فضای داخلی منازل مدرن در مشهد

جداسازی فضای داخلی منازل مدرن به شیوه ای مدرن بدون نیاز به پارتیشن ها

در پی افزایش جمعیت در کلان شهرها خانه های بزرگ و ویلایی جای خود را به آپارتمان های کوچک داده اند و افراد مجبور به زندگی در خانه های کوچک و یا آپارتمان ها شده اند.

از این رو معماران و طراحان داخلی همواره به دنبال ارائه راه حل هایی هستند تا بتوانند زندگی در خانه های کوچک را برای ساکنین خوشایند سازند. از مهم ترین و کاربردی ترین راه کارهایی که طراحان در خانه هایی با متراژ کم پیشنهاد می دهند، حذف دیوارهای اضافی ( که همان طراحی با پلان باز است) می باشد و برای جداسازی فضا ها از یکدیگر از عناصر دیگری  استفاده می شود.

این سبک از طراحی اگر به صورت صحیح صورت پذیرد، به لحاظ اقتصادی و زمان اجرایی بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. ضمن اینکه تمامی فضاها در خانه به طور یکسان از نور و تهویه طبیعی و بهره خواهند برد و به طور کلی می توان گفت که راه های مختلفی برای جداسازی فضاهایی داخلی وجود دارد که در ذیل به شرح آن ها می پردازیم.

دیوارهای با ارتفاع کم ( نیمه دیوارها)

فضای داخلی منازل مدرن

اولین گامی که می شود در راستای جداسازی فضاهای داخلی برداشت که هم در عین حال فضای منزل شما  بزرگ تر و همچنین دلباز تر دیده شود، استفاده از دیوارهای نیمه می باشد و یا اینکه بازشوهای بزرگ شیشه ای و شفاف را در آن ها قرار دهید و یا اینکه در دیوارها از شکست استفاد کنید. این راه کارها باعث به وجود آمدن استمرار بصری در فضا می گردد.

ایجاد شکست های ارتفاعی  (اختلاف سطح)

از دیگر راه حل هایی که می توان برای جداسازی فضاها پیشنهاد داد، به وجود آوردن اختلاف در سقف و کف فضا می باشد. به این صورت که می توان با استفاده از ایجاد اختلاف سطح در بخش های مختلف، سطوح را از یکدیگر جدا نمود.

اختلاف سطح در سقف: شما می توانید ایجاد اختلاف سطح را در سقف انجام دهید. در چنین شرایطی، شما با استفاده از سقف کاذب، پنل های آویزی و سایر راهکارها می توانید بدون نیاز به دیوار به جداسازی فضای داخلی خانه بپردازید.

karmani 2 1

اختلاف در سطح کف

با ایجاد اختلاف در سطح کف فضاها میتوان به سادگی مرز فضاها را از یکدیگر جداسازی نمود که یکی از روش های جداسازی سنتی می باشد.

فضای داخلی منازل مدرن karmani net

استفاده از متریال مختلف در فضای داخلی منازل مدرن

یکی از راهکارهایی که می توان به واسطه آن و بدون نیاز به دیوارهای جداکننده به تفکیک فضاهای داخلی خانه بپردازید، استفاده از متریال مختلف است برای مثال شما می توانید برای جداسازی فضای آشپزخانه از سالن پذیرایی و غذاخوری از کف سازی و متریال های مختلف برای کف استفاده نمود.

karmani group 1

جداسازی با مبلمان

کاربردی ترین و بهترین راه برای تفکیک فضاهایی با پلان باز، استفاده از مبلمان به عنوان مرز میان دو فضا می باشد. این امر می تواند حتی بواسطه یک کانتر آشپزخانه و یا میز غذاخوری صورت پذیرد.

karmani.net

استفاده از پارتیشن های سبک و انعطاف پذیر

A Deluxe Lodging Apartment Interiors Amazing interiors The Architects Diary

در انتها باید اضافه کرد که برخی از جدا کننده های سبک مانند پرده و یا پنل های شیشه ای وجود دارند که می توان با استفاده از آن ها به تفکیک فضا پرداخت. همچنین می توان در صورت نیاز از آن ها استفاده نمود و در صورت عدم نیاز آن را حذف کنید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید