نگاهی جامع به بهترین شرکت‌های سازنده هتل در مشهد

بهترین شرکت‌های معماری، بازسازی و طراحی دکوراسیون داخلی هتل در شهر مشهد کدام‌اند؟

فهرست مطالب

هتل

این سوالی است که ممکن است بسیاری از سرمایه‌گذاران بزرگ و مدیران ارشد مراکز اقامتی در مشهد با آن رو‌به‌رو شده و پاسخ‌های متعددی برای آن دریافت کرده باشند.

پاسخ به این سوال نیازمند یک بررسی موشکافانه و مبتنی بر تحقیقات کامل است که ما در دستور کار خود قرار دادیم تا برای شما که به دنبال موفقیت در پروژه خود هستید، گامی هرچند کوچک برداشته باشیم.

شهر مشهد مقصد زائران و گردشگران بسیاری از ایران و جهان است که برای زیارت حرم مطهر رضوی و هم‌چنین دیدن جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و تفریحی آن، به دومین کلان‌شهر و پرگردشگرترین شهر ایران سفر می‌کنند.

سهم بالای این شهر از گردشگری، تقاضا برای هتل‌های لوکس و اقامت‌گاه‌های درجه یک که سطح مهمان‌نوازی آن‌ها از کیفیت بالایی برخوردار باشد، افزایش داده است.

آمارها نشان می‌دهد که شهر مشهد با وجود بیش از ۲۰۰ هتل و ظرفیت ۵۰هزار نفری اقامت‌گاه‌ها، بیشترین تعداد هتل در کشور را نیز به خود اختصاص داده است.

بهترین شرکت سازنده هتل در مشهد

۱۰ سازنده برتر هتل، ۱۰ ویژگی برتر

در سراسر شهر مشهد، به‌ویژه در مناطق اطراف حرم، هتل‌های بسیاری وجود دارد که توسط سازندگان شناخته‌شده و شرکت‌های معماری برتر مشهد طراحی، ساخته یا بازسازی شده‌اند. گردشگران هم اغلب ترجیح می‌دهند در هتل‌های مجللی اقامت کنند که بهترین امکانات و البته چشم‌نوازترین دکوراسیون را دارند تا تجربه سفر خود را افزایش دهند و اقامت در مشهد را لذت‌بخش‌تر کنند.

ما بر اساس نظرات جمع‌آوری‌شده از زائران و گردشگران در شهر مشهد و هم‌چنین به‌روزترین متدها و ویژگی‌های معماری، بازسازی و طراحی دکوراسیون داخلی هتل، فهرستی از ۱۰ سازنده برتر هتل در شهر مشهد را برایتان گرد‌آوری کرده‌ایم؛ سپس به بیان ۱۰ ویژگی موفق‌ترین پیمان‌کاران هتل در جهان می‌پردازیم که برترین سازندگان هتل در مشهد نیز دارای آن هستند.

۱کارمانی
طراحی و نظارت، اجرا و ساخت ( معماری و دکوراسیون داخلی)
شماره تماس:

۰۹۱۵۲۴۳۹۰۵۸

۲هزارهطراحی پلان و محسابات سازهشماره تماس:
۰۹۱۵۲۳۸۹۰۵۷
۳مهرطراحی پلان و معماری داخلیشماره تماس:
۰۹۱۵۷۳۳۹۴۰۶
۴آرینطراحی،نظارت و ساخت
نما
شماره تماس:
۰۹۱۵۷۳۵۲۴۳۱
۵ماورامعماری و معماری داخلیشماره تماس:
۰۹۱۵۴۸۶۰۸۹۱
۶آرمانیمعماری و محاسباتشماره تماس:
۰۹۱۵۷۳۶۴۵۸۹
۷نیانمحاسبات سازه و عمران و طراحی پلان
شماره تماس:
۰۹۱۵۰۵۰۵۶۹۲
۸ارج آرکطراحی و دکوراسیون داخلیشماره تماس:
۰۹۱۵۶۱۱۷۲۱۰
۹خانه آرمانی دکوراسیون داخلیشماره تماس:
۰۹۰۱۴۳۸۵۷۰۸
۱۰پاژمعماری و دکوراسیون داخلیشماره تماس:
۰۹۲۰۲۹۰۲۵۹۰

فاکتورهای موفقیت بهترین سازندگان هتل مشهد

احتمالا این سوال برایتان پیش آمده باشد که ما چگونه به این فهرست ۱۰ تایی از بهترین سازندگان هتل در مشهد دست یافته‌ایم. برای تهیه این فهرست ما نام، پیشینه و عملکرد ده‌ها پیمان‌کار از بهترین پیمان‌کاران و شرکت‌های معماری و طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی هتل و هتل‌داری در مشهد را بررسی کردیم.

سپس این سازندگان را بر اساس تعداد و کیفیت پروژه‌هایی که تکمیل کرده‌اند، میزان اعتبارات پروژه‌های آن‌ها، جوایز و تقدیرنامه‌های آن‌ها و هم‌چنین میزان رضایت‌مندی کارفرمایان و میهمانان هتل‌ها انتخاب و رتبه‌بندی کردیم. همچنین تعداد سال‌های حضور این شرکت‌های معماری در این زمینه را در نظر گرفتیم. در نهایت با در نظر گرفتن تمامی فاکتورهای مذکور، به این فهرست دست یافتیم.

برترین معماران و طراحان هتل در مشهد چه ویژگی‌هایی دارند؟

تقریبا هیچ پروژه معماری، بازسازی و طراحی دکوراسیون داخلی هتل در مشهد را نمی‌توان پیدا کرد که شرکت معماری پیمان‌کار آن، با افزایش نقاط قوت و به حداقل رساندن نقاط ضعف خود به موفقیت و کسب حداکثر مطلوبیت برای گردشگران و زائران نرسیده باشد.

پس بد نیست که ۱۰ دلیل یا به عبارت دیگر ۱۰ ویژگی را که پیمانکاران در پروژه‌های هتلی جهان به موفقیت می‌رسند و می‌توانند به پیمودن مسیر موفقیت ادامه دهند، باهم مرور کنیم و سپس ببینیم برترین معماران و طراحان هتل در مشهد چه ویژگی‌هایی دارند.

ساخت هتل

مدیریت تاثیرگذار و چابک شرکت معماری

یک مدیر تاثیرگذار احتمالاً به دلیل استعداد و انگیزه ذاتی خود به آن موقعیت دست یافته است، اما هنگامی که در صدر برترین‌ها قرار می‌گیرد، در مسیر خود نمی‌ایستد یا به قول معروف درجا نمی‌زند! روان‌شناسان حوزه مدیریت و کسب‌وکار بر این باورند که همیشه چیزهای بیشتری برای یادگیری وجود دارد، و به محض این‌که فکر ‌کنید همه چیز را به دست آورده‌اید، احتمالاً به این معنی است که دیگر در مسیر موفقیت قدم برنمی‌دارید و رو به پسرفت می‌گذارید.

در صورتی که با حفظ انگیزه می‌توان برای پیشبرد مسیر سازمان بدون در نظر گرفتن منافع شخصی، به گونه‌ای جهت‌گیری کرد که نیازهای کارفرمایان برای پروژه‌های جدید برآورده شود.

6 4

کار ضعیف، یک شرکت معماری را می‌کشد!

صاحب‌نظران عقیده دارند که پرورش فرهنگ ایمنی روانی در یک شرکت یا سازمان، که در آن کارکنان در هر سطحی احساس راحتی کنند و اطلاعات و نظرات خود را بدون ترس از عواقب به سطوح بالایی شرکت منتقل نمایند، از مهم‌ترین ویژگی‌های رهبران و مدیران موفق است.

این یکی از مواردی است که بسیاری از شرکت‌های معماری، طراحی و اجرای دکوراسیون به آن توجه نمی‌کنند و در نتیجه در مسیر پیشرفت قدم برنمی‌دارند. در صورتی که اگر در یک شرکت معماری این موضوع برای مدت طولانی مورد توجه قرار نگیرد، کار ضعیف و پروژه‌های بد می‌تواند آن شرکت را بکشد!

بنا به تحقیقات The Travelers Cos در دو سال گذشته، ۸۰ درصد از شرکت‌های معماری که شکست خورده‌اند، به دلیل آن بوده که چنین مسیری را طی کرده‌اند. این در حالی است که ما در لیست برترین معماران و طراحان هتل در مشهد، شرکت‌هایی را انتخاب کردیم که مدیرانی چابک و تاثیرگذار داشته‌اند.

محیط کاری مثبت و صمیمی برای معماران

شرکت‌های برجسته و در حال رشد جهان در زمینه معماری، یک فرهنگ سازمانی را در خود حفظ می‌کنند یا گسترش می‌دهند که در آن افراد (اعم از مهندسان، معماران، طراحان، سازندگان، مشاوران و سایر پرسنل) را جذب و حفظ می‌کنند؛ برای تحقق این امر، رهبران و مدیران این شرکت‌ها باید از اولویت‌های نسل جدید و سایر گروه‌های اجتماعی استفاده کنند؛ مواردی از قبیل چشم‌انداز، شفافیت، کیفیت کار گروهی، دسترسی به مدیران و موارد دیگر.

team

شاید کسانی که سال‌های متمادی در زمینه معماری، طراحی و دکوراسیون داخلی فعالیت کرده باشند، دوره‌ای استرس‌زاتر و رقابتی‌تر از سال‌های اخیر نبوده است.

یک شرکت معماری خوب، موانع موفقیت را کنار می‌زند

در چنین دوره‌ای که رقابت بین گروه‌ها و شرکت‌های معماری افزایش یافته و یافتن برترین شرکت امری سخت و دشوار به نظر می‌رسد، آن شرکتی موفق‌تر است که رهبران و مدیران آن با حمایت از متخصصان و پرسنلی که دارای روحیه مثبت در محیط کاری هستند، به ادامه فعالیت در این مسیر و تلاش بیشتر در مقایسه با سایر رقبا بپردازند و تا حد امکان موانع موفقیت خود را از بین ببرند.

شهر مشهد از آن‌جایی که روزانه پذیرای هزاران مسافر از نقاط مختلف است، نیازی روزافزون به مراکز اقامتی دارد و درنتیجه می‌توان گفت در حال حاضر کمبود پروژه در زمینه هتل وجود ندارد؛ یعنی چالش شرکت‌های معماری بزرگ، پیدا کردن پروژه نیست، بلکه چالش‌ آن‌ها پی بردن به میزان ظرفیت موثر خود است تا بیش از اندازه به متخصصانش فشار وارد نشود.

توانایی ایجاد محیط کاری مثبت و صمیمی، در قرار گرفتن شرکت‌های فهرست بالا در لیست برترین معماران و طراحان هتل در مشهد موثر بوده است.

جذب و حفظ بهترین معماران و طراحان

ویژگی سوم شاید یکی از بدیهی‌ترین ویژگی‌های برترین معماران و طراحان دکوراسیون هتل در مشهد باشد، اما کمتر به آن توجه می‌شود.

بر هیچ‌کس پوشیده نیست که در عصر حاضر، وارد کردن استعدادهای جدید به هر حوزه‌ای، به خصوص حوزه معماری که ترکیبی از علم و هنر محسوب می‌شود دشوار است، اما این تعهد یکی از شکل‌دهنده‌ترین اقدامات برای فرهنگ سازمانی و موفقیت یک شرکت معماری است.

حتما در محیط اطراف خود متخصصان بسیاری را دیده‌اید که آهسته استخدام می‌شوند، اما سریع اخراج می‌شوند! این موضوع در میان رده‌های بالای شرکت‌های در حال رشد بسیار دیده می‌شود، اما گاهی اوقات گفتن یک نقد، آسان‌تر از انجام دادن آن است.

7 4

بااستعدادترین‌ها در بهترین شرکت‌های معماری فعال‌اند

شرکت‌های خوب و معتبر معماری باید در مورد استخدام و به‌کارگیری متخصصان، معماران و طراحان خود، به عنوان یک فرآیند طولانی‌مدت فکر کنند و به دنبال برنامه‌های دانش‌افزایی برای کارآموزان و مهندسان پروژه‌های خود باشند. این سخن بدین معناست که کسانی که می توانند با شرکت رشد کنند و به ارزش افزوده ادامه دهند، در شرکت حفظ شوند.

حتی عده‌ای از صاحب‌نظران عرصه مدیریت می‌گویند یک شرکت موفق اگر فرصت شغلی هم نداشته باشد، «اگر استعدادی در بازار کار پیدا کند، باید او را استخدام کند.»

در بین شرکت‌های معماری مشهد که پروژه‌های بزرگی را به سرانجام رسانده‌اند، ما چندین شرکت را مشاهده کردیم که از طریق این استراتژی برای یافتن کار متناسب با افراد، رشد قابل توجهی را تجربه کرده‌اند. بدین ترتیب این یکی از ویژگی‌هایی بوده که آن‌ها را در لیست برترین معماران و طراحان هتل در مشهد قرار داده است.

برنامه‌ریزی استراتژیک برای پروژه‌های معماری

اگر یک نقطه طلایی در مسیر پیشرفت شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ وجود داشته باشد، احتمالاً برنامه‌ریزی استراتژیک است. موضوعی که در موفقیت شرکت‌های معماری بزرگ جهان نیز به وضوح صدق می‌کند.

تحقیقات صورت ‌گرفته نشان می‌دهد که شرکت‌هایی که این کار را انجام دادند و به یک استراتژی معین در برنامه‌های خود دست یافتند، تقریباً بعد از سه سال شاهد رشد ۱۵۰ درصدی حجم پروژه‌ها و هم‌چنین رشد ۲۲۰ درصدی سود خود بودند. این اقدام ساده برای تعیین یک هدف ثابت است که شرکت‌های معماری، طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی را در مسیر موفقیت قرار می‌دهد.

برنامه‌ریزی شرکت معماری مثل پروژه‌ها مهم است

ممکن است برخی شرکت‌ها تصور کنند که قادر به اجرای یک برنامه هستند؛ اما نکته‌ای که ضرورت دارد این است که تا زمانی که این چشم‌انداز به طور کامل مشخص شود و به طور دوره‌ای توسط گروه گسترده‌ای از مهندسان و معماران در جلسات میان‌مدت بازبینی شود، نتایج این برنامه‌ریزی استراتژیک برای پروژه‌ها حاصل می‌شود.

تجربه پروژه‌های انجام شده پیشین در بین هتل‌های موجود در شهر مشهد نشان داده که آن دسته از شرکت‌های معماری و دکوراسیون داخلی به عنوان پیمان‌کاران هتل‌های مشهد موفق بوده‌اند که توانسته‌اند با تولید آیتم‌های اقدامی از این جلسات میان‌مدت و رفتار با هر یک از برنامه‌های خود مانند یک پروژه ساختمانی، مطابق با اهداف، نقاط عطف، جدول زمانی، مسئولیت‌های مشخص شده و موارد دیگر فعالیت کرده و به نقاط قوت خود عمل کنند.

بنابراین برنامه‌ریزی استراتژیک عاملی بوده تا شرکت‌های ده‌گانه فهرست بالا در میان برترین‌ها قرار بگیرند.

شیوه‌های موثر توسعه تجاری شرکت

اشاره به مشکلات بازار پیشنهادی در مقابل بازار مورد مذاکره، بهانه آسانی برای آن دسته از پیمانکارانی است که رویه‌های توسعه تجاری ضعیفی دارند. از سوی دیگر، شرکت‌هایی که در این زمینه فراتر می‌روند، می‌توانند به جای مناقصه، بازار خود را به سمت مذاکره سوق دهند.

بسیاری از شرکت‌ها می‌خواهند همانی باشند که آخرین مذاکره با آن‌ها انجام می‌شود و پس از آن، کارفرما ترجیح می‌دهد با آن‌ها کار کند. این موضوع به شرطی محقق می‌شود که به توسعه تجاری شرکت از قبل فکر شده باشد. عنصر مخفی در این‌جا دوست‌داشتنی بودن است.

یعنی چه؟ خیلی ساده اگر بخواهیم بگوییم یعنی اغلب مردم با کسانی به دادوستد یا همکاری می‌پردازند که از رفتار آن‌ها خوش‌شان می‌آید و آن‌ها را دوست دارند. در مورد یک شرکت معماری هم طبیعی است از آن‌جایی که معماری با زندگی روزمره گره خورده، افراد برای همکاری و انتخاب پیمان‌کار چنین موضوعی را ناخودآگاه در نظر بگیرند.

پروژه جدید منتظر یک شرکت است اگر …

باید دانست که این دستورالعمل برای مشتریان مادام‌العمر است؛ یعنی آن‌ها همیشه بر همین مبنا پیمان‌کار خود را انتخاب می‌کنند. باید در نظر گرفت که بقای یک شرکت معماری به حضور مشتریان آن بستگی دارد و سبک کار این شرکت‌ها به نحوی است که هر زمان از سال مشغول کار هستند و سپس باید از نو شروع کنند.

بنابراین رهبران و مدیران شرکت‌های برتر معماری و دکوراسیون داخلی باید با پشت‌کار و تلاش زیاد این روابط را حفظ کنند تا بتوانند هم‌چنان پروژه‌های جدید را به مسیر انجام پروژه شرکت خود بیفزایند. نکته حائز اهمیت دیگر این است که هرگز نباید پروژه‌های جدید را بدیهی بگیرند، زیرا اگر از شیوه‌های جدید و موثر توسعه تجاری استفاده کنند، شخص دیگری زنگ در را می‌زند! به بهترین شرکت‌های سازنده هتل در مشهد از نظر ما باید دارای این ویژگی می‌بودند تا در ردیف بهترین‌ها قرار گیرند.

ترکیب مفید و متنوع پروژه‌های معماری هتل

نگاهی به آمار و ارقام نشان می‌دهد که ساخت و ساز هتل در شهر مشهد به بالاترین حد خود در سال‌های اخیر رسیده است. آن‌گونه که در آغاز مطلب گفته شد، آمارها نشان می‌دهد که شهر مشهد با وجود بیش از ۲۰۰ هتل و ظرفیت ۵۰هزار  نفری اقامت‌گاه‌ها، بیشترین تعداد هتل در کشور را نیز به خود اختصاص داده است.

اما در حالی که به نظر می‌رسد صنعت هتل‌داری در مشهد اکنون بخش پررونقی است، اما این سطح از فعالیت نمی‌تواند برای همیشه ادامه یابد. نکته قابل توجه آن است که این الگوی چرخه‌ای به هر نوع ساخت‌وساز گسترش می‌یابد، بنابراین می‌توان گفت پیمان‌کارانی بهترین کار را دارند که مجموعه کار خود را متنوع کرده باشند. این یکی از مهم‌ترین آیتم‌هایی بود که در بررسی بهترین شرکت‌های سازنده هتل در مشهد مورد توجه ما قرار گرفت.

اجرا مهم نیست؛ چطور اجرا کردن مهم است!

اگرچه تنوع در پروژه‌های معماری، بازسازی و طراحی دکوراسیون داخلی از اهمیت بالایی برخوردار است، اما در عین حال، سودآوری یک شرکت معماری به توانایی آن برای متمایز ساختن خود در بازار از طریق اجرای موثر و مفید پروژه‌ها بستگی دارد.

رقابت برای پیمان‌کاری یک پروژه معماری مثل رقابت برای تصاحب یک کالاست؛ مثلا برای پروژه‌هایی مانند طراحی، معماری یا بازسازی یک مرکز علمی، فرهنگی و اقامتی، «هر کسی که برای آن رقابت می‌کند، می‌تواند آن را انجام دهد.» اما مهم این است که بتواند از پس اجرای موثر و مفید آن برآید.

هتل

ما شرکت‌هایی را در فهرست برترین‌ها قرار دادیم که یک جایگاه پر سود را با سایر قابلیت‌های گسترده ترکیب کرده باشند؛ چون ما بر این باوریم که هرچه پروژه بیشتر در دید عموم قرار گیرد، سود بیشتری برای شرکت حاصل می‌شود. پس برای انتخاب برترین سازندگان هتل در مشهد، نحوه اجرای آن‌ها مورد بررسی قرار گرفته است.

قدرت عملیاتی شرکت معماری

اغلب شرکت‌های معماری برتر جهان که پیمان‌کاری پروژه‌های بزرگی مانند طراحی، بازسازی و اجرای دکوراسیون داخلی هتل‌ها را برعهده می‌گیرند، تمایل دارند تا زیر چتر عملیات مختلف اجرایی خود، سه حوزه را به کار گیرند: نخست، راه‌اندازی داخل یک پروژه؛ دوم، بررسی کارها در طول مراحل مختلف؛ و سوم، تکمیل قوی پروژه و پایان قدرتمند کار.

چنین پیمان‌کارانی می‌توانند بهتر از شرکت‌های دیگر برای کارها و پروژه‌های مختلف برنامه‌ریزی کنند و از همان ابتدا افراد مناسب را درگیر کار کنند. بررسی کوتاه مدت (ماهانه) و میان مدت (فصلی) ارسال‌ها، سفارش‌های تغییر داده شده، موارد مسیر اصلی پروژه و موارد دیگر، زمانی که به خوبی انجام شود، با حفظ جریان آزادانه اطلاعات در شرکت، عملکرد آن شرکت را ارتقا می‌دهد.

ساخت و ساز

معماری خوب، مشتری را دعوت به همکاری می‌کند

نکته مهمی که باید در این خصوص در نظر داشت این است که در نهایت پیمان‌کاران این عرصه اگر بتوانند به قدری خوب برنامه‌ریزی کنند که قدرت عملیاتی شرکت معماری خود را به رخ بکشند، یک پایان قوی برای پروژه اجتناب‌ناپذیر است.

به عبارت دیگر می‌توان گفت آن‌ها طعم خوبی در دهان مشتری می‌گذارند تا دوباره از آن‌ها برای همکاری دعوت کنند یا دیگران را به همکاری با خود ترغیب و تشویق نمایند. یکی از موضوعاتی که در بررسی فهرست برترین سازندگان هتل در مشهد مورد توجه قرار گرفت، تمایل هتل‌داران و مدیران مراکز اقامتی به همکاری دوباره با شرکت‌های معماری‌ای بود که پیش‌تر با آن‌ها کار کرده بودند.

حفظ سرمایه مناسب در شرکت معماری 

بهترین شرکت‌های معماری دنیا به خصوص آن‌هایی که به عنوان پیمان‌کار در پروژه‌های بزرگ فعالیت می‌کنند، تمایل دارند «مقدار مناسب و البته محافظه‌کارانه‌ای از سرمایه» را حفظ کنند که به آن‌ها امکان می‌دهد در هنگام ایجاد فرصت‌های تازه، مانند خرید یا گشایش، از این فرصت استفاده کنند.

شرکت‌های خوب و معتبر معماری آن‌هایی هستند که تلاش می‌کنند تا هربار کمی میزان سرمایه موجود خود را افزایش دهند تا فرصتی برای آینده داشته باشند. بنابراین حفظ سرمایه مناسب در شرکت معماری یکی از فاکتورهایی است که در این مطلب مورد توجه ما قرار گرفت.

یک شرکت معماری خوب، سرمایه کافی دارد

آن‌گونه که اقتصاددانان و صاحب‌نظران عرصه کسب‌وکار و تجارت توصیه می‌کنند و این توصیه به طور جدی شامل حال شرکت‌های معماری، طراحی، اجرا و دکوراسیون داخلی باید باشد، این است که برترین شرکت‌ها نباید دائماً به گونه‌ای عمل کنند که به نظر برسد در بند هستند، اما باید این هشدار را رعایت کنند که ممکن است یک طوفان اقتصادی در حال وقوع باشد.

بنابراین آن‌ها باید آمادگی مواجه شدن با هر اتفاقی در بازار کار را داشته باشند. یکی از پیشنهادهایی که صاحب‌نظران ارائه می‌دهند این است که شرکت‌های موفق باید سرمایه کافی را برای مقابله با رکود یا نرم شدن بازار ساخت و ساز که ممکن است در آینده رخ دهد، کنار بگذارند. ما در بررسی بهترین سازندگان هتل در شهر مشهد، به شرکت‌هایی امتیاز بالاتری دادیم که قدرت و ریسک سرمایه‌گذاری بیشتری داشته و دارند.

قدرت نفوذ داده‌ها و اطلاعات

شرکت‌هایی که به طور هوشمند از داده‌ها و اطلاعات استفاده می‌کنند و شناخت کافی از واقعیت‌های موجود ندارند، تقریباً نمی‌توانند سودآور باشند. باید دانست که وارد کردن داده‌ها در داشبوردهای تعاملی بصری می‌تواند ابزار قدرتمندی برای ردیابی و شناسایی نقاط قوت وضعف و همچنین تعیین میزان مناسب هر اقدام باشد.

رویکرد بهتر برای شرکت‌های معماری برتر جهان این است که ابتدا افراد را به صورت تدریجی رشد دهند و به این موضوع توجه داشته باشند که داشبوردها به ویژه در ردیابی موفقیت این استراتژی اندازه‌گیری شده مفید هستند.

توجه به گسترش تکنولوژی، متمایزکننده است

در دوره‌ای که هوشمندسازی، تمام جوانب زندگی بشر را زیر سیطره خود قرار می‌دهد و هتل‌های هوشمند که در صنعت گردشگری دنیای امروزی نقش مهمی دارند، تحولی بزرگ در این صنعت ایجاد کرده‌اند، توجه به قدرت نفوذ داده‌ها و اطلاعات بسیار اهمیت دارد.

بهار

با پیدایش هتل‌های هوشمند نحوه اقامت مسافران در اتاق و استفاده از خدمات هتل تغییرات قابل توجهی پیدا کرده و هر روز به تغییرات و گستردگی آن افزوده می‌شود. بر همین اساس ما تلاش کردیم شرکت‌هایی را در زمینه فعالیت‌های معماری، طراحی و دکوراسیون داخلی انتخاب کنیم که که استفاده هوشمند از داده‌ها و اطلاعات را در دستور کار خود دارند و شناخت آن‌ها از واقعیت‌های موجود تا حدی کافی است.

موضوعی که نام برخی شرکت‌ها را از رقبای خود متمایز می‌کند.

مدیریت ریسک قوی در پروژه‌های معماری

آخرین موضوع یا ویژگی‌ای که به آن می‌پردازیم، درواقع یکی از ویژگی‌های ذاتی این حوزه کاری است. یک شرکت معماری، طراحی داخلی و دکوراسیون وقتی وارد پروسه اجرای یک پروژه می‌شود، در حقیقت یک ریسک را به جان می‌خرد و اعتبار خود را برای اجرای دقیق و کامل آن پروژه می‌گذارد.

بنابراین می‌توان گفت پیمانکاران ذاتاً ریسک‌پذیر هستند و باید مراقب باشند که این قدرت به دام آن‌ها تبدیل نشود. بیشتر شکست‌های کاری در پروژه‌های مختلف یک شرکت معماری را می‌توان در تصمیم‌گیری بد در انجام کار، آن هم درست در زمانی که چراغ‌های قرمز روشن بوده است، ردیابی کرد.

رفتن به سراغ پروژه‌های از پیش باخته؟ هرگز!

شرکت‌های معماری پیمان‌کاری که قبل از شروع هر پروژه، فرآیند ارزیابی رسمی «انجام دادن یا انجام ندادن» را طی می‌کنند و موانعی را که قابلیت شناسایی ریسک آن‌ها وجود دارد، از سر راه برمی‌دارند یا از حجم آن می‌کاهند، احتمال کمتری وجود دارد که در پروژه‌ای که از همان ابتدا معلوم است که با شکست مواجه می‌شود، قرار بگیرند.

در یک سیستم مالی و مدیریتی قوی، وجود یک صدای ایجادکننده شک، که ریسک‌ها و خطرات احتمالی را یادآوری کند، بسیار حیاتی است. چون تقریبا همه ما پیش خود فکر می‌کنیم که در برابر مشکلات آسیب‌ناپذیر هستیم. این موضوع گریبان‌گیر شرکت‌های معماری نیز می‌شود. به همین دلیل به عقیده ما برترین شرکت‌های سازنده هتل در مشهد، آن‌هایی هستند که توانایی بالایی در مدیریت ریسک دارند.

از میان بهترین‌ها، کدام را انتخاب کنیم؟

اکنون که ۱۰ ویژگی اصلی برترین معماران و طراحان هتل در مشهد را با یکدیگر مرور کردیم و می‌دانیم که ۱۰ شرکت برتر مشهد در این زمینه، کدام شرکت‌ها هستند، حال وقت آن رسیده تا ببینیم از بین این ۱۰ مجموعه بزرگ که همگی آن‌ها سابقه خوبی در معماری، طراحی، اجرا، بازسازی و دکوراسیون داخلی هتل‌ها و اقامت‌گاه‌های مشهد دارند، کدام شرکت می‌تواند در بین آن‌ها، نمره بالاتری کسب کرده و ویژگی‌های بیشتری را در کارنامه خود دارد.

با در نظر گرفتن فاکتورهای مهمی از قبیل پیشینه و عملکرد در زمینه معماری و طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی هتل و هتل‌داری در مشهد، تعداد و کیفیت پروژه‌های تکمیل شده، میزان اعتبارات پروژه‌ها، و هم‌چنین میزان رضایت‌مندی کارفرمایان و میهمانان هتل‌ها، در کنار تعداد سال‌های حضور در این زمینه، ما به نام «گروه تخصصی معماری و دکوراسیون داخلی کارمانی» برمی‌خوریم که مجموعه‌ای متخصص از طراحان، مهندسان و مجریان حوزه‌ی ابنیه را گرد هم آورده و خشت اول خود را با تکیه بر دانش روز معماری جهان و تطبیق آن با گنجینه‌های تمدن، فرهنگ و معماری ایران بزرگ بنا نهاده است.

چرا باید به «کارمانی» اعتماد کرد؟

گروه معماری «کارمانی» که از سال ۱۳۷۳ تا کنون با به‌کارگیری و استخدام تیمی با بالاترین مدارج علمی در زمینه معماری، عمران و سایر بخش‌های ابنیه و تلفیق آن با دپارتمان‌های تخصصی و هنری خود گامی ارزنده در راستای ارتقاء سطح کیفی معماری کشورمان برداشته است، توانسته طراحی و اجرای چند پروژه برتر معماری و طراحی هتل در شهر مشهد را بر عهده داشته باشد که از آن جمله می‌توان به هتل‌های «فردوسی»، «پردیسان»، «پارس» و «حریر» اشاره کرد.

هتل

نگاهی به تجربه هتل‌های برتر شهر مشهد

هتل‌هایی که در سراسر ایران وجود دارند، هرکدام به خاطر ویژگی خاصی معروف هستند؛ بعضی از آن‌ها به‌خاطر داشتن رستوران‌های خاص، بعضی دیگر به‌خاطر ورزش‌های آبی و تفریحات متنوع، و البته بعضی موارد هم به دلیل داشتن معماری و دکوراسیون خاص خود معروف هستند.

حدود هزار هتل در سراسر ایران وجود دارد که سهم مشهد حدود ۲۰۰ هتل است. در بین این هتل‌ها فقط چند مورد وجود دارند که نه به خاطر خدمات متنوع یا غذاهای خاص، بلکه به خاطر معماری و طراحی دکوراسیون منحصربه‌فردی که دارند، مورد رضایت گردشگران واقع شده‌اند. از مجموعه این هتل‌ها می‌توان به هتل بزرگ فردوسی، هتل پردیسان، هتل پارس مشهد و هتل حریر اشاره کرد که معماری داخلی آن‌ها از هر نظر جلب توجه می‌کند.

دکوراسیون داخلی این هتل‌ها به گونه‌ای طراحی و اجرا شده که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. بنابراین اگر به دنبال طراحی، بازسازی یا اجرای دکوراسیون داخلی هتل در مشهد هستید، با مشاوران ما در گروه معماری کارمانی تماس بگیرید و جایی را بسازید که هم متضمن آرامش و راحتی گردشگران باشد و هم به خاطر زیبایی و چشم نوازی، شهره خاص و عام شود.

چکیده مطلب

ما در این مقاله بر اساس نظرات جمع‌آوری‌شده از گردشگران و مسافرانی که تجربه اقامت در یکی از هتل‌های شهر مشهد را داشته‌اند و هم‌چنین به‌روزترین متدها و ویژگی‌های معماری، بازسازی و طراحی دکوراسیون داخلی هتل در سطح بین‌المللی، فهرستی از ۱۰ سازنده برتر هتل در شهر مشهد را که شامل «گروه معماری کارمانی» بود برایتان گرد‌آوری کردیم؛ سپس به بیان ۱۰ ویژگی موفق‌ترین پیمان‌کاران هتل در جهان پرداختیم که برترین سازندگان هتل در مشهد نیز دارای آن هستند.

فاکتورهای مهمی از قبیل پیشینه و عملکرد در زمینه معماری و طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی هتل و هتل‌داری در مشهد، تعداد و کیفیت پروژه‌های تکمیل شده، میزان اعتبارات پروژه‌ها، و هم‌چنین میزان رضایت‌مندی کارفرمایان و میهمانان هتل‌ها، در کنار تعداد سال‌های حضور در این زمینه برای انتخاب ۱۰ سازنده برتر هتل در مشهد موثر بود.

از جمله ویژگی‌های برترین معماران و طراحان هتل در مشهد می‌توان به مدیریت تاثیرگذار و چابک شرکت معماری، محیط کاری مثبت و صمیمی برای معماران، جذب و حفظ بهترین معماران و طراحان، برنامه‌ریزی استراتژیک برای پروژه‌های معماری، شیوه‌های موثر توسعه تجاری شرکت، ترکیب مفید و متنوع پروژه‌های معماری هتل، قدرت عملیاتی شرکت معماری، حفظ سرمایه مناسب در شرکت معماری، قدرت نفوذ داده‌ها و اطلاعات، و همچنین مدیریت ریسک قوی در پروژه‌های معماری اشاره کرد.

هتل
با دوستان خود به اشتراک بگذارید