بازسازی کنیم یا از نو بسازیم؟ کامل‌ترین راهنمای تصمیم‌گیری | کارمانی

بازسازی کنیم یا از نو بسازیم؟ کامل‌ترین راهنمای تصمیم‌گیری | کارمانی

بین بازسازی و ساخت شک دارید؟ ما همه‌ی سوالات شما را پاسخ می‌دهیم تا راحت و بی‌دردسر تصمیم بگیرید + معرفی بهترین شرکت‌های معماری و بازسازی مشهد

بازسازی

گروه معماری کارمانی | «ساختن یا نساختن؟ مسئله این است!» این یک شوخی با جمله‌ی معروف «ویلیام شکسپیر»، شاعر و نمایش‌نامه‌نویس معروف انگلیسی نیست؛ این یک سوال جدی است که ممکن است در ذهن هر صاحب‌خانه‌ای شکل بگیرد. ما در حدود ۳۰ سالی که در زمینه معماری و صنعت ساختمان فعالیت کرده‌ایم، بارها با مواردی از این دست مواجه شده‌ایم و اغلب صاحبان خانه که به دفتر ما می‌آیند، از ما می‌پرسند که آیا ما فکر می‌کنیم باید خانه‌ی موجود خودشان را بازسازی کنند یا این‌که خانه‌ی جدیدی برای خود و اعضای خانواده‌شان بسازند.

البته ما هم با تجربه‌ای که از این سه دهه داریم، به این راحتی پاسخ نمی‌دهیم و سعی می‌کنیم برای راهنمایی کردن، با باز کردن جزئیات مساله، بتوانیم گره‌های ذهنی مشتریان و کارفرمایان خود را بگشاییم. طبیعتا اگر از ما بپرسید که بین بازسازی و ساخت کدام را انتخاب کنیم، ما به شما خواهیم گفت که پاسخ به این سوال، بستگی به موقعیت منحصربه‌فرد شما، فاصله خانه‌ی فعلی شما با خانه‌ی رویایی شما، احساس شما نسبت به موقعیت فعلی خانه‌تان و هم‌چنین اهداف مالی و برنامه‌های آینده‌ی شما دارد.

نکته‌ی مهم این است که در نظر بگیرید که انتخاب هر مسیر، شما را به چه مقصدی می‌رساند و چه چیزی را به شما ارائه می‌دهد. هم بازسازی خانه و هم ساخت یک خانه‌ی نوساز، هرکدام به اندازه‌ی خود مزیت‌هایی برای شما به همراه دارند. این موضوع تا حد قابل توجهی به بودجه‌ی شما، نوع خانه‌ای که می خواهید و ملاحظات دیگر بستگی دارد. پس از بررسی همه‌ای این موارد، این شمایید که باید تصمیم بگیرید که کدام را انتخاب کنید.

حالا ما در این مقاله، یک لیست کامل از بهترین شرکت‌های معماری مشهد که در دو زمینه طراحی و ساخت و هم‌چنین بازسازی فعالیت داشته‌اند و پروژه‌های درخشانی را به سرانجام رسانده‌اند، به شما معرفی می‌کنیم؛ سپس طبق همان نسخه‌ی قدیمی خودمان، همه‌ی سوالاتی که ممکن است شما را بر سر دوراهی بازسازی یا ساخت قرار داده باشد، به تفصیل پاسخ می‌دهیم تا بتوانید راحت‌تر تصمیم بگیرید. اگر تا پایان مقاله، باز هم قانع نشده بودید و هنوز سوالی داشتید، در انتها برایتان یک شماره تلفن گذاشته‌ایم تا با مشاوران ما تماس بگیرید و چالش‌های خود را رفع کنید!

۱کارمانی
طراحی و نظارت، اجرا و ساخت ( معماری و دکوراسیون داخلی)
شماره تماس:

۰۹۱۵۲۴۳۹۰۵۸

۲هزارهطراحی پلان و محسابات سازهشماره تماس:
۰۹۱۵۲۳۸۹۰۵۷
۳مهرطراحی پلان و معماری داخلیشماره تماس:
۰۹۱۵۷۳۳۹۴۰۶
۴آرینطراحی،نظارت و ساخت
نما
شماره تماس:
۰۹۱۵۷۳۵۲۴۳۱
۵ماورامعماری و معماری داخلیشماره تماس:
۰۹۱۵۴۸۶۰۸۹۱
۶آرمانیمعماری و محاسباتشماره تماس:
۰۹۱۵۷۳۶۴۵۸۹
۷نیانمحاسبات سازه و عمران و طراحی پلان
شماره تماس:
۰۹۱۵۰۵۰۵۶۹۲
۸ارج آرکطراحی و دکوراسیون داخلیشماره تماس:
۰۹۱۵۶۱۱۷۲۱۰
۹خانه آرمانی دکوراسیون داخلیشماره تماس:
۰۹۰۱۴۳۸۵۷۰۸
۱۰پاژمعماری و دکوراسیون داخلیشماره تماس:
۰۹۲۰۲۹۰۲۵۹۰

* * * * *

لیست ۶ شرکت برتر معماری و بازسازی مشهد

همان طور که گفته شد ، پیش از پرداختن به جزئیات و پاسخ به هر سوالی در ارتباط با بازسازی یا ساخت خانه جدید در مشهد ، فهرستی از برترین شرکت های معماری و بازسازی مشهد را بریتان گردآوری کرده ایم . گفتنی است این فهرست بر اساس مقایسه عملکرد این شرکت ها با برترین شرکت های معماری جهان ، میزان به کار گیری متدهای روز معماری در پروژه های مختلف  و هم چنین نظرات مشتریان و کارفرمایان مهم ترین پروژه های معماری شهر مشهد و امتیازاتی که هر شرکت در بخش های مختلف کسب کرده است ، شکل گرفته است و شما می توانید با خیالی آسوده ، پروژه های بازسازی و ساخت خود را به یکی از این شرکت ها بسپارید .

شما ممکن است با فکر بازسازی شروع کنید ، فقط برای این که ممکن است تصور کرده باشید هزینه ها یا تغییراتی که می خواهید امکان پذیر نیست . از طرف دیگر ، ممکن است بخواهید یک خانه ی سفارشی بسازید به جای این که خانه ی رویایی خود را که از قبل ساخته شده است پیدا کنید . انتخاب هر کدام از این راه ها فقط به مقداری جست و جو یا چند تغییر برای مطابقت با سبک زندگی شما نیاز دارد .

بیایید نگاهی بیندازیم به آن چه می ‌توانید از بازسازی و یا ساخت ‌و ساز جدید انتظار داشته باشید ؛ در ادامه ی این مقاله قرار است نکاتی در مورد مزایا و معایب هر کدام و ملاحظات مختلفی که باید قبل از تصمیم‌ گیری برای انتخاب خود در نظر بگیرید ، بیاموزیم .

* * * * *

نوسازی یا ساخت و ساز جدید؟  –  مروری بر نکات مهم و کلیدی

اصطلاح « ساخت و ساز جدید » بسیار ساده است : یعنی یک خانه از پایه طراحی و ساخته شده است ، همه چیز نوسازی و نصب شده است . اما « بازسازی » اصطلاحی است که زمانی استفاده می شود که بخواهید به دلایل مختلف ، تغییراتی در یک سازه ی موجود ایجاد کنید . بازسازی به معنای تخریب کامل یک ساختمان قدیمی و ساختن کامل ساختمان جدید است .

ساخت و ساز خانه‌ی جدید در مشهد

هنگامی که تصمیم به ساختن یک خانه ی سفارشی می ‌گیرید ، شما و تیم تان ( اعم از معمار ، سازنده و طراح داخلی ) برای تصمیم ‌گیری در مورد هر عنصر خانه ی جدیدتان ، از سبک معماری گرفته تا نحوه ی قرارگیری آن در زمین ‌تان تا هر چیز دیگری ، همکاری نزدیکی دارید و همه ی تصمیمات را می توانید اتخاذ کنید . نوع پرداخت و میزان بودجه هم در سراسر پروژه تعیین خواهد شد .

نوسازی و بازسازی خانه در مشهد

بازسازی شامل ایجاد تغییرات در خانه ی فعلی شما است . بازسازی خانه می تواند هرجایی از بازسازی یک اتاق گرفته تا فضاهای داخلی را به طور کامل پوشش دهد . در فرایند بازسازی شما هنوز در محصول نهایی حرف های زیادی برای گفتن دارید ، اما خواسته های شما باید فضایی را در خود جای دهد که از قبل ایجاد شده است .

مزایای نوسازی و بازسازی ساختمان در مشهد

بازسازی در مشهد

بازسازی و نوسازی ساختمان یک روش رایج برای بهبود کیفیت محیط کار و زندگی است . بازسازی خانه مزایای زیادی دارد که عبارت اند از :

  • الف ) شما خانه ای را حفظ می کنید که سال ها در آن زندگی کرده اید و برای شما پر از خاطرات مختلف ریز و درشت است . ( این یکی از مواردی است که خیلی ها به شما نمی گویند چون تنها منافع اقتصادی خود را در نظر می گیرند ! )
  • ب ) یک خانه ی بازسازی ‌شده می‌تواند زمان را با توجه به عمر خود ، تا حدی « تنظیم مجدد » کند . به این معنا که اگر عمر یک خانه رو به پایان باشد ، با بازسازی می توانید قدری این زمان را به عقب موکول کنید .
  • ج ) برای بازسازی در مقیاس کوچک ، ممکن است نیازی به جا به جایی موقت نداشته باشید و بتوانید با اندک تغییراتی ، فضای خانه ی خود را دل نشین تر کنید .
  • د ) در فرایند بازسازی ، به روز رسانی ها در فضای داخلی خانه می توانند خانه ی فعلی شما را سازگارتر با محیط زیست و از لحاظ انرژی کارآمدتر کنند .

در محله‌ های تاریخی و قدیمی تر شهر مشهد ، بازسازی خانه ‌ای قدیمی که هنوز جذابیت های گذشته خودش را دارد و در عین حال از سبک زندگی مدرن حمایت می‌ کند ، یک مزیت اصلی دارد و آن مزیت این است که هم زمان عشق شما به گذشته را ارضا می‌ کند ، اما از سبک زندگی مدرن شما حمایت می‌ کند .

از سوی دیگر ممکن است شما برای تامین نیاز ساده ای مانند نیاز به یک اتاق بیشتر ، بخواهید یک پلان از یکی از طبقه های خانه ی خود را متفاوت تر بسازید ، یا رویای به روز رسانی در فضای آشپزخانه ، حمام ، اتاق خواب اصلی یا قسمت های نشیمن خود را داشته باشید . نوسازی و بازسازی قلمرو زیادی از این خواسته ها و نیازهای شما را پوشش می دهد .

هزینه بازسازی در مشهد را چطور برآورد کنیم ؟

برای برآورد هزینه های بازسازی ساختمان در شهر مشهد ، لازم است یک چک لیست هزینه ها تهیه کنید . بررسی قسمت های آسیب دیده و این که چه تعمیراتی باید روی آن ها انجام شود یا این که در کدام قسمت های ساختمان می خواهیم تغییر ایجاد کنیم و حجم این تغییرات چقدر است ، از جمله مواردی است که باید در چک لیست خود بیاوریم . یکی از مهم ترین نکات در برآورد هزینه ی بازسازی ساختمان این است که پروژه چند روز طول می کشد و چقدر به مهندسان ، کارگران و سایرین پرداخت می شود .

وظایف و مسئولیت ها در یک شرکت بازسازی و نوسازی

یک شرکت برتر حرفه ای نوسازی و بازسازی ساختمان در مشهد باید یک « طراح داخلی » داشته باشد . این طراح و البته هنرمند ابتدا به بررسی وضعیت موجود می پردازد و ایده های کلی برای بهبود وضعیت موجود ارائه می دهد . سپس یک معمار فضاها را طراحی کرده و نقشه ها و طرح های اصلی را آماده می کند .

عضو بعدی این تیم حرفه ای یک مهندس سازه است که بر تخریب قسمت هایی از دیوارها ، ساخت قطعات جدید و . . . نظارت دارد . از دیگر اعضای تیم بازسازی ساختمان می توان به یک مهندس برق و یک مهندس تاسیسات ساختمان اشاره کرد .

ملاحظات مربوط به نوسازی و بازسازی ساختمان در مشهد

برای فرایند بازسازی ، قبل از شروع هر تغییری در یک خانه ی موجود ، باید تا آن جایی که ممکن است درباره هر خانه همان طور که هست بیاموزید . مثلا :

  • آیا خانه در مکان یا محله ای از شهر مشهد هست که ارزش بازسازی را داشته باشد ؟
  • در چه سطح بودجه ای باید پروژه ی بازسازی خود را در نظر بگیرید تا ارزش کل خانه ی خود را در سطحی مناسب و قابل فروش نگه دارید ؟
  • آیا به نقشه های اصلی ساختمان خانه ی خود دسترسی دارید ؟
  • اگر در حال بازسازی یک بنای تاریخی هستید ، سعی کنید دریابید که آیا در گذشته بازسازی هایی بر روی این سازه انجام شده است یا خیر ؟ و این که این بازسازی ها چه بوده و چرا انجام شده است ؟
  • آیا مواد خطرناکی وجود دارد که مانع از برداشتن یا ساخت و ساز در هر قسمت از خانه شود ؟

هنگامی که تا حد امکان و دسترسی ، در مورد گذشته ی خانه ی خود اطلاعاتی به دست آوردید ، تا آن جا که می توانید در فرایند بازسازی به استحکام ساختاری و سلامت فونداسیون ساختمان بپردازید .

اگر فونداسیون خانه ی شما ترک خورده باشد یا اتفاقات دیگری رخ داده باشد که چارچوب خانه را به خطر بیندازد ، صرف و انجام هزینه های زیاد برای بازسازی ، فایده چندانی ندارد . بسته به نوع و میزان آسیب ، ممکن است تخریب خانه موجود و ساختن از نو را انتخاب بهتری بدانید . البته برای تصمیم گیری لازم است از نظر کارشناسان و متخصصان بهره مند شوید .

سایر ملاحظات و محدودیت های بازسازی

محدودیت ‌های محلی و کدهای ساختمان را مطالعه کنید ، یا زودتر یک سازنده یا شرکت نوسازی و بازسازی را پیدا کنید تا بتواند این فرایندها را برای شما اجرا کند . از آن جایی که شهر مشهد یک شهر تاریخی است و برخی محله های آن ملاحظاتی در زمینه حفاظت از میراث فرهنگی دارند ، باید بدانید که محله های تاریخی اغلب محدودیت هایی در مورد انواع تغییراتی که می توانید در یک خانه قدیمی ایجاد کنید ، دارند . محدودیت ‌ها حتی برای خانه ها و ساختمان ها‌یی که در فهرست تاریخی هستند ، سخت‌ تر نیز هست .

از سازنده یا معمار بازسازی خود در مورد تغییرات در قوانین ساختمانی از زمان ساخت خانه بپرسید . هر ساخت و ساز جدید باید با کدهای جدید مطابقت داشته باشد . مثلا لازم است بررسی کنید که آیا فقط باید قسمت بازسازی شده را دوباره سیم کشی کنید یا بعد از بررسی سیم کشی موجود ، باید سیستم برق کل خانه را از نو ترتیب دهید؟

یا برای مثال ، اگر سیستم های مکانیکی نیاز به نوسازی کامل داشته باشند ، آیا نوسازی همچنان از نظر مالی منطقی خواهد ماند ؟ این ها سوالاتی است که باید پیش از آغاز پروژه در نظر بگیرید .

یکی دیگر از نکات بسیار مهم در بازسازی این است که باید تعمیر و نگهداری ساختمان در آینده را در نظر بگیرید . بخش‌ هایی از خانه که بازسازی نشده ‌اند ، احتمالاً نسبت به فضاهای تازه ساخته شده ، نیاز به نگهداری بیش تری دارند . به روز رسانی سیستم ها ممکن است تعداد تعمیرات و تعویض های مورد نیاز را در آینده ی نزدیک کاهش دهد .

در نهایت ، آن استفاده مورد نظر از خانه که باعث می شود شما تمایل به بازسازی داشته باشید چیست ؟ آیا فقط یک نو شدن در فضای خانه و تنوع در محیط زندگی خود می خواهید ؟ آیا فضای بیشتری برای سرگرمی می خواهید ؟ یا به فضایی برای کودکان یا والدین سالخورده ی خود نیاز دارید ؟ آیا اکنون دارید در خانه ی خود تغییراتی ایجاد می کنید تا بتوانید در همین جایی که هستید  پیر شوید ؟ ما در این مقاله سعی داریم به مسائل رایج هنگام بازسازی خانه بپردازیم و نکاتی هم در ارتباط با نحوه آماده سازی خواهیم گفت که ممکن است برایتان مفید باشد .

 

مزایای ساخت و ساز جدید در مشهد

ساختن یک خانه جدید سفارشی نیاز به تصمیم گیری و برنامه ریزی زیادی دارد و حتما چالش های فراوانی به دنبال خواهد داشت ، اما مطمئناً یک خانه جدید فوایدی هم دارد که این مزیت ها به همه ی آن زحمت ها می ارزند . برخی از مزیت های ساخت و ساز جدید در مشهد عبارت اند از :

  • اول – – – همه چیز در خانه ی جدی شما نو و دارای گارانتی می باشد . هزینه های نگهداری و تعمیرات شما به حداقل میزان ممکن می رسد و این بخش زیادی از هزینه های زندگی در خانه ی کهنه را شامل می شود .
  • دوم – – – شما این شانس را دارید که از مواد و مصالح و متریال پایدار به نفع محیط زیست استفاده کنید و خانه ای کارآمد از نظر زیست محیطی طراحی کنید .
  • سوم – – – شما می ‌توانید برای داشتن فناوری‌ های جدید روز دنیا در خانه ی جدید خود برنامه ‌ریزی کنید ، مثلا می توانید سیستم الکتریکی خانه را برای کار با دستگاه‌ های امروزی گسترش داده و یک سیستم ریموت مرکزی روی موبایل خود داشته باشید .
  • چهارم – – – شما گزینه های بیشتری در زمینه ی طراحی دارید . لازم نیست سعی کنید ایده های خود را در یک طرح یا ساختار موجود جا دهید ؛ بلکه خانه ی جدید با نقشه ی جدید ، دست شما را برای ایده های مختلف باز می گذارد .
  • پنجم – – – شما می توانید چیدمان و پلان طبقه های مختلف خانه را انتخاب کنید که برای پروژه خاص شما مناسب است .

یک خانه سفارشی جدید در یک قطعه زمین که از پیش انتخاب شده باشد ، به این معنی است که شما می توانید همه چیز را طراحی و مکان یابی کنید تا بهترین منظره ی طبیعی را داشته باشید . همه چیز مطابق با سلیقه و نیاز شماست . مثل یک دفتر یادداشت جدید که شما نوشتن در آن را با یک صفحه تمیز شروع می کنید .

ملاحظات مربوط به ساختمان سازی در مشهد

شاید شما هم اکنون در حال ساخت و ساز باشید ؛ به این دلیل که می خواهید به مکان دیگری نقل مکان کنید ، یا شاید هم تصمیم گرفته باشید که یک سازه ی موجود را به منظور ساختن خانه ای جدید خراب کنید . برای این کار لازم است با یک سازنده ی خانه سفارشی مشورت کنید و با بحث در مورد لوکیشنی که انتظار دارید در آن خانه تان را بسازید ، شروع کنید . اما در این مسیر ملاحظاتی هم وجود دارد که باید آن ها را در نظر بگیرید . برخی از ملاحظات ساخت خانه در مشهد عبارت اند از :

  • کدهای محلی مربوط به ساخت و ساز ساختمان چیست ؟
  • آب و هوای شهر و محیط اطراف پروژه ی شما چگونه است ؟ آیا برای مقاومت در برابر تغییرات شدید دمایی یا احتمال وزش باد شدید و تگرگ نیاز به ساخت و ساز دارید ؟ آیا برای شرایط گوناگون آب و هوایی مهیا هستید ؟
  • خاک منطقه چگونه بر نقشه ها و طراحی فونداسیون شما تأثیر می گذارد ؟
  • آیا محدودیت هایی خاص در محله وجود دارد ؟ مثلا پیروی از سبک معماری خاص ، نوع سقف یا طرح رنگ ، تراکم و تعداد طبقات و . . . ؟
  • در دسترس بودن مواد و متریال مختلف و هزینه های کار قراردادی چقدر است ؟

هنگام ساختن یک خانه ی سفارشی جدید ، تیم خود ( شامل معمار ، سازنده و طراح داخلی ) را گرد هم بیاورید تا به شما در پاسخ به این سوالات کمک کنند . هر یک از اعضای این تیم ، مجموعه ی متفاوتی از مهارت ‌ها ، تجربه ‌ها و دیدگاه ‌ها را با خود بر روی میز می ‌آورد . آن ها با هم می توانند به شما در طراحی یک خانه ایده آل در آینده کمک کنند به گونه ای که این خانه برای شما و خانواده تان عالی باشد .

سایر ملاحظات و محدودیت های ساخت و ساز در مشهد

همان طور که خانه ی خود را طراحی می کنید ، کاربرد مورد نظر آن را در نظر بگیرید . برای تناسب با سبک زندگی خود ، به کدام مناطق مشهد برای زندگی بیش تر احساس نزدیکی می کنید ؟ چقدر اتاق در خانه ی ایده آل خود نیاز دارید ؟ آیا قصد دارید در همین خانه جدید خود پیر شوید و تا سالیان سال در همین خانه بمانید به گونه ای که از هم اکنون راحتی و سهولت استفاده از آن را در نظر بگیرید ؟

آیا والدین سالخورده یا فرزندان خردسالی در خانه خواهید داشت که لازم است محدودیت هایی برای آنان در نظر بگیرید ؟ این ها مواردی است که هنگام ساخت و ساز یک خانه یا ساختمان جدید در مشهد باید آن ها را در نظر بگیرید .

اگر ایده های خاصی دارید ، اکنون زمان آن است که آن ها را با تیم معماری خود مطرح کنید . اگر خانه ی جدید شما باید چیزی ضروری داشته باشد ، مطمئن شوید که آن تیم نیازهای شما را درک کرده است . برای وارد شدن به جزئیات آماده باشید تا همه چیز در یک مجموعه باشد .

هم چنین ، از آن جایی که این یک خانه ی جدید است ، باید آماده ی تصمیم گیری های متعدد باشید ، چون هر لحظه ممکن است اتفاق تازه ای رخ دهد که نیاز به تصمیمات آنی شما داشته باشد . اگر چه اعضای تیم طراحی و ساخت شما می توانند به شما کمک کنند تا آن ها را گرد هم بیاورید و روند ساخت و ساز را هموار کنید .

زمان اتمام یک خانه ی جدید ، احتمالا طولانی تر از زمان بازسازی است . در حالی که بازسازی های پیچیده می تواند چندین ماه طول بکشد ، به یاد داشته باشید که ساخت خانه ی جدید به زمان های بیشتری برای تایید و مجوز ، آماده سازی محل پروژه و اجرای کامل تمام مراحل ساخت نیاز دارد . ما در ادامه ی همین مقاله ، قصد داریم به مسائل رایج در هنگام ساختن یک خانه سفارشی هم بپردازیم . پس تا پایان همراه ما در وب سایت گروه معماری کارمانی باشید .

مقایسه بین بازسازی با ساخت خانه در مشهد

تصمیم برای بازسازی یا ساخت خانه ی جدید در مشهد ، به عوامل متعدد فردی بستگی دارد که برای هر فرد و موقعیت متفاوت است . بازسازی خانه می تواند اندازه ی خانه ی شما را افزایش دهد ، عملکرد بهتر و کارایی مفیدتری را به شما ارائه دهد و بسته به انتخاب منطقه و محدوده ، گزینه ای مقرون به صرفه باشد . از سوی دیگر ، ساختن یک خانه ی جدید از ابتدا می تواند خانه ی رویایی شما را کامل کند و احتمالاً برخی از هزینه های طولانی مدت را کاهش دهد .

  • الف – – با ساخت یک خانه ی جدید ، تعیین طرح و نقشه ی هر طبقه آسان تر است . نوسازی و بازسازی یک خانه ، امکان تغییرات پیش روی شما را محدود می کند .
  • ب – – جدول زمانی در پروژه های ساخت و ساز ساختمان جدید به طور کلی با جدول زمانی پروژه های بازسازی و نوسازی متفاوت است . اگر پروژه ی بازسازی شما کاملا داخلی است ، نباید تاخیر در راستای تغییرات آب و هوایی را تجربه کنید . آب و هوا می تواند موانع زیادی برای ساخت یک خانه جدید ایجاد کند ، مگر آن که خانه ی شما محصور و ضد آب و هوا باشد !
  • ج – – تفاوت در هزینه های بین این دو گزینه ، بستگی به میزان بازسازی شما دارد . با این حال ، همیشه این احتمال وجود دارد که یافته ها و رخدادهای غیر منتظره باعث افزایش هزینه ها شود . در یک خانه جدید هرگز آزبست ، چوب پوسیده ، یا یک سیستم الکتریکی یا لوله‌کشی که مطابق با قوانین و مقررات استاندارد نیست ، پنهان نخواهد شد و شما با خیال راحت در آن خانه سکونت خواهید یافت .

بازسازی یا ساخت  –  چطور تصمیم گیری کنیم ؟

برای تصمیم گیری راحت در این زمینه ، چند سوال وجود دارد که اگر از خودتان بپرسید ، ممکن است به شما کمک کند تا به تصمیم گیری نزدیک شوید . پس بیایید این سوال ها را با یکدیگر مرور کنیم تا شاید به این نتیجه رسیدیم که بازسازی خانه بهتر است یا ساختن خانه جدید در مشهد ؟

  • یک – – آیا من در خانه فعلی خود سهمی دارم که باید در نظر بگیرم ؟
  • دو – – وضعیت فعلی بازار املاک ، مسکن و مستغلات چگونه است ؟
  • سه – – هزینه های تامین مالی هر دو گزینه ی بازسازی یا ساخت چقدر است ؟
  • چهار – – آیا جا به‌ جایی یک گزینه ی در دسترس است ؟
  • پنج – – آیا من برای ساختن یک خانه ی جدید وقت دارم ؟
  • شش – – آیا پس انداز پول کوتاه مدت برای خانواده من مهم تر است یا پس انداز بلندمدت ؟
  • هفت – – آیا خانواده من در آینده بزرگ تر می شود؟

حجم هزینه ها در بازسازی خانه در مشهد چگونه است ؟

مصالح و نیروی کار عوامل اصلی هزینه ی بازسازی خانه هستند . هر کدام تقریبا نیمی از کل بودجه بازسازی را به خود اختصاص می دهند . حجم هزینه ها برای بازسازی نسبت به هزینه های مشابه برای ساخت خانه ی جدید ممکن است گران‌تر باشد ، به گونه ای که هزینه ی نیروی کار می‌تواند تا ۳۰ درصد تغییر کند . گران ترین قسمت خانه برای بازسازی و نوسازی ، آشپزخانه است .

بازسازی آشپزخانه شامل تمام عناصر بازسازی هر فضای دیگری از خانه ، به علاوه لوله کشی ، تاسیسات ، برق اضافی ، کابینت ، لوازم خانگی و برنامه ریزی اضافی است . بازسازی حمام ها هم اگرچه گران است ، اما در جایگاه دوم نسبت به آشپزخانه قرار می گیرد .

نیاز به مشاوره دارید ؟  با ما تماس بگیرید !

برآورد نیازهای متعدد شما در آینده ، در کنار در نظر گرفتن شرایط هزینه ای و وضعیت بودجه شما می تواند به طور موثری به شما کمک کند تا تصمیم نهایی خود را بگیرید برای عبور از این دو راهی سخت بگیرید . اگر خانه ای که اکنون در آن ساکن هستید را دوست دارید ، ممکن است بازسازی انتخاب بهتری برای شما باشد . اما اگر آرزوی خانه ای را دارید که دقیقاً مطابق خواسته های شما ساخته شده باشد ، این موضوع می تواند تصمیم شما را به سمت ساخت خانه ی جدیدی سوق دهد .

اگر برای ارزیابی گزینه های خود به کمک و مشاوره متخصصان معماری و ساخت و ساز نیاز دارید ، لطفاً با تیم ما تماس بگیرید . ماهمیشه برای کمک به شما آماده و مهیا هستیم ! این هم شماره ی تماس ماست :

۰۵۱۳۳۸۴۵۲۹۸۸  —  گروه معماری کارمانی

مروری بر ۴ فاز اصلی هر پروژه معماری خانه یا ساختمان در مشهد

  1. مرحله مطالعات و تحقیقات اولیه ساختمان
  2. مرحله انتخاب معمار یا تیم معماری ساختمان
  3. یافتن قطعه زمین مناسب برای ساختمان
  4. خلاصه طراحی ، هزینه ها و قراردادهای ساختمان

ساختن یک خانه از ابتدا کار آسانی نیست ؛ زیرا این کار به زمان قابل توجه و تلاش بسیار زیادی نیاز دارد . به عنوان یک صاحب خانه ی مشتاق و علاقه مند در شهر مشهد ، بایستی انتظار داشته باشید که صرف نظر از این که پروژه ی شما تا چه میزان خوب برنامه ریزی شده است ، هم چنان موانع و چالش های بی شماری را در این مسیر تجربه کنید . اغلب ، هر چه یک پروژه ی معماری پیچیده تر باشد ، به همان میزان شما با مشکلات و موانع بیش تری رو به رو خواهید شد .

برای ایجاد و ساخت یک پروژه ی معماری جدید ، شما لازم است که یک سری مراحل را برای اجرای آن طی کنید . این ها برای تکمیل درست و اصولی پروژه ، با مجوزهای مناسب برای ساخت و ساز و هم چنین استفاده از مصالح و متریال های ساختمانی مناسب ضروری هستند .

اگر می‌خواهید پروژه ی معماری خانه ی شما ، بهترین نتیجه را با خود به دنبال داشته باشد ، مانند پروژه‌ هایی که گروه معماری کارمانی در شهر مشهد و دیگر شهرها به سرانجام رسانده است ، ضروری است که این مراحل را درک کرده و از آن عبور کنید .

در حالی که معماران فاز طراحی را دوست دارند ، جنبه های بسیار دیگری نیز در این زمینه وجود دارد که می تواند برای تیم های معماری چالشی دوست داشتنی باشد . در این بخش ، ما از ساخت خانه برای اهداف مورد نظر خود استفاده خواهیم کرد . امیدواریم که این مقاله بتواند اندکی بینش در مورد جنبه های دیگر کار به شما ارائه دهد تا در تصمیم گیری بتوانید دقیق تر عمل کنید .

فاز ۱ – – – مرحله مطالعات و تحقیقات اولیه ساختمان

در مرحله ی تحقیقات اولیه ، ما به نحوه ی زندگی شما در خانه ی فعلی خود و این که چه سبک زندگی توسط خانواده ی شما ترجیح داده می شود ، نگاه می کنیم و این موضوع را در مطالعات خود در نظر خواهیم گرفت .

ما برای ارزیابی این که چند نفر قرار است با شما زیر یک سقف زندگی کنند و هر یک از اعضا چه نوع سبک زندگی دارد ، وقت خواهیم گذاشت . اگر چه این موضوع در بین شرکت های معماری قدری نامتعارف است و ممکن است غیر عادی به نظر برسد ، اما به طور قابل توجهی بر انتخاب های طراحی که بعداً توسط ماوران و متخصصان ما به شما ارائه می شوند ، تأثیر می گذارد .

به عنوان مثال ، اگر شما یا خانواده‌تان از حضور و سپری کردن اوقات خود در فضای بیرون از خانه لذت می‌برید و می خواهید که عصرها از آب و هوای خوب محیط باز خانه ی خود لذت ببرید ، می ‌توان بر آن تاکید بیشتری داشت .

یا مثلا ، اگر خانواده ی شما دوست دارند هنگام تماشای فیلم یا فوتبال با هم ارتباط برقرار کنند و درباره ی آن فیلم یا مسابقه فوتبال کمی گپ و گفت داشته باشند ، ممکن است یک اتاق سرگرمی در طراحی داخلی شما در نظر گرفته شود تا شما به این هدف دست یابید . در فاز مطالعات و تحقیقات ، مهم است که تعیین کنید خانواده ی شما به انجام چه کار یا کارهایی بیش تر علاقه دارند تا بتوانیم آن فعالیت ها را در طراحی خانه ی شما بگنجانیم .

پس از تعیین بودجه ی طراحی مورد نظر ، و لحاظ کردن انتخاب های شما در ترکیب با گزینه های سبک زندگی ، یک طرح به طور خلاصه تهیه می شود . این طرح اولیه با شما در میان گذاشته خواهد شد و سپس نظرات شما و اعضای خانواده تان اخذ خواهد شد تا اطمینان حاصل شود که این طراحی اولیه ، نیازها یا انتظارات متنوع شما را برآورده می کند .

 

فاز ۲ – – – مرحله انتخاب معمار یا تیم معماری ساختمان

انتخاب یک شرکت معماری و تیم ساختمانی برای پروژه ی ساختمان شما در شهر مشهد بسیار مهم است . اعضای یک تیم معماری خوب در مشهد قطعا به دنبال بهترین طراحی خواهند بود و این که چه مواد و متریالی برای طرح مذکور ، انتخاب خوبی هستند . در بیش تر مواقع ، این نکته شامل مواد و مصالحی می شود که متناسب با بودجه اند و در عین حال دارای یک ظاهر مطلوب مطابق با نیازها و سلیقه ی شما هستند .

معماران و سازندگان برتر مشهد باید در مورد مصالح ساختمانی به بهترین نحو عمل کنند . مواد و مصالحی که در یک پروژه ی ساختمانی در نظر گرفته می شوند ، باید مستحکم و بادوام باشند ، هدفی را که برای آن در نظر گرفته شده اند انجام دهند ، از لحاظ هزینه مقرون به صرفه باشند و هم چنین از نظر ظاهری زیبا و خوب به نظر برسند . گاهی اوقات همین مرحله در پروژه ، کار بزرگی محسوب می شود .

یک معمار یا شرکت معماری خوب را که برای همکاری در پروژه ی خود انتخاب می کنید ، آن معمار یا شرکت معماری می تواند موفقیت پروژه ی معماری خانه ی شما را تضمین کند یا این که چندان مطابق میل و سلیقه ی شما عمل نکند حتی اگر خروجی نهایی اش یک خانه ی زیبا و مدرن باشد ، به همین دلیل است که باید در انتخاب بهترین شرکت معماری در مشهد دقت کنید .

اگر این اولین بار است که در یک پروژه ی معماری خانه شرکت می کنید ، لازم است مدتی را صرف جست و جوی گزینه های متعدد کنید و فقط پیمانکاران معتبر را انتخاب کنید . احتمالا پرداخت پولی که به سختی و با زحمت فراوان به دست آورده اید به پیمانکارانی که تنها باعث ایجاد استرس و یا حتی تاخیر در اجرای پروژه ی شما می شوند ، یکی از آخرین چیزهایی است که می خواهید برای شما اتفاق بیفتد .

به عنوان مثال ،  سنگ فرش های دل بتنی ، انتخاب هایی عالی برای جلوی خانه یا مسیرهای اطراف خانه ی شما هستند . آن ها در دو اندازه ثابت هستند و به معماران این اجازه را می دهند تا گنجایش خود را به راحتی در طراحی خانه برنامه ریزی کنند . شما می‌ توانید از طریق فروشگاه هایی که اندازه های مختلف آن را دارند ، این سنگ فرش ها را تهیه کنید یا این که از شرکت معماری خود بخواهید تا مسئولیت خرید را بر عهده گیرند . این موضوع به طراحان شما نقطه شروعی برای برنامه ریزی فضای بیرونی می دهد .

فاز ۳ – – – یافتن قطعه زمین مناسب برای ساختمان

یافتن قطعه زمین مناسب برای پروژه ی ساختمانی ، یکی دیگر از مراحل مهم در هر پروژه است . پیدا کردن زمین مناسب بر اندازه قطعه و طراحی معماری خانه ی شما نیز تأثیر دارد . اگر زمینی که انتخاب می‌ کنید خیلی کوچک یا کمی شیب ‌دار باشد ، نمی ‌توانید شاهد آن باشید که طرح خانه‌تان ، هر چقدر هم که زیبا و منحصر به فرد باشد ، جان گرفته است .

جست و جو برای پیدا کردن زمین مناسب ممکن است هم زمان با طراحی خانه اتفاق بیفتد ؛ زیرا چنین زمانی برای مکان یابی نقشه مناسب ، مذاکره و ایمن سازی آن لازم است .

این یک واقعیت است که برای بسیاری از افرادی که خانه ای مطابق با مشخصات شان طراحی و ساخته می شوند ، اندازه خانه ی برنامه ریزی شده ، اندازه ی طرح را تعیین می کند ( و نه برعکس ) . این بدان معناست که پروژه معماری خانه ی شما همیشه باید با طراحی خانه و سپس یافتن زمینی که با طرح مطابقت دارد شروع شود . طراحی خانه باید مبنای شما در یافتن زمین باشد .

عواملی که در انتخاب قطعه زمین مناسب در مشهد باید در نظر گرفته شوند ، عبارت اند از :

  • محل و منطقه شهری
  • دسترسی جاده ای ، از جمله بزرگراه های شهری و یا فرودگاه بین المللی مشهد
  • دسترسی مناسب به خدمات شهری ( شامل برق ، گاز ، آب ، تلفن ، اینترنت ، دفع زباله و . . . )
  • مسطح یا شیب دار بودن زمین
  • پتانسیل لازم برای استفاده از انرژی خورشیدی ( برای طراحی خانه های سبز )
  • موانع موجود در برابر دید و ویوی ساختمان
  • سیستم تخلیه آب مناسب برای مواقع بحرانی

فاز ۴ – – – خلاصه طراحی ، هزینه ها و قراردادهای ساختمان

خلاصه ی طراحی ، همه چیزهایی را که تا به امروز آموخته‌ایم ، گرد هم می‌آورد . سپس مشخصات مورد نیاز طراحی را بیان می کند .

خلاصه ی طراحی ممکن است شامل مشخصاتی مانند تعداد اتاق خواب ، اندازه تقریبی آشپزخانه ، میزان دسترسی در فضای باز ، اندازه راهرو ها و . . . باشد . به عبارت دیگر با ارائه خلاصه طراحی ، مفهوم اصلی باید برای همه روشن و شفاف شده باشد .

هزینه ها و قرارداد هستند که تایید می کنند که پروژه در حال پیشرفت هست یا خیر . پس از امضای پروژه بین طرفین ، پروژه از یک ایده تئوریک به ایده ای که تا مرحله اجرا ادامه خواهد داشت ، حرکت می کند .

پس از آن ، طرح مفهومی ، توسعه و طراحی معماری نهایی خانه منوط به تایید است . پس از تصویب ، و اخذ مجوز برنامه ریزی از شورای مربوطه ، مرحله ساخت و ساز مدت کوتاهی پس از آن آغاز خواهد شد . این ها مراحلی است که نمی توان و نباید در انجام آن ها عجله کرد . همه آن ها در جای خود مهم و حیاتی هستند .

مسائل و مشکلات رایج هنگام ساخت یک خانه جدید در مشهد

هر تلاش بزرگی که در زندگی خود انجام بدهید ، به شما هیجان ، الهام و البته سهم عادلانه ای از چالش ها را ارائه می کند . ساخت و ساز هم از این قاعده مستثنا نیست و برای ساختن خانه هم همین است . هر چقدر که بیش تر تلاش کنید ، طبیعتا از پیمودن مسیر بیش تر لذت خواهید برد و نتیجه از آن هم لذت بخش تر خواهد بود .

برای ساخت و ساز ساختمان جدید ، شما وظیفه ی پر مخاطره ساختن تیم رویایی خود ( شامل سازنده / معمار / طراح ) را برعهده خواهید داشت ؛ علاوه بر آن ، صدها تصمیم برای گرفتن وجود دارد که هر کدام به تنهایی می تواند چالش های بسیاری برای شما به دنبال داشته باشد ؛ و همه چیز به ناچار در نقطه ای از راه ، احتمالا از مسیر خود خارج خواهد شد .

اما اگر انتظار دارید با مسائل پیش بینی نشده مقابله کنید ، در حقیقت شما آماده خواهید بود که آن ها را به سرعت ، آسان و با کمترین هزینه یا استرس بی مورد حل کنید . ما در وب سایت گروه معماری کارمانی ، این راهنما را گرد آوری کرده‌ایم تا به شما کمک کنیم رایج ‌ترین مسائل و مشکلاتی را که هنگام ساختن یک خانه ی سفارشی جدید در شهر مشهد برای کارفرمایان پیش می‌آیند ، پیمایش کنید . در این صورت چنان چه خودتان مشغول این سازوکار شوید ، با مسائل و مشکلات کمتری رو به رو  خواهید شد .

چه مسائلی در طول ساخت خانه های جدید در مشهد رایج است ؟

 

  1. ناهماهنگی در طراحی و پیش بینی بودجه
  2. تاخیر در صدور مجوزها و اسناد مرتبط با پروژه
  3. تأخیر در انتخاب مواد و متریال و زمان‌ های تحویل آن ها
  4. ایجاد تغییرات در طراحی در طول اجرای پروژه
  5. هزینه ها و تاخیرهای غیرمنتظره در روند اجرای پروژه

برخلاف خانه های آماده یا نیمه سفارشی که در بازار مسکن به وفور یافت می شوند و شما هیچ دخالتی در طراحی آن ها نداشته و نخواهید داشت ، اگر بخواهید خانه ای مطابق سلیقه ی خود طراحی کرده و بسازید ، باید بدانید که هر خانه ی سفارشی منحصر به فرد ، مجموعه ای از چالش های منحصر به فرد خود را پیش روی شما قرار می دهد .

عناصر طراحی یک خانه یا ساختمان جدید اغلب به طرز باور نکردنی پیچیده هستند و به یک تیم سازنده ای نیاز دارند که مهارت ها و تجربه ی بالای آن ها ، به خوبی به آنان اجازه می دهد تا مشکلات زیادی را که پیش می آید ، پیش بینی و حل کنند . از آن جایی که بسیاری از چیزها ممکن است در طول ساخت و ساز اشتباه پیش برود ، مهم است که با یک شرکت معماری سازنده معتبر کار کنید که بتوانید به آن اعتماد کنید و با خیال راحت این مسیر را بپیمایید .

اگرچه مسائل و مشکلات بین هر خانه با خانه ی دیگر متفاوت است ، اما سازندگان خانه های سفارشی معمولاً با مشکلات و چالش هایی رو به رو هستند که ما در وب سایت گروه معماری کارمانی ، بر اساس تجربه ی خود آن ها را در یک دسته بندی پنج گانه جای داده ایم . این مسائل و مشکلات عبارت اند از :

چالش اول – – – ناهماهنگی در طراحی و پیش بینی بودجه پروژه

هنگامی که بودجه ی شما اجازه نمی دهد همه جزئیات مورد نظر در طراحی شما وجود داشته باشد ، راه حل این است که بخشی از هزینه ها را کاهش دهید . اما ممکن است بپرسید چگونه ؟

در حقیقت ، بهترین راه برای حل چنین مشکلی ، این است که به طور کلی از آن دوری کنید ! اغلب اوقات صاحبان خانه ها و کارفرماهای پروژه های مسکونی در مشهد ، خانه ی رویایی خود را بدون اطمینان از هماهنگی برنامه ها و بودجه ی آن ها در هر فاز از مراحل متعدد طراحی معماری ، طراحی می کنند .

هنگامی که آن ها برنامه های خود را نهایی می کنند و برآوردی سخت از هزینه ها برای خانه ی خود دریافت می کنند که بیش از بودجه ی مورد نظر آن ها است ، این موضوع می تواند برای آن ها بسیار خسته کننده و شاید کمی ناامید کننده باشد .

ترفند یا راه حل این است که یک سازنده یا معمار خبره را در مراحل اولیه طراحی معماری بیاورید تا بتواند تخمین های به روز را برای هر مرحله از طرح های شما ارائه دهد . اگر در هر نقطه ای طراحی و پیش بینی بودجه ی خانه شما هماهنگ نباشد ، این ناهماهنگی توسط یک معمار خبره و با تجربه به سرعت تشخیص داده می شود و قبل از نهایی شدن نقشه های معماری شما ، ناهماهنگی ها اصلاح می شوند .

سازنده می‌تواند با شما ، معمار و طراح داخلی‌ تان همکاری کند تا با گوش دادن به اولویت ‌های شما ، نقشه ‌های شما را مهندسی ارزش کند و سپس شما را راهنمایی کند که در کدام بخش های پروژه پرهیز یا صرفه جویی کنید ، در کدام قسمت ها با سایر عوامل درگیر در پروژه مصالحه کنید ، و برای طراحی و اجرا از کدام مصالح و متریال و مواد یا عناصر طراحی را برای ساخت و ساز خانه و ساختمان خود استفاده کنید . به حداکثر رساندن ارزش انجام کار اضافی در این مرحله ی حیاتی ، برای اطمینان از همسویی طراحی و پیش بینی بودجه ، با اجتناب از ریزش بودجه یا نیاز به ایجاد مصالحه در طراحی های ناخواسته ، در درازمدت سود زیادی را برای شما به عنوان کارفرما به همراه خواهد داشت .

چالش دوم – – – تاخیر در صدور مجوزها و اسناد مرتبط با پروژه

دو نکته در خصوص فرایند صدور مجوزهای مرتبط با اجرای پروژه در مشهد باید بدانید . اولین مورد این است که سازنده ی شما باید از تمام مجوزها ، اسناد ، تاییدیه های شهرداری و بازرسی ها مراقبت کند . این بخشی از کار آن هاست . با سازنده ی خود تأیید کنید که این مورد در اولویت اجرای پروژه ی شما است و در ابتدا درباره پروسه ها و جدول زمانی مجوزهای شهر و تأییدیه های شهرداری پرس و جو کنید تا از تاخیرهای موجود در بروکراسی اداری برخی نهادها مطلع باشید و از این تاخیرها تعجب نکنید .

دومین مورد این است که سرعت صدور مجوزها تقریباً همیشه بیش تر از آن چه فکر می کنید طول می کشد .

این موضوع اغلب به دلیل بوروکراسی درگیر در صدور آن ها است ، اما با حفظ ارتباط با سازنده ی خود در مورد مجوزها و بازرسی های آتی ، می دانید که چه انتظاری باید داشته باشید ؛ و اگر تاخیر یا مشکلی در بازرسی وجود داشت ، می دانید که لازم است با چه کسی صحبت کنید . با انتخاب سازنده ای که تجربه ی پیمایش موفقیت آمیز مجوزها ، اسناد و مدارک و تأییدیه های شهرداری را دارد ، از هزینه ها و تأخیرهای غیر ضروری جلوگیری کنید .

هم چنین به یاد داشته باشید که در زمان انتظار برای مجوزها و تأییدیه ها می توان کارهای زیادی انجام داد . یک سازنده ی خانه سفارشی فعال که کارهای خود را سازمان دهی شده پیش می برد ، در بررسی دقیق نقشه ها و مشخصات معماری ، درخواست و بررسی پیشنهادات اضافی ، ارائه جدول زمانی و انتخاب جامع به شما و در صورت تمایل به شما در تامین منابع مالی کمک خواهد کرد .

چالش سوم – – – تأخیر در انتخاب مواد و متریال و زمان‌ های تحویل آن ها

کابینت ، سینک ، میز ، کف پوش ، سخت افزارهای مختلف خانه ، وسایل مورد نیاز و . . . ؛ تقریباً هر چیزی که می توانید در مورد داشتن آن در خانه ی خود فکر کنید ، باید در اوایل فرآیند تصمیم گیری ، سفارش داده شود .

ممکن است هفته ها – یا حتی ماه ها – طول بکشد تا سفارش شما انجام شود ، و گاهی اوقات مواد و متریال مورد نظر شما موجود نیست . بدون مواد مناسب ، سازنده ی شما نمی تواند به درستی کار کند یا پروژه را به شکلی مطلوب به شما تحویل دهد . داشتن آن ها قبل از نیاز به استفاده در پروژه ، به حفظ ثبات در جدول زمانی پروژه ی ساخت و ساز شما کمک می کند .

برای مصالحی که سازنده در پروژه ی شما سفارش می دهد ، تصمیم نهایی خود را زودتر بگیرید و انتخاب خود را به طور قطعی به آن ها بگویید . سازنده ی شما باید یک برگه ی انتخاب جامع با مهلت‌های زمانی مشخص به شما بدهد تا بدانید چه زمانی روی چه تصمیم ‌هایی لازم است که تمرکز کنید . اگر آن ها این سند و راهنمایی را به شما ارائه نکردند ، از آن ها جلوتر باشید و آن را از سازنده ی پروژه ی خود بخواهید .

فرآیند تصمیم گیری می تواند سخت و دشوار و طاقت فرسا باشد . به خودتان زمان زیادی بدهید تا گزینه هایتان را در نظر بگیرید ، هر اندازه لازم بود سؤال بپرسید ، تحقیق کنید و بعد از انجام کامل تحقیقات ، تصمیم نهایی را بگیرید . سپس ، تمام تلاش خود را بکنید تا به این تصمیمات پایبند باشید . . . تغییر ذهن و تصمیم به صورت مکرر به عنوان عامل شماره یک در بی نظمی موجود در برنامه های ساخت و ساز در شهر مشهد شناخته شده است .

چالش چهارم – – – ایجاد تغییرات در طراحی در طول اجرای پروژه

تماشای زنده شدن و جان گرفتن اسکلت بی جان خانه ی سفارشی شما ، یک اتفاق بسیار هیجان انگیز است . چالش بسیاری از مردم در فرایند طراحی و ساخت و ساز ، تبدیل تصاویر و طرح های دو بعدی به یک خانه سه بعدی در ذهن ها است . پس از شروع ساخت ، تقریباً از آن چه ساخته خواهد شد الهام خواهید گرفت و نظر خود را تغییر خواهید داد – شاید حتی چند بار . فقط آماده باشید که سفارشات تغییر ، احتمالاً باعث تأخیر در اجرای پروژه می شود و هزینه های ساخت و ساز را برای شما افزایش می دهد .

اگر پیش ‌بینی می‌ کنید که در طول مسیر اجرای پروژه ، تغییراتی ایجاد خواهید کرد ، در بودجه ی خود یک دامنه ی اطمینان بخش ایجاد کنید تا این امکان را برای خود فراهم کنید . تا حد امکان ، در مراحل اولیه تغییرات مورد نظرتان را ایجاد کنید ، اما مطمئن شوید که از درخواست تغییرات بسیار زیاد خودداری می کنید ، مگر این که مطمئن باشید که آن ها را حتما برای خانه ی خود می خواهید .

بهترین کاری که می توانید انجام دهید آن هم در زمانی که به درخواست تغییر فکر می کنید ، این است که با سازنده ی خود در مورد افکار و ایده های مورد نظر خود صحبت کنید . آن‌ ها می‌ توانند به شما کمک کنند تا آن چه را که می‌ خواهید به انجام برسانید و شما را به سمت بهترین راه ‌حل ممکن راهنمایی کنند . ممکن است در نهایت سازنده شما را به این نتیجه برساند که بتوانید بدون ایجاد آن تغییر اساسی ، به آنچه می خواهید دست پیدا کنید .

 

چالش پنجم – – – هزینه ها و تاخیرهای غیرمنتظره در روند اجرای پروژه

حتی بهترین طرح‌ های خانه هم با تاخیر و هزینه‌ های غیر منتظره مواجه هستند . قبل از شروع ساخت و ساز ، با معمار و سازنده ی خود در مورد آن چه ممکن است پیش بیاید و این که چقدر لازم است برای هزینه های پیش بینی نشده در بودجه ی پروژه ی خود اختصاص دهید ، صحبت کنید .

تأخیرها در اجرای یک پروژه ی ساخت و ساز در مشهد به دلایل مختلفی اتفاق می ‌افتند – گاهی اوقات بازارهای جهانی و رخدادهای طبیعی که در حالت عادی اصلاً تأثیری بر احوال و اوضاع شما نمی‌ گذارند ، هم چنان می ‌توانند بر ساخت خانه ی شما تأثیر بگذارند .

درست همان طور که با بودجه ی مالی خود این کار را انجام دادید و یک سری هزینه های پیش بینی نشده برای پروژه در نظر گرفتید ، پس از تاریخ تحویل و اجرای هر فاز از پروژه ، یک سری فواصل زمانی در جدول زمانی خودتان در نظر بگیرید ، چون همیشه تاخیرهای غیرمنتظره در روند اجرای پروژه به وجود می آیند و این امری اجتناب ناپذیر است .

یک راه عالی برای پیشی گرفتن از این دردسرهای غیرمنتظره این است که در ارتباط مداوم با سازنده و معمار خود باشید ، همیشه زمان و هزینه ی اجرای فازها و مراحل بعدی را از آن ها بخواهید و به طور منظم با آن ها در کنار پروژه قدم بزنید . شما نمی توانید به طور کامل از هزینه ها و تاخیرهای اضافی جلوگیری کنید ، اما با هم ( یعنی شما و سازنده خود ) می توانید آن ها را به حداقل میزان ممکن برسانید .

چه کاری می توانید در مورد پیشگیری از چالش های پروژه انجام دهید ؟

امیدواریم اطلاعاتی که تا این جای مقاله برایتان ارائه شد ، به درک روشنی از ساخت و ساز خانه ی جدید در مشهد به شما کمک کرده باشد و شما بتوانید برنامه ریزی پروژه ساخت خانه ی خود در مشهد را به بهترین نحو ممکن پیش ببرید .

ساختن یک خانه ی سفارشی بدون چالش نخواهد بود ، اما آگاهی از رایج ترین مشکلات ساخت و ساز در مشهد ، کمک زیادی به اجتناب از آن ها می کند . مهم تر از آن ، یک شرکت معماری و سازنده سفارشی با تجربه را انتخاب کنید که می دانید همیشه یک قدم جلوتر از هر مشکل احتمالی خواهد بود تا مجبور نباشید نگران همه ی مسائل و چالش ها باشید .

اطمینان حاصل کنید که با تیمی از پیمانکاران حرفه ای ساخت و ساز خانه مانند « گروه معماری کارمانی » کار می کنید . این گروه یک تیم کارکشته از متخصصین در طراحی و معماری با سال ها تجربه است که می توانید به آن اعتماد کنید . شما می توانید برای کسب اطلاعات بیش تر در مورد خدمات ما و تعیین قرار ملاقات با تیم ما ، با ما تماس بگیرید .

مسائل و مشکلات رایج هنگام بازسازی و نوسازی خانه در مشهد

به روش ویژه و منحصر به فرد خود ، بازسازی و نوسازی یک خانه هم می تواند به اندازه ی ساختن یک خانه ی جدید سفارشی از ابتدا ، هیجان انگیز و با ارزش باشد . شاید سال‌ ها شما در یک خانه زندگی کرده باشید و به این نتیجه رسیده باشید که آن خانه هنوز خانه ی خوبی است فقط حالا زمان کمی ارتقا و متنوع کردن آن فرا رسیده است ؛ یا شاید یک ملک قدیمی خریداری کرده باشید که قبل از رسیدن آن به سطح یک خانه ی مطلوب رویایی ، نیاز به حجم قابل توجهی از نوسازی و بازسازی دارد .

بازسازی این فرصت را به شما می دهد تا هر فضایی را مطابق با نیازهای خود شکل دهید . چیزی واقعاً شگفت انگیز در مورد تبدیل « آنچه وجود دارد » به « آنچه می خواهیم وجود داشته باشد » ؛ اما راه رسیدن به یک خانه عالی بازسازی شده به ندرت هموار پیش می رود . گذر زمان می تواند برای خانه ها سخت باشد ، و هنگامی که بازسازی شروع می شود ، پیدا کردن مسائل غیرمنتظره ای که قبلاً در زیر آن کاغذ دیواری های قدیمی پنهان شده اند ، امری بسیار معمول است .

 

چه مسائلی در طول بازسازی و نوسازی خانه ها در مشهد رایج است ؟

 

  1. آسیب ها و خسارات مرتبط با نفوذ آب
  2. ترک های موجود در فونداسیون و مسائل مرتبط با آن
  3. وجود مواد ناامن و خطرناک برای سلامتی
  4. کارهای مربوط به سبک قدیمی لوله کشی و سیم کشی
  5. لایه های بد بازسازی های قبلی یک خانه

در حالی که مشکلات پنهان شده ممکن است برای هر پروژه بازسازی در مشهد رخ دهد ، آن ها هرگز نباید مانع رویاهای شما برای ساختار مطلوب خانه ی شما شوند . ما در گروه معماری کارمانی چیزی در حدود سه دهه را در زمینه ی ساخت و ساز و نوسازی و معماری گذرانده ایم ، و این تجربه سه دهه ای به این معنی است که چیزهای زیادی را به چشم خود دیده ایم .

ما می دانیم که چه چیزی یا چه چیزهایی در فرایند بازسازی و نوسازی یک خانه ممکن است اشتباه باشد ، و می دانیم که برای درست کردن آن چه چیزی یا چه چیزهایی لازم است . وقتی صحبت از مسائل رایج بازسازی و نوسازی می شود ، دانستن این که چه چیزی را باید جست و جو کرد و چه چیزی را انتظار داشت ، نیمی از کار است .

به همین دلیل است که در ادامه ی این مقاله مفصل می خواهیم در مورد مسائلی که اغلب در پروژه های نوسازی و بازسازی می بینیم صحبت کنیم ، هم چنین قصد داریم درباره ی این که این مسائل و چالش ها چگونه می توانند بر پروژه های بازسازی و نوسازی تاثیر بگذارند و چه کاری باید در مورد آن ها انجام شود ، بیشتر توضیحاتی را ارائه دهیم . برخی از مهم ترین این چالش ها عبارت اند از :

چالش اول – – – آسیب ها و خسارات مرتبط با نفوذ آب

آسیب ها و خسارت های مرتبط با نفوذ آب یک مسئله ی جدی اما مکرر برای صاحبان خانه و کارفرمایان است و علت بسیاری از دردسرهای موجود در پروژه های بازسازی و نوسازی است .

این آسیب ها و خسارت ها گاهی اوقات با یک نشتی کوچک در سقف شروع می شوند ، و این دست موضوعات می توانند تا زمانی که آب از سقف عبور کند ، ناشناخته بمانند . آسیب ها و خسارت های مرتبط با نفوذ آب هم چنین می تواند به دلیل لوله کشی معیوب و کهنه ایجاد شود : شکستگی یا نشتی لوله ی آب می تواند یواشکی و بی سر و صدا اتفاق بیفتد و هیچ کس هم متوجه آن نشود .

در برخی موارد ، ممکن است حتی متوجه نشوید که تا زمانی که دیوارها برای بازسازی یا نقاشی تخریب نشده اند ، نشت آب در خانه وجود داشته است . خسارت های آب به همان اندازه که کوچک هستند ، می توانند چشمگیر و بزرگ باشند و مانند سیل خودشان را در فهرست بلند بالای هزینه های بازسازی و نوسازی قرار دهند .

مهم نیست که آسیب های مربوط به نفوذ و نشتی آب چگونه در یک خانه اتفاق افتاده است ، چون به هر حال اثرات آن می تواند شدید باشد ، از چوب و گچ پوسیده گرفته تا ایجاد انواع حشرات ، کپک و موریانه در خانه ، همگی از آفت های نفوذ آب در خانه هستند . اگر آسیب های مربوط به نشتی آب در حین بازسازی کشف شود ، سازنده ی شما قبل از هر چیز مطمئن می شود که هر گونه مشکل سازه ای و سقفی برطرف شده و به طور کامل تعمیر شده است . آن ها ممکن است نیاز به آوردن تعدادی متخصص برای رسیدگی به مسائل ثانویه مانند سم زدایی و حذف کپک ها داشته باشند تا مطمئن شوند که خانه ی شما یک محیط امن و سالم برای تمام اعضای خانواده تان است .

چالش دوم – – – ترک های موجود در فونداسیون و مسائل مرتبط با آن

کشف ترک در فونداسیون خانه در حین فرایند بازسازی و نوسازی ، در لیست کابوس های صاحب خانه ها حین انجام چنین پروژه هایی در شهر مشهد قرار دارد . گاهی اوقات این مشکل نسبتا بزرگ با ظاهر شدن شکاف در دیوارها و کف ، شکاف‌ های لبه ‌های اتاق‌ ها و یا چسبندگی و کیپ شدن درها و پنجره ‌ها تشخیص داده می ‌شود . گاهی اوقات این مشکل در حین کار در محل سایت پروژه کشف می شود .

به هر روی ، فونداسیون ها همیشه در آزمون زمان مقاومت نمی کنند : گاهی اوقات نوع سیمان مورد استفاده در خانه های قدیمی ممکن است طوری باشد که فونداسیون خانه شروع به خرد شدن کند . خانه ‌های قدیمی‌ تر ممکن است مشکلاتی از لحاظ درجه‌ بندی مقاومت خاک داشته باشند که این موضوع بر تاثیر روانآب ها بر روی پی یا فونداسیون خانه تأثیر می ‌گذارد : آب باقی مانده از بارش باران و برف می ‌تواند باعث بزرگ شدن یا حجیم شدن خاک زیر خانه شود و یکپارچگی فونداسیون را تهدید کند .

وزن خانه و نشست کردن زمین در زیر آن نیز می تواند به فونداسیون فشار وارد کند و باعث ترک خوردگی و کمانش بتن پی ساختمان شود . در هر صورت ، هر چیزی که باعث خرابی فونداسیون یک خانه شده باشد ، نکته ی مهم این است که تعمیر آن می تواند بسیار پرهزینه باشد .

اگر یک خانه یا ساختمان در حال بازسازی و نوسازی ، مشکوک به داشتن ترک ‌های فونداسیون باشد ، یک مهندس سازه باید خانه را بررسی کند تا ببیند حجم مشکل موجود چقدر است و پس از آن ، طرحی برای رفع این مشکل و چالش های مرتبط با آن توصیه کند .

سازنده ی شما ممکن است بتواند به چندین روش این آسیب و موارد مربوطه را برطرف کند . در برخی موارد ، بادبندهای فولادی پیچ شده روی خانه می توانند برای تثبیت فونداسیون کافی باشند . در برخی دیگر از موارد این چنینی ، فونداسیون خانه ممکن است نیاز به زیرسازی با پیچ های مارپیچ یا پایه های بتنی داشته باشد . حتی در شدیدترین موارد ، ممکن است به یک پایه ریزی کاملاً جدید نیاز باشد که این یکی از همه سخت تر است و هزینه های بیشتری هم در پی دارد .

با این تفاسیر ، ما وقتی خانه‌ های جدید خود را بازسازی می کنیم ، از پایه‌ های سازه‌ ای برای افزایش طول عمر بالقوه آن‌ ها و اطمینان از ایمنی و طول عمر ساختمان استفاده می ‌کنیم . جعبه های خالی مخصوص که به عنوان فرم های خالی شناخته می شوند ، قبل از ریختن دال در پی قرار می گیرند . ا

ین جعبه های خالی از بتن در هنگام گیرش و استحکام از فونداسیون محافظت می کنند که این موضوع می تواند پایه خانه را محکم تر کند . آن ها هم چنین اجازه می دهند که خاک ها متورم شوند و بدون ترک در فونداسیون جا به جا شوند .

چالش سوم – – – وجود مواد ناامن و خطرناک برای سلامتی

گاهی اوقات به دلایل و بهانه های مختلفی ، سازندگان خانه ها متریال مورد استفاده را با کیفیت به کار نمی برند و یا آن ها را مانند گذشته نمی سازند . مواد قدیمی و خطرناک ممکن است در حین بازسازی ظاهر شوند و باید با آن ها برخورد شود . این مواد خطرناک نیاز به جا به جایی و دفع خاصی دارند .

آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA) قوانین و دستورالعمل هایی دارد که سازندگان خانه ها در سراسر جهان باید از آن ها پیروی کند . البته اجرای این قوانین بین حوزه های قضایی در کشورهای مختلف ، متفاوت است ، اما در بسیاری از موارد ، ممکن است لازم باشد که تعمیرکاران دارای مجوز و پیمانکاران متخصص برای اطمینان از این که با این مسائل به طور ایمن و مؤثر برخورد می شود ، احضار شوند .

  • مورد اول : « سرب » یک ماده با خطر جدی برای سلامتی است که معمولاً در بازسازی خانه های قدیمی خود را نشان می دهد . گاهی اوقات می توان آن را در رنگ های داخلی یا خارجی و در لوله های قدیمی لوله کشی یک خانه یافت .
  • مورد دوم : « آزبست » گاهی اوقات در پشت دیوارها ، در زیرزمین ، در اتاق های زیر شیروانی یا در سقف ها ظاهر می شود . در برخی موارد ، بهتر است آن را در جایی که هست رها کنیم و در خود محل نگه داریم . در موارد دیگر ، باید توسط متخصص حذف شود .

چالش چهارم – – – کارهای مربوط به سبک قدیمی لوله کشی و سیم کشی

کدهای ساختمان در طول زمان تغییر می کنند و پروژه ی بازسازی و نوسازی خانه ی شما ممکن است نشان دهد که سیستم های لوله کشی و سیم کشی برق شما به قدری قدیمی هستند که دیگر مطابق با قوانین و مقررات و دستور العمل های کنونی نیستند .

  • لوله کشی های قدیمی قبل از دهه پنجاه در ایران معمولا به این صورت بود که از لوله های گالوانیزه استفاده می کردند . این جنس از لوله ها مستعد خوردگی ، گرفتگی و نشت هستند .  این لوله های گالوانیزه قدیمی باید به دلایل بهداشتی و برای محافظت از خانه ی شما در برابر آسیب های مربوط به نشتی آب در آینده تعویض شوند .
  • مواد رایج لوله مدرن شامل PVC، CPVC یا لوله های مسی هستند . امروزه بسیاری از سازندگان از لوله های PEX پیشرفته استفاده می کنند ؛ زیرا انعطاف پذیرتر ، قابل استفاده آسان تر ، دارای امکان نصب سریع تر و از لحاظ قیمتی بسیار ارزان تر از انواع دیگر هستند . هم چنین این نوع لوله ها از لحاظ کارایی ، بسیار قابل اعتماد تر از لوله های مس یا CPVC هستند .
  • در بهترین حالت ، سیم کشی های برق سبک قدیمی ممکن است نتوانند نیازهای لوازم مدرن را برطرف کنند . در بدترین حالت ، سیم کشی قدیمی می تواند خطر آتش سوزی خطرناکی برای خانه ها ایجاد کند .
  • در هر صورت ، بهتر است هر کاری که لازم است برای ارتقای استانداردهای موجود انجام شود ، در فرایند بازسازی و نوسازی یک خانه انجام گیرد . یکی از این اقدامات معمولاً شامل اطمینان از اتصال به زمین است . سیم کشی شما باید شامل یک قطع کننده مدار خطای زمین یا GFCI باشد . این مدار جریان سریع برق را در صورت بروز خطای زمین در مدت زمان بسیار کوتاهی قطع می کند و به جلوگیری از آتش سوزی خانه کمک می کند .

چالش پنجم – – – لایه های بد بازسازی های قبلی یک خانه

گاهی اوقات شما اولین کسی نیستید که وارد فرایند بازسازی یا نوسازی یک خانه می شوید و در این روند ، دچار اشتباه شده یا کوتاهی می کنید . پیش از شما هم ممکن است فرد یا افرادی تصمیم به نوسازی یا بازسازی یک خانه گرفته باشند .

باید دانست که چندین مالک خانه که در طول نسل ‌ها کار نوسازی بدی انجام می ‌دهند ، می ‌توانند مشکلاتی را در یک خانه ی قدیمی به یادگار بگذارند که خنثی کردن آن می ‌تواند برای شما پرهزینه باشد . با شروع بازسازی یا نوسازی خانه ، شما می توانید حفاری ها و پوشش های پر از کارکرد ضعیف را کشف کنید .

ممکن است قبل از انجام هر کار جدیدی ، یک جنس نامرغوب ، یک نجاری ناهموار و یا تعدادی از اشتباهات قدیمی که توسط معماران تجربی خانگی یا پیمانکاران بی ‌تجربه انجام شده اند ، ببینید و بخواهید که این اشتباهات برچیده شوند ، و اگر چنین کاری نکنید ، ممکن است در آینده ای نه چندان دور ، اثر آن را روی پروژه ی نهایی خود ببینید .

چگونه در حین بازسازی خانه خود ، برای اتفاقات غیرمنتظره آماده شویم ؟

تا این جای کار ، فهرستی از اصل ترین مشکلات و چالش هایی که معمولا پیمانکاران و کارفرمایان در حین اجرای پروژه های بازسازی و نوسازی با آن مواجه می شوند را با هم مرور کردیم و دیدیم که هر کدام از این مشکلات می توانند چقدر جدی باشند و اگر فکری به حال آن ها نشود ، می توانند روی بازسازی خانه ی ما اثر داشته باشند .

این فهرست که با هم در بالا مرور کردیم ، ممکن است وقتی همه چیز را به این شکل بخوانید دلهره آور باشد ، اما توجه داشته باشید که خواندن این مشکلات ، نباید شما را از ایده ی بازسازی بترساند .

داستان‌ های ترسناک پیرامون بازسازی و نوسازی یک خانه به وفور وجود دارد ، اما در دستان یک سازنده و معمار با تجربه ، این چالش‌ های بازسازی ( و بسیاری از موارد و چالش های دیگر ) همه در یک چشم بر هم زدن رفع می شوند . هم چنین می توانید اقداماتی را انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که تا حد امکان برای هر گونه مشکل پیش بینی نشده در فرایند بازسازی و نوسازی خانه ی خود آماده هستید .

هر چه زودتر با کارشناسان و متخصصان ما تماس بگیرید

هر چه زودتر بتوانید متخصصان با تجربه را در جریان اجرای پروژه ی خود قرار دهید ، بهتر است . سازندگان و مهندسان خبره می توانند به شما کمک کنند قبل از این که وارد پروژه شوید ، شما را آگاه کنند که به چه چیزی نگاه می کنید و چه افقی پیش روی خود دارید .

دانستن زودتر آن چه ممکن است در طول فرآیند بازسازی با آن مواجه شوید ، می‌تواند همه چیز را برای شما در این مسیر بسیار آسان‌تر کند ( طبیعتا هیچ کس غافلگیری ‌های ناخوشایند را در وسط اجرای یک پروژه دوست ندارد ) . هنگامی که شما درک خوبی از محدوده ی پروژه داشته باشید و از مسائل و مشکلات به خوبی آگاه باشید ، معمار و سازنده ی شما می توانند برای حل هر مشکلی با هم همکاری کنند تا شما و خانه تان بتوانید به سمت آینده ای زیبا ، راحت و سالم حرکت کنید !

* * *  یک نکته مهم را هرگز فراموش نکنید !  * * *

به این نکته توجه کنید که بازسازی و نوسازی خانه یک فرایند سرگرم کننده است ، اما به راحتی می تواند شما را درگیر هیجان و خرج کردن زیاد کند .

از طرفی بسیاری از مردم فقط مواد و متریال مورد نظر خود را انتخاب می کنند ، بدون این که واقعاً به هزینه های آن فکر کنند . تمام آن طبقه‌ ها ، کابینت ‌ها و سایر وسایل گران ‌قیمتی که انتخاب کرده اید تا در خانه ی خود داشته باشید ، جمع و جور می ‌شوند – به خصوص وقتی صحبت از گزینه‌ های لوکس می ‌شود . و زمانی که پیمانکار با مشکلاتی مواجه می شود که باید رفع شود؟ شما باز هم می گویید نگران هیچ چیز نباشد و کار خود را ادامه دهد ! همه چیز سرگرم کننده و جذاب است تا زمانی که صورت حساب آماده شود !

اگر بازسازی و نوسازی خود را این گونه مدیریت می کنید ، در نهایت مجبور می شوید که بیش از حد خرج کنید یا حتی بدتر از آن ، برای اتمام پروژه خودتان را بدهکار کنید . نه ! این قطعا چیزی نیست که شما می خواهید .

مهم است که برای هزینه های هر پروژه بازسازی و نوسازی خانه برنامه ریزی کنید . و منظور ما از برنامه ، این است که بدانید هر عنصر تازه معمولاً چه هزینه ای دارد ، بدانید که مایلید برای چه چیزی چه مقدار خرج کنید ، و مانند چسب به آن بودجه تعیین شده ی خودتان پایبند باشید . هرگز برای تامین مالی یک نوسازی یا بازسازی وام مسکن نگیرید . به این ترتیب ، وقتی پروژه شما تمام شد ، می توانید در فضای تازه بازسازی شده و بدون بدهی جشن بگیرید . فوق العاده نیست ؟ !

انعطاف پذیر باشید ، مثبت بمانید ؛ همه چیز تحت کنترل است

ناسازگاری و غیر منعطف بودن ، شما را از رسیدن به اهداف تان در یک پروژه نوسازی و بازسازی بسیار دور می کند . وقتی با چیزی رو به رو می شوید که به تازگی از فرایند اجرای آن گذشته است ، گفتن این حرف آسان تر از انجام آن است ، اما واقعاً این موارد تفاوت را ایجاد می کنند . اگر یک تیم معماری اختصاصی ، با تجربه و قابل اعتمادی را برای پروژه ی خود انتخاب کرده اید ، می توانید با تکیه بر آن ها کاری کنید تا آنان به شما کمک کنند و روند بازسازی را بدون مشکل انجام دهید .

با سازمان دهی خوب و ارتباطات قوی ، شما و سازنده تان می توانید هر چیزی اعم از مشکلات و مسائل پیش بینی نشده را که پیش می آید ، مدیریت کنید . اجازه ندهید استرس نوسازی و بازسازی ، این تجربه ی مهم و دوست داشتنی را برای شما و خانواده‌ تان خراب کند : این چیزی است که ما در حدود ۳۰ سال کار در عرصه معماری و ساخت و ساز و بازسازی آموخته ‌ایم .

ما در گروه معماری کارمانی ترجیح می دهیم روابط قوی و مثبت را بیش از هر چیز دیگری حفظ کنیم ، حتی زمانی که همه چیز به ظاهر ناامید کننده  پیش می رود . در پایان خواهیم دید که صبر و بردباری در کنار مثبت اندیشی ، همیشه ارزشش را دارد !

ضرورت اولویت بندی در پروژه های بازسازی و نوسازی

زمانی که سقف شما در شرف فروریختن است ، تحت تاثیر قرار دادن همسایگان و رهگذران با یک محوطه زیبا و فوق العاده بی معنی است . ابتدا مشخص کنید که آیا به سقف ، عایق ، تهویه مطبوع یا پنجره جدید نیاز دارید یا خیر . این ها بخش های مهم ساختاری یک خانه هستند که باید قبل از افزودن ویژگی های لوکس یا تزئینی در نظر بگیرید . هنگامی که مطمئن شدید به آن ها نیاز ندارید ، به سراغ بازسازی هایی بروید که به آن ها توجه یا علاقه دارید .

از طرفی لازم است به اهداف خود فکر کنید ؛ می پرسید یعنی چه ؟ اگر در خانه ی خود می مانید ، بازسازی خانه را انتخاب کنید ، چرا که کیفیت زندگی شما را بیش تر بهبود می بخشد . و اگر در حال فروش هستید ، روش های معمولی نوسازی و بازسازی خانه را انتخاب کنید که خریداران را به خود جذب می ‌کند و بهترین قیمت را به ازای هزینه های انجام شده با خود می ‌آورد . و هنگامی که خانه خود را بفروشید ، برخی از این بازسازی های خانه می توانند جبران شوند .

یک حاشیه امن را در بودجه ی خود در نظر بگیرید

اگر پول تان تمام شود ، رسیدگی به مسائل مربوط به نوسازی و بازسازی خانه می ‌تواند به طور تصاعدی دشوارتر باشد . قرار دادن یک حاشیه امن مناسب برای هزینه های پیش بینی نشده ای که ممکن است در طول اجرای پروژه های بازسازی و نوسازی ایجاد شود ، یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای پایین نگه داشتن سطح استرس خود و همکاران تان در طول پروژه ی خود انجام دهید .

به این ترتیب ، اگر بازسازی و نوسازی شما بیش از آن چه فکر می‌ کردید مشکلاتی را به شما نشان می ‌دهد ، مجبور نیستید برنامه‌ های خود را تغییر دهید یا برای جبران آن ، کارهای تکمیلی را کاهش دهید یا از سطح توقعات خود بکاهید . شما به سادگی می توانید با سازنده ی خود دوباره هم فکری کنید ، تا زمانی که خانه ی شما به هر چیزی که امیدوار بودید تبدیل شود ، برسد و لبخند رضایت بر لبان شما نقش ببندد .

کدام تصمیم برای شما بهتر است ؟

تا این جای کار دیدیم که وقتی صحبت از یک پروژه ی ساختمانی به میان می آید ، شما سه انتخاب اصلی دارید : انتخاب اول این است که تصمیم بگیرید یک خانه یا ساختمان جدید بسازید ، انتخاب دوم می تواند این باشد که فضای خانه ی فعلی خود را بازسازی کنید ، و انتخاب سوم این است که فضای جدیدی را خریداری و سپس بازسازی کنید .

تصمیم گیری بین این گزینه ها ، تاثیر زیادی بر بودجه ی پروژه ی شما ، برنامه ی زمانی و ساختار کاری شما حاصل خواهد داشت .

این که کدام تصمیم برای شما بهتر است و گزینه ای که برای پروژه شما مناسب است کدام پروژه است ، به اهداف شما و البته خود ساختمان یا ملک بستگی دارد . ما در این مقاله ، قوانین و راهکارهای کلی را برای کمک به شما در تعیین این که بهتر است ساختن خانه ای جدید را انتخاب کنید یا این که خانه ی موجود را بازسازی کنید و در صورت تصمیم به بازسازی ، بهترین زمان برای بازسازی چه زمانی است ، مطرح کنیم .

تا این جای کار ما به نحوه ی تأثیرگذاری گزینه های نوسازی و بازسازی و یا ساخت خانه ی جدید بر سه عامل اصلی پروژه ی شما یعنی هزینه ، مدت زمان و طراحی پرداختیم . اکنون قصد داریم نگاهی گذرا به جوانب مثبت و منفی این انتخاب ها داشته باشیم و این موارد را به طور خلاصه بیان می کنیم.

البته، هیچ چیز نمی تواند جایگزین یک گپ و گفت رو در رو با یک معمار خبره و متخصص ساخت و ساز شود . مهم نیست که در چه مرحله ای از فرآیند برنامه ریزی هستید ، ما دوست داریم در مورد پروژه و اهداف خاصی که در سر دارید ، با شما صحبت کنیم .

ساخت و ساز جدید در مقابل نوسازی و بازسازی – مزایا و معایب

به طور خلاصه ، تصمیم درست بین ساخت و ساز یک خانه ی جدید و یا بازسازی و نوسازی ، به محدوده ی پروژه ی شما بستگی دارد . به طور کلی ، ساختن یک خانه ی جدید به شما کنترل بیش تری بر پروژه می دهد – یعنی شما به راحتی می توانید آن را مطابق با نیازها و اهداف دقیق خود تنظیم کنید . با این حال ، ساخت و ساز جدید می تواند پرهزینه تر و طولانی تر از بازسازی یک ساختمان قدیمی و حتی نسبتاً جدید باشد .

با بازسازی یک تأسیسات ، برخلاف گزینه های نامحدودی که ساخت و ساز جدید در اختیار شما قرار می دهد ، تا حدودی به ساختار موجود در یک سیستم متصل خواهید شد . با این حال ، اگر فقط به دنبال احیای فضای موجود خود هستید ، بازسازی احتمالاً گزینه ی کم ‌هزینه‌ تری خواهد بود .

تصمیم گیری بین بازسازی یک ساختمان موجود یا شروع به ساخت و ساز یک خانه ی جدید ، یک تصمیم دشوار است ، اما در عین حال یک تصمیم مهم نیز به شمار می رود . این انتخاب ، تقریباً هر تصمیم دیگری را که در طول پروژه ی ساختمان می گیرید ، هدایت می کند و بر بودجه و زمان بندی ای که برای پروژه ی خود در نظر گرفته اید ، تأثیر می گذارد .

در گروه معماری کارمانی ، ما در طول حدود سه دهه فعالیت مستمر و پرتلاش خود در صنعت ساختمان و حوزه ی معماری ، به بسیاری از مشتریان و کارفرمایان خود کمک کرده ایم تا این تصمیم را بگیرند و از عهده ی این چالش به خوبی بر آیند . ما دوست داریم در مورد پروژه ی شما صحبت کنیم و به شما کمک کنیم تا مسیری را که برای شما مناسب است ، تعیین کنید .

جمع بندی پایانی

ما در این مقاله هر آن‌چه که شما باید درباره ی نوسازی و بازسازی یا ساخت خانه‌ های رویایی خود بدانید را برایتان گرد آوردیم . در ابتدا فهرستی از بهترین شرکت‌های معماری در مشهد که در امر ساخت و ساز و یا بازسازی و نوسازی فعال هستند را به شما ارائه کردیم ؛ سپس راهکارهای مختلف اتخاذ هر کدام از این دو تصمیم را به همراه مشکلات و چالش های رایج با یکدیگر بررسی کردیم .

توصیه ی ما به شما این است که به منظور برآورد هزینه های تصمیم گیری درباره خانه قدیمی خود ، از هزینه ‌های دیگری که باید انجام دهید مطمئن شوید و پس از آن به سراغ تهیه یک چک لیست جامع از هزینه هایی که باید برای بازسازی یا ساخت خانه ی جدید انجام دهید ، بروید .

دیگر توصیه ی ما این است که بیشترین بهره را از بهبود فضا و بازسازی یا ساخت خانه ببرید ؛ اگر بازسازی یا ساخت خانه را مد نظر دارید ، به نظر متخصص نیاز دارید . با مشاوران ما در گروه معماری « کارمانی » صحبت کنید . ما به شما اطمینان می دهیم که می توانیم به خوبی به شما خدمات ارائه نماییم .

ما هم چنین می توانیم به شما کمک کنیم که تصمیم بگیرید که کدام شیوه کار می تواند اکنون ارزش افزوده داشته باشد و در دراز مدت زمانی که زمان تغییر فرا رسیده باشد ، نتیجه دهد . ما هم چنین در مورد انواع خانه هایی که مردم در محله شما به دنبال آن هستند اطلاع داریم و با سبک های روز جهان در زمینه طراحی و بازسازی آشنایی داریم .

ما هم چنین در این مقاله گفتیم که هم بازسازی خانه و هم ساخت یک خانه‌ی نوساز ، هرکدام به اندازه‌ی خود مزیت‌هایی برای شما به همراه دارند . این موضوع تا حد قابل توجهی به بودجه‌ی شما، نوع خانه‌ای که می خواهید و ملاحظات دیگر بستگی دارد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید