بازسازی منازل مسکونی

بازسازی منازل مسکونی

بازسازی منازل مسکونی

گروه معماری و دکوراسیون داخلی کارمانی در این مقاله قصد دارد تا پروژه بازسازی یک خانه شیک ایرانی را برای شما کارفرمایان گرامی شرح دهد.

karmani 3 1

این پروژه شامل یک آپارتمان مسکونی می باشد که کارفرما قصد داشت تا با ایجاد تغییراتی عمده ، وضعیت موجود ساختمان را شرایطی متفاوت و زیبا و در عین حال مطلوب برای یک زندگی راحت تبدیل نماید.

فرایند بازسازی منازل مسکونی

موازی با اعمال تغییرات در تیغه ها ، ایرادات طراحی معماری، روابط و سیرکولاسیون فضاها، مشکلات تأسیسات، سطح پایین کیفیت اجرا شده در وضعیت موجود بنا و مسائل و مشکلات دیگر به تدریج از بعد پنهان خود خارج شده و نمایان گشتند که این امر سبب شد که تیم معماری تصمیم به حفظ اسکلت بنا و اعمال تغییر در تمامی بخش ها را نیز گرفتند.

karmani 4 1

این پروژه تلفیقی است زیبا از تیرگی و روشنی که سنت و مدرنیته را همزمان به مخاطب نمایش می دهدکه در عین حال صدد تحمیل خود به بستر شهر و محل نمی باشد و بسیار یکپارچه با محیط عمل کرده است.karmani 5 1

از دیگر ویژگی های این پروژه معماری آرام و با وقار آن نیز می باشد که اگرچه امروزی است اما رنگ و بویی از خاطرات خانه های گذشتگان کشورمان در آن لمس می شود.

karmani 6 1

این بنا قبل از نوسازی، دارای ساختاری آشفته و بی نظم و به دور از یکپارچگی بود. از این رو در این پروژه ایده سر و سامان دهی و با هندسه مناسب، مدرن همچنین در تعامل با سبک زندگی امروزی در نظر گرفته شد.

در واقع می توان گفت پروژه با ایجاد شکستی در سطح زمین به دو مکعب خالص تقسیم شده تا علاوه بر ایجاد پویایی و حفط کنتراست بصری در نما به جداسازی سواره و پیاده و خلق محیطی در بدو ورود منجر شود که با استفاده ازحرکتی ساده و بدون استفاده از پله قابل دسترسی باشد.

این دو حجم مکعب شکل که در تضاد با یکدیگرند در کل فضای باز پروژه ادامه یافته و در نهایت به سر در خانه ختم شده است که ورودی آن از مرز همین تفکیک صورت گرفته است.

بخش بیرونی این پروژه بسیار خاص و مورد توجه می باشد، به این ترتیب که اختلاف سطحی که در قسمت پیاده به وجود آمده حذف گردیده تا هر دوی ساختمان با حیاط در یک کد ارتفاعی قرار گیرند و امکان استفاده از حیاط تا حد ممکن فراهم گردد.

از دیگر موارد شاخص پروژه می توان به درب شیشه ای سالن که قابلیت جمع شدن به صورت کامل و به درون کشیدن فضای حیاط به سالن را فراهم می آورد، اشاره کرد.

karmani 7 1

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.karamani company

با دوستان خود به اشتراک بگذارید