برتر معماری و طراحی نما و دکوراسیون ، تیمی از مشاوران رنگ دارد که در مورد هر رنگی در این بین متخصص هستند.

 

  1. نورپردازی و منظر نمای بیرونی ساختمان

 

در حالی که از نظر فنی بخشی از نمای خانه محسوب نمی شود ، نورپردازی و منظر سازی ، نمای بیرونی خانه ی شما را کامل می کند و به شما کمک می کند تا به آن جذابیت بسیار مهم برسید.

اضافه کردن نورهای ملایم و محیطی به دیوارها و ستون ‌ها و مسیرها با نورپردازی شیک ستون یا عرشه تاثیر به سزایی در جلوه گری نمای ساختمان شما دارد.

وقتی نوبت به انتخاب یک طرح منظر برای حیاط جلویی شما می رسد ، به سراغ ترکیبی از چمن ، گیاهان ، کاشی ها ، سنگ ها یا سنگریزه ها بروید تا به باغچه خود زیبایی ببخشید و به گیاهان و درختچه ها زندگی و رنگ بدهید.

انتخاب گیاه به میزان نگهداری از آن بستگی دارد – چقدر زمان می خواهید در باغچه ی خود بگذرانید؟ اگر دوست دارید آخر هفته‌ها خودتان را با خاک و هرس و آبیاری و . . . سرگرم کنید ، می‌ توانید باغچه هایتان را با گیاهانی پر کنید که به کمی مراقبت نیاز دارند . در مقابل ، اگر اغلب در آخر هفته‌ ها آن قدر مشغول می ‌شوید که حتی به فکر برداشتن شیلنگ نیستید ، به گونه‌ هایی که نیازی به مراقبت زیادی ندارند، توجه کنید.

 

 

*** برای راهنمایی و مشاوره‌های بیشتر در مورد انتخاب نما برای خانه و ساختمان خود، با گروه معماری کارمانی به شماره ۰۵۱۳۸۴۵۲۹۸۸ تماس بگیرید و از بین به‌روزترین و مدرن‌ترین سبک‌های طراحی طرح مورد نظر خود را انتخاب کنید. ***

 

 

پنج ویژگی طراحی یک نمای مدرن

 

تصور کنید در حال رانندگی در مسیر خانه خود هستید و با دیدن خانه زیبای جدید خود دوباره عاشق طراحی آن می شوید! برداشت های اولیه شما بسیار مهم است ، بنا بر این درست کردن نمای خانه شما تضمین می کند که طراحی خانه جدید شما تاثیر واقعی و جذابیت مطلق برای عابران و رهگذران دارد.

از متریال متضاد گرفته تا خطوط براق ، ایده‌های شگفت ‌انگیز زیادی برای طراحی نماهای مدرن وجود دارد که می ‌توانید هنگام طراحی یک خانه جدید انتخاب کنید . ما در گروه معماری کارمانی در ادامه این مقاله پنج ویژگی طراحی نمای مدرن برای الهام بخشیدن به جست و جوی شما آورده ایم که خواندنش خالی اط لطف نیست.

 

ویژگی ۱ — خطوط تخت در سقف و نمای ساختمان

 

خطوط صاف و تخت از ضروریات هر نمای مدرن است ، به خصوص خطوط سقف صاف و خطوط عمودی قوی که در ساختار نما به کار می روند . در هر خیابانی که قدم بزنید ، بدون شک متوجه این ویژگی طراحی خواهید شد : هوشمند ، ساده ، مینیمالیستی و چشم نواز است. این سبک می تواند هر فضای بیرونی را با یک جذابیت فوری به یک خانه مدرن تبدیل کند . مجموعه ای از نمای خانه های زیبای مدرن کارمانی شامل برخی از شیک ترین خطوط سقف تخت است که تا به حال دیده اید.

 

ویژگی ۲ — مواد و مصالح ترکیبی نوین نمای ساختمان

نمای مدرن

مصالح ترکیبی در برخی از متداول ‌ترین طرح‌ های نمای معماری کنونی به چشم می ‌خورد . خانه ‌های آجری سنتی به نفع ترکیبی از انواع روکش ‌ها و سبک‌ ها، که شامل طرح‌ های منحصر به‌ فرد و اشکال غیرعادی است ، کنار گذاشته می ‌شوند . ممکن است ترکیبی از بلوک‌ های سیاه همراه با آجرهای سفید و روکش ‌های بیرونی خاکستری یا پانل ‌های افقی با آجر سفید و رنگ ‌های خاکستری بد خلق از طریق خطوط عمودی باشد . ایده این است که مواد با یکدیگر تضاد دارند تا جلوه‌ ای چشم گیر ایجاد کنند که در عین حال بی‌ زمان و در عین حال کاملاً مدرن است.

 

ویژگی ۳ — پالت رنگ مودی نمای ساختمان

 

خاکستری ، سیاه ، سفید ، خنثی ، خاکستری ، دودی ، تک رنگ . . . یک نمای مدرن ترکیبی از رنگ ‌ها و تم‌های بد خلق را در پالت رنگ بیرونی خود گنجانده است . همانند هر چیز دیگری ، انتخاب رنگ برای نمای ساختمان هم چالش‌ های خاص خودش را دارد . رنگی را انتخاب کنید که بتوانید مطمئن باشید سال ‌ها به روی دیوارهای خارجی خانه باقی می ‌ماند . کارمانی گزینه های نما را در دو گزینه روشن و تاریک ارائه می دهد و به صاحبان خانه تنوع و انعطاف زیادی در هنگام انتخاب طراحی بیرونی که به بهترین وجه متناسب با سبک آن ها و منظره خیابان اطرافشان است ، می دهد.

 

ویژگی ۴ طبقه دوم کنسول در نمای ساختمان

 

اول برای این که منظور خودمان را به طور واضح توضیح دهیم، لازم است بگوییم که به هر نوع برآمدگی که از بدنه سازه فلزی یا ساختمانی و بدون کمک گرفتن از ستونی  باشد ، « کنسول » گفته می شود . ایجاد کنسول طبقه دوم به شما حق انتخاب بیشتری می دهد تا خانه ای  که واقعاً بد و ناامیدانه طراحی شده ولی رویای آن را دارید تا آن را زیبا و چشم نواز کنید، طراحی کنید . وقتی طیف وسیعی از نماهای خانه های مدرن دو طبقه در دنیا را می بینید که دارای یک بخش کنسولی در طبقه دوم هستند ، به خوبی پی خواهید برد که این یک سبک فوق العاده برای طراحی نمای بیرونی است . طبقات کنسولی دارای چندین مزیت هستند , زیرا می توان از آن برای افزودن یک اتاق اضافی به خانه ای استفاده کرد که از جلوی خانه یا از کنار یا پشت ملک بیرون زده است.

 

ویژگی ۵ — مینیمالیسم یا طراحی نمای مینیمال

 

احتمالا بارها و بارها این عبارت را شنیده اید : ظاهر « مینیمالیستی » این جاست و در هیچ کجا بهتر از نمای خانه های مدرن انجام نمی شود . طراحی مینیمال یک سبک امروزی و نوگرایانه می باشد . این طرح بر اصل ساده گرایی استوار است . به عبارت دیگر ، در طراحی نمای مینیمال بدون اضافه کردن تزئینات ، ساختمان باید به خودی خود و در عین سادگی خودنمایی کند . مینیمالیسم در بهترین حالت خود به سادگی معروف است ، به همین دلیل است که کارمانی نماهای مدرنی را ارائه می دهد که در دو سطح وجود دارد: سطح اولیه و سطح پیشرفته . طرح اولیه تماماً در مورد طرح‌ های هوشمند و ساده است که سبک محدوده را منعکس می‌کند ، در حالی که سبک پیشرفته سبک محدوده انتخابی شما را با جزئیات اضافه ‌شده برای بهبود شخصیت خانه شما ارائه می‌ کند.

 

نمای سبز یا گرین وال چیست؟

green wall

نمای سبز ممکن است مقوله ای غیرمنتظره باشد ، اما این ایده طراحی نمای مدرن می تواند به هر فضا یا سازه ای جان بدهد . ترکیب پانل های عمودی گیاهی و کاشت شده می تواند فضاها را تقسیم کند و جایگزین کاشته شده برای موانع پلاستیکی و بتنی ، پلکسی یا سایر سطوح سخت باشد . « درخت » و پوشش های ستونی از صفحه سبز می توانند سایه ایجاد کنند ، نور را فیلتر کنند و هوای اطراف را خنک کنند.

این نماها برای ایجاد مناطق و تنظیمات مختلف در یک فضای فیزیکی عالی هستند . آن ها اغلب در پشت بام ها و حیاط ها برای نمایش تجهیزات مکانیکی استفاده می شوند ، در حالی که رستوران ها از آن ها برای ایجاد مرزهای بین فضاهای نشستن در فضای باز و راهروهای عمومی استفاده می کنند . این ها را می توان با برش در زاویه ، بریدگی و انحنا برای هر نیازی تنظیم کرد.

 

ویژگی های دیوار سبز یا نمای سبز ساختمان چیست؟

 

نماهای سبز گرمای کمتری را جذب می کنند و انرژی کمتری هم از دست می دهند . این گیاهان هم چنین باعث ایجاد فرایند تبخیر می شوند که به خنک تر نگه داشتن آب و هوای شهر یا محیط اطراف کمک می کند . پوشش گیاهی عمودی در حال حاضر در همه جای دنیا مورد توجه است . برای قرن‌ ها از گیاهان کوهستانی خاصی مانند ویستریا و ویرجینیا کریپر برای تزئین نمای ساختمان استفاده می ‌شد . در آلمان سبز شدن دیوارها Architektentrost (به معنای تسلی معمار) نامیده می شود ، زیرا بسیاری از طرح های شکست خورده با استفاده از پوشش گیاهی عمودی از دید پنهان شده اند ! اخیراً در شهرهای بزرگ تر از این پوشش گیاهی برای اهداف بسیار بیشتری استفاده می شود.

کاهش ذرات معلق و کمک به خنک کردن یک شهر از جمله مزیت های دیوار سبز یا گرین وال در نمای ساختمان است . از دیگر مزیت های آن این است که فضای کمی را در یک منطقه شهری که قبلاً به شدت مورد استفاده قرار می‌گرفت ، اشغال می‌کند ، در حالی که سازه های عمودی سبز را فراهم می ‌کند . نباید فراموش کرد که یک گیاه بالارونده که بتواند یک ساختمان پنج طبقه را در مدت چند سال بپوشاند ، نیاز به فضای کافی برای سالم ماندن ریشه هایش دارد و باید این فضای کافی را به همراه تاسیسات مورد نیاز در هنگام طراحی در نظر گرفت . این گیاه به فضای زیادی روی زمین نیاز ندارد ، اما به فضایی در زیر زمین نیاز دارد.

هم چنین پوشش گیاهی عمودی دیوارها را از تابش مستقیم خورشید محافظت می کند . نما کم تر گرم می شود ، گرمای کمتری جذب می کند و گرمای کمتری در شب منتشر می کند . این گیاهان هم چنین بخار آب را از طریق تبخیر ساطع می کنند که همچنین باعث افزایش اثر خنک کننده در منطقه اطراف می شود . به طور خلاصه ، پوشش گیاهی عمودی بر روی حداکثر دماها اثر معتدلی دارد . برای ایجاد سایه ، از گیاهان بالارونده نیز می توان برای آلاچیق استفاده کرد.

 

طراحی نمای باغ های عمودی

 

باغ های عمودی جزء ایده های توسعه یافته در سال های اخیر هستند . آن ها توسط تولید کنندگان مختلف ارائه می شوند . آن ها از عناصر نما پیش ساخته تشکیل شده اند که در جلوی یک نما قرار می گیرند و به خاک موجود در زمین متصل نیستند . آن ها عناصر نمای مدولار هستند که با یک بستر پر شده اند . آن ها همیشه مجهز به سیستم آبیاری یا رواناب هستند که معمولاً به طور خودکار کار می کنند . در صورت ترجیح کارفرما ، از راه دور نیز کنترل می شوند و می توان از طریق سنسورهای رطوبت آبیاری یا رواناب ، تغذیه گیاهی لازم را با سیستم های اتوماتیک تضمین نمود.

برای ایجاد باغ عمودی در نمای ساختمان یک زیرساخت باید روی نما قرار گیرد که بتوان عناصر مدولار را روی آن وصل کرد . این عناصر هم چنین می توانند به عنوان یک دیوار حفره بیرونی ساخته شوند . میزان تنش اضافی که در نتیجه این نوع معماری ایجاد می شود به سیستم بستگی دارد . از جمله معایب باغ های عمودی این است که به نگهداری ، آبیاری و سیستم مراقبت بیشتری نیاز دارد . این به طور قابل توجهی گران تر از نمای سبز معمولی با استفاده از گیاهان بالارونده است . مزیت باغ عمودی این است که سیستم نیازی به خاک زمینی ندارد و بنا بر این برای هر موقعیتی مناسب است . اگر به خوبی طراحی و مراقبت شود ، نما سریع تر و به شکل یکنواخت تر سبز می شود . اثرات محیطی مانند جذب ذرات ریز و تعدیل تنش گرمایی با انواع پوشش گیاهی نمای زمین قابل مقایسه است.

۵ نکته ای که هنگام طراحی نمای با کارایی بالا باید در نظر بگیرید

 

  1. تاثیر بر نور روز و منظر
  2. مصرف انرژی
  3. راحتی و تناسب
  4. آسایش آکوستیک
  5. کربن تجسم یافته

 

نما یکی از مهم ترین عوامل در انواع ساختمان های خاص است که می تواند تجربه ساکنین و عملکرد انرژی ساختمان را به طور کامل متحول کند . راهنمای طراحی کل ساختمان نشان می دهد که نما می تواند تا ۴۰ درصد بر مصرف کل انرژی ساختمان تأثیر بگذارد . علاوه بر مصرف انرژی ، نماها هم چنین به طور قابل توجهی بر بهره وری ساکنان داخل ساختمان و البته ظاهر ساختمان تأثیر می گذارند . عوامل زیادی در ایجاد یک نمای با کارایی بالا نقش دارند . در ادامه ی این مقاله ، ۵ نکته ی مهمی را که یک تیم طراحی باید هنگام طراحی و انتخاب نمای خوب یک ساختمان در نظر بگیرد ، بیان می کنیم.

 

نکته ۱ – تاثیر بر نور روز و منظر ساختمان

 

نماها نه تنها بر مصرف انرژی ساختمان هایی که به آن تعلق دارند تأثیر می گذارند ، بلکه تأثیر باور نکردنی بر نور روز که به داخل ساختمان نفوذ می کند نیز دارند . نور روز را می توان به کمیت نور روز تقسیم کرد که با استقلال فضایی نور روز و کیفیت نور روز با قرار گرفتن در معرض سالانه خورشید اندازه گیری می شود . انبوه سازی ساختمان ، نسبت پنجره به دیوار ، جهت گیری شیشه ، گذر بصری شیشه ، استراتژی های سایه خورشیدی و موارد دیگر می تواند تأثیر قابل توجهی بر میزان و کیفیت نفوذ نور روز داشته باشد.

هم نور روز و هم نماها می توانند تأثیر قابل توجهی بر ارزش املاک و مستغلات داشته باشند . پروژه ‌های چند واحدی ، مراکز اقامتی و هتل ها ، دفاتر کار اداری ، آزمایشگاه ‌ها و مراکز پزشکی ، مراکز آموزشی و هم چنین مراکز زیبایی و مراقبت ‌های بهداشتی با کیفیت بالاتر دید و نور روز می توانند از بهره ‌وری بالاتر ، بهبودی سریع‌ تر و سلامتی بیش تر برخوردار شوند . سیستم رتبه بندی LEED اهمیت نور روز و مناظر را برجسته می کند.

نکته ۲ مصرف انرژی نمای ساختمان

 

مصرف انرژی ساختمان به انرژی مورد نیاز برای راه اندازی و حفظ آن اشاره دارد . بسته به طراحی نما و استراتژی های فعال و غیرفعال اجرا شده ، مصرف انرژی ساختمان می تواند به شدت متفاوت باشد . توجه نکردن به این موضوع منجر به هزینه ی انرژی بسیار بالاتر می شود و کارکرد ساختمان را برای ساکنان آن گران می کند . طراحان می توانند با اجرای استراتژی های پایدار در مراحل اولیه طراحی ، این هزینه را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

ارزیابی موقعیت ساختمان و جهت گیری آن نسبت به خورشید و هم چنین مصالح و روش های ساخت و ساز مورد استفاده می تواند به تعیین بهترین مسیر برای یک نمای کم مصرف کمک کند . سیستم نوین «سایه خورشیدی» (سولار شیدینگ) یک استراتژی غیر فعال قدرتمند است که اگر به طور کامل از آن استفاده شود ، می تواند تأثیر زیادی بر عملکرد کلی ساختمان شما داشته باشد . با این حال ، این موضوع به عوامل متعددی از جمله میزان سایه اضافه شده و برنامه ای که در ساختمان است بستگی دارد.

سایه خورشیدی یا سولار شیدینگ طیف وسیعی از استراتژی ‌های طراحی را در بر می‌گیرد ؛ از جمله جمع‌ آوری ساختمان ، جهت‌گیری نسبت پنجره به دیوار ، قرار دادن لعاب ، عملکرد فنستراسیون ، و عناصر سایه مدرن (فریت ، سایه های داخلی ، شیشه پویا). بنا بر این ، منطقی است که انتخاب یک استراتژی از بین تعداد زیادی ، به به کار گیری کل پکیج کمکی نمی کند.

 

** نکته: سولار شیدینگ در ساختمان روشی است که به وسیله ی آن می توان تابش خورشید را به صورت گرما و نور در ساختمان کاهش داد . در حالی که گرما و نور طبیعی در اکثر ساختمان ‌ها ضروری است و معماری مدرن بیش تر و بیش تر از آن استفاده می‌کند ، مواردی وجود دارد که سطوح دریافت انرژی در آن ها بسیار بالا هستند. به همین دلیل از این سیستم استفاده می شود. **

نکته ۳ راحتی و تناسب نمای ساختمان

 

راحتی ساکنان و مراجعه کنندگان ، آزمون نهایی موفقیت یا شکست یک پروژه است . ساختمان ها به طور خاص برای کار ، زندگی و معاشرت افراد ساخته شده و می شوند . بنا بر این ، بسیار مهم است که آن ها به گونه ای طراحی شوند که نیاز های ساکنان خود را برآورده کنند . برای اولویت دادن به سلامت ، راحتی و بهره وری ساکنان ، یک نما با عملکرد بالا باید میزان نور طبیعی و افزایش گرمای غیرفعال وارد شده به داخل ساختمان را در نظر بگیرد . انجام مطالعات تشعشع و تابش نور در مراحل اولیه فرآیند طراحی می تواند به تیم های طراحی در انتخاب استراتژی های مناسب برای دستیابی به این هدف کمک کند.

 

نکته ۴ آسایش در طراحی آکوستیک ساختمان

 

آسایش آکوستیک موضوعی است که به خوبی توسط همه افراد و ساکنان ساختمان با توجه به کیفیت آکوستیک محیط آن ها درک شده است . استاندارد ساختمان WELL نشان می دهد که آکوستیک توانایی کاهش قابل توجه بهره وری ساکنان را دارد . علی رغم تأثیر آن ، این معیار معمولاً تنها زمانی در نظر گرفته می شود که نوع پروژه یک سالن تئاتر و سینما یا سالن موسیقی باشد . یکی از عوامل مهم راحتی آکوستیک ، مادی بودن نما است . ارائه عایق های کاهش دهنده صدا یا موادی با خواص مشابه می تواند صداها را به حداقل برساند و سطوح بهره وری بالاتر را برای کاربران ساختمان فراهم کند.

داشتن اطلاعات در رابطه با این موضوع می تواند به معماران کمک کند تا درک بهتری از رفتار فضا های طراحی شده داشته باشند . راحتی آکوستیک ممکن است به جذب خوب صدا ، عایق صوتی کارآمد یا هر دو بستگی داشته باشد . در حالی که می توان مواد منعکس کننده و جاذب را در یک فضا ترکیب کرد ، اما محصولاتی در بازار وجود دارند که دقیقا برای همین هدف ساخته شده اند.

از نظر عملی ، انتخاب ماده ای برای جذب آکوستیک ، فراتر از داده های فنی مانند ضریب جذب و فرکانس سر و صدا است ؛ این امر همچنین به هزینه ، مقاومت ، در دسترس بودن ، شکل ظاهری و چند مورد دیگر بستگی دارد . نکته مهم درک نیاز های محیط و خصوصیات هر ماده مورد استفاده در پروژه است . هنگام انتخاب این مواد ، ما باید تمام عناصر لازم را ، برای دستیابی به بهترین نتیجه ، با توجه به هدف پروژه و نیاز های کاربران آن ، ترکیب کنیم.

 

** نکته: بخش آکوستیک ساختمانی و معماری در واقع سه بر هم کنش صدا با سطوح ، شامل بازتاب صدا از سطح ، جذب صوت ، و عبور صوت از سطح را بررسی می‌ کند . این مهندسی صوت در فضاهایی مانند ساختمان های اداری ، مسکونی ، سالن های سینما ، کنسرت ، تئاتر و … انجام می‌ شود . خروجی این بررسی ‌ها ، ارائه راهکار هایی برای لایه ‌بندی و هندسه جدا کننده‌ های فضاها از همدیگر می ‌باشد . هدف این راهکارها رسیدن به استاندارد های آکوستیکی تعریف شده برای هر فضا متناسب با کاربری آن است. **

 

نکته ۵ کربن تجسم یافته در ساختمان

 

علاوه بر مصرف انرژی ، که به کاهش کربن عملیاتی کمک می کند ، « کربن تجسم یافته » به گازهای گلخانه ای (GHGs) منتشر شده در طول استخراج ، ساخت ، حمل و نقل ، ساخت ، جایگزینی و تخریب مصالح ساختمانی ، همراه با پایان کار اشاره دارد . بین ۳۹ تا ۸۰ درصد از کل ردپای کربن یک ساختمان نتیجه کربن تجسم یافته از مصالح ساختمانی است . اگر در مراحل اولیه طراحی ارزیابی شود ، ۸۰ درصد از کربن تجسم یافته یک ساختمان را می توان کاهش داد.

منظور از « کربن تجسم یافته » انتشار دی اکسید کربن (CO2) مرتبط با مواد و فرآیند های ساخت و ساز در کل چرخه ی عمر یک ساختمان یا زیرساخت است. این شامل هر مقدار CO2 ایجاد شده در طول ساخت مصالح ساختمانی ، حمل و نقل آن مواد به محل کار ، و شیوه های ساخت و ساز مورد استفاده است . به زبان ساده، کربن تجسم یافته ردپای کربن یک ساختمان یا پروژه زیرساختی قبل از عملیاتی شدن است . هم چنین به CO2 تولید شده در نگهداری ساختمان و در نهایت تخریب آن ، حمل و نقل زباله و بازیافت آن اشاره دارد.

 

ضرورت توجه به کارایی نمای ساختمان

 

همان طور که کدهای انرژی و سایر الزامات معماری سخت ‌تر می ‌شوند ، معماران باید تمرکز بیش تری بر کارایی انرژی داشته باشند . در حالی که ایجاد تعادل بین زیبایی شناسی ، مصرف انرژی ، هزینه و راحتی ساکنین یک کار چالش برانگیز است ، بسیاری از طراحان برای جمع آوری داده های پروژه و اجرای تجزیه و تحلیل برای تعیین بهترین طراحی که اهداف پایداری آن ها را برآورده می کند ، به ابزار های عملکرد ساختمان و مدل سازی انرژی روی می آورند.

از چه موادی می توان برای پوشش نمای مدرن ساختمان استفاده کرد؟

 

  • نمای کامپوزیت آلومینیوم
  • نمای سرامیکی
  • نمای چوب
  • نمای سنگ

 

سیستم های پوشش یا روکش کاری عملکرد های مهمی در ساختمان ها دارند . آن ها می توانند عایق حرارتی ایجاد کنند ، فضا های داخلی را از آب و هوا محافظت کنند و – به همان اندازه مهم – به ساختمان «چهره» ببخشند ، ظاهر آن را بهبود بخشند و عنصر طراحی را به وضوح شناسایی کنند . «روکش» به اجزایی اطلاق می شود که به ساختار یک ساختمان متصل می شوند تا سطوح خارجی غیر سازه ای را تشکیل دهند . در حالی که در گذشته روکش چوبی تنها گزینه بود ، در حال حاضر امکانات متعددی از مواد ، رنگ ها ، وزن ها ، بافت ها ، سیستم های لنگر انداختن و بسیاری از متغیرهای دیگر موجود است . در ادامه ی این مقاله ، برخی از مواد اصلی مورد استفاده برای پوشش نما که از آن ها به شکل قابل توجهی استفاده می شود را بیان می کنیم:

 

الف ) نمای ACM یا مواد کامپوزیت آلومینیوم

نمای ACM

ACM که مخفف « مواد کامپوزیت آلومینیوم » است ، نوعی پوشش با استحکام بالا است که از یک پانل سه لایه ، با دو صفحه آلومینیومی از پیش رنگ شده متصل به یک هسته پلی اتیلن (PE) تشکیل شده است . پنل ‌های ACM با ثبات ابعادی خوب ، وزن کم و ظاهری زیبا که می‌ توانند رنگ ‌ها و بافت‌ های بی‌ پایانی داشته باشند ، در فضای داخلی و خارجی اعمال می ‌شوند. برخی شرکت های تولیدی ، پانل های کامپوزیتی تولید می کنند که پوشش های بیرونی آن برای نماهای دارای تهویه ، نیمه تهویه و نماهای ضد هوا ایده آل است.

یکی از نماهای پر کاربرد در نمای ساختمان ‌های مدرن و امروزی ، نمای آلومینیومی است که به صورت پنل‌ های مشخص با ابعادی که توسط طراح تعیین می ‌شود ، بر روی دیوار بیرونی ساختمان نصب می ‌شود . سیستم های نمای آلومینیومی را می توان در ساختمان ها برای اهداف متعدد مورد استفاده قرار داد . اکثر معماران از سیستم های نما برای کنترل حرارت ، کنترل آفتاب یا تهویه ساختمان ها استفاده می کنند . در معماری مدرن ، نما های آلومینیومی به دلیل کاربرد های متفاوت از محبوبیت بالایی برخوردار هستند.

 

ب ) نمای سرامیک ساختمان

نمای مدرن سرامیک

سرامیک ها از طریق پختن خاک رس در دمای بسیار بالا تشکیل می شوند . اکثر فرآیند های مدرن چندین جزء دیگر را به مخلوط اضافه می کنند و در نتیجه محصولات بسیار محکمی را به وجود می آورند که می توانند هر شکلی به خود بگیرند . نمای سرامیک یکی از پرطرفدار ترین‌ ها برای نما سازی ساختمان است . علاوه بر نمای بیرونی ، از این ماده برای نمای داخلی محیط ‌هایی نظیر مغازه ، حیاط و بالکن هم استفاده می ‌شود . نمای مدرن از نوع سرامیکی در طرح‌ ها و مدل ‌های مختلفی تولید می‌ شود که به همین سبب از آن در طراحی محیط‌ های مختلف می ‌توان استفاده کرد.

آن چه نمای سرامیک را جذاب ‌تر کرده ، قیمت ، کیفیت و دوام بالای این ماده است که می ‌توان از آن برای ساختمان‌ های مسکونی ، تجاری ، اداری و آموزشی استفاده کرد. سرامیک‌ هایی که به عنوان نمای ساختمان مورد استفاده قرار می ‌گیرد ، فارغ از طرحی که دارند ، در جنس ‌های مختلفی هم تولید می‌شوند . دو جنس معروف این سرامیک‌ ها ، سرامیک‌ های پرسلان و سرامیک‌ های غیر پرسلان هستند . مزیت سرامیک برای نمای ساختمان این است که به دلیل این که در حرارت بالایی تولید شده ، به هیچ وجه در اثر مجاورت با آب و رطوبت آسیب نمی ‌بیند.

دلیل این که بسیاری از معماران و طراحان از ورقه های سرامیکی بزرگ برای پوشش دادن از نمای آلومینیومی استفاده می کنند ، این است که آن ها به دنبال کیفیت های زیبایی شناختی و بافت های این ماده طبیعی هستند ، اما نیاز به تعمیر و نگهداری معمول ندارند.

 

ج ) نمای چوبی یا ترمووود ساختمان

نمای مدرن چوب

چوب می تواند گرما و جذابیت را به هر پروژه ای بیاورد . سایه ها و تونالیته های طبیعی و متمایز آن ، چوب را به ماده ای تبدیل می کند که می تواند هر نوع سلیقه ای را راضی کند . اگرچه نمای چوبی به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد ، اما معمولاً ممکن است فاقد امکان بازسازی باشند و حفظ ظاهر و احساس یکسان در طول زمان را دشوار می کند . البته امکان استفاده از مواد خام ، به عنوان یک گزینه زیبایی شناختی، در هنگام برخورد با گونه های مقاوم تر وجود دارد . اما اگر ایده این است که نمای چوبی تازه کار شده را تا زمانی که ممکن است داشته باشید ، فناوری ‌هایی وجود دارند که می‌ توانند کمک کنند.

استفاده از چوب نما قدمتی طولانی دارد و مدت زیادی است که به عنوان بخشی از نمای ساختمان کاربرد دارد . البته استفاده از چوب در گذشته معایب و مشکلاتی نیز داشت ؛ ولی کم کم با گذشت زمان و پیشرفت علم و تکنولوژی ، مقاوم سازی این متریال انجام شد و انواع به روز شده ای از چوب مانند ترمو وود ها تولید شدند . چوبی که به عنوان نمای ساختمان استفاده می ‌شود ، کاملا با چوبی که در طبیعت و جنگل می ‌بینید ، تفاوت اساسی دارد. نکته ی مهم و اساسی این است که هیچ‌ کس نمی‌ تواند زیبایی منحصر به فردی را که چوب نما به نمای یک خانه می‌ دهد ، با سنگ و بتن و سیمان مقایسه کند.

 

د ) نمای سنگ طبیعی ساختمان

stone 2

با دارا بودن سایه های مختلف از خاکستری تیره تا سیاه ، نماهای سنگ طبیعی مانند تخته سنگ به هر نمای ساختمان متانت و پیچیدگی خاصی می بخشد . علاوه بر این ، این ماده راحتی حرارتی و سهولت نصب را برای نماهای دارای تهویه می افزاید . تخته سنگ از دمای شدید پشتیبانی می کند ، به سختی رطوبت باران و برف را جذب می کند ، مقاومت در برابر آتش دارد و کاملا ضد آب است . علاوه بر این ، به دلیل اینکه صد درصد طبیعی است ، اثرات زیست محیطی آن کاهش می یابد و هر قطعه آن بدون مواد شیمیایی یا عملیات اضافی با دست ساخته می شود.

برخی شرکت های معماری با نماهای تخته سنگی کار می کنند که با توجه به نیاز هر پروژه خاص اندازه گیری می شوند ، و هم چنین با مواد طبیعی متناسب با هر نوع نما هستند. هم چنین قطعاتی در دو ارتفاع متفاوت، اما با طول های یکسان استفاده می کنند و بافت جالبی را در نمای ساختمان در فرم های قاطع و پویا تشکیل می دهند.

از اصلی ترین دلایل محبوبیت و پر کاربرد بودن سنگ در ساخت و ساز ، فراوانی این مصالح در طبیعت خصوصا در اقلیم و مرزهای ایران است . بارزترین مزیت سنگ ، استحکام و مقاومت آن است که همین موضوع طراحان و سازندگان را ترغیب به استفاده از نمای سنگی ساختمان می‌ کند.

نمای سنگی ساختمان همان طور که از قدمت و تاریخچه‌ اش مشخص است ، همواره نماد استحکام و زیبایی بوده است . نمای سنگ ساده و یا نما های پر پیچ و خم ، تاثیری در جلوه و زیبایی نمای ساختمان سنگ نخواهد داشت و این نما همواره انتخاب اول اکثر ساختمان سازان خواهد بود.

 

مختصری درباره نمای رومی

نمای رومی

نمای رومی یکی از سبک ‌های طراحی نمای لوکس و مدرن است که نمایان گر شکوه و زیبایی و قدرت در ساختمان به حساب می‌آید ؛ در این نوع از نمای ساختمانی از المان‌ ها و تزئینات بسیاری استفاده می‌ شود ، که یکی از راهکار های شناخت طراحی نمای رومی را می ‌توان به آن اختصاص داد.

برخی نمای رومی را با نمای کلاسیک اشتباه می‌ گیرند ؛ در حالی که یکی از شاخصه ‌های جدا سازی نمای رومی و نمای کلاسیک در تزئینات به کار رفته شده در آن است ؛ در نمای کلاسیک از تزئینات به صورت ساده استفاده می‌شود ، در صورتی که در طراحی نمای رومی تزئینات از پیچیدگی بیشتری برخوردار هستند.

از جمله المان ‌های رایج در ساخت و طراحی نمای رومی می ‌توان به مواردی از قبیل ستون ‌های تزئینی با ارتفاع بالا ، طراحی نمای با قوس‌ های منحنی با قطر زیاد ، سر ستون ‌ها و کله گاوی ، پنجره‌ های قدی و قوس ‌دار ، قاب پنجره ، گلویی ، کتیبه ‌ها و هلال اشاره کرد.

 

هـ ) سایر موارد

 

در نما سازی ساختمان از مصالح مختلفی استفاده می شود ؛ از جمله فلز ، سنگ ، آجر ، کامپوزیت ، بتن و چوب که هر کدام مزایای خاص خود را دارند . تا این جای کار چهار مورد از اصلی ترین موارد متداول را گفتیم . علاوه بر این گزینه ها ، هنوز چندین گزینه ی دیگر از مواد روکش فلزی برای نما وجود دارد . یکی از تازه ترین این موارد ، متریال جدیدی به نام « آلومینیوم آنادایز شده » است.

فرآیند آنادایز کردن شامل ساخت یک لایه اکسید روی فلزات خاص از طریق غوطه ور شدن در یک حمام الکترولیتی است که در آن فلز با آنادایز به قطب مثبت منبع برق متصل می شود و به آند کوبای الکترولیتی تبدیل می شود. به عبارت ساده تر ، آنادایزینگ به عملی گفته می شود که در آن یک لایه نازک اکسیدی بر روی قطعات آلومینیوم شکل می گیرد که باعث افزایش مقاومت فلز در برابر خوردگی می شود . در این روش ضخامت لایه اکسیدی افزایش پیدا کرده و به ۱۰ تا ۲۰ میکرون و یا بیشتر می رسد.

 

در هر صورت هنگام انتخاب نوع نمای ساختمان ، مهم است که در نظر بگیرید که آیا مواد با الزامات عملکردی پروژه ، مقاومت آن و نحوه ی رفتار آن در طول زمان و هم چنین زیبایی شناسی مورد نظر مطابقت دارد یا خیر.

 

 

*** برای راهنمایی و مشاوره‌های بیشتر در مورد انتخاب نما برای خانه و ساختمان خود، با گروه معماری کارمانی به شماره ۰۵۱۳۸۴۵۲۹۸۸ تماس بگیرید و از بین به‌روزترین و مدرن‌ترین سبک‌های طراحی طرح مورد نظر خود را انتخاب کنید. ***

 

 

سوالات متداول کاربران کارمانی

 

  • چه چیزی باعث می شود یک نمای ساختمان ، خوب و مدرن به نظر برسد؟

 

یک نمای لوکس و عالی ، قدرت جلب توجه و حفظ آن را دارد . نماهای منحصر به فرد این فرصت را به ساکنان خود می دهند تا شخصیت ، سبک و استایل منحصر به فرد خود را بیان کنند و از ساختمان های اطراف متمایز شوند و در نتیجه ، نقطه تمایز ایجاد می کنند.

  • نمای ساختمان مسکونی با کارایی بالا چه ویژگی هایی دارد؟

 

سیستم‌ های نمای ساختمان با کارایی بالا ، علاوه بر این که زیبایی و چشم نوازی دارند ، تلفات حرارتی کمتری را ارائه می ‌کنند و بنا بر این بارهای سرمایشی و یا گرمایشی ساختمان را کاهش می ‌دهند . این موضوع باعث صرفه جویی در مصرف انرژی ناشی از عملیات تاسیساتی و بهبود آسایش حرارتی برای ساکنان می شود.

 

  • چگونه نمای بیرونی یا خارجی ساختمان را انتخاب کنم؟

 

برای نمای خارجی ساختمان ، باید نمایی را انتخاب کنیم که تأثیر ماندگاری داشته باشد . مواد و متریال های نما راهی عالی برای نشان دادن سبک شخصی شما هستند . توجه به طرح رنگ بیرونی ، دارا بودن سبک داخلی ، نور پردازی خوب و توجه به مطابقت نما با محوطه ساختمان از عواملی هستند که در تاثیرگذاری نمای ساختمان نقش دارند.

 

  • انواع نماهای ساختمانی چیست؟

 

انواع مختلفی برای طراحی و اجرای سیستم های نمای ساختمانی اعم از مسکونی ، تجاری ، اداری ، ویلایی و . . . وجود دارد ؛ از مهم ترین آن ها می توان به آجرکاری و سنگ کاری ، دیوار پوش های آماده ، پانل های بتنی پیش ساخته با انواع مختلف پرداخت ، پوشش های عایق ، روکش های فلزی و آلومینیومی ، کاشی و سرامیک و پانل های روکش سنگ ، تخته های چوبی بزرگ متشکل از روکش زیبا و مقاوم در برابر انواع آب و هوای محل ساختمان ، سیستم های نمای شیشه ای و فولادی و . . . نام برد.

  • کدام متریال برای کارهای نمای ساختمان بیشتر ترجیح داده می شود؟

فولاد کورتن یا ورق کورتن یکی از مصالح متداول برای نما های مدرن یا مورد استفاده در معماری معاصر است . فولاد کورتن گروهی از آلیاژ های فولادی است که اغلب در کار های ساختمانی در فضای باز استفاده می شود . علی رغم رنگ اکسید شده آن ، این ماده مقاومت زیادی در برابر اثر خوردگی یا زنگ زدگی ارائه می دهد – و همه ی این ها به دلیل وجود یک لایه محافظ اکسید در بافت آن است که از ترکیب کروم و مس تشکیل شده است.

 

  • طراحی نمای ساختمان به سبک مدرن چیست؟

 

استفاده از مصالح و سیستم های مدرن در نما، ستون های فولادی قابل مشاهده و بلوک های بتنی به عنوان مصالح کامل استفاده می شود. با استفاده از مصالح سنتی در روش های جدید، از مصالحی مانند چوب، آجر و سنگ به روش های ساده استفاده می شود. بر رنگ طبیعی مواد تاکید کنید.

 

  • آیا نمای خوب و شیک به ارزش خانه و ساختمان می افزاید؟

 

نمای خانه ی شما اولین چیزی است که خریداران و مراجعه کنندگان و حتی رهگذران می بینند ، به همین دلیل است که پیشرفت در آن و طراحی خوب و مدرن آن ، یکی از بزرگ ترین مواردی است که به ارزش خانه یا ملک شما می افزاید.

 

  • چه چیزهایی بیشترین ارزش را به یک خانه اضافه می کند؟

 

راه های زیادی وجود دارند که ارزش خانه شما را افزایش می دهند ؛ از جمله آن ها می توانیم به چند پیشنهاد ساده اشاره کنیم : آشپزخانه خود را بازسازی کنید ، چون به روز رسانی در آشپزخانه همواره نتیجه می دهد . لوازم خانگی و امکانات خانه را ارتقا دهید . سرویس های بهداشتی و حمام ها را تقویت و بازسازی کنید . از اتاق های کوچک و کمتر مورد استفاده مثل اتاق زیر شیروانی یا زیرزمین غافل نشوید و آن ها را بازسازی کنید . به دکوراسیون خانه خود اهمیت دهید و آن را به روز و مدرن کنید . برای بهبود بهره وری انرژی در خانه فکری اساسی کنید.

  • نمای کامپوزیت آلومینیومی چیست؟

 

یکی از نماهای پر کاربرد در نمای ساختمان ‌های مدرن و امروزی ، نمای آلومینیومی است که به صورت پنل‌ های مشخص با ابعادی که توسط طراح تعیین می ‌شود ، بر روی دیوار بیرونی ساختمان نصب می ‌شود . سیستم های نمای آلومینیومی را می توان در ساختمان ها برای اهداف متعدد مورد استفاده قرار داد . اکثر معماران از سیستم های نما برای کنترل حرارت ، کنترل آفتاب یا تهویه ساختمان ها استفاده می کنند . در معماری مدرن ، نما های آلومینیومی به دلیل کاربرد های متفاوت از محبوبیت بالایی برخوردار هستند.

 

  • کدام مصالح ساختمانی برای نمای خانه ماندگاری بیشتری دارد؟

 

پاسخ یک کلمه است : « سنگ » ؛ چون عمر بسیار طولانی دارد و یکی از با دوام ترین مصالح برای استفاده در ساختمان و ساخت و ساز است . اگرچه جا به جایی و حمل و نقل آن به دلیل وزن آن دشوارتر است ، اما به طور طبیعی در برابر عناصر مختلف آب و هوایی مقاوم است و از نظر زیبایی نیز جذاب است.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید