طراحی داخلی نئوکلاسیک: راهنمای عملی + ۹ نکته مهم | کارمانی

طراحی داخلی نئوکلاسیک: راهنمای عملی + ۹ نکته مهم | کارمانی

راهنمای کامل طراحی داخلی مدرن نئوکلاسیک (ترجمه اختصاصی از مجله آمریکایی وگ) و همه چیزهایی که درباره معماری نئوکلاسیک نمی دانستید + سوالات متداول

گروه معماری کارمانی  |  اگر طرفدار دکوراسیون و طراحی داخلی «نئوکلاسیک» (Neoclassical Interior Design) هستید، اما اطلاعات کمی درباره آن دارید، این مقاله می‌تواند همه علامت‌سوال‌های ذهن شما را برطرف کند.

ما در وب‌سایت گروه معماری «کارمانی» تلاش کردیم تا راهنمای کامل و جامع طراحی داخلی مدرن نئوکلاسیک را بر اساس به‌روزترین و مدرن‌ترین سبک‌های معماری و طراحی داخلی دکوراسیون جهان گردآوری کنیم. طراحی داخلی نئوکلاسیک ریشه در تاریخ دارد و شما را با جذابیت بصری فوق‌العاده‌ی خود جذب می‌کند.

به هر حال این یک واقعیت غیر قابل انکار است که ما بارها و بارها ساختمان‌هایی با معماری کلاسیک و خانه‌ها یا محیط‌هایی با عناصر طراحی کلاسیک دیده‌ایم و به سمت آن گرایش داریم. چیزی غیر قابل مقاومت در مورد تقارن، دقت و مقیاس آن‌ها وجود دارد.

به همین دلیل است که طراحی داخلی مدرن نئوکلاسیک به سرعت محبوبیت پیدا می‌کند. در این مقاله نحوه‌ی وارد کردن این استایل جذاب طراحی به خانه‌ی شما را به همراه جزئیات و نکات بسیار مهم مرور کرده‌ایم که خواندنش خالی از لطف نیست!

طراحی داخلی نئوکلاسیک چیست؟

طراحی داخلی نئو کلاسیک

یکی از محبوب ترین گرایش ها و سبک های خاص زمانه ی ما ، طراحی داخلی مدرن نئوکلاسیک است . با این حال ، زیبایی چشم گیر آن ریشه در دوره خردمندان و اندیشمندان قرن هجدهم دارد . در این دوره هنرمندان و فیلسوفان به سنت کلاسیک تفکر عقلانی و اعتدال روی آوردند . دلیل آن هم این بود که می خواستند از ماهیت سطحی و زود گذر طراحی روکوکو {۱} دور شوند.

در نتیجه ، فضا های داخلی از تزئینات بیش از حد ، به سمت تقارن و طرح‌ های کم‌ رنگ حرکت کردند . به همین دلیل است که حداقل جزئیات تزئینی و معماری ، مانند ستون ‌ها و قرنیز های دقیق ، در مرکز توجه قرار گرفتند . دگرگونی ‌های طراحی مدرن نئوکلاسیک هم چنین دارای ویژگی ‌های دوره ی معاصر هستند که فضاها را لوکس می‌سازد.

{ توضیح ۱ : « روکوکو » نام سبکی در تاریخ هنر و از جمله معماری است که با رشد طبقه ی متوسط و بورژوازی قاره اروپا به وجود آمد و خاستگاه آن کشور فرانسه بود . این سبک در ادامه ی سبک باروک و در واقع به عنوان واکنشی علیه شکوه و عظمت افراطی آن در کاخ ‌های آن دوره پدید آمد .

از نخستین نتایج ظهور و بروز این سبک ، ساختن خانه‌ های شهری کوچک و راحت با تزئینات و ریزه‌ کاری های فراوان در فضا های داخلی بود . هنر سبک روکوکو ، هنری باطراوت و سرشار از سرزندگی است . }

تاریخچه مختصری از طراحی داخلی نئوکلاسیک

اگر بخواهیم نگاهی گذرا به تاریخچه و گذشته ی سبک معماری و طراحی نئوکلاسیک داشته باشیم ، باید بگوییم که طراحی داخلی نئوکلاسیک در اصل بر اساس دکوراسیون خانه های کلاسیک یونان و روم باستان طراحی شده بود . این سبک اگرچه بر ظرافت و پیچیدگی در جزئیات تمرکز دارد ، اما به اندازه ی نمایش ثروت و شوکت از دوران سبک های روکوکو و باروک برجسته نیست .

امروزه طراحی نئوکلاسیک به دلیل جذابیت همیشگی بالایی که دارد ، مورد علاقه بسیاری از صاحبان خانه ها و ویلاها است . ضمن آن که بسیاری از ساختمان های عمومی در سراسر جهان نیز از سبک معماری و طراحی و دکوراسیون نئوکلاسیک وام گرفته اند.

معماری و طراحی نئوکلاسیک از کی رواج یافت؟

در تاریخ هنر ، سبک نئوکلاسیک بین قرن‌ های ۱۸ و ۱۹ گسترش یافت و جایگاه خود را عمدتاً در فرهنگ اروپا و ایالات متحده پیدا کرد . از دنیای هنری ، این سبک به آرامی به سایر زمینه های زندگی روزمره ، از جمله معماری و طراحی داخلی گسترش یافت .

خانه‌های آن دوره شروع به دور شدن از فرم ‌های منحنی معمولی سبک‌ های قبلی – یعنی سبک های باروک و روکوکو – کردند تا به سمت تعادل بیش تر و ظرافت هندسی ، با غلبه سطوح صاف ، رنگ‌ های ملایم و خطوط مستقیم حرکت کنند .

اما در خانه ‌های اشرافی قرن نوزدهم ، جزئیات و تزئینات مجلل کم نبودند ، که هدف آن ها تأکید بر مرتبه اجتماعی ساکنان آن‌ ها نیز بود . از همین مسیر تجمل گرایانه بود که سبک نئوکلاسیک که امروز آن را در طراحی داخلی می شناسیم ، متولد شد.

طراحی داخلی نئوکلاسیک لوکس

کافی است به آثار مجموعه های مختلف معماری و طراحی نگاهی بیندازید تا تأثیرات مختلفی را که در طول زمان از سبک نئوکلاسیک عبور کرده است و به بهره برداری از سبک امپراتوری ختم شده است را درک کنید که با ذوق تعادل و تناسب همراه با اشتیاق به هنر ، تجمل و زیبایی مشخص می شود .

تنها چیزی که باقی می ماند ، کشف چگونگی اعمال ستون های زیبایی شناسی سبک نئوکلاسیک در خانه های امروزی است . بیایید باهم بررسی کنیم که چگونه با عناصر کلیدی طراحی داخلی نئوکلاسیک لوکس ، بدون از دست دادن نیازهای کاربردی مدرن ، می توانیم محیط های شیک و پیچیده ایجاد کنیم.

۵ دلیل برای دوست داشتن سبک طراحی داخلی نئوکلاسیک

چرا باید خانه ی ما به سبک نئوکلاسیک طراحی شود و اصلا چرا باید این سبک را برای طراحی داخلی و دکوراسیون خانه ی خود دوست داشته باشیم؟ ما ۵ دلیل برای دوست داشتن سبک طراحی داخلی نئوکلاسیک به شما معرفی می کنیم و پس از ارائه توضیحاتی ، به بیان مفصل هر کدام از این موارد می پردازیم:

  1. سناریو های چیدمان متقارن و متعادل
  2. مواد با کیفیت و پرداخت های غنی
  3. مبلمان و لوازم جانبی با حس کلاسیک
  4. پالت رنگ های ملایم برای فضایی آرام و دنج
  5. نور پردازی دکوراتیو دنج و راحت

ویژگی های اصلی سبک نئوکلاسیک چیست؟

طراحی داخلی نئوکلاسیک در مشهد

اصطلاح « نئوکلاسیک » که دو مفهوم به ظاهر متضاد را با هم ترکیب می ‌کند ، ترکیبی جذاب از فضاها و ظواهر سبک را نشان می‌دهد : از یک سو ، سنت بزرگ سبک کلاسیک ایتالیایی ، مبتنی بر ظرافت ، جزئیات ظریف ، مواد با کیفیت و تزئینات مجلل .

از سوی دیگر ، گشودگی به امری جدید ، به عنوان پذیرش تغییر و تحولات سبکی تعریف می شود . در اصل ، سبک نئوکلاسیک ویژگی ‌های کلاسیک اولیه را حفظ می ‌کند ، اما انعطاف ‌پذیر تر است و به طور طبیعی در واقعیت خانه های امروزی قرار می‌ گیرد و تعادل مناسب بین راحتی و زیبایی ، و هم چنین بین عمل ‌گرایی و خلوص زیبایی ‌شناختی را پیدا می ‌کند.

بر این اساس ادغام سلیقه کلاسیک با نیازهای رفاهی مدرن کار آسانی نیست ! به همین دلیل ضروری است که از چند نکته ثابت شروع کنیم . پیروی از آن ها تنها راه برای ایجاد چیدمان به سبک نئوکلاسیک است که تا حد امکان مطابق با اصول زیبایی شناسی منشأ خود باشد ، اما برای زندگی روزمره نیز راحت باشد. بیایید این موارد را با جزئیات مرور کنیم.

ویژگی های طراحی و دکوراسیون نئوکلاسیک

اولین قدم برای ایجاد یک طراحی داخلی نئوکلاسیک جذاب ، دانستن ویژگی های آن است . مطمئناً اگر بخواهیم به ویژگی های این سبک بپردازیم ، می توانیم بگوییم که جزئیات و ویژگی های ظریفی شبیه به طراحی داخلی کلاسیک دارد . به علاوه ، این سبک هم چنین معماری جاودانه و طراحی لوکس معاصر را بررسی می کند . اما بد نیست با هم به یک پرسش دیگر هم در همین حیطه بپردازیم.

سبک نئوکلاسیک با کلاسیک چه فرقی دارد؟

سبک کلاسیک در هر زمینه ‌ای ، یادآور دوره شکوه ، ظرافت، اصالت و جمال است . در مورد معماری و طراحی و دکوراسیون نیز سبک کلاسیک ، طراحی با عناصر ظریف و تجملی و یا طرح ‌های پر نقش و نگار و لطیف است که به نوعی بازتاب زیبایی و وقار است .

به طور کلی اگر بخواهیم به پاسخ این سوال بپردازیم ، می توانیم بگوییم که یکی از تفاوت ‌های سبک کلاسیک و نئوکلاسیک در این است که در دکوراسیون کلاسیک ، تجملات شامل استفاده از اسباب و اثاثیه متعدد و متفاوت است .

در سبک کلاسیک شاهد منظره ‌ای نسبتا شلوغ و پر جزئیات هستیم . ترکیب ‌بندی رنگ‌ های متنوع و ازدحام وسایل لوکس باعث می ‌شود هر وسیله در طراحی خود ، شکیل و تحسین برانگیز به نظر برسد.

عناصر اصلی طراحی داخلی نئوکلاسیک

طراحی های داخلی مدرن و اصلی نئوکلاسیک عناصر مشابهی دارند . اما تفاوت اصلی در استفاده معاصر ما از وسایل ظریف به همراه رویکردی است که در ظاهر کمی مینیمالیستی به نظر می رسد . با این وجود ، در این جا عناصر اصلی طراحی داخلی نئوکلاسیک را برایتان ذکر می کنیم:

  • تاکید بر خطوط افقی و عمودی
  • مبلمان ، وسایل و آثار هنری بی انتها
  • چیدمان متقارن و عناصر تزئینی هندسی
  • برخی از جزئیات معماری کلاسیک ، مانند ستون های یونانی و سقف ‌های بلند
  • چیدمان های جادار با مبلمان انتخابی ، با تکیه بر تفکر مینیمالیسم
  • پنجره ها و آینه های بزرگ برای سرازیر شدن نور فراوان به اتاق ها

جزئیات معماری و طراحی کلاسیک

همان طور که گفته شد ، سبک نئوکلاسیک از فرم های مجلل و گرد باروک فاصله گرفت و به نفع طراحی منظم و متقارن تر پیش رفت . محیط‌ های نئوکلاسیک تحت سلطه خطوط تمیز ، دقت هندسی و فرم‌ های ساده هستند.

ارجاعات به عناصر معماری هنر کلاسیک کم نیست ، از جمله : سقف بلند ، پانل بندی زیبا ، فرت یونانی و گچ بری و قاب های تزئینی ، ستون ها و طاق ها و عناصر مجسمه ای ساخته شده از سنگ مرمر یا سنگ نوارهای کوتاه ، شومینه های آنتیک ، کف پارکت یا مرمر ، پنجره های بزرگ و . . .  .

در معماری و طراحی کلاسیک ، پنجره های بزرگ به ویژه برای ورود و تابش نور طبیعی به داخل ، افزایش ظرافت و ارزش فضای داخلی و عمق بخشیدن به اتاق ها عمل می کنند . آینه ها ( عنصر نمادین طراحی نئوکلاسیک مجلل ) و هم چنین سطوح براق ( مانند چوب های لاکی ، شیشه ، مرمر و فلزات ) نیز عمق را فراهم می کنند .

عناصر دیگری که اغلب در محیط‌ های نئوکلاسیک می ‌یابیم ، مبلمان روکش ‌دار با جلوه‌ های پرزدار ، پارچه‌ های لوکس ( از قبیل مخمل ، ساتن ، کتان و . . . ) ، شمعدان و لوسترهای کریستالی با تزئینات طلایی یا برنزی هستند.

هم زیستی مجلل بودن و مینیمالیسم

یکی از ویژگی های اتاق های نئوکلاسیک ، امکان ترکیب هماهنگ اثاثیه مینیمال و جزئیات ظریف ، خطوط اساسی و تزئینات مجلل است ، همه ی این ها بدون از دست دادن هماهنگی کلی طراحی داخلی است . نمونه ای از این سبک ، اتاق های نشیمن فانتزی است که در آن ها اشکال مربع و تزئینات هندسی مبلمان و میزهای قهوه ای با خطوط نرم مبل های مجلل لطیف شده است .

نمونه دیگری از همزیستی لوکس و مینیمالیسم در تخت خواب های فانتزی یافت می شود ، جایی که ظرافت هندسی طرح ها با غنای تزئینات همراه است – تزئینات طلا کاری شده و قاب ها در عین سادگی فوق العاده آن ، باعث ایجاد ظاهری مجلل در آن ها می شود.

در قرن نوزدهم ، دکور اتاق‌ های نشیمن ، اتاق ‌های غذاخوری و اتاق‌ خواب‌ های مستر به سبک نئوکلاسیک حول یک یا دو عنصر مرکزی می‌ چرخید که می‌ توانستند با ذوق و ظرافت بر همه چیز تسلط داشته باشند . حتی امروزه ، سبک نئوکلاسیک با وجود ظاهر بصری چشم گیر ، مشخص می کند که کل طراحی داخلی پیرامون آن « ساخته شده است » .

به عنوان مثال ، در اتاق ناهار خوری ، نقطه کانونی ممکن است یک دکور با ابهت و مجلل باشد ، در حالی که در اتاق نشیمن ، یک مبل بزرگ گوشه ای با تودوزی پرزدار و پارچه های ظریف ، جذاب است.

چرا خانه خود را به سبک نئوکلاسیک طراحی کنیم؟

کسانی که سبک نئوکلاسیک را برای مبلمان و طراحی داخلی خود انتخاب می کنند ، دوست دارند از تمام جزئیات پروژه خود مراقبت کنند ، در نتیجه به دنبال راه حل هایی هستند که در طول زمان ماندگار شوند و لوکس بودن و کارایی بالا را با هم ترکیب کنند .

کسانی که آن را انتخاب می‌ کنند و از ادغام سبک کلاسیک ایتالیایی و تفسیر مجدد معاصر آن نیز قدردانی می‌کنند ، به خوبی می‌ دانند که با چیدمان ‌های درست ، این دو بعد نه تنها می‌ توانند در هماهنگی و تناسب ، هم زیستی داشته باشند ، بلکه یکدیگر را غنی و تقویت می کنند . حالا بیایید با هم به ۵ دلیل برای تزئین با سبک نئوکلاسیک نگاه کنیم:

سناریوهای چیدمان متقارن و متعادل

ترکیبات مبلمان نئوکلاسیک با چیدمان ظریف و متعادل مبلمان و لوازم مشخص می شود که در اشکال مختلف به صورت متقارن و هماهنگ قرار گرفته اند . نمونه ای از چیدمان متقارن را می توان در اتاق های نشیمن مدرن یافت ، جایی که وسایل ( دو کابینت شیشه ای / ستون های جانبی و کمد تلویزیون در وسط ، با قاب بزرگ که به عنوان یک رابط عمل می کند ) فضایی را بر اساس تعادل و نظم بصری ایجاد می کند .

طراحی با بوفه هم کم‌ تر پیچیده نیست ، که در آن دو عنصر جانبی ، در تقارن کامل خود ، برجستگی قسمت مرکزی را افزایش می ‌دهند و با شیشه ‌های روی درها ، لبه ‌های طلایی دوتایی و دسته‌ های طلایی تزئین شده است.

مواد با کیفیت و پرداخت های غنی

نئوکلاسیک مترادف با ارزش و کیفیت است : ویژگی هایی که ما در مواد و پوشش های انتخاب شده برای ساخت لوازم جانبی و اقلام مختلف مبلمان طراحی شده برای تجهیز فضای نشیمن و خواب می یابیم . برخی از پرکاربردترین مواد عبارت اند از :

  • چوب بلوط ، ماهون ، گیلاس یا راش از جمله سایه های روشن تر مانند عاج و رنگ های بژ برای مبلمان و کف پوش
  • بافت تصفیه شده موزاییکی و بافت سرامیک
  • برنز
  • سنگ مرمر
  • پارچه های گران بها برای روکش کردن صندلی ها یا ساختن پرده ها و فرش های ظریف

فضای مجلل یک خانه به سبک نئوکلاسیک با ترکیبی از جزئیات ترکیبی و پرداخت های ظریف در کف پوش ، مبلمان ، وسایل و گچ کاری مشخص می شود که به فضا شخصیتی قوی و در عین حال ظریف می بخشد.

مبلمان و لوازم جانبی با حس کلاسیک

سناریوهای طراحی داخلی نئوکلاسیک امکان لذت بردن از فضایی سلطنتی ، مجلل و در عین حال متعادل را به لطف وجود مبلمان و اقلام و لوازم جانبی با روحیه ای کلاسیک و قدیمی می دهد . بار دیگر این جزئیات است که تفاوت را ایجاد می کند و مهم تر از همه ، اتاق های نئوکلاسیک شما را غنی تر می کند . ما در مورد جزئیات تزئینی با ورق طلا و ورق نقره صحبت می کنیم ، مانند :

  • ستون یا نیم ستون
  • آینه و سطوح بازتابنده
  • قرنیز سقفی و گل رز

به عبارتی تمام ویژگی های تزئینی ظریف و زیبا که یادآور دوران یونان و روم باستان است.

پالت رنگ های ملایم برای فضایی آرام و دنج

استفاده از پالت های سایه ها و رنگ های ملایم و روشن به دوران باستان بر می گردد و هنوز در طراحی داخلی نئوکلاسیک مد است . رنگ هایی مانند :

  • سفید و عاج فیل
  • کرم و زرد بسیار کم رنگ
  • بژ و خاکستری کبوتری

امروزه از این رنگ ها برای تزئین دیوار ها استفاده می شود و اغلب با کاغذ دیواری های طرح دار گران بها و نقوش کلاسیک ترکیب می شوند . پالت های نور، نور را به اتاق ها می آورند و فضایی ظریف و پیچیده را تداعی می کنند . با این حال ، در برخی از اتاق ها که به گرما و آرامش بیش تری نیاز است ( مانند اتاق نشیمن یا اتاق خواب ) ممکن است خیلی سرد باشند .

برای ایجاد یک فضای متعادل ، مهم است که روی کنتراست ها بازی کنید ، مکمل ها و لوازم جانبی را در سایه های گرم تر یا سطوح سرد و براق متناوب ( مانند سنگ مرمر، و مواد طبیعی شبیه چوب ) در اسانس های گرم و عمیق استفاده کنید.

نور پردازی دکوری دنج و راحت

نور پردازی دکوراتیو نئوکلاسیک شامل لامپ های کف و آویزهای ساخته شده از شیشه ، آهن ، مس و برنج و هم چنین لوستر های کریستالی و محلول هایی با تیرک های برنجی است . این راه ‌حل ‌ها عمدتاً برای ایجاد فضایی پر از پتانسیل تزئینی انتخاب می‌ شوند ، بدون این که آسایش بصری یک محیط با نور را به خطر بیندازند .

لذت بردن از فضایی که مشخصه ی آن لامپ های کلاسیک ساخته شده از مواد لوکس است که نور را به طور یک نواخت پخش و ساطع می کند و حس ظرافت و مهمان نوازی را تقویت می کند ، مهم است.

آیا می خواهید خانه خود را به سبک نئوکلاسیک مدرن طراحی کنید؟

۹ نکته عالی و جذاب برای دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک

تا این جای کار ، ما با ویژگی های اصلی و هم چنین عناصر اصلی طراحی داخلی نئوکلاسیک آشنا شدیم . حال در ادامه این مقاله ، می خواهیم ۹ نکته عالی و جذاب از بهترین نکات روز جهان در زمینه طراحی نئوکلاسیک را باهم مرور کنیم . البته می دانید که گنجاندن سبک دکوراسیون نئوکلاسیک در خانه ، از اتاق نشیمن گرفته تا حمام ، مطمئناً با دانش آسان است . پس در این جا به یک تفکیک و مرور سریع از نکات اصلی و اولیه می پردازیم.

نکته ۱ — رنگ را در نظر بگیرید

طراحی داخلی مدرن نئوکلاسیک منعکس کننده ی پالت رنگ های اصلی است . رنگ های خاکستری ، آبی ، سبز و زرد کم رنگ و ملایم اغلب با رنگ های سفید و کرم همراه هستند .

طرح ‌ها کنتراست پایینی دارند ، اما می ‌توانند دارای سایه ‌های برجسته ، مانند مشکی ، نقره ای یا طلایی برای تأکید بر عناصر طراحی و پرداخت ‌ها باشند . نتیجه کار لوکس و در عین حال گزینش شده است.

نکته ۲ — پنجره ها را بپوشانید

طراحی داخلی نئوکلاسیک دارای ویژگی های معماری قوی و سخت است . و گاهی اوقات ، نرم کردن این جنبه ها راه خوبی برای متعادل کردن ظاهر است . به همین دلیل است که پرده ها برای پنجره های بزرگ و سقف های بلند ضروری هستند.

پرده ‌ها نه تنها گرما را افزایش می ‌دهند ، بلکه وقتی به درستی اجرا شوند ، می ‌توانند بر مقیاس نسبت ‌های نئوکلاسیک نیز تأکید کنند.

برای درست انجام دادن کار ، حتماً پرده‌ هایی را از کف تا سقف نصب کنید تا فقط از زمین آویزان شوند یا کمی خمیده شوند . هم چنین ، پارچه های ضخیم و سنگین مانند کتان ، مخمل ، ابریشم یا نخ مصنوعی را انتخاب کنید که بهترین کیفیت را دارند . شما هم چنین می توانید از پوشش پنجره برای تقویت تقارن در فضای داخلی نئوکلاسیک خود استفاده کنید.

نکته ۳ — دکور نئوکلاسیک داشته باشید

اگر چه طراحی داخلی نئوکلاسیک دارای فضایی مجلل است ، اما در دکوراسیون از مجلل بودن خودداری می کند . به عنوان سبکی به نفع اعتدال ، طراحی داخلی نئوکلاسیک تنها با افزودن قطعاتی که ارزش به ارمغان می آورد ، اتاق ها را متعادل می کند . پس از همه این ها ، نکته کلیدی این است که تجمل و ظرافت را جبران کنید تا فضایی ظریف و آرام ایجاد کنید.

ظروف چینی مجلل ، مجسمه ‌ها ، گلدان‌ های دقیق و آینه ‌ها به خوبی در دکوراسیون نئوکلاسیک در اتاق ‌های نشیمن و فراتر از آن کار می ‌کنند . اما در هنگام تزیین منزل ، در انتخاب دکوراسیون دقت کنید . به طور کلی مواردی را انتخاب کنید که نه تنها فضا را بهبود می بخشند ، بلکه ارزش قدردانی را نیز دارند .

به عنوان مثال ، یک گلدان خیره کننده با یک دسته گل سرسبز به تنهایی بهتر از یک چیدمان به هم ریخته عمل می کند . همین امر در مورد آثار هنری یا دکورهای نقش برجسته نیز صدق می کند.

نکته ۴ — نقوش و تزئینات نئوکلاسیک در نظر بگیرید

سبک تزئینات نئوکلاسیک متواضع و متین است و مطمئناً در نقوش و طرح ‌های تزئینی آن نمایان می ‌شود . دیوار ها اغلب جدا از پوشش با جزئیات گلدار یا پله ای هستند . در ارتفاع بالا ، قالب ‌گیری قرنیز نیز می ‌تواند رنگ نهایی را به ساختار اتاق اضافه کند.

هنگام تزئین داخلی خود ، الگویی را به عنوان یک ویژگی برجسته اضافه کنید . به عنوان مثال ، بالش ها یا فرش ها ، ظروف دکوری با طرح های دارای الگوی پر پیچ و خم یا گل های کلاسیک و . . . گزینه هایی بسیار عالی برای نقوش دکور نئوکلاسیک هستند.

نکته ۵ — جزئیات معمارانه اضافه کنید

اگر خانه ی خود را از ابتدا طراحی می کنید ، ویژگی های معماری نئوکلاسیک را به آن اضافه کنید . از جمله دیوار های بلند ، پنجره ‌های بزرگ ، ستون ‌ها و فضا های بزرگ که قطعا یک بوم ایده ‌آل ایجاد می‌کنند . علاوه بر این ها ، کف‌ های مرمرین یا روکش ‌شده با سنگ مرمر را نیز در نظر بگیرید تا ظاهری گران‌ قیمت اما ساده را حتی بیشتر به محیط خود اضافه کنید.

نکته ۶ — آینه های بزرگ و زیاد داشته باشید

آینه ها در طراحی داخلی به سبک نئوکلاسیک عملکردی دوگانه دارند . از یک طرف ، به عنوان یک دکوراسیون عالی ، دارای ظرافت و زیبایی اند ؛ از طرف دیگر ، به همان اندازه که ظریف اند ، پیچیده عمل می کنند . علاوه بر این ، استفاده از آینه های متعدد در طراحی و دکوراسیون می تواند تقارن را افزایش دهد و هم چنین نور اتاق را چند برابر کند .

علاوه بر این ، قاب تزئینی یک آینه نیز برای نرم کردن ظاهر صاف طراحی نئوکلاسیک بسیار مناسب عمل می کند.

نکته ۷ — آرامش را زیر پا بیاورید

یک فرش نرم و زیبا زیر پای شما ، دقیقاً همان چیزی است که برای تکمیل فضای داخلی خانه نئوکلاسیک به آن نیاز دارید . فرش نه تنها زیبایی و جلوه ی خاصی به خانه ی شما خواهد بخشید ، بلکه پژواک احتمالی معمول در اتاق های بزرگ با کف پوش سخت را نیز جذب می کند .

علاوه بر این ، یک فرش مدرن مخملی می تواند گرما را به محیط اضافه کند و هر فرم و شکلی را که می خواهید و مد نظر دارید ، در فضای زیبای شما ایجاد کند.

نکته ۸ — مقیاس ها را بزرگ کنید

یکی از زیبا ترین جنبه های طراحی داخلی به سبک نئوکلاسیک مدرن ، عظمت آن است . بنا بر این ، چرا آن زیبایی و عظمت توامان را به رخ نکشیم ؟ شما می توانید از ابزار های بصری برای افزایش وسعت اتاق استفاده کنید.

به عنوان مثال ، پترن ‌های رنگی روشن می ‌توانند طراحی داخلی فضای اتاق شما را بزرگ‌ تر نشان دهند ، به ‌ویژه زمانی که با یک کف پوش کم رنگ جفت شوند . از سوی دیگر ، اشیاء عمودی ، خط ها یا ستون ‌ها می ‌توانند اتاق را بلند و با شکوه و دارای عظمت جلوه دهند . هم چنین شما می ‌توانید با نور پردازی مناسب احساس عظمت فضا را به حداکثر میزان خود برسانید.

نکته ۹ و پایانی — با تقارن بازی کنید

تقارن یکی از عناصر اصلی طراحی داخلی کلاسیک در قرن ۱۸ و هم چنین طراحی داخلی و دکوراسیون مدرن نئوکلاسیک است . چنین ساختاری در طراحی مطمئناً می تواند رسمی و در عین حال آرامش بخش باشد ؛ زیرا ذهن بر یک گروه بندی یا طبقه بندی منطقی استوار است.

یک چیدمان متقارن بدین صورت که مبلمان با دو نیمکت گرد با بازوی متضاد و یک جفت صندلی استراحت که در اطراف یک شومینه قرار گرفته اند را امتحان کنید . از طرف دیگر ، تعادل را از طریق جزئیات ساختاری نئوکلاسیک ، مانند قالب گچ بری دیوار ، پنجره‌ ها یا نور پردازی نشان دهید.

راهنمای دکوراسیون داخلی به سبک نئوکلاسیک – برگرفته از مجله وگ

توضیح: مجله «وُگ» (Vogue) یک مجله‌ی ماهانه مد و سبک زندگی آمریکایی است که موضوعات زیادی از جمله مد، زیبایی، فرهنگ و زندگی را پوشش می‌دهد. این مجله در وب‌سایت خود مقاله‌ای با عنوان «راهنمای دکوراسیون داخلی به سبک نئوکلاسیک» منتشر کرده که ترجمه اختصاصی آن را به همت مصطفا صباغ در گروه معماری کارمانی با هم می‌خوانیم.

طراحی زیبا ، مجلل و جاودانه ؛ « نئوکلاسیک » همه چیز در مورد ادغام سنت با قطعات مدرن و معاصر برای طراحی داخلی است که به طور جدی سبک های طراحی را تحت تاثیر قرار داده است .

فرقی نمی‌ کند که پالت رنگی ماندگار باشد که شما را مجذوب خود کرده است یا طبیعت مخالف سبک ، به هر حال سبک نئوکلاسیک به دلایل متعدد و مختلفی یکی از محبوب ‌ترین سبک‌های طراحی است .

اما چگونه می ‌توان بدون احساس زیاده ‌روی به حد مطلوب رسید ؟ ما شما را با چهار قانون ساده آشنا می کنیم تا از داشتن یک رویکرد جدید در طراحی اطمینان حاصل کنید.

::::: قانون اول :::::::::: به یک طرح رنگ توجه کنید! :::::

به طور کلی سبک « نئوکلاسیک » در مورد رنگ های خاموش است . رنگ هایی از قبیل سفید ، کرم ، خاکستری و . . . را می توان با رنگ های سیاه ، زرد یا سبز برجسته و هماهنگ کرد .

در سال پیش رو ، ما به شما پیشنهاد می ‌کنیم که عناصری با رنگ های زنده مانند آبی ، صورتی یا قرمز را برای مدرن کردن ظاهر اتاق یا خانه ی خود اضافه کنید . در بین رنگ های خاموش ، رنگ بژ ممکن است برای اتاق هتل خوب باشد ، اما برای خانه ممکن است کمی به عمق ها بیفزاید و انتخاب خوبی نباشد.

::::: قانون دوم :::::::::: اکسسوری‌ها را جسورانه انتخاب کنید! :::::

سبک « نئوکلاسیک » تماماً در مورد تجمل گرایی تعریف شده است – البته با برخی از تعاریف تکمیلی که به طور جدی بیش از حد به آن ها پرداخته شده است . اگر به نظر تناقض می رسد ، این طور است ! از آن جایی که رنگ‌ بندی محیط اصلاح شده باقی می‌ ماند ، این اشکال و اکسسوری ‌ها هستند که در آن قالب جسورانه قرار می گیرند .

به مبلمان های سبک کلاسیک فکر کنید ، اما با نور پردازی سخت افزاری طلایی ، آثار هنری زیبا یا یک لوستر ، عنصری از تجمل و شکوه را به آن اضافه کنید .

از ریشه های یونانی – رومی این سبک الهام بگیرید و برای اضافه کردن اصالت به محیط ، با استفاده از زیور آلات فضا را تزئین کنید ؛ اما زیاده روی نکنید . یک برداشت مدرن و شیک از این استایل تماماً در جهت تقویت آن است . هرچه کمتر زیاده روی شود ، بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.

::::: قانون سوم :::::::::: همه چیز را با هم چفت کنید! :::::

هنگام تزیین به سبک نئوکلاسیک، مطمئن شوید که درون تم بمانید، اما مطمئن شوید که با هر قطعه تفاوتی وجود دارد. سردرگم؟ نباش. به یک موضوع بچسبید و آن را دنبال کنید. فکر کنید، مبلمانی که در یک خانواده هستند: صندلی هایی با صندلی های مشابه و غیره. برای نئوکلاسیک سنتی، اشکال هندسی، خطوط تمیز و کنده کاری های دقیق را امتحان کنید.

از کارهای تکمیلی مانند تخته سر و کاغذ دیواری برای مطابقت با سبک مبلمان استفاده کنید و همه را به هم گره بزنید. به عبارت دیگر، همه چیز باید یکسان باشد، اما متفاوت باشد.

::::: قانون چهارم :::::::::: زیاد از حد کاری نکنید! :::::

زیاده روی در مورد رنگ ها یا لوازم جانبی می تواند یک خانه زیبا را به خانه ای نه چندان دل پذیر تبدیل کند . و با توجه به پتانسیل نئوکلاسیک برای بیان سبک ، هنگام انتخاب مبلمان و لوازم شما خط باریکی وجود دارد . هنگام بازی با عناصر نئوکلاسیک ، پیشنهاد می کنیم از یک شرکت طراحی داخلی حرفه ای کمک بگیرید ، زیرا پیاده سازی و اجرای این سبک اغلب دشوار است – به خصوص اگر خانه شما به طور سنتی دارای جزئیات معماری پیچیده نباشد .

برای استایلیست‌ها و طراحان خانگی هم این پیشنهاد را داریم که مطمئن شوید که رنگ ‌ها با یکدیگر مطابقت دارند و منسوجات را برای اتاقی با عمق واقعی انتخاب کنید.

۹ چیز مهمی که درباره معماری نئوکلاسیک نمی دانستید!

تا این جای مقاله نکاتی را در ارتباط با معماری و طراحی داخلی به سبک نئوکلاسیک برایتان گردآوری کردیم ؛ اما حالا می خواهیم نکات جالبی از معماری نئوکلاسیک برایتان بازگو کنیم که احتمالا اطلاعی از آن ها نداشته اید و خواندنش می تواند جذاب باشد . پس ادامه ی مقاله را در وب‌سایت گروه معماری کارمانی از دست ندهید.

معماری نئوکلاسیک تولد دوباره معماری کلاسیک در طول قرن ۱۸ و اوایل قرن ۱۹ بود . این سبک واکنشی بود به اسراف و تزیینات سبک های قبلی . این سبک به عنوان تولد دوباره معماری کلاسیک به حساب می آید که به سادگی فرم های هندسی متاثر از فرم کلاسیک دوران معماری یونان و روم باز می گردد .

سبک های معماری روکوکو و باروک تأثیر زیادی بر این سبک داشتند . این حرکت شامل عظمت مقیاس ، سادگی اشکال هندسی ، جزئیات یونانی و رومی و استفاده چشم گیر از ستون ها بود . جنبش نئوکلاسیک تا به امروز به الهام بخشیدن به معماران ادامه داده است و در ایالات متحده و اروپا پیشرفت کرده است. در این جا ۹ نکته وجود دارد که همه باید در مورد معماری نئوکلاسیک بدانند:

یک ) سبک نئوکلاسیک اگرچه تحت تأثیر معماری باروک و روکوکو قرار گرفته بود، بسیار متفاوت بود.

ساختمان‌ های نئوکلاسیک بر دیوار های بلند و خالی و سقف‌ های مسطح تأکید داشتند ، در حالی که معماری باروک و روکوکو دارای تزئینات مجسمه‌ سازی ، کیاروسکورو و جلوه‌ های ترومپ لوئیل بود . ویژگی بارز معماری نئوکلاسیک استفاده از دستورات کلاسیک رومی و یونانی بود . آن‌ ها بر اساس نمونه ‌هایی از ساختمان ‌های باقی‌ مانده و سه راسته سنتی دوریک ، یونی و کورنتی بودند.

دو ) کتابی که بر سبک نئوکلاسیک تأثیر گذاشت:

در سال ۱۷۵۵ ، « یوهان یواخیم وینکلمان » ، منتقد هنری آلمانی کتابی بر اساس باستان شناسی منتشر کرد . طرح کلی سبک نئوکلاسیک را ارائه کرد و از هماهنگی ، تناسب و تقارن ابراز قدردانی کرد . به گفته وی ، کمال و زیبایی از ذهن انسان سرچشمه می گیرد ، نه عالم طبیعت . فیلسوفان یونان باستان اولین کسانی بودند که این ایده را بیان کردند.

سه ) معماری نئوکلاسیک به عنوان « معماری ویتروی » نیز شناخته می شود.

کار معمار رومی قرن اول پیش از میلاد یعنی « ویتروویوس » کمک و تأثیر بزرگی برای نئوکلاسیست ها بود . ایده های او در مورد تناسب و تقارن بر کار آن ها تأثیر گذاشت و در بسیاری از ساختار های کشف شده در قرن ۱۸ دیده می شود . پالادیو از کتاب De Architettura ویترویوس به عنوان پایه ای برای مطالعه اش در مورد فرم های کلاسیک استفاده کرد.

چهار ) الهام گرفته از یافته های شهر باستانی پمپئی

حفاری در پمپئی و هرکولانیوم و کشف مجدد معماری یونان باستان بر علاقه به باستان شناسی و مطالعات تمدن های باستانی تأثیر گذاشت . این سبک بر استفاده از ظاهر و استحکام تأکید دارد ، جایی که سفارشات به‌جای تزئینی ، ساختاری استفاده می ‌شدند .

آن ها فضای داخلی را با اقلام زینتی منحصر به فرد ، مانند گلدان و کامئو تزئین می کردند . معمارها دیوار های برخی از کاخ های معروف اروپایی را تزئین می کردند . این امر منجر به معرفی مجدد سیستم شبکه ای راه ها در بسیاری از شهرهای مهم در برنامه ریزی شهری شد.

پنج ) ۳ نوع معماری نئوکلاسیک

معماری نئوکلاسیک دارای سه نوع یا دوره اصلی است :

  • ساختمان های معبد گونه از سبک معابد باستانی تقلید می کنند . بنای پانتئون پاریس که بر اساس بنای تاریخی پانتئون در شهر رم ساخته شده و هم چنین موزه بریتانیا در لندن که با الهام از معماری یونان باستان ساخته شده ، از این نمونه‌ ها هستند.
  • ساختمان ‌های پالادیایی از ویلاهای معمار ایتالیایی رنسانس قرن شانزدهم ، آندره آ پالادیو ، الهام گرفته شده‌ اند . او از ساختمان های یونان و روم باستان الهام گرفت . در بریتانیا ، معمار رابرت آدام ، بسیاری از خانه ‌های سبک نئوکلاسیک را طراحی کرد که تحت تأثیر سبک پالادیایی قرار داشتند.
  • ساختمان‌ های بلوکی کلاسیک که مستطیل یا مربع هستند ، دارای سقف ‌های مسطح و بیرونی بودند که ستون ‌های تکراری را نشان می‌دادند تا ظاهری شبیه به بلوک های تزئینی کلاسیک ایجاد کنند.

شش ) گسترش نئوکلاسیک در روسیه

در قرن هجدهم ، معماری شهرهای لندن و پاریس کاملاً مد شده بودند و این دو شهر بزرگ اروپایی به مراکز این سبک معماری تبدیل شدند . این سبک به تدریج به سمت شرق در سراسر اروپا گسترش یافت . امپراتوری روسیه در حال گذراندن دوره ای از « غرب زدگی » بود و سبک معماری را که در آن زمان در اروپای غربی محبوب ترین بود ، اتخاذ کرد .

روسیه قرن هجدهم نئوکلاسیک را به شدت پذیرفت و کل شهر پایتخت جدید یعنی « سن پترزبورگ » را به این سبک ساخت.

هفت ) تصور می شود که معماری نئوکلاسیک در دو مرحله توسعه یافته است:

اول دوره پالادیان ، در حدود فاصل سال های ۱۷۰۰ – ۱۷۵۰ بود . این دوره پس از طرح هایی که مستقیماً از طرح های پالادیو الهام گرفته بودند نام گذاری شد . این پروژه توسط معماران بریتانیایی اینیگو جونز و کولن کمپبل آغاز شد . خانه چیسویک لندن یکی از معروف ترین نمونه های این سبک است.

سپس ، از سال ۱۷۵۰ ، « نئوکلاسیسم عالی » که اغلب به سادگی نئوکلاسیک که با پالادیانیسم متفاوت بود ، وارد شد . به جای این که فقط به سبک رومی باشد ، ویژگی های برگرفته از ساختمان های یونانی را در خود جای داده است.

هشت ) نئوکلاسیک در آمریکا

سبک نئوکلاسیک در ایالات متحده آمریکا ریشه دوانده است . آمریکایی ها قبل و بعد از انقلاب خود به سرعت درگیر نئوکلاسیسم شدند و به نمادی برای ملت آمریکا تبدیل شد . همه این ها به این دلیل است که شخصیت های مؤسس وسواس مشترکی با روم باستان داشتند . دلیل آن این است : روم باستان نمونه بزرگی از یک جمهوری بزرگ در تاریخ غرب بود.

نُه ) جنبش نئوکلاسیک برای آمریکایی های اولیه مهم بود.

توماس جفرسون در تهیه پیش نویس اعلامیه استقلال آمریکا نقش به سزایی داشت . جفرسون یک معمار محترم نیز بود . او یکی از مهم ترین معماران آمریکایی بود که اولین بار این سبک را به عنوان پیوندی بین ایده های آمریکایی حکومت جمهوری و روم باستان پذیرفت . یکی از تلاش‌های قبلی او برای طراحی نئوکلاسیک خانه ‌اش به نام Monticello است.

ویژگی های بهترین شرکت طراحی داخلی نئوکلاسیک مشهد

هنگامی که یک فضای داخلی نئوکلاسیک به خوبی طراحی شود ، می تواند برای همیشه و نامحدود ، فضایی با سلیقه و زیبا و چشم نواز باشد . با این حال ، ممکن است برعکس این اتفاق هم رخ دهد و خروجی یک طراحی توسط یک تیم ضعیف کاملاً ناخوشایند باشد .

به همین دلیل است که یک صاحب خانه یا کارفرما به دنبال کمک گرفتن از یک تیم حرفه ای معماری و طراحی داخلی و دکوراسیون است . او می خواهد شکوه و عظمت طراحی نئوکلاسیک را در خانه ی خود جشن بگیرد و فضای داخلی خانه ی بزرگش با بیرون مطابقت داشته باشد .

برای داشتن یک طراحی داخلی مدرن نئوکلاسیک عالی و جذاب ، باید به یک تیم حرفه ای و باتجربه اعتماد کنید!

با ما تماس بگیرید و بگویید به دنبال طراحی داخلی مدرن نئوکلاسیک هستید

پس از ساخت یک خانه یا بازسازی کامل آن ، فضای داخلی خانه مشتری برای هر گروه معماری مانند یک بوم خالی در مقابل یک نقاش چیره دست است . خوشبختانه ، طراحان ما در « گروه معماری کارمانی » هر بار از عهده این کار برآمده اند و اکنون نیز آماده اند تا اتاق های خانه ی شما را به یک شاهکار بی عیب و نقص تبدیل کنند .

برای یافتن تناسب کامل ، ما خلاصه ای از موارد ضروری پروژه را تنظیم می کنیم تا با مشتریان یا کارفرمایان خود به اشتراک بگذاریم.

به طور خاص ما معتقدیم که بهترین شرکت طراحی داخلی نئوکلاسیک مشهد باید :

  • طراحی داخلی نئوکلاسیک به روز شده ای را طراحی کند که معماری هر خانه را تکمیل می کند.
  • اطمینان حاصل کند که برای طراحی ترکیبی فضای ناهارخوری و اتاق نشیمن ، با به حداکثر رساندن قابلیت استفاده هر دو نقطه ، از فضای مشترک به خوبی استفاده می کند.
  • به ترکیب عناصر نئوکلاسیک که معماری را در سراسر خانه بهبود می بخشد، پایبند است.

برای طراحی داخلی مدرن نئوکلاسیک به مشاوره یا کمک نیاز دارید؟

با حضور و همراهی مجموعه‌ای از بهترین طراحان داخلی حرفه‌ای در کنار شما، حتما می‌توانید خانه رویایی خود را در کمترین زمان ممکن بسازید یا طراحی کنید. بنابراین، در برنامه کاری امروزتان، به اندازه یک تماس با «گروه معماری کارمانی» وقت خالی بگذارید!

شماره تماس: ۰۵۱۳۸۴۵۲۹۸۸

جمع بندی پایانی

ما در این مقاله، تلاش کردیم تا راهنمای کامل و جامع طراحی داخلی مدرن نئوکلاسیک را بر اساس به‌روزترین و مدرن‌ترین سبک‌های معماری و طراحی داخلی دکوراسیون جهان گردآوری کنیم .

در این مطلب با توجه به ویژگی ‌های مبلمان و چیدمان و طراحی نئوکلاسیک و این که چگونه می ‌توان سبک های کلاسیک را با خانه‌ های امروزی تطبیق داد ، دیدیم که در نتیجه طرح‌ هایی ظریف و مجلل و در عین حال کاربردی و متعادل ایجاد می ‌شود .

در واقع ، طراحی خانه به سبک نئوکلاسیک به شما این آزادی را می دهد که از هیچ چیز دست نکشید : نه از ظرافت و تجمل سبک کلاسیک ، و نه عملکرد و کارایی بالایی که مفهوم مدرن زندگی می طلبد.

تاکید بر خطوط افقی و عمودی ؛ مبلمان ، وسایل و آثار هنری بی انتها ؛ چیدمان متقارن و عناصر تزئینی هندسی ؛ برخی از جزئیات معماری کلاسیک ، مانند ستون های یونانی و سقف ‌های بلند ؛ چیدمان های جادار با مبلمان انتخابی ، با تکیه بر تفکر مینیمالیسم ؛ پنجره ها و آینه های بزرگ برای سرازیر شدن نور فراوان به اتاق ها و . . . از جمله عناصر اصلی طراحی به سبک نئوکلاسیک هستند که در این مقاله به آن ها پرداخته شد .

هم چنین چهار قانون مهم و کاربردی برای طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی به سبک نئوکلاسیک را برگرفته از مجله وگ با هم بررسی کردیم . در پایان نیز ویژگی های بهترین شرکت طراحی داخلی نئوکلاسیک مشهد را برشمردیم.

امیدواریم که از مطالعه این مقاله بهره کافی را برده باشید.

سوالات متداول کاربران کارمانی

اصطلاح نئوکلاسیک در طراحی داخلی به چه معناست؟

  • طراحی داخلی « نئوکلاسیک » در اصل بر اساس دکوراسیون خانه های کلاسیک در یونان و روم باستان است . این سبک بر ظرافت و پیچیدگی تمرکز دارد ، اما به اندازه نمایش ثروت از دوران روکوکو و باروک برجسته نیست . امروزه طراحی نئوکلاسیک به دلیل جذابیت همیشگی آن مورد علاقه ی بسیاری از صاحبان خانه و کارفرمایان است.

ویژگی طراحی داخلی نئوکلاسیک چیست؟

  • معماری « نئوکلاسیک » با عظمت مقیاس ، سادگی فرم ‌های هندسی ، سبک های معماری یونانی یا جزئیات رومی ، استفاده چشم گیر از ستون‌ ها و ترجیح دیوار های خالی مشخص می ‌شود.

چه سبک هایی در چیدمان ، نئوکلاسیک محسوب می شوند؟

  • به طور کلی ، چیدمان « نئوکلاسیک » با استفاده از ستون ‌ها ، تذهیب ، نقش برجسته ‌های کلاسیک ، تزئینات متوسط ​​و روکش‌ های ساتن قابل شناسایی است . معمولاً از چوب هایی مانند بلوط و گردو در مبلمان و همچنین روکش چوب ماهون استفاده می شود.

در سبک نئوکلاسیک از چه رنگ هایی استفاده می شود؟

  • اگر بخواهیم به طور خلاصه از رنگ ها بگوییم ، رنگ های سبک « نئوکلاسیک » بسیار ملایم هستند . آن ها شامل رنگ های سفید ، کرم ، خاکستری ، زرد ، آبی ، سبز و دیگر رنگ های خاموش هستند . مشکی ، قرمز ، نقره ای و طلایی ممکن است به عنوان رنگ های برجسته استفاده شود . اکثر الگوها دارای پالت های کم کنتراست هستند.

۵ ویژگی اصلی سبک نئوکلاسیک چیست؟

  • سبک « نئوکلاسیک » با وضوح فرم ، رنگ‌ های ملایم ، فضای کم عمق ، خط های افقی و عمودی قوی که موضوع را بی ‌زمان می ‌کند ( به جای زمانی که در آثار باروک به صورت پویا وجود دارد ) ، و موضوع کلاسیک ( یا کلاسیک ساختن موضوعات معاصر ) مشخص می ‌شود.

چگونه خانه خود را به سبک نئوکلاسیک تزئین کنیم؟

  • از جمله عناصر طراحی داخلی « نئوکلاسیک » که در خانه خود می توانید استفاده کنید ، موارد زیر هستند : تاکید بر خطوط افقی و عمودی ؛ مبلمان و لوازم و آثار هنری بی انتها ؛ چیدمان متقارن و عناصر تزئینی هندسی ؛ جزئیات معماری کلاسیک ، مانند ستون‌ های یونانی و سقف ‌های بلند ؛ چیدمان های جادار با مبلمان انتخابی ، با تکیه بر مینیمالیسم متفکر.

خانه نئوکلاسیک چیست؟

  • طرح ‌های خانه « نئوکلاسیک » با ترکیب عناصر سنتی برگرفته از معماری کلاسیک یونانی و رومی ، حس عظمت را القا می ‌کنند . تناسبات برازنده مشخصه ی معماری نئوکلاسیک است که در نماهای متقارن و آرایه های متعادل پنجره ها مشهود است.

یک خانه نئوکلاسیک چگونه است؟

  • ویژگی های خانه « نئوکلاسیک » سادگی ، تقارن و عظمت است و ستون ‌های سر به فلک کشیده ، سنگ‌ فرش ‌های مثلثی و سقف‌ های گنبدی از قابل‌ تشخیص ‌ترین عناصر آن است . این سبکی است که به خوبی با ساختمان‌ های عمومی با ابهت سازگار است – ساختمان کنگره ایالات متحده ، بنای پانتئون در پاریس ، یا پرادو در مادرید به عنوان اصلی ترین بناهای ساخته شده در این سبک شناخته می شوند.

مواد و متریال مورد استفاده در سبک نئوکلاسیک چیست؟

  • ساختمان ها در سبک « نئوکلاسیک » با نما های سنگی ، آجر و سنگ قرمز و آجر و سنگ زرد ساخته شده اند . در حالی که هر کدام از ترکیب متفاوتی از عناصر استفاده می کنند ، سبک کلی واضح و سازگار است.

معماری نئوکلاسیک نماد چیست؟

  • بناهای متقارن « نئوکلاسیک » که از معابد کلاسیک یونانی و رومی الگوبرداری شده بودند ، تصور می شود که نماد اصول عدالت و دموکراسی هستند.
با دوستان خود به اشتراک بگذارید