سبک در معماری داخلی، یکی از مهم ترین مواردی که در طراحی معماری و دکوراسیون داخلی بسیار مهم و حائز اهمیت است انتخاب سبک می باشد به نحوی که می توان گفت که قطعا نخستین گام برای شروع طراحی داخلی انتخاب سبک طراحی داخلی می باشد.

در ادامه با توضیحاتی در مورد سبک های مختلف در طراحی معماری و دکوراسیون داخلی می توانید با بررسی و مطالعه به علایق و سلیقه خود، سبک دکوراسیون مورد نظر را انتخاب کنید. سبک های دکوراسیون داخلی متنوعی در عرصه معماری دنیا وجود دارد که هرکدام از آن ها داری خصوصیات منحصر به فرد خود می باشند که در این ذیل به معرفی کاربردی ترین و محبوب ترین آن ها می پردازیم.

سبک کلاسیک در معماری داخلی

سبک در معماری داخلی

سبک کلاسیک سبکی است فاخر و پر زرق و برق که در دکوراسیون داخلی از گذشته تا کنون در میان مردم محبوبیت خود را حفظ کرده است. همچنین این سبک بازتابی از خصوصیاتی مانند تقارن، محدودیت، جذابیت و پختگی دوران باستان را دارا می باشد، که همین ویژگی شاخص ترین وجه این سبک بوده و به سادگی در بین دیگر سبک های معماری و طراحی دکوراسیون داخلی شناخته خواهد شد.

  • استفاده مکرر از فرم های قوسی شکل، ستون های بلند و کنده کاری شده، بازشوهایی با رنگ های روشن،  شومینه های مرمری
  • استفاده از رنگ های براق با رفلکس بالا و همچنین رنگ طلایی در اکسسوریها مبلمان و سایر اشیای تزئینی
  • گچ بری هایی فاخر در سقف  و ستون ها و دیوارها
  • استفاده از متریال طبیعی همچون سنگ های قیمتی مانند سنگ های مرمر در ستون ها و کف سازی ها
  • مبلمان با تزئینات چوبی با روکش های چرم طبیعی و پارچه های گران قیمت
  • استفاده از تزئینات

karmani interior design

نورپردازی های مصنوعی در این سبک از معماری و دکوراسیون داخلی بیش تر به این نحو می باشد که از لوسترهای کریستالی بزرگ در مرکز سالن ها استفاده می شود که باعث پخش نور به صورت مساوی در تمامی بخش ها شده و به فضا جلوه ی زیبایی می بخشد.

سبک در معماری داخلی

سبک مدرن در معماری داخلی

karmani company

این سبک در دکوراسیون داخلی در واقع بخشی از جنبش هنری مدرن بوده که از اواخر قرن ۱۹ ام آغاز شد. ویژگی های اصلی سبک مدرن به صورت ذیل می باشد:

  • استفاده از رنگ های روشن
  • استفاده از خطوط راست و مستقیم
  • ایحاد فضاهایی روشن با پلان باز و به دور از عناصر اضافه
  • استفاده از شیشه، فلز به عنوان متریال پایه
  • حدف جزئیات و پرهیز از تزئینات

 

karmani company 1

سبک مینیمال در معماری داخلی

در سبک مینیمال نیز بر سادگی تأکید بسیاری شده است . معماران طراحی و دکوراسیون داخلی بر پایه شعار “کمتر بیش تر است” دست به خلق فضاها می زنند. در این سبک عموما از رنگ های خنثی همچون خاکستری و سفید استفاده می شود.

karmani modern

استفاده از مبلمان ساده بدون هیچ گونه تزئینات ، دیوارهای یک دست با رنگ های روشن و پرهیز از اشیا و لوازم غیر ضروری از مهمترین و بارزترین ویژگی های این سبک می باشد.

سبک معاصر در دکوراسیون داخلی

سبک معاصر در دکوراسیون داخلی سبکی است که در بیش تر مواقع با سبک مدرن اشتباه گرفته می شود. اگرچه این دو سبک در نگاه اول شبیه به هم دیده می شوند، اما در برخی از جزئیات با یکدیگر تفاوت دارند. یکی از اختلاف های که این دوسبک با یکدیگر دارند این است که سبک مدرن جنبشی است که از قرن بیستم آغاز شده است. از طرفی نیز سبم معاصر سبکی روان تر است و کمتر به اصول سبک مدرن پایند است. به عنوان مثال در سبک معاصر ما شاهد فرم های سیال هستیم این در حالی است که در سبک مدرن ما هیچ گونه فرم سیالی دیده نمی شود.

دکوراسیون داخلی صنعتی

industriar karmani

در این سبک از معماری ، متریال به صورت خام و بدون پرداخت به کار می رود و فضاها معمولا به گونه ای به نظر می رسند که ناتمام مانده اند. در این سبک متریال و تاسیسات در معرض دید قرار گرفته و هیچ گونه پوششی روی آن ها قرار نمی گیرد. از دیگر خصوصیات این سبک می توان به سقف های بلند، استفاده از الوارهای قدیمی، لامپ های فلزی  آویز اشاره کرد.

سبک اسکاندیناوی

karmani scandinavian

سبک در معماری داخلی

سبک اسکاندیناوی در دکوراسیون داخلی سادگی سبک زندگی ساده مردم شمال اروپا را به نمایش می گذارد. یکی از ویژگی های اصلی سبک اسکاندیناوی استفاده از پالت رنگی سفید در ترکیب با اشیا و مبلمان چوبی روشن و فلزی می باشد. وجود نور طبیعی، فضای روشن و پرنور ، استفاده از مبلمان کاربردی از دیگر ویژگی های این سبک دکوراسیون می باشد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید