اصول طراحی و دکوراسیون سرویس بهداشتی

تمام دانستنی ها در باره اصول طراحی و دکوراسیون سرویس بهداشتی!

50 Perfectly Minimal Bathrooms To Use For Inspiration

همانطور که می دانید ، تمامی ریز فضاهای داخلی هر منزل در نوع خود، نقش بسزایی در دکوراسیون منزل دارند. یکی از مهم ترین این ریزفضاها حمام و سرویس بهداشتی است که روزانه استفاده زیادی از آن صورت می گیرد. در گذشته طراحی این فضا حائز اهمیت نبوده و گذشتگان طراحی این بخش را بیهوده تلقی می کردند.

اما در دنیای امروز با پیشرفت علم و تکنولوژی، افراد با دیدگاه متفاوتی به ای قضیه می نگرند و طراحی این بخش را به اندازه دیگر بخش های منازل در درجه اهمیت قرار می دهند. همه افراد با توجه به بالا رفتن سطح عمومی فرهنگ و نگاه بصری علاوه بر رعایت نکات بهداشتی، می خواهند حمام و سرویس بهداشتی آن ها زیبا و در تناسب و تعامل با سبک دکوراسیون منزلشان باشد.

طراحی و دکوراسیون حمام و سرویس های بهداشتی از اصول منحصر به فرد خودشان برخوردار می باشند. به همین دلیل اگر قصد بازسازی سرویس بهداشتی منزل خود را دارید، علاوه بر این که باید با متخصصین در زمینه طراحی و معماری مشورت کنید، باید نکاتی را راجع به اصول اولیه و مهم طراحی سرویس بهداشتی بدانید تا بتوانید بالاترین سطح از کیفیت را در این فضا به وجود آورید.

طراحی

قبل از خرید مصالح و متریال برای سرویس بهداشتی منزل خود، باید این نکته را بدانید که طراحی این بخش بسیار حائز اهمیت بوده و می تواند از ایجاد هزینه های گزاف مادی و زمانی به شما کمک موثری بنماید . در ابتدا جای هریک از دیتایل ها مانند (توالت فرنگی، وان، دوش، روشویی و آینه) را مشخص کنید. این نکته را فراموش نکنید که حمام و سرویس بهداشتی اگر دارای طرح مناسبی باشد، نه تنها به لحاظ بصری بسیار چشم نواز خواهد بود بلکه  به لحاظ کاربردی نیز تاثیر مثبتی خواهد داشت.

karmanii 1

یکی دیگر از نکات مهم که در طراحی سرویس های بهداشتی و حمام بسیار حائز اهمیت می باشد، در نظر گرفتن محل قرار گیری تاسیسات (لوله کشی و برق کشی) می باشد، چرا که با کوچک ترین مسئله و نادیده گرفته شدن هر یک از این موارد ، تبعات زیادی به لحاظ صرف وقت و هزینه های اضافی را به همراه خواهد داشت.

اصول طراحی و دکوراسیون سرویس بهداشتی

نورپردازی

نورپردازی مناسب و در تعامل با محیط، نقش مهمی را در طراحی سرویس های بهداشتی ایفا می کند که در حمام و سرویس بهداشتی های که از فضای کم تری برخوردارند نمایان می شود. نور پردازی مناسب سبب می شود تا حمام و سرویس بهداشتی های کوچک تر، بزرگ و دلباز به نظر برسند. بهترین روش برای نورپردازی این فضا، به کارگیری از نور طبیعی می باشد و نورپردازی مصنوعی نیز در درجه دوم اهمیت پس از نور طبیعی قرار می گیرد.

karmani net 1

تهویه مناسب برای سرویس بهداشتی

قطعا تهویه مناسب برای حمام و سرویس بهداشتی برای سلامت افراد امری ضروری و مهم می باشد. پنجره با ابعاد مناسب و استاندارد می تواند یکی از راه های مناسب برای داشتن تهویه طبیعی در سرویس بهداشتی باشد. همچنین قرارگیری پنجره و درب را در مقابل یکدیگر  باعث می شود تا هوا در این بخش به خوبی در رفت و آمد قرار گیرد. در نظر گرفتن و تعبیه یک تهویه هوا برای به حداقل رساندن نم و رطوبت و همچنین جلوگیری از بوی بد تاثیر بسزایی دارد.

اصول طراحی و دکوراسیون سرویس بهداشتی

سبک دکوراسیون

برای یک طرح خوب و مناسب باید به این نکته دقت داشته که تا حد امکان از اشیا و لوازمی استفاده شود که در تعاما با سبک دکوراسیون داخلی دیگر فضاهای منزل باشد. مصالح و متریالی که در این فضاها به کار گرفته می شود باید با متریال سایر فضاها مانند آشپزخانه هارمونی داشته باشد.

karmani 7 karmanii

نقش کمد ها در سرویس های بهداشتی

در نظر گرفتن کمد و فضاهای ذخیره سازی در حمام و سرویس بهداشتی امری مهم و ضروری است چرا که داشتن چنین فضاهایی باعث می شود تا این فضا مرتب دیده شود. راه هایی که برای این مسئله مهم می توان در نظر قرار داد استفاده از کمدها و همچنین کابینت هایی که به اصطلاح یونیت گفته می شود، می باشد.

karmani.net 2

رنگ کاشی ها و سرامیک

همه ما می دانیم که رنگ ها نقش بسزایی در طراحی و دکوراسیون داخلی فضاها دارند. از آنجایی که سرویس های بهداشتی حسی از نظافت و تمیزی را به افراد انتقال می دهند، باید حتی الامکان رنگ های روشن و به الاخص  رنگ سفید برای کف سازی و دیواره های این بخش استفاده شود.

همچنین استفاده از رنگ های خاکستری، انواع و کرم روشن می تواند تاثیرگذار باشد که علاوه روشن و تمیزتر نشان دادن فضا، باعث بزرگ تر دیده شدن فضاهایی که از ابعاد کوچکی برخوردارند نیز می شوند. اما استفاده از کاشی های تیره در برخی از قسمت ها می تواند به کمک زیادی داشتن ظاهری زیبا و مدرن بنماید.

karmani architecture 2

karmani 8

با دوستان خود به اشتراک بگذارید