معماری و دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی یعنی: هماهنگی طراحی برای به جلوه دادن رنگ ها، اثاثیه و سایر اشیا در یک اتاق یا منزل است. در این مقاله به معماری و دکوراسیون داخلی، می پردازیم.

هنگامی که خانه خود را تزیین و درباره چیدمان فکر می کنیم،نقش یک طراح دکوراتور داخلی را در منزلمان برعهده می گیریم. دکوراسیون داخلی داخلی مانند سایر هنرها دارای سبک های متفاوت است. که براساس سلیقه ها و نیازها تغییر می کنند.

طراحی داخلی مربوط به هنر و علم ایجاد یک فضای داخلی که برا منزل بخ صورت هنرمندانه است.ی کرابرانش که از نظر زیباشناختی خوشایند و از نظر کاربری مفید است. طراحی داخلی از سبک های متنوعی پیروی می کند. آن ها را به ارمغان می آورد تا سبک مدنظر شخص را پیاده سازی کند. به تعبیر دیگر طراحی داخلی درباره چگونه می توان یک پلان را با مبلمانی که مکمل فضا است و یا با دکوری که جلوه کننده است همخوانی ایجاد کرد و یا اینکه حالت یک فضا را با نورپردازی تغییر داد.

معماری داخلی همان خلق فضاهاست. فضایی که در عین اثرگذار بودن کارایی لازم را داشته باشد. طراح با رعایت اصول و ارکان تخصصی طراحی داخلی فضایی را به وجود می آورد که معرف هویت، نیاز و خواسته های مقابلش است.

دکوراسیون داخلی در مشهد حلقه بین معماری و طراحی داخلی است. دکوراسیون داخلی مانند معماری با ساختمان و اجزا تشکیل دهنده ارتباط دارد و از طرف دیگر مانند طراحی داخلی در فضای داخلی تمرکز دارد.

دکوراسیون داخلی مدرن چیست

یکی از اصول دکوراسیون مدرن «هرچه کمتر بهتر» می باشد. در دکوراسیون مدرن هر چقدر مبلمان کمتر باشد، زیبایی بیشتری دارد. در دکوراسیون مدرن در اتاق ها به سادگی وسایل تاکید دارد . اغلب از رنگ های تیره استفاده می شود.

رنک های تیره سبک خاصی داده و آن را کلاسیک و مدرن نشان می دهد. در این دکوراسیون معمولا وسایل دکور در یک اتاق نیز محدود می باشد.

اصول چیدمان در دکوراسیون داخلی و ایجاد فضاهای داخلی با در نظر گرفتن دو اصل مهم زیبایی و کاربری است. زیبایی از دیر باز مورد نظر انسان بوده. در سال های اخیر توجه به کاربری فضاها نیز مورد توجه در دکوراسیون داخلی تبدیل شده. در دکوراسیون داخلی باید به نکاتی نیز توجه کنیم:

-نقشه داخلی

-نور محیط

-تفکیک پلان ها

-پوشش دیوارها

-مبلمان و سایر لوازم دکوری

سبک های دکوراسیون داخلی

تعیین سبک یک از موارد مهم در دکوراسیون داخلی است. در دکوراسیون داخلی سبک های متفاوت و زیادی وجود دارد. طراح باید با توجه به کاربری فضا، امکانات و سلیقه کارفرما از این سبک ها انتخاب کند. بعضی از سبک های دکوراسیون داخلی عبارتند از :

-سبک مراکشی

-سبک ژاپنی

-سبک چینی

-سبک مصری

-سبک هندی

-سبک فرانسوی

-سبک سوئدی

-سبک اسپانیایی

-سبک انگلیسی

تعیین رنگ در معماری و دکوراسیون داخلی

یکی از مهم ترین عوامل مهم در طراحی داخلی انتخاب یک رنگ مناسب است. که تاثیرات روانی زیادی در پی دارد. برای انتخاب رنگ مناسب با لبعاد محیط، میزان نور طبیعی و کاربری نیز ارتباط مستقیم دارد.

رنگ ها به دو دسته رنگ های گرم و رنگ های سرد تقسیم می شوند. رنگ های گرم باعث افزایش آدرنالین می شود. استفاده از رنگ های گرم باعث افزایش درجه حرارت می شوند. استفاده از رنگ های سرد منجر باعث کاهش ضربان قلب شده. دمای بدن را پایین می آورد. حس سرما را به انسان منتقل می کند.

چیدمان در معماری ودکوراسیون داخلی

یکی از فاکتورهای مهم در طراحی و اجرای دکوراسیون چیدمان است. برای چیدمان در یک فضا باید به فاکتورهای زیادی توجه کرد.از آخرین مراحل اجرای دکوراسیون داخلی، چیدمان است. به همین دلیل اهمیت دو چندانی دارد. زیرا طراحان متخصص با استفاده از چیدمان تخصصی کم و کاستی های موجود را جبران می کنند. برای چیدمان فضا یکی از مهمترین فاکتورهایی که که باید به آن توجه شود، کاربری است.

آیا طراحی داخلی با دکوراسیون داخلی یکی است؟

مردم تصور می کنند که طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی با هم یکی هستند. اما چنین چیزی نیست، هنگامی که دکوراتور یک رنگ را انتخاب می کند.یک طراحی داخلی جهت تغییر ساختار یک اتاق رنگ انتخاب می کند. دکوراتور داخلی با ظاهر سر و کار دارد. در حالی که طراحی داخلی در تلاش برای استفاده بهتر از فضا است.

معماری داخلی

معماری داخلی حلقه اتصال میان معماری و طراحی داخلی است. این رشته همانند معماری با ساختمان و اجزا آن سر و کار دارد.

معماری داخلی طراحی فضایی است که توسط مرزهای ساختمانی ساخته می شود. این موضوع به طراحی محیط و فرم بر می گردد. معماری داخلی فرایندی است که در آن قسمت داخلی ساختمان ها با توجه به جنبه های انسانی و استفاده از فضاها طراحی می شود.

معماری داخلی توصیف درونی ساختمان و مرتبط با کیفیت های فیزیکی است.

دکوراسیون داخلی و طراحی داخلی منزل خود را به شرکت طراحی و دکوراسیون داخلی کارمانی بسپارید.
با دوستان خود به اشتراک بگذارید