ویژگی‌های بهترین شرکت طراحی پلان ۳D مشهد چیست؟

ویژگی‌های بهترین شرکت طراحی پلان ۳D مشهد چیست؟ | کارمانی

هرچیزی که لازم است درباره طراحی پلان ۳D و رندر سه بعدی ساختمان در مشهد بدانید + معرفی برترین طراحان سه بعدی جهان در سال ۲۰۲۳

آیا از اهمیت طراحی پلان ۳D ساختمان و مدل سازی سه بعدی در علم معماری آگاهی دارید ؟ آیا می دانید طراحی پلان ۳D و رندر سه بعدی ساختمان به شما کمک می کند تا در هزینه ها صرفه جویی کنید و در انتهای عملیات بازسازی دقیقا به آن چه که انتظار دارید برسید ؟

آیا اطلاع دارید که پلان سه بعدی امکان تصحیح خطا را به معمار می دهد ، امکان استفاده از اشیاء از قبل ساخته شده را در اختیار می گذارد و همچنین از انجام اعمال تکراری جلوگیری می کند و در کل باعث صرفه جویی فراوان در زمان و هزینه های پروژه ی شما می شود ؟

ما در این مقاله قرار است به جزئیات کاملی از طراحی پلان ۳D و رندر سه بعدی ساختمان در مشهد بپردازیم و علاوه بر معرفی برترین های مشهد ، بهترین شرکت های طراحی پلان ۳D جهان در سال ۲۰۲۳ را نیز به شما معرفی کنیم . پس تا پایان این مقاله ، همراه ما باشید .

لیست ۱۰ شرکت برتر طراحی پلان ۳D و رندر سه بعدی ساختمان در مشهد

ما در جدول زیر فهرستی از بهترین شرکت های معماری در مشهد در زمینه طراحی پلان ۳D ساختمان و رندر سه بعدی را برایتان گردآوری کرده ایم که همگی بهترین طراحان و معماران را در خود جای داده اند و از تخصص و تجربه ی بالایی بهره می برند . این فهرست بر اساس نظرسنجی از برترین متخصصان معماری تهیه و بر اساس شاخص های مختلف از جمله خروجی کارها امتیازدهی و فهرست بندی شده است .

۱کارمانی
طراحی و نظارت، اجرا و ساخت ( معماری و دکوراسیون داخلی)
شماره تماس:

۰۹۱۵۲۴۳۹۰۵۸

۲هزارهطراحی پلان و محسابات سازهشماره تماس:
۰۹۱۵۲۳۸۹۰۵۷
۳مهرطراحی پلان و معماری داخلیشماره تماس:
۰۹۱۵۷۳۳۹۴۰۶
۴آرینطراحی،نظارت و ساخت
نما
شماره تماس:
۰۹۱۵۷۳۵۲۴۳۱
۵ماورامعماری و معماری داخلیشماره تماس:
۰۹۱۵۴۸۶۰۸۹۱
۶آرمانیمعماری و محاسباتشماره تماس:
۰۹۱۵۷۳۶۴۵۸۹
۷نیانمحاسبات سازه و عمران و طراحی پلان
شماره تماس:
۰۹۱۵۰۵۰۵۶۹۲
۸ارج آرکطراحی و دکوراسیون داخلیشماره تماس:
۰۹۱۵۶۱۱۷۲۱۰
۹خانه آرمانی دکوراسیون داخلیشماره تماس:
۰۹۰۱۴۳۸۵۷۰۸
۱۰پاژمعماری و دکوراسیون داخلیشماره تماس:
۰۹۲۰۲۹۰۲۵۹۰

رندر سه بعدی و طراحی پلان ۳D در معماری مشهد

طراحی پلان 3D

اولین نکته ای که درباره رندر سه بعدی و طراحی پلان ۳D در معماری مشهد می توان گفت این است که تجسم یا طراحی پلان ۳D تجاری به ارائه پروژه در واقعیت در تمام جزئیات و زوایا کمک می کند .

امروزه ، هیچ ساخت و ساز یا تصویرسازی طراحی واحدی از طراحی داخلی ، نمی تواند بدون این فناوری راحت انجام شود . ما در این مقاله در وب سایت گروه معماری کارمانی به شما می گوییم که تجسم و طراحی پلان ۳D تجاری چیست و با چه ابزارهایی اجرا می شود و اساسا چه نیازهایی دارد .

رندر سه بعدی و طراحی پلان ۳D چیست ؟

با کمک فن آوری های روز دنیا و نرم افزارهای کامپیوتری و شبکه های هوش مصنوعی مدرن ، ساخت مدل های سه بعدی از هر شیء واقعی یا غیر واقعی ، یک کار پیش پا افتاده و آسان است .

تجسم و طراحی پلان ۳D در درجه اول برای پروژه های معماری مشتریان مورد نیاز است ، به خصوص اگر آن ها تفکر خاصی از فضای کار برای تصور ساختمان آینده ی خود یا منظر شهری با تمام جزئیات نداشته باشند .

مدل ایجاد شده در رندر سه بعدی و طراحی پلان ۳D از همه ی زوایا و با جزئیات ، تمام ویژگی ها و مزیت ها و معایب را نشان می دهد ، به هر حال ، اغلب مورد آخری یعنی معایب دقیقاً در این مرحله آشکار می شوند .

هدف از طراحی پلان ۳D یا سه بعدی ساختمان چیست ؟

تجسم و طراحی پلان ۳D تجاری برای همه ی افراد درگیر در ایجاد یک پروژه ساختمانی ضروری است ، چرا که این کار به ارزیابی نتیجه نهایی پیش از اجرا ، مشاهده ی جزئیات رنگ ، راه حل های مربوط به سبک معماری ، بافت اجزا ، بافت مواد ، سازگاری آن ها و راحتی برای کاربر و . . . کمک می کند .

با توجه به جزئیات تصویر مدل های سه بعدی ، مشتری یا کارفرما می تواند بلافاصله چندین گزینه برای پروژه را ببیند و مناسب ترین را انتخاب کند . این موضوع باعث صرفه جویی در هزینه ها و البته پیشگیری از هزینه های زیادی برای همه ی طرف های درگیر در توسعه و پیشبرد پروژه ساختمانی می شود .

تجسم و طراحی پلان ۳D با کیفیت بالا ، نه تنها هیچ تفاوتی با عکس ندارد ، بلکه از آن نیز فراتر می رود و تمام جزئیات را از زوایای مختلف نشان می دهد ، به گونه ای که در کامپیوتر یک پلان به راحتی نزدیک یا دور می شود و می تواند دید کاملی از تمام زوایا به مخاطب ارائه دهد .

هدف اصلی تجسم و طراحی پلان ۳D تجاری ، فروش فضایی است که برای مخاطب خاصی ایجاد شده است .

برای انجام این کار ، ویژوالایزر تری دی ( انجام دهنده طراحی پلان ۳D) نه تنها باید بتواند با فناوری ها و برنامه ها و اپلیکیشن های مختلفی در این زمینه کار کند ، بلکه هم چنین وی باید بتواند نقشه ها را بخواند و نیز این موضوع را بفهمد که معمار در پروژه خود تا چه میزان سرمایه گذاری کرده است .

طراحی پلان ۳D چه سبک هایی دارد ؟

سبک طراحی پلان ۳D و اجرای مدل های سه بعدی یا تری دی بسته به وظایف و کارکردها و عملکرد تعیین شده توسط مشتری انتخاب می شود . معمولاً طراحان تجسم و طراحی پلان ۳D روی یک پروژه ی آماده کار می کنند که در آن نقشه های مسطح به طور دقیق و شرایط فنی به طور کامل ، مشخص است .

اما اغلب اوقات این اتفاق می افتد که یک پروژه ، نیاز به یک رویکرد خلاقانه دارد ، زمانی که بصری ساز یا طراح پلان نه تنها به عنوان یک انتقال دهنده ی ایده های مشتری عمل می کند ، بلکه به ایجاد و شکل گیری آن ها کمک می کند . در این صورت می توانید با سبک ها و انواع مختلف تصاویر بازی کنید و حالت های مختلف را به جای آن که در ذهن خود بسنجید ، در عینیت مشاهده کنید و برای تصمیم گیری درباره ی خروجی نهایی به جمع بندی برسید .

  • عکاسی: مدل پروژه ای که قرار است در آینده ساخته شود ، در قالب یک « عکس » با وضوح بالا ، با نمایش تمام جزئیات ، رنگ ‌ها ، شکل‌ ها و بافت‌ ها و نحوه ی تناسب آن ها با هم و هم چنین تناسب با حجم کلی اتاق را کاملاً نشان می ‌دهد . درست است ؛ « عکس » یک اشکال قابل توجه دارد و آن این است که اشیاء را فقط از یک زاویه نشان می دهد .

طراحی پلان ۳D یا سه ‌بعدی به شما این امکان را می ‌دهد که ایده ی کلی  یک پروژه را به تصویر بکشید . به عنوان یک قاعده ، این یک کپی سه بعدی از یک ساختار ، یک شیء ، یک منظره یا یک فضای داخلی است . می توان طراحی پلان ۳D را به صورت سایز بزرگ یا سایز کوچک ارائه کرد . « مدل سازی » در زمینه های مختلفی استفاده می شود : از معماری گرفته تا تولیدات صنعتی .

  • متحرک سازی سه بعدی: بنا به درخواست مشتری ، می توان هر مدل سه بعدی را به صورت متحرک ارائه داد . در این مورد تصمیم در قالب یک انیمیشن ، بازی ، هنر مفهومی با جلوه های ویژه ی مختلف و . . . گرفته می شود .به این ترتیب ، می توانید یک دنیای کامل بسازید که در آن اتفاقات واقعی یا خارق العاده رخ دهد . بازی نور و سایه ، تغییر شرایط آب و هوایی ، نور مصنوعی ، فیلتر های مختلف و . . . به شبیه سازی و ارائه رفتار یک شیء یا سازه در شرایط مختلف کمک می کند .

فناوری « واقعیت افزوده » یا وی آر به شما این امکان را می دهد که یک ساختمان یا منظره ی آینده آن را از نزدیک مشاهده کنید ، فرم کلی آن را بشناسید ، مقیاس آن را احساس کنید ، در گوشه و کنار و مکان های جالب آن قدم بزنید و به طور کلی یک زندگی مجازی را در آن تجربه کنید . تور های پانوراما با کمک تجسم و طراحی پلان ۳D به مطالعه بهتر چیدمان ، ارزیابی ارتباط بین جزئیات و مواردی از این دست کمک می کند .

ویژگی های طراحی پلان ۳D و مدل سازی ویژوال سه بعدی معماری

طراحی پلان 3D

مدل سازی مجازی و طراحی پلان ۳D ساختمان دارای ویژگی های متعددی است . برخی از این ویژگی های مهم به شرح زیر است :

  • در یک سازه معماری مدل سازی مجازی و طراحی پلان ۳D به شما این امکان را می دهد که تمام جزئیات پروژه را در کمترین زمان ممکن ارزیابی کنید ، کاستی های احتمالی آن را شناسایی کنید و کلیت ساختار را از هر طرف و به عبارتی از تمام جوانب و زوایا ارزیابی کنید .
  • ویژگی دیگر مدل سازی مجازی و طراحی پلان ۳D این است که مشتری یا کارفرما به لطف یک عکس یا فیلم شبه واقعی ، بیش ترین نمایش تصویری را از نتیجه ی نهایی کار دریافت می کند .
  • هم چنین در مدل سازی تری دی و طراحی پلان ۳D مقیاس شیء یا سازه به راحتی قابل تغییر است و امکان دیدن محیط اطراف ساختمان وجود دارد ، این ویژگی برای ایجاد یک پروژه محیطی مناسب و ایجاد تغییرات در صورت لزوم ، بسیار کاربردی است .
  • در مدل سازی سه بعدی و طراحی پلان ۳D ، شما می توانید شرایط آب و هوایی را تغییر دهید ، و هم چنین علاوه بر آن ببینید یک ساختمان در زمان های مختلف سال و ساعت های مختلف روز ، در شرایط نوری مختلف چگونه خواهد بود و چه ظاهری خواهد داشت .

مزایا و معایب مدل سازی  طراحی پلان ۳D یا سه بعدی سازه های آینده

مزایای ایجاد مدل سازی سه بعدی و طراحی پلان ۳D عبارت اند از :

  1. از طریق طراحی پلان ۳D شما می توانید یک مدل سه بعدی از ساختار های واقعی و غیر موجود ایجاد کنید .
  2.  تجسم و طراحی پلان ۳D به طراحی تمام بخش ها و جزئیات داخلی و تاسیسات کمک می کند تا شما بتوانید ببینید که ساختمان پس از ساخت ، چگونه به نظر می رسد .
  3.  در مدل سازی و طراحی پلان ۳D ، کاستی ها و نواقص یک پروژه به راحتی شناسایی و بلافاصله برطرف می شوند که این موضوع باعث صرفه جویی در هزینه مواد و متریال ساختمانی و هم چنین کاهش هزینه های به کارگیری نیروی انسانی می شود.
  4.  به لطف تجسم و طراحی پلان ۳D ، شما می توانید اسناد مختلف پروژه را با دقت بیش تری تهیه کنید ، این موضوع از جمله در مراحلی از قبیل تخمین ها و پیش بینی ها می تواند بسیار موثر و کاربردی باشد .

با این حال ، با تمام مزایایی که در بالا ذکر شد ، مدل سازی معماری ویژوال سه بعدی و طراحی پلان ۳D معایبی نیز دارد که عبارت اند از :

  1. طراحی پلان ۳D توسط ویژوالایزر یا طراح پلان ، همیشه امکان پذیر نیست و ممکن است در واقعیت تمام آن طراحی به منصه ظهور نرسیده و عملی نشود . این اتفاق در صورتی می افتد که یک مشتری یا کارفرما در ابتدای کار ، بودجه ی خود را به اشتباه محاسبه کرده باشد و مفهوم اصلی سازه ی آینده را به کار نگیرد .
  2.  هزینه ی پروژه ی طراحی پلان ۳D و رندر گیری سه بعدی به هزینه ی ساخت مشتری اضافه می شود . علاوه بر این ، توسعه و طراحی تجسم و طراحی پلان ۳D برای یک ساختمان ، معمولاً از چند روز تا چند هفته طول می کشد و این برای پروژه هایی که محدودیت زمانی اجرا دارند ، می تواند یک عیب به شمار بیاید .

طراحان پلان ویژوال سه بعدی حرفه ای برای طراحی پلان ۳D چه آموزش هایی می بینند ؟

به منظور بررسی آموزش های حرفه ای مربوط به طراحی پلان ۳D باید گفت که در حالت ایده آل ، اگر ویژوالایزر یا طراح پلان دارای تحصیلات پایه در رشته ی « معماری » باشد که این آموزش در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و مراکز فنی و حرفه ای داده می شود .

البته باید در نظر گرفت که چنین متخصصی ، قبلاً مهارت های اساسی در طراحی ساختمان ها و سازه ها را پیدا کرده است ، اسناد فنی و نقشه ها را به خوبی درک می کند ، ایده هایی از الزامات فنی برای ساخت و ساز و اسناد نظارتی دارد .

همچنین بخوانید : هشت نرم افزار برتر برای معماران ( آپدیت فروردین ۱۴۰۲)

یادگیری انیمیشن ها و طراحی های معماری ، به معنای تسلط بر اپلیکیشن ها و برنامه های کامپیوتری حرفه ای مدرن است که کار رندر سه بعدی با آن ها انجام می شود و تاثیر انکار ناپذیری بر خروجی طراحی پلان ۳D شما دارد . ویژوالایزر سه بعدی که قرار است یک طراحی پلان ۳D را انجام دهد باید بتواند با نرم افزارهای زیر کار کند :

  • نرم افزار Autodesk 3dsMax ویژه ی مدل سازی سه بعدی ، انیمیشن برای ایجاد بازی ها و طراحی سازه ها در حین ساخت مانند طراحی پلان ۳D ؛
طراحی پلان 3D - Autodesk 3dsMax
  • نرم افزارهای Autodesk Softimage، Aartform Curvy 3D، Side Effects Houdini ویرایشگر های عالی برای ایجاد مدل های سه بعدی ، انیمیشن ها و اشیاء مختلف ؛
  • نرم افزارهای V-Ray و Corona Rendererپلاگین هایی برای رندرینگ که با سایر برنامه ها و اپلیکیشن ها مانند Autodesk 3ds Max، Autodesk Maya، Blender و . . . استفاده می شود ؛
  • نرم افزار FStormRender – موتور مولد و قدرتمند مورد استفاده با ۳Ds Max ؛
  • نرم افزار نقاشی Matte painting و ابزار SpeedTree به تکمیل طراحی گیاهان و اشیاء در فضای سازه کمک می کند .

یک رندر سه بعدی خوب در معماری چیست ؟

پیش از آن که به ویژگی های یک رندر سه بعدی خوب بپردازیم ، ابتدا با هم بررسی کنیم که اصلا « رندر » در معماری به چه معناست .

در هر پروژه ی معماری به منظور ارزیابی صحت و کیفیت طراحی های انجام گرفته پیش از شروع به ساخت پروژه ، تجسم و تصویرسازی این طرح ها برای مهندسان ، سازندگان ، معماران و طراحان پروژه ، امری لازم و ضروری است . « رندر » یا ارائه ی نهایی طرح ، باعث آن می شود که مشکلات احتمالی در فرایند اجرا به موقع مشخص شده و پیشرفت زمانی طرح به درستی انجام شود .

رندر خوب = رندر با جزئیات

پرداختن و توجه به جزئیات در فرایند رندر گیری یک پروژه معماری ، واقع ‌گرایی را در ذهن شما به عنوان مخاطب ترویج می ‌کنند و بهبود می بخشند تا شما این احساس را نداشته باشید که به تصویر های رایانه‌ای نگاه می‌کنید . توجه به سایه ‌ها ، بافت ‌ها ، نور و مواد و . . . اغلب نادیده گرفته می‌ شود ، اما تاثیر این جزئیات کوچک بر درک کلی رندرها را باور نمی‌ کنید . بنا بر این همان گونه که گفته شد ، یک رندر خوب در معماری ، رندری است که تمام جزئیات در آن لحاظ شده باشد .

اهمیت مدل سازی سه بعدی معماری در مشهد

تا این جای مقاله در وب سایت گروه معماری کارمانی با هم دانستیم که تجسم و طراحی پلان ۳D در معماری چیست ؟

گفتیم که مدل سازی سه بعدی و طراحی پلان ۳D معماری ، یک نمایش گرافیکی از یک شیء یا یک سازه یا یک موقعیت برنامه ریزی شهری در معماری است که با استفاده از فناوری ها و نرم افزارهای رایانه ای ایجاد شده است .

این موضوع دارای اهمیت بسیار زیاد و در عین حال نیازمند درجه ی بالایی از اطلاعات است و به شما این امکان را می دهد تا ویژگی های اصلی ساختار آینده ی خود را به طور کامل مشاهده کنید .

این یک شکل موثر از نمایش پروژه های رقابتی ، در کنار ایجاد ارائه در زمینه طراحی و ساخت است . مدل سازی سه بعدی و طراحی پلان ۳D معماری به جهت خاصی در کار معماران و طراحان سه بعدی تبدیل شده است .

امروزه مدل سازی سه بعدی و طراحی پلان ۳D معماری باکیفیت به عنوان یک پیش زمینه برای محصول نهایی ، باید این قابلیت را داشته باشد تا در نگاه مشتری یا کارفرما ، ارزش هنری پروژه را از نظر ترکیب ، تنظیم نور و ارائه شایسته عناصر معماری به خوبی ترکیب کند و پروژه را در نگاه کارفرما موثر و رو به پیشرفت ارائه دهد .

قابلیت ‌های الگوریتم ‌های محاسباتی مدرن ( سیستم‌ های رندر گیری ) و ظرفیت‌ های کامپیوتری به شما این امکان را می‌ دهد که تصاویر کاملاً واقعی از فرم‌ های معماری ایجاد کنید ، که این موضوع به ویژه هنگام تجسم و طراحی یک شیء در ساختمان ‌های موجود یا در زمین‌ های موجود ، اهمیت دارد .

بنا بر این ، در حال حاضر ، طراحی پلان ۳D معماری شامل امکانات و ویژگی های مختلفی برای سازندگان و معماران ، و هم چنین سازنده ی امکان برای انجام کارهای تبلیغاتی و خلاقانه است . چنین طیف گسترده ای از امکانات تجسم و طراحی پلان ۳D معماری ، شرایطی را برای توسعه ی این خط گرافیکی کامپیوتری به صنعت خدمات و به طور خاص به عنوان یکی از خدمات جداگانه در بازار جهانی ساختمان و معماری ایجاد کرد .

وضعیت تجسم و طراحی پلان ۳D معماری در مشهد

تجسم و طراحی پلان ۳D معماری به عنوان یک زمینه ی فعالیت معماری در دهه های قبل ظاهر شد ، زمانی که برخی از شرکت ها ، یا به طور مشخص تامین کنندگان نرم افزارهای کامپیوتری ، شروع به ساخت نرم افزارهای سه بعدی برای کامپیوترهای شخصی کردند . در بین کشورهای با اقتصاد توسعه یافته ، این تخصص زودتر از سایر کشور ها گسترش یافت ؛ اما به فاصله نسبتا کوتاهی وارد ایران نیز شد و در شهر مشهد نیز ظاهر شد .

با این حال ، امروز سطح متخصصان و معماران شهر مشهد پایین تر از متخصصان غربی نیست و حتی در برخی موارد معماران ایرانی در سطح بین المللی کارهایی فوق العاده ارائه کرده و می کنند .

طراحی پلان ۳D بسیار پیچیده تر از آن چیزی است که در نگاه اول به نظر می رسد .

یک تجسم ‌کننده و طراح پلان ۳D معماری ، نقشه‌ کشی نیست که به سادگی نقشه ‌ها را در یک برنامه سه بعدی بازسازی کند و تصویری از یک شیء یا سازه را ارائه دهد . به عبارت دیگر طراحی پلان ۳D معماری فقط دانش برنامه ها برای اجرای با کیفیت بالا کافی نیست .

به عنوان مثال ، تجسم کننده و طراح پلان معماری هنگام انجام طراحی پلان ۳D نمای بیرونی در خیابان ها باید قوانین نصب علائم خیابان و خط کشی جاده را بداند .

همچنین باید اطلاعات گیاه شناسی داشته باشد ، تا برای کاشت گیاهان مختلف برای تزئین سایت پروژه ، با در نظر گرفتن ویژگی های منطقه سازه ، بهترین موارد را در نظر بگیرد . علاوه بر آن ، برای ایجاد مواد مختلف ( چوب ، فلز ، آب و . . . ) به صورت سه بعدی باید ویژگی های آن ها را کاملاً بشناسد .

همه ی این عوامل باعث می شود که این کار در عین حال که فوق العاده جالب و جذاب است ، به همان اندازه سخت و دشوار باشد . طراحی پلان ۳D معماری نیاز به مهارت ها و دانش بسیار و هم چنین استعداد هنری دارد .

این یکی از دلایلی است که ما تصمیم گرفتیم جزئیات این حرفه را به طور کامل شرح دهیم و برای حمایت از بهترین شرکت های معماری و طراحی تری دی ، این مقاله را تالیف کنیم .

هنرمند یا طراح مدل سازی سه بعدی ۳D کیست ؟

یک هنرمند و طراح مدل سازی سه بعدی ، در حقیقت متخصصی است که می تواند مدل های سه بعدی را بر اساس اشیاء و شخصیت های مختلف ( تخیلی یا واقعی ) بسازد ، هم چنین وی می داند چگونه با بافت ها کار کند ، از طرفی این طراح تمام جزئیات را به کار می گیرد تا مدل را تا حد ممکن واقعی کند ( به گونه ای که خمیدگی ها ، برآمدگی ها ، و زبری های لازم را داشته باشد ) .

به عبارت دیگر ، یک هنرمند و طراح مدل سازی سه بعدی ، یک مدل سه بعدی در یک فضای مجازی یا غیرحقیقی ایجاد می کند . این مدل سه بعدی باید تا حد امکان شبیه به واقعیت باشد ، حتی اگر در واقعیت این شیء یا سازه وجود نداشته باشد . این مدل سه بعدی معمولاً از یک طرح ایجاد می شود که به صورت دو بعدی روی یک ورق کاغذ معمولی توسط خود مدل ساز یا حتی در برخی موارد توسط مشتری یا کارفرمای پروژه تهیه و ترسیم می شود .

هر چه مدل بهتر و واقعی تر باشد ، متخصصی که آن را ایجاد کرده است ، بیش تر واجد شرایط کار است . با این حال ، ایجاد اشیاء و سازه های پیچیده و واقعی در برنامه های مدل سازی سه بعدی کار چندان ساده ای نیست ، بلکه نیاز به مهارت های خاصی دارد که تنها با تخصصص بالا و تجربه ی بسیار به دست می آیند .

بهترین طراح پلان سه بعدی ۳D مشهد چه کارهایی باید بتواند انجام دهد ؟

فردی که این حرفه را انتخاب کرده و به عنوان بهترین طراح سه بعدی ۳D مشهد نام خود را بر سر زبان ها انداخته است ، باید حس توسعه دهی فضای سه بعدی را داشته باشد . همچنین بهترین های این حرفه واجد شرایطی هستند که در ادامه ذکر می کنیم . بهترین طراح سه بعدی ۳D مشهد :

  • قادر به کشیدن و ترسیم در سطح حرفه ای است ، ولع توسعه کار و پیشرفت در این جهت را دارد .
  • تخیل خوبی دارد ، زیرا اغلب لازم است که هم عناصر و هم مدل ‌های فردی ( مثلاً شخصیت ‌ها ) را به‌عنوان یک کل ارائه کند .
  •  نه تنها توانایی های خلاقانه دارد ، بلکه برای مثال در جهت فنی نیز آرزوها و افق نگاهی دارد و در راستای آن ، قادر به کار با نرم افزار های جدید است ، و به سرعت ابزارهای جدید را یاد می گیرد .
  •  برایش مهم نیست که بیش تر روز کاری خود را پشت کامپیوتر می گذراند .
  •  دارای ویژگی های شخصی برجسته ای مانند صبر ، تلاش ، پشتکار ، کوشش خستگی ناپذیر و . . . است .

در بسیاری از کشور های توسعه یافته جهان ، به خصوص در کشورهای پیشتاز در حوزه معماری و طراحی ، وقتی به دنبال هنرمند و طراح مدل سازی سه بعدی هستند  و یکی از مشاغل خالی است ، اغلب در آن کارفرما شرایط لازم را به این شرح عنوان می کند :

  • نگاه هنری ، حس سبک و ترکیب ؛
  • توجه هنگام کار بر روی پروژه های پیچیده ( جایی که باید جزئیات زیادی را در نظر گرفت . ) ؛
  • دارا بودن مهارت های کار گروهی ؛
  •  توانایی کار در ضرب الاجل های زمانی دقیق ؛
  •  قابلیت بهینه سازی و تنظیم رندر ، کار با رنگ و نور و . . . ؛
  • درک خوب از مدل سازی و مجسمه سازی در نرم افزار Maya ZBrush ؛
  • تجربه ی کار با Physically Based Shading ، از جمله اشیاء در Substance Painter / Designer .

ممکن است الزامات بسیار زیادی برای تبدیل شدن به بهترین طراح پلان سه بعدی مشهد وجود داشته باشد ، به همین دلیل است که تبدیل شدن یک طراح مبتدی به بهترین طراح سه بعدی مشهد بسیار دشوار است ، زیرا تسلط بر بسیاری از برنامه ها و تکنیک ها زمان می برد .

به طور کلی می توان گفت الزامات کلیدی برای مدل سازهای اشیاء سه بعدی که حتی یک مبتدی باید برآورده کند ، شامل موارد زیر است :

  • امکان جست و جو در منابع مختلف ؛
  • آشنایی با اصول PBR-Texturing ؛
  • مهارت در ویرایش بافت های اشیاء و سازه ها ؛
  •  امکان کار در نرم افزار فتوشاپ برای تصحیح نقشه ها .
  •  آشنایی با اصول رندرینگ ؛
  •  مهارت کار با رنگ ها و بافت ها ؛
  •  امکان وارد کردن اشیاء جدید به کل کار .

لیست نرم افزارهایی که بهترین طراحان ۳D مشهد باید بر آن مسلط باشند

یک مدل ساز و طراح پلان سه بعدی برتر در شهر مشهد که با تجربه باشد و سال های سال در پروژه های مهم و برتر شهر حضور داشته است ، برای برترین شدن به دانستن و آشنایی با ده ها برنامه مختلف نیاز دارد ، به خصوص اگر او یک متخصص همه فن حریف باشد و نه یک متخصص با تخصص های جزئی ( که فقط از موضوعات خاصی استفاده می کند ) .

گروه معماری کارمانی در ادامه ، لیستی از نرم افزارهایی که بهترین طراحان ۳D مشهد باید بر آن مسلط باشند را برایتان جمع آوری کرده است که عبارت اند از :

همچنین بخوانید : هشت نرم افزار برتر برای معماران ( آپدیت فروردین ۱۴۰۲)

  1.  نرم افزار Autodesk 3D Max – – – برنامه ای برای مدل سازی و تجسم اشیا ؛
  2.  نرم افزار Blender 3D – – – ابزاری برای ساخت مدل های سه بعدی ، تهیه فیلم های متحرک و رندر تکسچر است ؛
  3. نرم افزار Autocad – – – برنامه ای برای طراحی اجسام دو بعدی و سه بعدی ؛
  4. نرم افزار CorelDRAW – – – ویرایش گر گرافیکی برای طراحی و مدل سازی اشیا ؛
  5.  نرم افزار Adobe Photoshop – – – ویرایش گر گرافیک شطرنجی ؛
  6. نرم افزار Substance Painter – – – ابزاری برای بافت دهی اجسام سه بعدی ؛
  7.  نرم افزار Autodesk Maya – – – ویرایش گر گرافیک سه بعدی برای رندر کردن افکت ها برای فیلم ها و بازی های ویدئویی ، رندرینگ و تکسچر کردن اشیا ؛
  8.  نرم افزار Houdini – – – برنامه ای برای ساخت انیمیشن های سه بعدی ؛
  9.  نرم افزار zBrush – – – ابزاری برای ایجاد اشیاء متحرک و مدل سازی برای فیلم ها و بازی های ویدیویی ؛
  10. نرم افزار Adobe Illustrator – – – ابزارهای گرافیکی ، طراحی شده برای کار با گرافیک های برداری .

البته لازم به ذکر است که این ها تنها محبوب ترین برنامه ها و نرم افزار ها بین طراحان برتر سراسر جهان هستند ، اما یک مدل ساز سه بعدی با تجربه در مشهد نرم افزارهای بسیار تخصصی تری را می شناسد .

نکته قابل ذکر دیگر این است که همیشه لازم نیست بهترین طراح سه بعدی مشهد همه برنامه ها و نرم افزار ها را بشناسد ، اما برای انتخاب ابزارهایی که برای پروژه ی شما مناسب تر هستند ، باید محصولات بسیار زیادی را مرور کرده و شناخته باشد .

برترین شرکت های رندر سه بعدی معماری جهان در سال ۲۰۲۳

۱ : MIR

آدرس وب سایت : mir.no

این گروه معماری از کشور نروژ ، ستارگان مطلق طراحی پلان ۳D معماری هستند که بدون حضور متخصصان آن ها ، تصور چنین مجموعه ای غیرممکن است . استودیوی طراحی MIR بیش از بیست سال است که تاسیس شده است – در اواخر دهه ۱۹۹۰ میلادی ، دو برادر طراح به نام های « تروندگرو اندرسون » و « متس اندرسون » شروع به انجام سفارش های کوچک کردند و پس از مدتی ، تصمیم گرفتند استودیوی طراحی و معماری خود را با نام روسی « میر » به افتخار ایستگاه فضایی میر نام گذاری کنند .

این نام گذاری به طوری است که درست در عنوان ، این ایده را تقویت می کند که کنجکاوی و دانش بسیار مهم تر از فناوری هستند .

مانیفست فعالیت های این استودیو می گوید که MIR کار می کند تا نشان دهد چه دنیای شگفت انگیزی ما را احاطه کرده است. استودیوی معماری MIR در حال حاضر در حال آماده سازی رندر برای استودیوهای Ricardo Bofill، Raphael Vignoli، Kengo Kuma، Snøhetta و بسیاری از تیم های دیگر در سراسر جهان است .

دو بخش « نمونه کارها » در سایت این شرکت وجود دارد : اگر روی کلمه « معمولی » کلیک کنید ، یک نمونه کار گسترده از دفتر باز می شود : « طراحی های ساخته شده به سفارش » . و اگر روی « دنیای وارونه » کلیک کنید ، طراحی ‌های خلاقانه و تجربی باز می ‌شوند که در طرح ‌های آن هیچ‌ کس تیم را محدود نمی‌ کند .

علاوه بر تصاویر ، به شما توصیه می کنیم به صفحه « ironic » این تیم نیز توجه کنید ، جایی که یک تیم کوچک با کت سفید مانند پزشکان یا کیمیاگران عکس خود را قرار داده اند !

۲ : Luxigon

آدرس وب سایت : luxigon.com

تیم درخشان دیگری در زمینه طراحی پلان ۳D ، این بار از کشور فرانسه به رهبری دو نفر به نام های « اریک د بروش » و « لارنس تاو » . استودیوی معماری Luxigon از سال ۲۰۰۷ وجود داشته است ، اما قبل از آن ، بنیان گذاران آن که طراحانی با تحصیلات معماری هستند ، قبلاً به کار طراحی سه بعدی مشغول بوده اند .

در مصاحبه ‌های مختلف ، آقای د بروش می‌ گوید که طراحی معماری همیشه برای او فرآیندی طولانی و زمان‌ بر به نظر می ‌رسیده است ، بر خلاف طراحی ، که در آن می ‌توان نتیجه را بسیار سریع ‌تر به دست آورد .

اصل اصلی در استودیوی معماری Luxigon « خسته نباشید » است . این استودیو اکنون به طور گسترده با OMA، REX، معماران Zaha Hadid و تیم Kengo Kuma کار می کند و دفاتری در شهرهای معروف جهان از جمله پاریس ( فرانسه ) ، لس آنجلس ( آمریکا ) و میلان ( ایتالیا ) دارد.

۳ : Brick visual

آدرس وب سایت : brickvisual.com

یک استودیوی مجارستانی با پیشینه ی معماری ، که ماموریت حرفه ای خود را تبدیل کردن مفاهیم معماری به تصاویر واضح و گویا تعریف کرده است . طی سال ‌ها ، آن ها که تیمی متشکل از چندین فریلنسر طراحی بودند ، حالا به یک آژانس خلاق بین‌ المللی در زمینه طراحی سه بعدی تبدیل شده ‌اند .

استودیوی طراحی و معماری Brick Visual به توسعه نرم افزاری خود توجه دارد و به طور جدی در حال آماده سازی ویژوالایزرها یا به عبارتی طراحان سه بعدی جوان است . برنامه ها و روش های توسعه یافته به هنرمندان سه بعدی جوان اجازه می دهد تا مهارت های فنی برنامه ها را بیاموزند و سطح بالایی از سواد بصری را کسب کنند .

۴ : Dbox

آدرس وب سایت : dbox.com

یکی دیگر از برترین های طراحی پلان ۳D معماری که باید به آثار آن نگاه کرد ، Dbox است . این شرکت در اواسط دهه ۹۰ میلادی تاسیس شد ، زمانی که صنعت CGI ( تصاویر تولید شده توسط کامپیوتر ) تازه شروع به تعامل با متخصصان علم معماری کرده بود .

در همان ابتدای سفر ، معمارانی از قبیل « متیو بنیستر » ، « چارلز داترمونت » و « جیمز گیبس » مجبور بودند نه تنها شرکت Dbox را به مشتریان بالقوه اش « بفروشند » ، بلکه مجموعه جدید خود را با CGI – که یک زبان بصری جدید در معماری است ، که در آن ، گرافیک کشیده و آبرنگ جایگزین دست می‌ شود – معرفی کنند .

طی بیش از ۲۰ سال ، این استودیوی کوچک به یک آژانس برندسازی بزرگ و خلاق تبدیل شده است که با « فاستر + شرکا » و « معماران زاها حدید » همکاری می ‌کند . این شرکت اکنون دارای ۳ دفتر در ایالات متحده آمریکا و یک دفتر در کشور انگلستان است .

یکی از ویژگی های خاص این استودیو ، عشق به عکاسی معماری است : بنیان گذاران این شرکت معتقدند برای یک معمار – بصری ، عکاسی باید یکی از منابع اصلی الهام باشد و به نگاه کردن به معماری از زاویه ای جدید کمک کند .

۵ : Hayes Davidson

آدرس وب سایت : hayesdavidson.com

استودیوی طراحی و معماری Hayes Davidson یک استودیوی تجسمی مستقر در شهر لندن ( انگلستان ) است که بیش از ۳۰ سال پیش توسط « آلن دیویدسون » ، چهره ی پیشگام در استفاده از ابزار های دیجیتال در ارائه معماری ، تأسیس شد . آقای دیویدسون در کشور اسکاتلند متولد شد و به عنوان معمار در شهر ادینبورگ آموزش دید .

در سال ۱۹۸۶ میلادی او به شهر لندن نقل مکان کرد و برای شرکت « ریچارد راجرز » ( که در حال حاضر با نام « راجرز استیرک هاربر + شرکا » فعالیت می کند ) کار کرد و در سال ۱۹۸۹ میلادی تصمیم گرفت استودیوی طراحی خود را ایجاد کند .

آلن دیویدسون به فناوری های رایانه علاقه داشت : مواردی از قبیل مدل سازی سه بعدی و پردازش تصویر . قبل از Hayes Davidson ، طراحی سه بعدی معماری به دور از رندرهای فوتو رئالیستی بود – نقاشی ها توسط هنرمندان با دست و با استفاده از رنگ و جوهر ایجاد می شد .

در آن زمان ، فناوری کامپیوتری برای ایجاد تصاویر فقط در تبلیغات و سینما مورد استفاده قرار می گرفت ، اما استودیوی Hayes Davidson قبل از آن از رایانه های جدید مکینتاش اپل ، برنامه ایجاد تصاویر موشن گرافیک Electric Image و هم چنین تنها ویرایش گر گرافیکی آن زمان ، یعنی Adobe Photoshop استفاده می کرد .

اولین سفارش ‌های این استودیو ، پروژه‌ هایی از شرکت « ریچارد راجرز » بود و Hayes Davidson به لطف طراحی و تجسم‌سازی The Shard برای کارگاه ساختمان پیانو رنزو ، آسمان‌خراش Mary-ex برای Foster + Partners، گالری تیت برای Herzog & de Meuron و . . . به شهرت رسید .

و پس از آن طراحی سازه معروف « چشم لندن » برای مارکس بارفیلد این استودیو را در سطح بین المللی بر سر زبان ها انداخت . این استودیو در طول عمر خود هم چنین موفق به همکاری با معماران برحسته ای از جمله « زاها حدید » ، « شیگرو بان » ، « دانیل لیبسکیند » ، « دیوید چیپرفیلد » ، « توماس هیترویک » و دیگران شد .

آلن دیویدسون در سال ۲۰۱۸ پس از یک مبارزه طولانی با بیماری اعصاب حرکتی در گذشت . پس از مرگ او ، استودیو کاملاً تحت مالکیت کارکنان قرار گرفت – این استودیو به مالکیت اعضای تیم تبدیل شد و به تعاونی معماران حرفه ای ، هنرمندان CG و عکاسان تبدیل شد .

Hayes Davidson نه تنها با رندرهای فوتو رئالیستی ، بلکه با گرافیک های معماری : کلاژ ها ، تصاویر ، و پلان ها و هم چنین انجام تحقیقات شهری کار می کند .

۶ : Beauty and the bit

آدرس وب سایت : beautyandthebit.com

این استودیو در شهر مادرید ( اسپانیا ) مستقر است و وب سایت آن ها به طور کامل فضای شاد حاکم بر آن را منعکس می کند . با وجود سهولت در کار ظاهری ، اسپانیایی ها کار خود را بسیار جدی می گیرند . تیم Beauty and The Bit توجه زیادی به فرآیند رندر دارد و هر بار آن را بهبود می بخشد .

این موضوع قطعاً در تصاویری که از پروژه های این استودیوی طراحی وجود دارد ، منعکس شده است . تفصیل تصاویر و واقع گرایی مواد ، توجه را به تمام جزئیات جلب می کند : به گونه ای که شما می خواهید برای مدت طولانی به رندرهای آن شرکت نگاه کنید و به هیچ چیز دیگری نگاه نکنید .

استودیوی طراحی و معماری Beauty and The Bit معتقد است که طراحی سه بعدی پلان ، مجموعه ‌ای از تصاویر ضروری برای یک پروژه نیست ، بلکه نتیجه ی بازنگری تجربیات ، دانسته ها و احساسات شخصی است .

۷ : K2 Visual

آدرس وب سایت : k2visual.com

این استودیو از شهر بوداپست ( مجارستان ) ، که در مورد آن به زبان انگلیسی اطلاعات کمی وجود دارد ، در تصاویر جوی تخصص دارد . در K2 Visual ، آن ها معتقدند که شما باید یک هنرمند باشید ، نه فقط یک طراح و تجسم کننده : برای یافتن حالت مناسب ، تیم آن ها زمان زیادی را نه تنها به رئالیسم ، بلکه به ترکیب بندی و نور پردازی اختصاص می دهد .

استودیوی طراحی و معماری K2 Visual اغلب با شرکت طراحی نروژی Helen & Hard و هم چنین تیم ‌های LEFT Architects و Link Arkitektur همکاری می‌ کند . در کار این تیم طراحی سه بعدی ، اغلب می توانید مناظر طبیعی متنوع و دقیق اطراف ساختمان ها را بیابید .

۸ : The Boundary

آدرس وب سایت : the-boundary.com

این استودیوی طراحی بریتانیایی با دفاتری در شهرهای لندن ( انگلستان ) و نیویورک ( آمریکا ) در سال ۲۰۱۴ میلادی توسط « پیتر گاتری » و « هنری گاس » تاسیس شد .

این استودیو به دلیل رشد و توسعه سریع خود شناخته شده است – طی هفت سال ، این تیم بیش از هزار تصویر ، انیمیشن و تورهای واقعیت مجازی را برای دفاتر معماری برنده جایزه پریتزکر ( از جمله ریچارد راجرز ، تادائو آندو ، دوک ، و دی مورون . رنزو پیانو ، ریچارد مایر ، آلوار سیزا و پیتر زومتور ) ساختند .

این دفتر به جای یک وب‌ سایت معمولی با مجموعه الکترونیکی آثار ، وبلاگی دارد که در آن درباره ی آخرین پروژه‌ های خود صحبت می‌ کند ، آموزش ‌های ویدیویی رایگان در مورد طراحی را به اشتراک می ‌گذارد ، و بهترین شیوه ‌های کاری خود را برای بهینه ‌سازی گردش کار نشان می‌ دهد .

جمع بندی پایانی

در پایان می توان گفت که امروزه نه ساخت و ساز و نه طراحی داخلی بدون طراحی پلان ۳D امکان پذیر نیست .

این فناوری به شما این امکان را می دهد که هزینه ها را به میزان قابل توجهی کاهش دهید ، از اشتباهات طراحی جلوگیری کنید و پروژه ی خود را با دید مطلوب تری به سرانجام برسانید .

* * * * *

سوالات متداول کاربران کارمانی

  • رندر معماری سه بعدی یا ۳D چیست ؟

منظور از « رندر » در معماری ، فرآیند ایجاد تصاویر دو بعدی و سه بعدی از یک طرح معماری پیشنهادی است . هدف از رندر گیری این است که یک تجربه واقعی را به مخاطب یا کارفرما نشان دهد که یک فضا یا ساختمان قبل از ساخته شدن چگونه به نظر می رسد و دقیقاً هدف از طراحی را به وی نشان می دهد .

  • ۴ نوع رندر معماری چیست ؟

به طور کلی چهار نوع رندر در معماری وجود دارد که عبارت اند از :

  1. رندر سه بعدی هوایی
  2. رندر طراحی داخلی ( که با Edificius تولید شده است)
  3. رندر بیرونی ( که با Edificius تولید شده است)
  4. رندر پلان طبقه

۷ مرحله طراحی در معماری چیست ؟

فرآیند طراحی معماری از هفت مرحله تشکیل شده است که عبارت اند از :

  1. پیش طراحی
  2. طراحی شماتیک
  3. توسعه طراحی
  4. تهیه اسناد ساخت و ساز
  5. پیگیری و اخذ مجوزهای ساختمانی
  6. مناقصه و مذاکره
  7. مدیریت ساخت

این مراحل ، زمان و هزینه تحویل پروژه ها و هم چنین ضرب الاجل های واقعی را تعیین می کنند.

تری دی دیزاینر برای یک رندر خوب باید از قطعات و اجزای با کیفیت بالا استفاده کند . اجزایی که برای پر کردن صحنه شما استفاده می شوند ، یک عنصر کلیدی هستند . هر چه پیچیده‌ تر و دقیق تر باشند ، رندر سه ‌بعدی نهایی واقعی ‌تر خواهد بود . هیچ چیز بیش تر از دیدن اثاثیه و اجسام با هندسه خشن یا سخت ، واقع گرایی را از صحنه نمی گیرد .

در حالی که « مدل سازی سه بعدی » فرآیند ایجاد یک شیء سه بعدی است ، « رندر سه بعدی » فرآیند ایجاد تصاویر دو بعدی واقعی از شیء سه بعدی است . اکنون ، ممکن است فکر کنید این دو فرآیند بسیار متفاوت هستند ، اگر چه این گزاره تا حدی درست است ، اما شباهت هایی نیز با یکدیگر دارند .

  • تولید و طراحی پلان ۳D و رندر سه بعدی آن چقدر طول می کشد ؟

زمان لازم برای تولید یک رندر می تواند متفاوت باشد ، اما یک بازه تقریبا بین ۲ تا ۳ هفته ای می تواند خوب باشد . البته ما می دانیم که هر پروژه منحصر به فرد است و جزئیات مربوط به خود را دارد ، بنا بر این شما می توانید انتظار داشته باشید که یک جدول زمانی در مورد مشخصات و محدوده دقیق پروژه ی شما طراحی شود و زمان طراحی پلان ۳D و رندر گیری در آن پیش بینی و لحاظ شود .

  • ۲ تکنیک اصلی رندر ۳D چیست ؟

دو تکنیک اصلی برای رندر وجود دارد که عبارت اند از : ( ۱ ) رندر فوتورئالیستی و ( ۲ ) رندر غیرواقعی . هدف « رندر فوتورئالیستی » ایجاد تصاویر واقعی از صحنه های مدل سه بعدی با استفاده از بافت ، نور و سایه مناسب است . شما می توانید با رندرهای واقعی در CGI، AR، طراحی داخلی انجام دهید و یا حتی با اکتشافات علمی روبرو شوید .

  • آیا رندر گیری ۳D در فرایند ساخت خانه ، ارزش هزینه کردن دارد ؟

این نکته را از کارمانی به یاد داشته باشید : « رندر ارزش ملک شما را افزایش می دهد . » می پرسید چطور ؟ توضیح می دهیم : هر زمان که می خواهید ارزش خانه ی خود را افزایش دهید ، باید ظاهر آن را بهبود بخشید . « رندرینگ » یک تکنیک عالی برای این است که فضای ملک شما در بیرون از خانه ، برای خریداران احتمالی شاداب تر و مطلوب تر به نظر برسد .

با دوستان خود به اشتراک بگذارید