طراحی دکوراسیون داخلی در مشهد

طراحی دکوراسیون داخلی در مشهد

شرکت معماری و دکوراسیون داخلی کارمانی یکی از بهترین شرکت‌ های معماری در مشهد و کشور و در حوزه دکوراسیون داخلی در مشهد می باشد که با تجربه‌‌ای بالغ بر ۲۸ سال، کار خود را از سال ۱۳۷۳ آغاز کرده است. سوابق درخشان و همکاری با متخصصان به‌نام و با دانش، مهم‌ترین ویژگی گروه معماری و دکوراسیون داخلی کارمانی به شمار می‌رود که سبب رضایتمندی مشتریان و تداوم همکاری با آنان، طی سال‌های طولانی بوده است. گروه معماری کارمانی خدمات متنوع خود را در زمینه منازل مسکونی، واحدهای تجاری و اداری، ویلا و فضای سبز و نمایشگاه و طراحی غرفه، در دو دپارتمان جداگانه معماری و طراحی داخلی به مشتریان ارائه می‌دهد. از جمله مهم‌ترین خدمات شرکت کارمانی می‌توان به مشاوره جهت خرید زمین با توجه به نیازهای مشتری، اخذ کلیه مجوزها، طراحی پلان، نظارت و اجرا و همچنین مشارکت در ساخت اشاره کرد.

طراحی دکوراسیون داخلی در مشهد

طراحی دکوراسیون داخلی در مشهد چه اصولی دارد؟

طراحی دکوراسیون داخلی در مشهد با تهیه چک‌لیستی از موارد مورد نظر و دلخواه برای اجرا تهیه می‌شود. این چک‌لیست معمولا توسط مشتری یا کارفرما، با الگوگیری از طرح‌های موجود در مجلات معتبر، فضای مجازی یا طرح‌های اجراشده در بناهای اقوام و آشنایان به‌دست می‌آید؛ با این ‌همه، هفت اصل اساسی در طراحی دکوراسیون داخلی وجود دارد که بسیاری از متخصصان این امر، به رعایت این اصول می‌پردازند. این اصول شامل تعادل، هارمونی، ریتم، تناسب و مقیاس، تاکید، کنتراست و جزئیات است.

۱. تعادل

ویژگی بارز یک اتاق خوب، تعادل بصری بین اجزای تشکیل‌دهنده آن است. این تعادل شامل تمامی قاب‌بندی‌ها، رنگ‌ها، خطوط، مبلمان، نور وسایر اجزای دکوراسیون داخلی در مشهد می‌شود. اتاقی که به‌گونه‌ای متعادل طراحی شده باشد، حس اعتماد به نفس و آرامش را به ساکن خود هدیه می‌دهد. درک مفهوم تعادل، با بررسی سه نوع تعادل مشهور در طراحی دکوراسیون داخلی امکان پذیر خواهد بود.

  • تعادل متقارن: تعادل متقارن رسمی‌ترین و پرکاربرد‌ترین نوع تعادل در طراحی دکوراسیون داخلی است که در آن یک فضا به طور مساوی، به دو سمت تقسیم می‌شود؛ به گونه‌ای مانند آینه، کاملا قرینه یکدیگر باشند.
  • تعادل نامتقارن: تعادل نامتقارن نوعی تعادل مدرن است که در آن اشیا قرینه یکدیگر نیستند؛ اما وزن بصری اشیا در این تعادل یکسان است؛ به‌ این معنی که اجسام دو طرف، دارای اندازه، ابعاد و رنگ یکسان هستند.

تعادل شعاعی: تعادل شعاعی رویکردی پیچیده است که به راحتی در فضاهای کوچک‌ انجام نمی‌شود. در این رویکرد یکی از عناصر کانونی، مانند میز ناهارخوری یا لوستر دایره‌ای، در قلب طراحی شعاعی قرار دارد و تمام اشیای دیگر در اطراف آن متمرکز شده‌اند

۲. هارمونی

هارمونی در طراحی داخلی به احساس همبستگی در سبک، تم، مسائل زیبایی‌شناختی، خلق‌و‌خو و حتی شخصیت یک فضا است. هارمونی حس تعلق و وحدت است که طراحی داخلی و سبک یک اتاق را نمایان می‌کند؛ این بدان معنا نیست که هر عنصر یا شیء دکوراسیون داخلی باید باید یکسان باشد یا در یک دسته قرار گیرد؛

اما باید راهی وجود داشته باشد که تعریف و شباهتی مشخص را نسبت به یکدیگر بروز دهند. به عنوان مثال، می‌توان از استفاده طرح رنگی یکسان برای برجسته کردن یک اتاق یاد کرد.

عکس دکوراسیون

۳. ریتم

درست مانند موسیقی، بدون ریتم، هیچ هارمونی‌ مشخصی وجود ندارد. ریتم استفاده از رنگ‌ها، الگوها و بافت‌ها در تکرار یا تضاد برای ایجاد علاقه بصری و حرکت است که چشمان شما را در اتاق هدایت می‌کند؛

به عنوان مثال، می‌توانید از رنگ‌های یکسان در یک اتاق در فواصل متنوع استفاده کنید؛ دیواری زردرنگ را می‌توان با روکش‌های زرد مبل همراه کرد که در معیت یک شیء تزیینی یا اثری هنری با تم زرد، تحسین‌برانگیز می‌شود.

۴. تناسب و مقیاس

اکنون که اصول تعادل و هماهنگی را بررسی کردیم، زمان آن رسیده است که به اصل اساسی دیگری در طراحی دکوراسیون داخلی  بپردازیم که در واقع، به‌مثابه خط‌مشی در طراحی است. مقیاس به چگونگی اندازه یک شیء در محیط، در قیاس با اندازه تمام اشیای دیگر یا حتی افراد همان محیط اطلاق می‌شود. در تناسب نیز رابطه کلی موجود بین اشیای کوچک ‌و بزرگ حاضر در محیط است.

۵. تاکید

اگرچه ریتم و هارمونی دو عنصر مهم در طراحی داخلی محسوب می‌شوند، افراط در آن‌ها می‌تواند سبب پدید آمدن محیطی یکنواخت و کسل‌کننده شود. در این هنگام، عنصر «تاکید» موضوعی نجات‌بخش به‌حساب می‌آید.

تاکید به‌معنای عنصری کانونی است که در محیط، تمایز ایجاد می‌کند و فضا را از آن یک‌نواختی مرسوم خارج می‌کند. لوستری بزرگ، دیواری با رنگ متفاوت، میز قهوه با مبل متفاوت یا حتی پنجره‌ای بزرگ با‌ چشم‌اندازی خیره‌کننده، از عوامل تاکید به‌حساب می‌آیند.

عکس دکوراسیون

۶. کنتراست (تضاد)

در کنتراست حس هیجان، درام، تنوع و علاقه بصری وجود دارد. کنتراست به عنوان اصلی اساسی در طراحی دکوراسیون داخلی در مشهد، می‌تواند به ترکیب رنگ‌های متضاد اشاره داشته باشد.

الگوهای متضاد مانند راه‌راه با طرح‌ گل‌ و‌بوته، سبک‌های متضاد مانند مینیمالیسم اسکاندیناوی با کمی بوهمی، بافت‌های متضاد مانند رنگ مات و براق و حتی شیوه‌های متضاد در هندسه مبلمان، نورپردازی، مجسمه‌‌ها و موارد دیگر، از جمله راه‌های ایجاد کنتراست در طراحی دکوراسیون داخلی هستند. بدون تضاد، یک اتاق می‌تواند کسل‌کننده، مسطح و یک‌نواخت به نظر برسد.

عکس طراحی داخلی

۷. جزئیات

توجه به جزئیات، آخرین اصل اولیه برای طراحی داخلی است. تمامی طراحی‌های ایده آل، در نهایت به موارد جزئی ختم می‌شوند. حتی اگر اتاقی به خوبی طراحی شده باشد، بدون کارهای تکمیلی و پرداختن به جزئیات، همیشه غیرملموس و ناقص به نظر می‌رسد.

علاوه‌ بر این، پرداختن به جزئیات تنها اصل طراحی دکوراسیون داخلی در مشهد است که می‌توانید بدون نظارت یک متخصص طراحی داخلی، شخصا از آن لذت ببرید. این مرحله به شما فرصت می‌دهد تا فضای مدنظرتان را به معنای دقیق کلمه متعلق به خود کنید و شخصیت، علایق و روحیاتتان را در آن به نمایش بگذارید.از شکل و اندازه کلیدهای برق و تجهیزات سخت‌افزاری مانند دستگیره در گرفته تا کوسن‌ها، فرش‌ها، پرده‌ها و … در این بخش لحاظ می‌شوند.

چه موقع باید یک طراح دکوراسیون داخلی در مشهد را خبر کنید؟

اگر احساس روزمرگی و کسالت می‌کنید، وقت آن است که با یک متخصص طراحی دکوراسیون داخلی در مشهد تماس بگیرید. طراحی داخلی این قدرت را دارد که فضاها را جذاب‌تر کند و به تقویت روحیات شما بپردازد. در ادامه به تعدادی از دلایلی که شما را ملزم می‌کند تا دست به تغییر دکوراسیون داخلی منزل یا واحد تجاری و اداری خود بزنید، خواهیم پرداخت.

 ۱. به‌منظور بهینه‌سازی فضاهای داخلی

در ابتدایی‌ترین سطح، یک طراحی دکوراسیون داخلی در مشهد خوب فضا را به‌گونه‌ای مطلوب‌تر، با هدف و کاربری آن سازگار می‌کند؛ به عنوان مثال، اگر در حال طراحی یک اتاق خواب هستید، طراح معماری داخلی در مشهد پیشنهادهایی را ارائه می‌دهد که باعث آرامش بیشتر محل استراحت شما می‌شود.

همچنین برای یک دفتر کار، طراحی خوب آن را متمرکزتر و کارآمدتر می‌کند. وقتی یک فضا به خوبی طراحی شده باشد، فقط زیبا به نظر نمی‌رسد؛ چراکه طراحی عالی فراتر از تزئینات و مبلمان لوکس است و قرار است تا اطمینان حاصل شود که همه اجزای اتاق عملکرد مناسبی دارند.

۲. رنگ‌ها بر خلق و خوی ما تأثیر می‌گذارند

روان‌شناسی رنگ‌ها موضوعی جذاب است. طراحان داخلی حرفه‌ای، قدرت رنگ‌ها را درک می‌کنند و با استفاده هوشمندانه از این پدیده‌ها، بر حسی که یک اتاق به شما می‌دهد تأثیر می‌گذارند؛ به عنوان نمونه، هنگام صرف غذا در رستوران، به اطراف خود توجه کنید.

در رستوران ممکن است متوجه رنگ‌های گرم زیادی مانند زرد، نارنجی و قرمز شوید. روان‌شناسی رنگ‌ها بر این باور است که رنگ‌های گرم، اشتها را تحریک می‌کنند. از سوی دیگر، باشگاه‌های یوگا و مدیتیشن از رنگ‌های آرامش‌بخشی چون آبی و سبز پوشیده شده‌اند.

از این رو، هنگامی که به دکوراسیون داخلی در مشهد و محل زندگی یا کسب‌و‌کار خود فکر می‌کنید، عاقلانه است که رنگ‌هایی را برگزینید که به نظرتان نشاط‌آور است یا سازگاری بیشتری با روحیات شما دارد.

طراحی داخلی

۳. طراحی به شما امکان می‌دهد خود را ابراز کنید

یکی دیگر از چیزهایی که طراحان داخلی در مورد هنر خود درک می‌کنند، این است که چگونگی تزیین فضا به شما امکان می‌دهد تا شخصیت خود را نشان دهید. تاکنون به این اندیشیده‌اید که دیگران با بازدید از فضای داخلی خانه یا محل کار شما، چه قضاوتی در مورد شخصیتتان خواهند داشت و چه چیز درباره شما خواهند آموخت.

۴. به‌منظور افزایش فضای داخلی

انتخاب طراح دکوراسیون داخلی در مشهد، راهی فوق‌العاده برای استفاده حداکثری از فضای شما است. یک طراح حرفه‌ای تلاش می‌کند تا چیدمان وسایل و لوازم محل سکونت یا کار شما را به‌گونه‌ای هوشمندانه ترتیب دهد که بیشترین استفاده مفید از فضاها صورت بذیرد. علاوه بر این، یک طراحی عالی با سبک زندگی و نیازهای شما مطابقت خواهد داشت.

طراحی دکوراسیون داخلی چه مزایا و معایبی دارد؟

تمامی افراد ترجیح می‌دهند تا تجربه‌شان از استخدام یک طراح دکوراسیون داخلی، بی‌دردسر باشد؛ چراکه به‌رغم صرف هزینه بیشتر، نیاز برای رسیدن به نتیجه مطلوب، در کمترین فرصت است که کارفرمایان و مشتریان را به استخدام طراحان متخصص سوق می‌دهد. از این رو، بهتر است تا پیش از تماس گرفتن با یک طراح دکوراسیون داخلی، از مزایا و معاسب این امر بیشتر بدانید.

دکوراسیون داخلی

الف. مزایای استخدام طراح دکوراسیون داخلی

۱. صرفه‌جویی در وقت و انرژی: 

یکی از دلایل اصلی استفاده از خدمات متخصص طراحی داخلی در مشهد این واقعیت است که به شما در صرفه‌جویی در انرژی و زمان کمک می‌کند. بدون طراح متخصص، اندازه‌گیری ابعاد، طراحی پلان ملک، تزئین و چیدمان اتاق‌های مختلف یا حتی تصمیم‌گیری در مورد بهترین مبلمان، می‌تواند به فرآیندی طولانی و طاقت‌فرسا تبدیل شود و ممکن است ماه‌ها یا حتی هفته‌ها به‌طول بیانجامد.

بسیاری از مشتریان یا کارفرمایان، زمان زیادی را برای این موضوع صرف می‌کنند که کدام مبل را بخرند یا کدام طرح رنگی را باید انتخاب کنند. در بیشتر موارد، انرژی و زمان بهتر است در بخش‌های دیگری از پروژه صرف شود؛ ‌بنابراین اگر علاقه‌ای به صرف تمام زمان روزانه خود به طراحی داخلی منزل یا محل کسب‌و‌کار خود ندارید، بهتر است که این کار را به افراد حرفه‌ای و مجرب ترین کارشناسان و طراحان دکوراسیون داخلی در مشهد محول کنید.

۲. صرفه‌جویی در هزینه‌ها برای تهیه لوازم و وسایل:

 گروه‌های حرفه‌ای معماری و طراحی دکوراسیون داخلی به‌واسطه برخی تجربه‌ها و روابطی که دارند، می‌توانند از قیمت‌های به‌صرفه‌تر و حتی برخی تخفیف‌ها مطلع باشند؛ علاوه بر این، آنان به‌طور پیش‌فرض بسیاری از ابزار لازم رابرای کار در اختیار دارند.طراحان داخلی معمولاً می‌دانند که با چه کسانی کار کنند تا بهترین نتیجه به‌دست بیاید یا از دوباره‌کاری‌ها پرهیز شود؛ کارگران، نجارها، فروشندگان مصالح، اثاثیه یا لوازم داخلی و حتی نیروهای حمل‌و‌نقل از این موارد هستند.

۳. رضایت کامل از نتیجه: 

بی‌گمان استفاده از طراح داخلی متخصص که اصول زیبایی‌شناسی و سبک‌های مختلف معماری داخلی را به‌خوبی می‌شناسد، در نهایت نتیجه‌ای مطلوب و رضایت‌بخش حاصل خواهد شد. افزون بر این، گروه‌های طراحی دکوراسیون داخلی خود را موظف می‌دانند تا زمان جلب رضایت کامل کارفرما، دست از تلاش برندارند و تغییرات لازم را اعمال کنند.

در عوض، اگر تمام مراحل طراحی را خودتان به‌عهده بگیرید، مطمئناً خطاهای طراحی پرهزینه‌ای خواهید داشت. برخی از اشتباهات رایج عبارت‌اند از رنگ‌آمیزی دیوارها به رنگ‌های نامطلوب، خرید وسایل روشنایی ناکافی و انتخاب مبلمان نامناسب در اتاق‌های خاص.

استفاده از یک طراح داخلی متخصص با اطمینان‌بخشی از اینکه همه چیز متناسب است و از نظر بصری جذاب است، تضمین می‌کند که در پایان پروژه از همه‌چیز راضی باشید. همچنین، طراح داخلی به شما کمک می‌کند تا خارج از چارچوب‌های ذهنی خود بیاندیشید و راه‌های جدیدی را برای به حداکثر رساندن کارایی و زیبایی فضای داخل خانه ارائه می‌دهد.

ب. معایب استخدام طراح دکوراسیون داخلی

۱. استخدام یک طراح داخلی می‌تواند هزینه‌بر باشد:

حقیقت این است که استخدام یک طراح داخلی برای همه مقرون‌به‌صرفه نیست. طبق آمار نشریات ایالات متحده، استخدام یک طراح داخلی متخصص در این کشور برای هر پروژه، حداقل حدود هزار دلار برای هزینه در بر دارد؛ البته بسیاری از افراد بر این باورند که استخدام یک متخصص طراحی ایده خوبی است؛ چراکه می‌تواند از هزینه دوباره‌کاری‌ها و همچنین از اشتباهات طراحی پرهزینه جلوگیری خواهد کرد.

۲. نبود احساس شخصی‌سازی: 

اگر علاقه دارید که امضای شخصی خود را در طراحی دکوراسیون داخلی منزل بزنید، استخدام کارشناس و طراح متخصص را فراموش کنید. همه افراد در انتخاب رنگ‌ها، وسایل روشنایی، تزئینات آشپزخانه و… دارای سلیقه‌ شخصی هستند و گاه افراط و تعصب روی این سلیقه، می‌توانند سبب تعارض با فرآیند طراحی دکوراسیون داخلی در مشهد می شود.

به‌رغم اینکه وظیفه گروه معماری این است که نظر و سلایق کارفرما را لحاظ کنند، گاه این اعمال نظرها خارج از اصول و چارچوب طراحی‌ها به‌نظر می‌رسد و ممکن است سبب حصول نتیجه مطلوب نشود.

۳. نبود اهداف و سبک مشترک: 

هنگامی که از خدمات یک گروه متخصص طراحی داخلی بهره می‌گیرید، بسیار مهم است که فردی را انتخاب کنید که هدف، سلیقه و سبک طراحی مشابهی با افکار شما داشته باشد. برای این منظور، بهتر است تا قبل از تصمیم‌گیری برای استخدام آن‌ها برای بازسازی خانه خود، حتماً سوابق مجموعه و پروژه‌های پیشین طراحان را بررسی کنید.

طراحان زیادی هستند که در نوع خاصی از طراحی و سبک مهارت دارند؛ به عنوان مثال، برخی از طراحان بیشتر بر سبک‌های مینیمالیستی و مدرن متمرکز هستند؛ در حالی که برخی دیگر ممکن است خانه‌هایی با ظاهر کلاسیک‌‌تر و سنتی‌تر بسازند. به همین ترتیب، در حالی که برخی از طراحان از انواع رنگ‌های زنده در طراحی خود استفاده می‌کنند، برخی دیگر رنگ‌های خنثی را در سبک خود ترجیح می‌دهند.

در طرح‌های اجرائی چه عواملی تأثیرگذار هستند؟

هنگامی که در حال برنامه‌ریزی برای چیدمان اتاق نشیمن یا دفتر کار خود هستید یا برای دکوراسیون اتاق‌خواب یا فروشگاه خود تصمیم می‌گیرید، عوامل زیادی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. از ابعاد مکان گرفته تا میزان نوری که در روز دریافت می‌کنید، می‌توانند تأثیر مستقیمی بر مبلمان انتخابی شما یا حتی رنگ دیوارها و کف شما داشته باشد. اگر به دنبال ارتقای ظاهر خانه خود هستید، در ادامه مواردی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنید.

دکور خانه

۱. ابعاد و ظاهر فضا

اولین عاملی که باید هنگام انتخاب دکوراسیون منزل خود در نظر بگیرید، شکل و ابعاد فضایی است که می‌خواهید طراحی دکوراسیون داخلی آن را به‌روز کنید. به‌عنوان مثال، اتاق‌های بزرگ‌تر می‌توانند با قطعات مبلمان و قفسه‌ها‌ی کتابی که از رنگ‌های مشکی و طلایی تشکیل شده‌اند، کمی ساده‌تر، راحت‌تر و دنج‌تر به نظر برسند. از سوی دیگر، اتاق کوچک‌تر ممکن است با رنگ‌های روشن‌تر و سطوح آینه‌ای تزئین شوند.

۲. نور و رنگ

یک اتاق روشن و نورگیر که روزانه مقدار قابل‌توجهی از نور خورشید به آن وارد می‌شود، می‌تواند حسی کاملاً متفاوت با اتاقی داشته باشد که نور کمتری دریافت می‌کند. این موضوع باید هنگام تصمیم‌گیری در مورد مبلمان هر یک از دو اتاق مذکور، در نظر گرفته شود؛ با این حال، برای اتاق‌های تاریک‌تر، رنگ‌های روشن فضای ظاهری بیشتری را در داخل اتاق ایجاد کند.

۳. اتمسفر و زیبایی‌شناسی

شیوه‌ای که ما برای تزیین یک اتاق در نظر می‌گیریم، به طور مستقیم شخصیت ما را منعکس می‌کند؛ بنابراین، علاوه بر رعایت فاکتورهای یادشده در هنگام تزئین خانه، مهم است که در نظر داشته باشید که می‌خواهید یک اتاق چه احساسی داشته باشد. یک اتاق خواب آرام و بی‌صدا می‌تواند مکملی عالی برای یک خانه شلوغ و پرهیاهو باشد؛ در حالی که یک پالت با رنگ تیره، می‌تواند سطح خاصی از رسمیت را به دفتر کار اضافه کند.

اهمیت طراحی دکوراسیون داخلی

دکوراسیون

یونانیان به‌قدری به زیبایی اهمیت می‌دادند که برای آن دانشی را با عنوان «زیبایی‌شناسی» (esthetics) تعریف کردند. زیبایی در تمامی جنبه‌های زندگی انسان تعریف می‌شود و تا به امروز، طراحی دکوراسیون داخلی منزل و محل کار، تبدیل به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد جامعه شده است. طراحی داخلی به ارتقای روحیه ما کمک می‌کند و همچنین به بهینه‌سازی موثر فضای خانه با بهترین استفاده از فضای موجود یاری می‌دهد.طراحی داخلی نقش بسیار مهمی در زندگی امروز ما دارد و سبک زندگی ما را مدرن‌تر و کارآمدتر می‌کند. این موضوع نه تنها ما را با ظرافت و راحتی آشنا می‌کند، بلکه به افزایش عملکرد در زندگی ما کمک می‌کند.

وقتی صحبت از طراحی داخلی می‌شود، یکی از مهم‌ترین عناصر، طراحان دکوراسیون داخلی هستند. طراحان بهترین تلاش خود را به کار می‌گیرند تا مطمئن شوند که مردم اهمیت کار انجام‌شده توسط آن‌ها را درک خواهند کرد. آنان با فهم نیاز مشتریان خود، در طراحی خانه‌ها و سازه‌های عالی از قلب آن‌ها پیروی می‌کنند. آن‌ها تجربیات خود را به اشتراک می‌گذارند و به مردم کمک می‌کنند تا با انتخاب‌ها و ترجیحات خود به سمت جلو حرکت کنند.

طراحان داخلی اطمینان حاصل می‌کنند که فضاهای داخلی که طراحی‌شده همیشه کاربردی، ایمن و زیبا برای هر نوع ساختمانی باشد؛ خانه‌ها، شرکت‌ها، مراکز خرید، کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌ها، مهم‌ترین اهداف و حوزه‌های کاری طراحان داخلی هستند. به عنوان طراحان داخلی، آنها همچنین می توانند رنگ، مواد، بافت، مبلمان، کف‌پوش، کاغذ دیواری، نور و سایر اقلام را برای هر فضای داخلی یا ساختمان انتخاب کنند؛ این موضوع نشان‌دهنده اهمیت طراحی داخلی است.

افزودن قابلیت‌های متعدد به فضا، ایجاد آسایش و آرامش، تطبیق محیط با سبک زندگی ساکنان، رعایت موازین زیبایی‌شناختی، صرفه‌جویی در هزینه‌ها، افزایش امنیت، طراحی ساده، افزایش بهای خانه برای فروش و همچنین ایجاد حس و حال مناسب، از اهمیت‌های طراحی دکوراسیون داخلی است.

ویژگی‌های طراح دکوراسیون داخلی مشهد

طراحی دکوراسیون داخلی چیزی بیش از فرایندی خلاقانه و شهودی است. این موضوع نیز همانند تمامی انواع طراحی‌‌های تخصصی، نیازمند به رعایت اصولی علمی و اساسی هستند که شاکله اصلی طراحی را رقم می‌زنند.

این اصول در شهری مانند مشهد که بافت فرهنگی خاص خود را دارد، بیشتر صدق می‌کند؛ گرایش بیشتر مردم به فرهنگ شرقی، تنوع اقلیمی در جغرافیایی محدود و همچنین آداب‌ و رسوم منحصربه‌فرد، عواملی تأثیرگذار در طراحی دکوراسیون داخلی در مشهد هستند. شرکت‌های مختلفی در حوزه معماری و طراحی دکوراسیون داخلی در شهر مشهد فعالیت می‌کنند که یکی از معتبرترین این شرکت‌ها، گروه کارمانی با بیش از ۲۵ سال سابقه است.

انواع طراحی دکوراسیون داخلی

طراحی داخلی

طراحان دکوراسیون داخلی باید با تمام سبک‌های محبوب طراحی آشنا باشند تا نیازها و خواسته‌های مشتریان خود را برآورده سازند. اغلب اوقات، مشتریان حتی از نام سبک طراحی خاصی را که می‌خواهند، آگاهی ندارند. در این زمان است که دانش و تخصص طراحان داخلی در مورد سبک‌های مختلف طراحی به کار می‌آید. طراحان داخلی پس از صحبت با مشتری و نگاهی به تصاویر الهام‌بخشی که آنان جمع‌آوری کرده‌اند، باید بتوانند سبک طراحی مورد نظر آن‌ها را شناسایی کنند. در ادامه ۱۰ سبک برتر طراحی داخلی را مرور خواهیم کرد:

۱. مدرن

سبک مدرن ناشی از جنبش مدرنیسم است که در دهه ۱۹۲۰ میلادی به وجود آمد؛ بنابراین نباید با صفت «مدرن» که به روندهای فعلی اشاره دارد، اشتباه گرفته شود. همچنین این واژه را نباید با سبک معاصر، که به روندهای طراحی عصر کنونی نیز اطلاق می‌شود، یکی دانست. سبک طراحی مدرن بسیار خاص است و بنا بر نظر تاریخ‌پژوهان معماری، توسط معمار مشهور آلمانی-آمریکایی، «لودویگ میس ون» پایه‌گذاری شده است.

۲. سنتی

سبک سنتی، از سبک‌های قدیمی‌تر و کلاسیک‌تر طراحی اروپایی الهام گرفته شده است؛ اما این لزوماً به این معنی نیست که قدیمی تلقی می‌شود. این سبکی است که راحتی، آشنایی و قابلیت پیش‌بینی را به اتاق می‌آورد و باعث می‌شود فضا گرم و دلپذیر شود. هیچ شگفتی در خانه‌ای با طراحی سنتی وجود ندارد و همه چیز تمیز، آرام و حساب‌شده است.

۳. معاصر

سبک معاصر را نباید با سبک مدرن اشتباه گرفت. اگر مشتری شما خانه‌ای مدرن می‌خواهد، به این معنی است که آن‌ها به روندهای فعلی طراحی علاقه دارند. این یک روند ثابت نیست؛ بلکه روندی در حال تکامل است که با زمان کنونی سازگار است. به طور کلی، سبک معاصر بر اساس تقابل سادگی با پیچیدگی و ایتغاده از خطوط صاف استوار می‌شود. این سبک درهم و برهم نیست و بسیار مجلل و تازه است.

۴. انتقالی

سبک انتقالی ترکیبی از سنتی و معاصر است. این سبک بهترین‌های هر دو جهان معاصر و سنتی را ارائه می‌دهد که در عین سادگی، راحت و جذاب هستند. این سبک بر بافت و متریال بیش از رنگ تمرکز دارد.

۵. صنعتی

سبک صنعتی از دنیای کار و صنایع الهام گرفته شده است که در آن ماشین‌ها، فلزها و آجرها حکم‌فرما بودند. امروزه، هر فضایی را می‌توان به خانه‌ای به سبک صنعتی با پالت رنگ، مواد و اثاثیه مناسب تبدیل کرد.

۶. روستیک

سبک روستیک به معنای ورود عناصر طبیعی و ارگانیک به خانه است. کلبه‌ها و خانه‌های حاشیه‌شهری اغلب به این سبک طراحی می‌شوند؛ اما به مرور این سبک در بین شهرنشینان نیز محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. سبک روستیک شامل پدیده‌هایی از فضای باز مانند شاخه‌ها، کنده‌ها و چوب‌های احیا‌شده است.

۷. بوهمی

سبک بوهمی برای کسانی که سبک زندگی بی‌دغدغه‌ای دارد و عاشق رنگ‌های روشن، مبلمان قدیمی و لایه‌ها هستند، مناسب است. این سبک تضاد زیبایی، هرج و مرج و فرهنگ است. سبک بوهمی به صاحب‌خانه اجازه می‌دهد تا فردیت خود را بیان کند و فضا اغلب با لوازم جمع‌آوری شده از سفرها یا بازارچه‌های کوچک تزئین می‌شود. این یکی از سبک‌های طراحی داخلی است که فرم منظمی از به‌هم‌ریختگی را در بر می‌گیرد.

۸. مینیمالیست

سبک طراحی مینیمالیستی از این تئوری ناشی می‌شود که کمتر، بیشتر است. مبلمان کمتر، شلوغی کمتر، لوازم جانبی کمتر وجود دارد؛ حتی اقلام استفاده‌شده نیز از این جهت که توخالی هستند، جلوه کمتری دارند. اگر مشتری شما به سبک طراحی مینیمالیستی علاقه دارد، باید با فضاهای باز، مبلمان محدود و مقدار زیادی رنگ سفید کار کنید.

۹. هالیوودی

سبک هایوودی به دهه ۱۹۳۰ بازمی‌گردد؛ زمانی که که هالیوود در اوج بود. سبک هالیوودی برای مشتریانی مناسب است که به زرق و برق علاقه دارند و از ریسک کردن نمی‌ترسند. این سبک همچنین برای مشتریانی است که عاشق پذیرایی از مهمانان هستند و زندگی اجتماعی فعالی دارند. سبک هالیوودی یکی از سبک‌های طراحی داخلی است که با مینیمالیسم مخالف است و از اسراف و افراط استقبال می‌کند.

۱۰. اسکاندیناوی

سبک اسکاندیناوی از کشورهای شمال اروپا نشأت می‌گیرد. این سبک برای ایجاد فضایی روشن و تمیز، تاکید زیادی بر نورپردازی طبیعی و مصنوعی دارد. طراحی اسکاندیناوی شباهت‌های زیادی به طراحی مینیمالیستی دارد که در آن عملکرد، سادگی و خطوط صاف حاکم است.

طراحی دکوراسیون خانه در مشهد

سکونت در یک خانه شخصی می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد؛ اما نقل مکان به خانه‌ای جدید یا حتی زندگی طولانی مدت در یک خانه یک‌نواخت، می‌تواند نیاز به بازبینی در طراحی دکوراسیون داخلی در مشهد را در شما ایجاد کند. با این حال، باید به‌خاطر داشته باشید که فرایند تغییر دکوراسیون داخلی هرگز از فروشگاه‌های لوازم خانگی و مبلمان آغاز نمی‌شود. طراحی دکوراسیون داخلی خانه بهتر است در ابتدا با چک‌لیستی آغاز شود که تمامی ساکنان در تهیه آن نقش داشته‌اند.

برای تهیه این چک‌لیست، لازم است که ذهنیت لازم را از خواسته‌های دقیق خود داشته باشید و ایده‌های گوناگون را رصد کنید. مجله‌های معماری، پلتفرم‌های آنلاین، کاتالوگ‌های شرکت‌های معماری و سوابق کاری ایشان، از جمله بهترین راه‌ها برای ایده‌پردازی درباره طراحی دکوراسیون خانه در مشهد است.

تعیین بودجه و محدودیت‌ها از جمله نخستین کارهایی است باید پیش از استخدام طراح یا گروه طراحی دکوراسیون داخلی انجام داد. پس از انعقاد قرارداد، گروه معماری اقدام به بازدید، اندازه‌گیری و ارزیابی و ارائه طرح‌های پیشنهادی خود می‌کنند . اندازه‌گیری دقیق متراژها در درجه بالایی از اهمیت قرار دارد. تهیه نیز پلان کلی خانه و زاویه دید فوقانی از آن، فرصت مناسبی برای طراحی به گروه معماری می‌دهد.

مهم‌ترین اصل برای سکونت در یک خانه، داشتن آرامش و آسایش شخصی افراد است. اینکه افراد قرار است چگونه و براساس چه معیارهایی زندگی کنند، به سلیقه و دیدگاه‌های شخصی‌شان بستگی دارد؛ از این رو، سبک مدرن یا سنتی، رنگ‌های گرم یا رسمی، نوع نورپردازی و… همگی باید مطابق میل کارفرما انتخاب شود.

طراحی دکوراسیون داخلی تجاری در مشهد

دکوراسیون داخلی

حتما تا کنون طراحی منحصربه‌فرد مراکز خرید، هتل‌ها، رستوران‌ها و فرودگاه‌ها توجه شما را جلب کرده است. طراحان داخلی تجاری فضاهای جذاب و کاربردی را برای املاک تجاری ایجاد می‌کنند. مسئولیت طراحان داخلی این است که مطمئن شوند چنین فضاهایی هم برای صاحبان کسب و کار و هم برای مشتریان آن‌ها عملکرد قابل‌قبولی دارد. طراحی دکوراسیون داخلی تجاری در مشهد که به‌عنوان یکی از شهرهای گردشگرپذیر به شمار می‌رود، اهمیت ویژه‌ای دارد.

درحالی که طراحان داخلی منزل تلاش می‌کنند تا محیط خانه را برای مشتریان و کارفرمایان به مکانی امن و راحت بدل کنند، طراحان دکوراسیون تجاری کاری سخت‌تر را در پیش دارند؛ به این معنا که آنان موظفند تا فضای پیچیده‌تری را برای دو گروه از افراد ایجاد کنند که شامل صاحبان مشاغل و مشتریان یا کارمندان آن‌ها می‌شود.

برای مثال، در طراحی فضای داخلی یک هتل لوکس که پروژه‌ای بسیار بزرگ‌تر از یک خانه مسکونی محسوب می‌شود، برای به حداکثر رساندن عملکرد ساختمان و سود آینده، باید صاحبان هتل و اهداف تجاری آن‌ها را در نظر گرفت؛ اما در عین حال، باید هتلی را طراحی کرد که برای مهمانان راحت و دلپذیر باشد.این موضوع تقریباً برای هر پروژه طراحی داخلی تجاری، مانند فروشگاه‌های خرده‌فروشی، رستوران‌ها، مراکز خرید، تئاترها، بیمارستان‌ها و بسیاری موارد دیگر نیز صادق است.

اغلب طراحان داخلی تجاری، به عنوان بخشی از یک شرکت طراحی معماری و دکوراسیون داخلی در مشهد بزرگ‌تر کار می‌کنند؛ با این حال، آن‌ها همچنین ممکن است به عنوان مشاوران مستقل برای پیمان‌کاران ساختمان یا مشتریان خصوصی کار کنند.صرف نظر از اینکه طراحان داخلی تجاری برای چه کسی کار می‌کنند، متخصصان طراحی داخلی تجاری با سایر متخصصان ساخت‌و ساز در پروژه‌های متنوعی همکاری خواهند داشت. این پروژه‌ها می‌توانند از پروژه‌های بزرگ مانند فرودگاه تا پروژه‌های کوچک‌تر، مانند یک کافی‌شاپ کوچک متغیر باشند.

در پروژه‌های گسترده‌تر، طراح معمولاً با تیم بزرگ‌تری از طراحان و معماران کار می‌کند که هر کدام بر حوزه تخصص خود تمرکز دارند؛ اما در پروژه‌های تجاری کوچک‌تر با تغییرات داخلی، طراح احتمالاً می‌تواند رهبری پروژه را بر عهده بگیرد و به عنوان میانجی بین مشتری و کارگران عمل کند.یک پروژه طراحی دکوراسیون داخلی تجاری موفق، پروژه‌ای است که پنج اصل مهم را در فرایند کار در نظر داشته باشد. نخست اینکه طراحان دکوراسیون داخلی تجاری باید چندمنظوره بودن فضا را در نظر داشته باشند تا کارفرمایان در صورت لزوم، بتوانند تغییرلات احتمالی را در چیدمان به‌وجود آورند.

دومین اصل این است که با توجه به نیاز مشتری و نوع کسب‌و‌کار، استفاده از فناوری‌های روز را در طراحی دکوراسیون به کار ببندیم. برخی از طراحان در طراحی دکوراسیون داخلی، صرفا به کارایی و بهینه‌سازی فضا توجه می‌کنند؛ این درحالی است که سومین اصل، توجه به ویژگی‌های زیبایی‌شناختی است.

این اصل در جلب مشتریان و سودآوری آن نهاد تجاری بسیار مؤوثر خواهد بود. اصل چهارم به‌کارگیری تنوع در نقاط مختلف طراحی است تا مشتریان رستوران، هتل یا هر نهاد دیگر، قدرت انتخاب داشته باشند. از آنجایی که مراکز تجاری و اداری محل رجوع افراد بسیاری محسوب می‌شوند، حفظ ایمنی و رعایت نکات امنیتی و بهداشتی به‌عنوان پنجمین و آخرین اصل مطرح می‌شود.

دکوراسیون داخلی ویلا

طراحی داخلی

ویلاها معمولا دارای فضا و امکانات قابل‌توجه هستند و محفلی برای رویاپردازی و هنرنمایی طراحان دکوراسیون داخلی محسوب می‌شوند. ویلاها خانه‌های بزرگ با بخش‌های متعدد هستند که به‌نوعی سرمایه‌گذاری مالک برای آینده نیز محسوب می‌شوند پس از سال‌ها برنامه‌ریزی و ایده پردازی، طراحی و بحث به وجود آمده‌اند؛ به همین جهت، کار یک ویلا فقط به نمای بیرونی ختم نمی‌شود و مهم این است که فضای داخلی ویلا چگونه ساخته می‌شود تا در نظر خانواده‌ها، بهترین مکان برای گذران تعطیلات و استراحت باشد.

طراحی ویلا از مسیر سنتی خانه‌های معمولی پیروی نمی‌کند؛ بلکه وسعت زیاد فضا، خلاقیت بیشتر، ارتباط بیشتر، ایده‌های بیشتر و امکانات بسیار زیاد را به همراه می‌آورد. تعادل مناسب دکوراسیون و طراحی دکوراسیون داخلی در مشهد مناسب، با ترکیبی از رنگ‌ها و تکمیل‌شده با تضادهای عالی بدون به خطر انداختن کارایی بنا، چیزی است که ویلاها را متمایز می‌کند.

محاسبه هزینه دکوراسیون داخلی مشهد چگونه است؟

بخش اول هزینه‌‌های مربوط به دکوراسیون داخلی در مشهد، شامل دو بخش طراحی و اجرا می‌شود. عموما هزینه‌های طراحی وابسته به متراژ طرح، کلیات و جزئیات طرح، دیتال‌ها و خواسته‌‌های مشتری تعییت می‌شود و مدیران گروه معماری، اطلاعات و ریز قیمت‌ها را در جلسه معارفه به مشتری ارائه می‌دهند.از سوی دیگر، هزینه‌های اجرای پروژه به عواملی چون متراژ پروژه، متریال یا مصالح، میزان بودجه متری، خواسته‌های مشتری و نوع طراحی وابسته است. ارائه این اطلاعات به‌طور معمول در جلسه معارفه غیرممکن است و پس از برگزاری جلسات بعدی و بازدیدهای اولیه امکان‌پذیر می‌شود.

بخش دوم هزینه‌های طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی، به حق‌الزحمه اجرایی و نحوه اجرای پروژه مربوط می‌شود. به‌طور کلی نحوه اجرای پروژه‌های معماری دکوراسیون داخلی به دو صورت «کنتراتی» و «نظارت بر اجرا یا مدیریت پیمان» انجام می‌شود که هر کدام از این موارد، تعرفه و شیوه محاسبه خاص خود را دارد.

برای دیدن نمونه های طراحی دکوراسیون داخلی می توانید به کانال آپارات ما مراجعه کنید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید