ساخت و بازسازی منازل مسکونی در مشهد

امروزه با توجه به توسعه و گسترش فضاهای لوکس مسکونی و با توجه به ابعاد تخصصی و مهندسی این فضاها بر آن شدیم ابعاد مختلف مراحل ساخت و بازسازی منازل مسکونی در مشهد چه نو ساز چه قدیمی ساز را بررسی و تحلیل نماییم .

ساخت و بازسازی منازل مسکونی در مشهد

سئوالات رایج ساخت و بازسازی منازل مسکونی در مشهد

طی حدود یک ربع قرن تجربه و در فراز و فرودهای طراحی و اجرای منازل مسکونی و با گذر از مرز صدها پروژه کوچک و بزرگ متوجه شدیم از زمانی که یک فرد یا به اصطلاح کارفرما تصمیم به ساخت و بازسازی منزل مسکونی خود می نماید با سوال ها و بسیاری مجهولات رو به رو می گردد که در این مجال به طرح این سوالات و شرح آن در غالب عناوین ذیل می پردازیم .

  1. چگونه آغاز کنیم و اصولا کار ساخت و بازسازی منازل مسکونی ( چه نوساز چه قدیمی ساز ) چطور و طی چه مراحلی آغاز می گردد ؟
  2. بهترین شرکت معماری برای طراحی و ساخت منازل مسکونی در مشهد کدام است ؟
  3. بهترین شرکت معماری و دکوراسیون داخلی در مشهد کدام است و چگونه می توانیم کار خود را به آن ها بسپاریم ؟
  4. آیا شرکت برتر طراحی و یا معماری داخلی، خود مراحل اجرای کار را نیز بر عهده می گیرد ؟
  5. انتخاب متریال های خانه ها و منازل لوکس در مشهد چگونه انجام شده و به چه صورت تامین می گردند؟

چگونه آغاز کنیم و اصولا کار ساخت و بازسازی منازل مسکونی ( چه نوساز چه قدیمی ساز ) چطور و طی چه مراحلی آغاز می گردد ؟

karmani 10

امروزه با توجه به بالا رفتن سطح عمومی رفاه در جوامع و با بالا رفتن سطح بصری، ساخت و بازسازی همچنین معماری داخلی (interior design  ) منازل مسکونی دچار تحول چشمگیری شده که با کمی تأمل در کارهای روز دنیا و بررسی و تحلیل آن ها در یک نگاه گذرا، گاها زندگی در منازل مسکونی قدیمی خودمان کمی دشوار می گردد .

از طرفی پس از احساس نیاز هر یک از ما به ساخت و یا بازسازی منازل مسکونی پیدا کردن تیمی مجرب که هم توان طراحی به روز ترین حالات ممکن برای ساخت و بازسازی منازل مسکونی را داشته باشد و هم با تیمی به غایت متخصص و متعهد توان اجرای همان طرح را در مشهد داشته باشد کمی سخت به نظر می رسد .

متاسفانه در حال حاضر بسیاری از فروشگاه های عرضه محصولات و متریال ها از جمله پارکت، کاغذ دیواری و یا حتی نجارها و کارگاه های نجاری داعیه و ادعای طراحی و اجرای منازل مسکونی را دارند آن هم در ابعاد گسترده ( یعنی از صفر تا ۱۰۰) به این معنی که خود، طراحی پلان نموده و سپس آن را اجرا می نمایند. این در حالی است که آن ها به هیچ عنوان تخصص این امر را نداشته و طراحی و اجرای پلان CAD و ۳D صرفا با استخدام یک اپراطور انجام پذیر نمی باشد و حتی در صورت انجام هر یک از موارد ارائه شده دارای استانداردهای مهندسی نبوده و قطعا طی اجرا یا پس از آن کارفرما و صاحب آن خانه را دچار مشکلات فراوانی می نماید.

در نتیجه در ابتدا و پس از آنکه فردی تصمیم به ساخت، طراحی و یا اجرا و یا بازسازی و نوسازی منازل مسکونی خود می نماید ابتدا مراجعه و سپردن کار و پروژه خود به برترین شرکت معماری و دکوراسیون داخلی مهمترین رکن کار می باشد زیرا در ساخت منازل مسکونی و یا بازسازی آن ها همیشه برترین ها دارای تجارب بالایی بوده وطی زمان با بهره مندی و استخدام مهندسین مختلف در حوزه ابنیه از تجارب همگی آن ها در ارائه یک طرح خوب استفاده می نمایند زیرا ارائه یک طرح خوب باید زیرساخت هایی داشته باشد که حاصل نمی گردد مگر با طراحی آن توسط گروهی از مهندسین.

به عنوان مثال وقتی یک معمار یک طرح را آماده می نماید چه بهتر که همزمان مهندس عمران نیز سازه محاسباتی آن را حین طراحی محاسبه و در صورت نیاز اقدام به تغییرات نقشه معماری نمایند و هر دوی آن ها قبل از ارائه با سایر مهندسین مربوطه از جمله تاسیسات و …. هماهنگ گردند که این امر در شرکت های معتبر معماری و دکوراسیون داخلی در مشهد بسیار سهل الوصول تر است تا با مراجعه یک فرد ( یک معمار ) که پس از اتمام کار خود ما را به سایر بخش ها از جمله مهندس عمران و تاسیسات ارجاع دهد .

در نتیجه انتخاب درست در رابطه با برترین شرکت طراح منازل مسکونی در گام نخست بسیار حائز اهمیت است.

در گام بعد تحلیل خواسته های کارفرما و درک صحیح از آن توسط گروه مهندسی مجرب در مشهد و در مکان پروژه و پس از بازدید طی جلسات متعدد در واقع فاز صفر را تشکیل می دهد .

و پس از لحاظ تمامی مسائل طراحی شروع شده و این طرح با توجه به تمامی موارد فوق و با لحاظ سبک درخواستی کارفرما آغاز می گردد.

اما پس از پیشرفت مراحل طراحی و لحاظ خواسته های کارفرما در غالبی تکنیکی و مهندسی و همسان با آخرین استانداردهای روز دنیا و پس از ارائه آن در غالب دفترچه ای تخصصی و اجرایی و در دو فرمت cad  (دو بعدی) و ۳D (سه بعدی) و پس از تایید کارفرما مرحله اجرا آغاز می گردد.

اجرا در بخش های مختلف متفاوت است به عنوان مثال وقتی واحد مسکونی هنوز ساخته نشده غالبا با گود برداری آغاز می گردد و تا تحویل کلید به مالک پیش رفته اما در حالتی که کارفرما قصد بازسازی و یا نوسازی منزل مسکونی خود را داشته باشد نحوه کار متفاوت است .

در اماکن قدیمی ساز غالبا با چک آپ ساختمان آغاز و پس از رفع مشکلات زیر ساختی و یا حتی تغییر پلان ( دیوار چینی ها و غیره ) اقدام به زیباسازی و دکوراسیون و یا اصطلاحا (interior design) می گردد اما در واحد های نوساز پس از رفع عیوب ظاهری این امر صورت گرفته و پروسه کار سریع تر پیش خواهد رفت.

نکته حائز اهمیت اینکه گاها بازسازی و نوسازی منازل مسکونی بسیار تخصصی تر از ساخت همان بنا از صفر می باشد زیرا در حالت بازسازی و نوسازی می بایستی ایرادهای قبلی مرتفع گردد که گاها از ساخت همان بنا زمان برتر و امری کاملا تخصصی تر است.

در حالیکه در تصور عامه بازسازی امری سلیقه ای و صرفا ذوقی می باشد و به همین دلیل بسیاری از کارفرمایان با همین تصور به یک نجار مراجعه می کنند و با دیدن یک عکس کار خود را به وی سپرده و با ضرر و زیان های غیر قابل جبرانی مواجه می گردند.

و در نهایت پس از تصمیم به شروع همیشه به بهترین ها مراجعه نمایید و قطعا بهترین شرکت معماری و دکوراسیون داخلی در مشهد و بررسی آن در گام نخست کمک شایانی به نحوه انجام پروژه شما می نماید.

بهترین شرکت معماری برای طراحی ساخت منازل مسکونی در مشهد کدام است ؟

karmani company 2

قطعا انتخاب بهترین شرکت معماری چه در زمینه طراحی چه در زمینه اجرا و چه ساخت منازل مسکونی در مشهد می بایستی ابتدا توسط کارفرما و بررسی نمونه ها و رزومه آن شرکت صورت پذیرد، درک صحیح و بررسی کارهای قبل آن شرکت به شما این اطمینان را داده که با کسب تجربه آن شرکت در فراز و فرودهای طراحی و ساخت منازل مسکونی، حال پروژه شما را نیز در اسرع وقت و طی زمان بندی مشخص به انجام می رساند ساخت و بازسازی منازل مسکونی همچنین شرکت معتبر معماری و یا دکوراسیون داخلی در طی زمان مجهز به تیم های اجرایی کارآمد می گردند.

یعنی یک منزل لوکس و لاکچری پس از طراحی باید توسط کارگرها، بناها و سایر تیم های فنی و عملیاتی خلق گردد و این بخش چالش برانگیز کار است. هرچند هر پروژه به تعداد نیاز مهندسین ناظر داشته باشد و در تمامی بخش ها و زمان ها نظارت لازم انجام پذیرد، اما تخصص هر تیم ولو یک کارگر ساده بسیار حائز اهمیت است زیرا تنها با نظارت تنها و در صورت عدم تخصص آن تیم، کاری از پیش نمی رود.

در نتیجه در شرکت های معتبر در طی زمان به فرآیند جذب برترین ها می پردازند چون می دانند محصول نهایی باید توسط همین نیروهای به ظاهر ساده خلق گردد.

اما در انتخاب شرکت های معماری و یا دکوراسیون داخلی مطلب دیگری نیز بسیار حائز اهمیت می باشد و آن اینکه خود آن شرکت که طراحی را به عهده می گیرد تیم اجرایی داشته باشد و کار را به سایر مجریان ارجاع ندهد. زیرا بسیاری از شرکت ها توان اجرایی نداشته و پس از ارائه طرح به مخاطب از اجرای آن عاجز می مانند.

و در نهایت پس از بررسی رزومه یک شرکت و بررسی ابعاد دقیق آن، پرداختن به سطح ایدئولوژیک آنها و اینکه در چه سطحی از سطوح به روز دنیا طراحی و اجرا می نمایند  و قیاس آن با سایر شرکت های معماری و یا دکوراسیون داخلی و یا گروه های معماری بسیار حائز اهمیت است.

karmanii group

بهترین شرکت معماری و دکوراسیون داخلی (interior design) در مشهد کدام است و چگونه می توانیم کار خود را به آن ها بسپاریم ؟

karmani 2 4

قطعا بسیاری از شرکت ها در مشهد یا صرفا در زمینه ساخت و ساز فعالیت می نمایند و یا در دسته دکوراسیون داخلی ، این در حالیست که هیچ یک از موارد فوق از همدیگر جدا نیستند (در زمان ارائه به مشتری و فاینال کار یا تحویل کلید).

در نتیجه شرکت های انگشت شماری که از نیروهای متخصص فراوان در خلق یک اثر استفاده می نمایند قطعا جزو برترین شرکت های طراح و مجری در مشهد به حساب می آیند.

زیرا وقتی حتی یک کارفرما برای ساخت یک واحد مسکونی مثلا در ۶ طبقه، درخواست طراحی و اجرای خود را به شرکت اعلام می نمایند چه بهتر آن شرکت غیر از بهره گیری از آرشیتکت ها و معماران خود از مهندسین طراحی داخلی همزمان با طراحی پلان بهره جوید و این امر باعث می گردد تا پلان ارائه شده اصطلاحا پخته تر و مهندسی تر باشد.

چه بسیار طرح ها و پلان هایی که پس از تایید شهرداری بارها برگشت خورده و به دلایل فراوان حتی پس از اجرا دچار دوباره کاری و ضرر و زیان فراوان برای صاحب کار می گردند و دلیل اصلی در همه آن ها نقص تیمی متشکل از تخصص های مختلف است زیرا کار را یک معمار برعهده گرفته است و صرفا با تخصص خود اقدام به طراحی می نماید و در هر مرحله در ادامه کار نواقص رخ می نماید و رفت و برگشت طرح به مهندس عمران، تاسیسات، طراح داخلی، طراح نما و…. ادامه یافته و همه این ها هزینه طراحی را ده چندان می نماید.

و در لابلای خود در بخش اجرا هم چیزی جز ضرر و زیان را برای کارفرما بجا نمی گذارد، و در انتها خروجی کار هم ضعیف و غیر قابل قبول خواهد بود.

پس یکی از ملاک ها برای انتخاب بهترین شرکت معماری و دکوراسیون داخلی (interior design) در مشهد ابتدا همین امر است. که این گروه معماری از تیم ها و نفرات تخصصی کافی بهره مند بوده باشد و در جریان یک طراحی واحد از همه نظرات مربوطه استفاده صحیح را زیر نظر مدیریت دپارتمان طراحی بنمایند و سپس طرح مربوطه یا خروجی آن را با تیمی مجرب به مرحله اجرا درآورند.

حال در نظر بگیرید با تمامی ابعاد تخصصی کار در زمینه حتی دکوراسیون داخلی وقتی طراح شروع می نماید قطعا در پاره ای از تغییرات می بایستی مهندس معمار برای سازه آن منزل مسکونی نیز اعلام نظر بنماید و وقتی مثلا یک نجار و یا یک فروشنده متریال های ساختمانی به خود این اجازه را می دهند تا در زمینه حتی طراحی و یا ساخت یک منزل مسکونی اعلام نظر نمایند چه فاجعه ای در حال رقم خوردن است.

آیا شرکت برتر طراحی و یا معماری داخلی، خود مراحل اجرای کار را نیز بر عهده می گیرد ؟

ساخت و بازسازی منازل مسکونی

قطعا یک شرکت برتر طراحی و یا معماری داخلی در زمینه ساخت و ساز و یا نوسازی منازل مسکونی می بایستی خود تیم های اجرایی و عملیاتی را طی سالیان سال انتخاب و تحت فرمان داشته تا بتواند دست به خلق یک منزل مسکونی با حفظ اصول مهندسی زده و اثری تاثیرگذار را ارائه نمایند.

از این رو شرکت هایی که صرفا اقدام به طراحی می نمایند اصولا به دلیل عدم تجربه اجرایی گاها طراحی زیبا اما بی اساس و غیر کاربردی را ارائه می نمایند.

در نتیجه مراجعه به شرکت هایی که هم به لحاظ طراحی کارآمد و هم مجهز به تیمی متخصص بوده و مجری طرح خود نیز باشند بسیار حائز اهمیت است.

ساخت و بازسازی منازل مسکونی

انتخاب متریال های خانه ها و منازل لوکس در مشهد چگونه انجام شده و به چه صورت تامین میگردند؟

karmani architecture 3

در رابطه با انتخاب متریال ها در منازل لوکس و لاکچری در مشهد ذکر این مطلب خالی از لطف نیست که بازار مشهد به لحاظ کثرت و غنی متریال ها بسیار قابل قبول و به روز می باشد تنها پاره ای از متریال ها و یا اکسسوری و یا فرنیش ها با توجه به جریان تحریم ها در حال حاضر موجود نبوده که شرکت کارمانی خود اقدام به تهیه آن ها از تهران، دبی، چین و یا ترکیه می نماید در عین حال متریال ها به خودی خود و به تنهایی صرفا حائز اهمیت نمی باشند بلکه تعامل و قرارگیری آن ها در کنار یکدیگر با طراحی حساب شده به آن ها معنی و مفهوم می بخشد.

karmani interior design 1

در نتیجه پس از تصمیم به طراحی و ساخت و یا نوسازی و بازسازی منازل مسکونی خود این امر را به گروه مهندسی و معماران منتخب خود بسپارید و قطعا آن ها با یک صحبت کوتاه با شما، به سلیقه شما پی برده و آن را با تکنیک های خود همچنین طراحی روز دنیا در هم آمیخته و بهترین را برای شما خلق می نمایند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید