طراحی ویلا در مشهد

طراحی ویلا در مشهد

آدرس : مشهد ، برج پاژ ، اداری یک ، طبقه ۱۰ ، واحد ۱۰۰۱

شماره تماس دفتر مرکزی:

شماره: ۰۵۱۳۷۰۵۸۳۳۲

همراه: ۰۹۱۵۲۴۳۹۰۵۸

jpeg optimizer Screenshot 87

 

 
jpeg optimizer Screenshot 34

 

 

درپروسه طراحی ویلا در مشهد نکات مهمی برای توجه وجود دارد. انتخاب سبک ویلا، ویژگی معماری آن، انتخاب مصالح مناسب و همچنین توجه به اقلیم مشهد در کنار اصول مهندسی و ضوابط خاصِ طراحی ویلا مشهد، از جمله نکات مهم در این پروژه است. در ادامه به تفصیل هر کدام از نکات ذکر شده را با هم بررسی می‌کنیم. باید توجه داشت که برای دستیابی به یک ویلای منحصر به فرد، لوکس و رویایی، انسجام طرح ضروری است. گروه معماری کارمانی مجری طراحی ویلا در مشهد می باشد.

تغییر کاربری باغات از جمله دغدغه‌های مدیریت شهری بوده که موجب کاهش فضای سبز و در نتیجه کاهش کیفیت زندگی شهروندی و کاهش امنیت شهری در مقابل تهدیدات می‌شود. در این خصوص طرح باغ-ویلا با هدف جلوگیری از تخریب اراضی باغی است. طرح باغ-ویلا در سال‌های اخیر به عنوان طرحی با هدف جلوگیری از تخریب این گونه اراضی در طرح جامع برخی شهرها از جمله مشهد است. به موجب این طرح، به مالکین باغ‌ها و اراضی سبز پیرامون شهرها اجازه داده می‌شود تا با توجه به اهداف طرح، بخشی از زمین خود را بر اساس ضوابط تعیین شده به ساخت مسکن اختصاص دهند.

هنر باغ سازی یکی از کهن‌ترین هنرهای ایرانیان است که دارای سنت‌های ارزشمند و قدرتی معنوی است، عناصر آب و گیاه با سه جنبۀ مفهومی که در آن کارکردی و زیباشناختی حضور می‌یابند. علاوه بر این هر عنصری که در باغ ایرانی، اعم از آب و درختان و گل‌ها، قرار می‌گرفت کارکردی ویژه داشت و برای هدفی مشخص تعبیه می‌شد و همچنین سعی می‌شد تا طراحی به گونه‌ای صورت گیرد که اجزا تا حد امکان زیبا بوده و اجزای باغ به گونه‌ای تغییر می‌یافت که رعایت زیباشناسی آن‌ها در نظر گرفته شود.

چرا طراحی ویلا در مشهد

مدل سازی ویلا یا نقشه کشی ویلا عنوان هایی هستند که فقط مربوط به ظاهر ویلا نیستند. بلکه استفاده درست از کانسپت های فضایی، ترسیم تصویر ذهنی را شامل می شود.

نقشه ویلا، ترسیمی از فضاهای موجود، فضاهای بلا استفاده، فضاهای بکر را به وجود می آورد. به طوری که معمار با خلاقیت می تواند با استفاده از هوش و خلاقیت ذهنی خود که با ایده آل های کارفرما وجود دارد طرح ویلا یا اسکیس طراحی ویلا به کارفرما ارائه دهد.

سبک ویلا

طراحی ویلا مشهد امروزه با سبک‌های مختلفی انجام می‌شود. سبک‌های کلاسیک، مدرن و ایرانی هرکدام بنا به سلیقۀ مخاطب و کافرما و مشورت با گروه طراحی و معماری می‌توانند انتخاب شوند. قطعا انتخاب سبک ویلا در تمامی پارامترهای دیگر آن بسیار سرنوشت ساز و تاثیرگذار می‌باشد. انتخاب سبک ویلا، عناصر و مبلمان آن در مرحلۀ ابتدایی توسط کارفرما و با توجه به سلیقۀ او و همچنین سبک و سیاق مورد علاقۀ وی انتخاب و مطرح می‌گردد و در صورت ادامۀ کار بر همین اساس پس از مشاوره با تیم طراحی و اجرا تا انتهای پروژه روی سایر پارامترها از جمله فضاهای داخلی، نما و فضای سبز (Landscape) به همان نسبت تاثیرگذار بوده و جهت کار را مشخص می‌نماید.

در طراحی محوطه تلاش شده است امکان استفاده از فضای سبز و دیگر کاربری‌ها، در تمام فصول سال و ساعات شبانه‌روز، به وسیله طراحی نورپردازی و همچنین طراحی و اضافه‌کردن المان‌های مختلف، مانند آلاچیق، شومینه و …، فراهم شود. این المان‌ها در خارج از ویلا، علاوه بر کاربردی‌بودن‌شان، به ایجاد تنوع فضایی و افزایش زیبایی و خوشایندشدن محیط کمک می‌کنند. برای مثال، طراحی آلاچیق‌های معلق با کیفیت فضایی متنوع، طراحی آلاچیق مسقف با صندلی‌های متحرک و حفاظت درختان به وسیله توری مشبک، از جمله این اقدامات است.

سبک روستیک در فضاهای داخلی ویلایی کاربرد دارد و کوشش آن در به درونِ خانه کشیدن طبیعت خالص است. البته ساختار خام و نپخته‌ای دارد و دارای اجزائی ناصاف و کمی زمخت است. مبلمان و وسایل روشنایی گاها از کنده درخت، تنه و شاخۀ درختان و الیاف و کنف ساخته می‌شوند. این سبک در خانه‌های ویلای و کوهستانی و روستایی یافت می‌شود و در طراحی ویلا مشهد یکی از سبک‌های پیشنهادی برای طراحی دکوراسیون داخلی است و اگر با سلیقۀ کارفرما همخوانی داشته باشد، دکوراسیون ویلا او را منحصر به فرد می‌کند.

طراحی ویلا در مشهد

ویژگی معماری ویلا

امروزه در طراحی ویلا مشهد دیگر به نظرات سنتی و قدیمی اکتفا نمی‌کنیم. بلکه بر مبنای معماری روز دنیا، نوع نیازهای مخاطب امروزی، اقلیم، سلیقۀ کارفرما و با توجه به محدودیت‌های منطقه و ضوابط ساخت، متراژ زمین و بسیاری دیگر از پارامترها، برای هر بنا با توجه به بایدها و نبایدهای مرتبط با آن، ویژگی منحصر به فردی برای طرح معماری آن ویلا تعریف می‌کنیم. این امر رابطۀ مستقیمی با تجربه و تخصص یک گروه معماری و مهندسی دارد تا خارج از تعاریف کلیشه‌ای و با توجه به شرایط موجود دست به طراحی و انتخاب بهترین‌ها بزند.

عکس ویلا
پروژه های منتخب کارمانی

در طراحی ویلا مشهد، طراحی منظر بسیار مهم است. امکان استفاده از فضای سبز و دیگر کاربری‌ها، در تمام فصول سال و ساعات شبانه‌روز، به وسیلۀ طراحی نورپردازی و همچنین طراحی و اضافه‌کردن المان‌های مختلف، مانند آلاچیق، شومینه و …، فراهم شود. این المان‌ها در خارج از ویلا، علاوه بر کاربردی‌ بودن‌شان، به ایجاد تنوع فضایی و افزایش زیبایی و خوشایندشدن محیط کمک می‌کنند. برای مثال، طراحی آلاچیق‌های معلق با کیفیت فضایی متنوع، طراحی آلاچیق مسقف با صندلی‌های متحرک و حفاظت درختان به وسیله توری مشبک، از جمله این اقدامات است.

سازمان فضایی ویلا

در طراحی ویلا مشهد با یکپارچه ‌سازی فضاهای ویلا و برقراری ارتباط مستقیم بین آنها، این امکان به وجود می‌آید که توسعه و کیفیت فضایی از همکف تا طبقۀ بالا ادامه یابد. طبقۀ بالا به عنوان فضای استراحت، خواب، معاشرت، مطالعه و .. مورد استفاده قرار می‌گیرد. طبقه بالای ویلا به نسبت طبقه پایین، فضای صمیمی‌تری دارد و به همین منظور، محیطی دنج و شخصی را به وجود آورده است. معمولا تراس‌ها یا بالکن‌های دنج و کوچک که در طبقات بالا قرار می‌گیرند علاوه بر آن که چشم انداز بهتری به باغ دارند، در نمای ویلا نیز تاثیر مثبتی می‌گذارند.

در طراحی ویلا مشهد، طراحی فرم پنجره اهمیت خاصی دارد. پنجره‌های ویلا باید به نحوی طراحی شوند که بتوانند ارتباط مناسبی بین فضای سبز موجود در محوطه ساختمان و فضای داخلی به وجود بیاورند، به نحوی که بازشوهای موجود در جداره‌های نما، این امکان را می‌دهند که فضای باز در بخش عمده‌ای از فضای بسته نفوذ کند و در فصل معتدل، تراس‌ها جزیی از فضای داخلی شوند. علاوه بر آن حضور متعادل نور خورشید در فضای داخلی ویلا، احساس آرامش بیشتری نسبت به یک فضای تاریک ایجاد می‌کند.

انتخاب مصالح

تا به حال توجه کرده‌اید به محض ورود به برخی از ویلاها، چه فضای سبز و چه فضای داخلی آن، احساس آرامش و همزمان شکوه و جلوه‌ای خاص به شما دست می‌دهد و غرق در بازیِ نورها، رنگ‌ها و فضاها می‌شوید؟ استفاده از مصالح مناسب و ترکیب درستِ آن‌ها در کنار هم چنین احساس خوبی را به شما انتقال می‌دهند. مصالح می‌توانند فضایی را به لوکس‌ترین حالت آن تبدیل کنند و به فضایی دیگر چنان آرامشی بخشند که تا به حال تجربه نکرده‌اید. این معجزه زمانی اتفاق می‌افتد که با شناخت درست و توجه به مسائل زیبایی‌شناختی و روانشناسی دست به انتخاب و استفاده بزنید.

البته در انتخاب مصالح یک نکتۀ کلیدی دیگر وجود دارد. شما تنها زمانی می‌توانید که از مصالح متعدد استفاده کنید که به ترکیب آن‌ها در کنار یکدیگر توجه کنید. یعنی همزمان که به مصالح نما فکر می‌کنید، نگاهی به مصالح مورد استفاده در فضای سبز نیز داشته باشید. دکوراسیون داخلی نیز باید هارمونی درستی با مصالح بیرونی داشته باشند. استفاده از متریال‌های فوق‌العاده زیبا و چشمگیر، بدون توجه به همنشینیِ آن‌ها با یکدیگر، نه تنها شکوه و جلوۀ مناسبی نخواهد داشت، بلکه احساس شلوغی یا ازدحام به نمای طراحی ویلا مشهد می‌بخشد؛ به طوری که چشم مخاطب را اذیت می‌کند. پس شناخت نحوۀ همنشینیِ مصالح بسیار مهم است.

عکس ویلا

مصالح مناسب برای ویلاهای لوکس

همواره وقتی اقدام به طراحی ویلا مشهد می‌کنیم ضمن حفظ اصول مهندسی و ضوابط، به دنبال تاثیرگذارترین حالت ممکن در یک ویلا هستیم. اما پس از یک طراحی حساب شده سوال این است چه مصالحی به غایت زیبا، تاثیرگذار و مناسب هستند؟ پاسخ این است: همۀ آن‌ها و هیچ کدامشان! زیرا با نگاهی به برترین و به روزترین ویلاهای به غایت زیبا به این نتیجه می‌رسیم که معجزۀ همگی آن‌ها انتخاب به جا و درست و ارتباط و تعامل مصالح و نحوۀ استفاده از آن بوده و هیچ متریالی نقش مطلقی در خلق ویلایی محسورکننده به تنهایی ایفا نمی‌کند.

توجه کنید در طراحی ویلا مشهد حتی یک نورپردازی مناسب بر سطحی کاهگلی و یا سیمانی می‌تواند جذاب باشد چه رسد به همان نورپردازی روی یک سطح و یا سنگ مرغوب. اما استفاده نابجا از همین سنگ مرغوب با بالاترین درجۀ کیفیت در محلی نابجا و نامناسب هیچ تاثیر بصری مناسبی نخواهد داشت. پس هر متریالی بنا به سبک و سیاق غالب بر یک ویلا با درجۀ مرغوبیت بالا و در تعامل با سایر مصالح می‌تواند تاثیرگذار باشد و از ایده و طراحی تا خلق و اجرای یک ویلای لاکچری کمک شایان توجهی به محصول نهایی کند.

عکس ویلا
پروژه های منتخب کارمانی

آب و هوا (اقلیم)

با توجه به خصوصیات آب و هایی، طراحی ویلا مشهد ضوابط و مقررات مشخص دارد که آن را با ویلا در شهرهای دیگر متمایز می‌سازد. مثلا سقف‌های شیروانی با عایق بندی‌های بسیار قوی ویژۀ مناطق بارانی است اما در بسیاری از ویلاهای مشهد که هیچ ارتباطی با اقلیم یاد شده ندارند، به شکلی کلیشه‌ای تکرار شده است. دلیل آن است که اغلب این ویلاها توسط افراد غیرحرفه‌ای ساخته شده که تنها مرجع آن‌ها یک عکس از یک ویلای دیگر در منطقه‌ای متفاوت بوده است. یا استفاده از نماهای تمام شیشه‌ای با نهایت زیبایی اما بدون توجه به جهت تابش آفتاب یا وزش باد، آرامش و آسایش را از کاربر سلب خواهد کرد.

تاثیر نور طبیعی خورشید یکی از نکات مهم در طراحی ویلا مشهد می‌باشد. بافت‌ها و شکل‌ها در معماری داخلی و خارجی ویلا جهت تاثیرپذیری از قابلیت‌های نور طبیعی خورشید باید دقت فراوانی انتخاب و اجرا شوند. البته نکتۀ مهم آن است که در مورد حضور نور خورشید در فضای داخلی، توجه به چهار فصل است. همانقدر که حضور نور در داخل اتاق در فصل سرما دلپذیر است، در فصل گرما و تابستان، آزاردهنده و ناخوشایند خواهد بود. پس دقت در ابعاد و تناسبات نورگیرها بسیار مهم است.

ویلا
پروژه های منتخب کارمانی

همواره توجه داشته باشید که طراحی ویلا مشهد در نقاطی که کوهپایه‌ای است با مناطق هموار مشهد متفاوت است. این تفاوت علاوه بر آن که در فرم ویلا تاثیر دارد، در تصمیم گیری برای مصالح، سازه و نیروهای افقی همچون باد و زلزله بسیار تاثیرگذار است. توجه به شیب زمین، مسیر حرکت آب‌های روان، قرارگیری بر سر راه بادهای مطلوب و البته غیرمطلوب از نکاتی است که در طراحی ویلای مشهد با جغرافیای منحصر به فرد خود، باید مورد توجه و بررسی قرار گیرد.

شیوه و مراحل طراحی ویلا مشهد

طراحی ویلا مشهد پس از یک طراحی حرفه‌ای و سنجیده که در غالب دو بعدی (Auto CAD) و سه بعدی (۳D MAX) به کارفرما ارائه می‌گردد، انجام می‌شود. پس از اصلاحات مورد نیاز و تایید نهایی در یک دفترچۀ طرح جمع آوری می‌شود. جدول زمان بندی تدوین می‌گردد و هزینه‌های اجرایی برآورد می‌شود. سپس تیم اجرایی، با در دست داشتن دفترچۀ طرح و درنظر گرفتن مسائل فنی، آغاز به کار می‌کنند. گروه طراحی و کارفرما نیز در تمام مراحل اجرایی در کنار مجری هستند و روی کلیات و جزئیات نظارت کامل خواهند داشت.

گاهی پیش می‌آید که طراحی ویلا مشهد، اولین تجربۀ کارفرمای محترم نباشد. به عنوان مثال ممکن است در طراحی ویلاهای دیگر حضور داشته یا اینکه تصمیم دارد ویلای قدیمی خود را بازسازی کند. بسیار مهم است که در طراحی ویلای جدید تجربیات خود و رضایت یا عدم رضایت از کلیات یا جزئیات طرح‌های پیشین به گروه مشاور و معمار ارائه دهد. به این صورت طراح باتوجه به تجربه‌های مثبت و منفی کارفرمای خود دست به طراحی می‌زند و نکات منفی را حل کرده، نکات مثبت را افزایش می‌دهد.

ویلا

در تمام این فرآیند حضور یک گروه طراحی و اجرایی مجرب و متخصص در کنار کارفرما، در موفقیت پروژه موثر است. ارائۀ بهترین ایده‌ها و طرح‌ها با در نظرگرفتن امکان اجرای تمام جزئیات، اشراف کامل به فرآیند طراحی و اجرا و پیش‌بینی تمامی مسائل، امکانات و محدودیت‌ها تنها از عهدۀ یک گروه معماری با تجربه برمی‌آید. شرکت معماری و طراحی دکوراسیون داخلی کارمانی با بیش از ۲۵ سال تجربه در ارائۀ خدمات طراحی ویلا مشهد آماده ارائۀ خدمات طراحی و مشاوره به صورت تلفنی و حضوری به شما عزیزان است.

چگونه طراحی ویلا انجام می گیرد؟

پس از آن که ترسیم ذهنی آینده طرح ویلا انجام گرفت. در صورت صلاحدید کارفرما امضا قرارداد طراحی پلان، طراحی نما، طراحی محوطه ویلا، طراحی داخلی ویلا با درخواست کارفرما انجام می گیرد.گروه معماری و دکوراسیون داخلی کارمانی با ۲۸ سال سابقه در طراحی معماری آماده همکاری با کارفرمایان برای طراحی ویلا می باشد.

شروع اجرای طرح پلان و کانسپت ویلا

پس از امضای قرارداد، نحوه انجام کار، جلسات لازم برای طراحی ویلا، معمار ابتدا شروع به طراحی پلان اولیه می کند. این پلان با توجه به سلایق و اصول و صحبت های انجام شده، شکل گرفته است. انتخاب سبک طراحی ویلا که شامل طراحی مدرن، کلاسیک و روستیک نیز انجام خواهد شد. پس ار این مراحل، اسکیس یا طرح اولیه صورت می گیرد. در ادامه هم برای این که ایرادهای احتمالی و نظرات دریافت شود جلسه تشکیل می شود و در نهایت ترسیم طرح اولیه، پلان و سبک ویلا شکل می گیرد.

چه وقت طراحی اصلی آغاز می شود؟

پس از این که طراحی پلان بهپایان رسید، معمار طراحی با استفاده از ابزارهایی که دارد. شروع به طراحی ویلا با استفاده از طرح اولیه و پلان می کند.در این مرحله اوج خلاقیت معماری در ویلا نمایان می شود، هوش و حس معمار کمک می کند تا ترسیم و دیزاینی که در ذهن وجود دارد با حس زیبایی شناختی که در ذهن خود بهوجود آورده است. یک طراحی ویلا رویایی طبق سلیقه و خواسته کارفرما ارائه دهد.

چه چیز در ساخت ویلا باید مورد توجه قرار داشته باشد؟

-منابع مالی را مورد نظر قرار دهید.

-شرکت طراحی ویلا انتخاب کنید که تخصصی کار می کند.

-همواره در روند طراحی قرار گیرید.

-مجوزهای ساخت ویلا را در منطقه خود مورد بررسی قرار دهید.

-با برنامه پیش بروید و از کارشناسان نظر بخواهید.

-از دیگران مشورت بگیرید و از آن به بهترین نحو استفاده کنید.

-سبک طراحی ویلا، مزایا و معایب آن را مورد بررسی قرار دهید.

 چه زمانی طراحی ویلا را آغاز کنیم؟

عوامل بسیاری در پاسخ به این سوال دخیل هستند. معمولا بعداز خرید و آماده سازی زمین ساخت ویلا، اقدام به طراحی ویلا شکل گرفته می شود. فرآیند طراحی ویلا شامل چند مرحله از ایده پردازی کانسپت ویلا تا اجرای نقشه های اجرایی ویلا می باشد.

برنامه زمان بندی را فراموش نکنید:

با مشاوره با یکطراح ویلا می توان زمان مورد نیاز را برای هر مرحله حدودا برآورد کرد. بسته به وسعت طرح و بزرگی ویلا رمان متغیر است.

فصل ساخت و ساز در نظر بگیرید.

با کند شدن عملیات ساختمانی در فصول سرد، بهتر است تهیه نقشه ویلا را به زمان موکل کرد و زمان مناسب ساخت را به فصول دیگر تغییر دهید.

طراحی ویلا مدرن

ویلا مدرن گرایشی است که در حوزه طراحی های ویلا که بر مبنای معماری سبک مدرنیسم می باشد.

این سبک امروزه با عنوان سبک جهانی شناخته می شود. ویلاهای مدرن متعلق به مکان و زمان خاصی نیست. بنابراین مورد توجه بسیاری از فعالان حوزه ساخت ویلا قرار دارد. از این رو در حوزه طراحی و اجرای ویلا دارای محبوبیت بسیاری است.

ایده ویلا مدرن می تواند در غالب ویلا آپارتمان، ویلا یک طبقه یا ویلا مدرن دوبلکس شکل بگیرد.

مصالح ساخت ویلا مدرن:

مصالح ساخت ویلا مدرن عموما بتنی سیمانی است که رنگ های خنثی و سفید در آن استفاده می شود.

اگرچه بتن و فولاد متریال اصلی برای بناهای مدرن هستند اما با رویکردهای معاصر و پست مدرن، از تنوعی از متریال می توان برای ساخت ویلای مدرن  بهره گرفت.

ویژگی های ویلا مدرن:

  • سادگی
  • کارکردگرایی
  • توجه به طبیعت و تندیس گرایی
  • حذف تزئینات
  • شفافیت
  • پلان های باز
  • ترکیب حجم مکعبی

طراحی مدرن ویلا، اصول مدرنیسم، ساده گرایی و دید جهانی به فضای مسکونی را در ساخت ویلا را نمایش می دهد.

چند نکته:

باید به این نکته توجه داشت که  طراحی نمای کلاسیک در ساختمانهایی با ارتفاع زیاد،شکوهی متفاوت دارد.

در خصوص اقلیم: ایران کشوری است زلزله خیز. استفاده از سنگها و متریالهای سنگین در نما ممکن است خسارات جبران ناپذیری در هنگام زلزله ایجاد کند.

طراحی اقلیمی بسیار حائز اهمیت است و استفاده  از متریالهای سنتی مثل آجر مطلوبیت زیادی دارد، چرا که ایران ۴ نوع اقلیم در خود دارد و می توان در طراحی از متریالهایی در خور هر اقلیم استفاده کرد.

چیدمان منزل مسکونی:

الف) در چیدمان منزل مسکونی ، طراحی داخلی بسیار حائز اهمیت است زیرا طراح می تواند در هر یک از فضاهای خانه، حس های متفاوتی را به وسیله انتخاب کردن رنگ ها، متریال ها و استفاده از مبلمان مناسب و در خور هر فضا، ایجاد کند. خلق یک فضای مطلوب،آرامش بخش و در عین حال با شکوه، باید مدنظر طراح باشد.

ب) چیدمان ها بسته به متراژ هر فضا و تعداد افراد و میزان استفاده از مبلمان و مقدار استفاده از آن فضا باید صورت گیرد. مثلا، در یک نشیمن با ابعاد متوسط امکان جانمایی دو ست مختلف نشیمن و قرارگیری یک میز نهارخوری ۱۰ نفره،امکان پذیر نیست. در غیر این صورت فضا کوچک و دلگیر خواهد شد و آن فضا آرامش بخش نخواهد بود.

عوامل موثر در چیدمان:

  1. تابش مستقیم یا غیر مستقیم آفتاب
  2. میزان وزش باد برای طراحی فضایی مثل تراس
  3. تعداد افراد و تحلیل سلایق و نیاز آنها
  4. انتخاب رنگ ها و متریال مناسب
  5. ایجاد فیلترها،کوریدرها و شکستها در پلان
  6. متراژ بنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید