بازسازی و نوسازی ساختمان

 

 

امروزه بیشتر خانه‌های فرسوده نیاز به بازسازی و نوسازی ساختمان دارند . همان‌طور که می‌دانید، ساختمان‌های قدیمی، احتمال ریزش بالایی دارند. به همین علت صاحبان املاک زیادی برای بازسازی و نوسازی سازه خود اقدام می‌کنند.

بازسازی زمانی انجام می‌شود که خانه یا ساختمان از نظر استحکام و دوام، دچار مشکل شده باشد. همچنین زمانی فرآیند نوسازی انتخاب می‌شود که اسکلت اصلی سازه مشکلی ندارد و در این صور تغییراتی در داخل خانه انجام می‌شود.

نوسازی و بازسازی نه تنها در واحدهای مسکونی و خانه‌ها، بلکه در سازه‌های اداری و تجاری و همچنین ویلاها کاربردی و مهم است. اهمیت نوسازی و بازسازی بیشتر در خسارات و ضررهایی است که در صورت عدم توجه و انجام آن‌ها در زمان لازم، متوجه صاحب ملک خواهد شد. در همین راستا، در ادامه این مطلب به شرح اهمیت بازسازی، انواع بازسازی، مراحل بازسازی منزل و ویلا، اصول بازسازی اداری و تجاری، مزایا و معایب بازسازی، محاسبه هزینه بازسازی در مشهد و پاسخ به اینکه چرا بازسازی را به تیم ما بسپارید؟ پرداخته شده است.1 52

 

اهمیت بازسازی

انجام اقدامات فنی برای دوام یک سازه‌ ‌قدیمی، بازسازی نامیده می‌شود. در تخصص و علم معماری، بازسازی یک سازه یا ساختمان به معنی مرمت‌کردن آن است. هرچند که کلمه مرمت‌ را بیشتر در سازه‌های تاریخی استفاده می‌کنند، بازسازی یک ساختمان نیز همان مرمت آن محسوب می‌شود.

در بازسازی خانه‌ها و ساختمان‌ها بخش‌هایی که آسیب‌دیده یا نیاز به تعمیرات دارد، مورد مرمت و بازسازی قرار می‌گیرد. بازسازی و مرمت فقط در رابطه با خانه‌ها یا ساختمان‌های قدیمی نیست؛ بلکه گاهی ساختمان‌های مدرن و جدید هم نیاز به بازسازی دارند. معمولاً بازسازی به تغییرات کلی و اساسی اطلاق می‌شود؛ مانند:

  • تقویت ساختار کلی ساختمان یا خانه
  • تعمیر ساختار قدیمی ساختمان یا خانه
  • مرمت نمای ساختمان یا خانه
  • تعمیر دیوار‌های ساختمان یا خانه با مصالح مشابه دیوار اصلی
  • تعمیرکردن کف ساختمان یا خانه
  • رفع مشکلات تأسیسات خانه یا ساختمان

از دید زیست‌محیطی پس از تعمیرات و بازسازی خانه یا ساختمان، آن بنا منبع و انرژی کمتری مصرف خواهد کرد. اگر بنا از نظر پایه، قوی و مستحکم است و‌ تنها نیاز به تعمیرات دارد، بازسازی گزینه مناسبی خواهد بود. هزینه بازسازی بنا نسبت به خرید یک خانه جدید کمتر است؛ بنابراین منطقی است که بازسازی انجام شود.

برای برخی از فعالیت‌ها در بازسازی، نیاز است که از شهرداری مجوز دریافت شود. این فعالیت‌ها به شرح زیر است:

  • تخریب دیوارها و تیغه‌های داخلی سازه که سبب کاهش پایداری آن می‌شود.
  • جابجایی راه‌پله‌
  • جابجایی دیوارهای پارکینگ، در زمانی که به پارکینگ آسیب برسد.
  • جابه‌جا‌ کردن بخش‌هایی از سازه که از نظر شهرداری ممنوع است.

اگر اقدامات بالا بدون دریافت مجوز انجام شود، پس از بازسازی، کارشناسان شهرداری سازه را بازدید می‌کنند. پس از بازدید، صاحب ملک یا ملزم به پرداخت جریمه می‌شود و یا باید بخش‌های بازسازی‌شده را تخریب کند.

2 52

 

 

 

چرا بازسازی و نوسازی ساختمان خود را به تیم ما بسپارید؟

بازسازی و نوسازی یک ساختمان یا خانه، نیاز به یک تیم مجرب و زبده دارد. همچنین اگر سازه، نیاز به بازسازی و تعمیرات اساسی و پایه‌ای داشته باشد، تیم انتخاب‌شده باید از تجربه کافی در بازسازی برخوردار باشد. تیم بازسازی شرکت کارمانی، شامل متخصصان مجربی است که از بهترین گزینه‌ها برای صاحبان املاک به‌منظور بازسازی ملک هست.

در زمان انتخاب تیم متخصص، باید به کارنامه، رزومه و سابقه‌ کاری آن‌ها دقت شود. تیم بازسازی و‌ نوسازی شرکت کارمانی، با مهندسان حرفه‌ای در تمام زمینه‌های تعمیراتی ساختمان در بازسازی و نوسازی کل یک بنا، از تغییرات داخلی گرفته تا خارجی قادر به همکاری و همراهی با صاحبان املاک است.

پس از بررسی رزومه و انتخاب یک تیم، قبل از شروع کار باید میزان بودجه‌ای که برای بازسازی ملک درنظر گرفته شده با تیم در میان گذاشته‌ شود. همچنین در شروع کار، بستن قرارداد از موارد ضروری است تا پس از پایان کار بازسازی مشکلی برای طرفین ایجاد نشود.

انواع بازسازی

انواع بازسازی ساختمان به طور کلی به دو نوع تقسیم می‌شود:

  • بازسازی سازه‌ای و ساختاری
  • بازسازی تزئینی

۱. بازسازی سازه‌ای و ساختاری

یکی‌ از انواع بازسازی‌های منزل و ساختمان‌ها با کاربری‌های مختلف، بازسازی سازه‌ای است. در این نوع بازسازی، جزئیات دقیق ساختمان‌ها بررسی می‌شود تا فضای بهتری برای زندگی یا کار به وجود بیاید. در این نوع بازسازی، ساختار و ریزه‌کاری‌های بنا به چالش کشیده می‌شود تا پس از بازسازی کیفیت فضا افزایش بیابد.

موارد مورد بحث در این نوع بازسازی شامل موارد زیر می‌باشد:

  • طراحی دوباره نقشه، به منظور افزایش فضا
  • ساخت و بازسازی زیرزمین
  • بازسازی تجهیزات و اتصالات بنا مانند لوله‌کشی آب، گاز و برق و اجرای سایر تأسیسات
  • ۲. بازسازی تزئینی

مرمت و بازسازی دیوارها و سرویس‌های بهداشتی، اجرای کناف و سقف کاذب، گچ‌کاری دیوارها و کف‌سازی سالن‌ها، رنگ‌آمیزی یا تغییر کاغذدیواری، قرنیز دیوارها، دکوراسیون داخلی، نورپردازی و نمای‌ کلی ساختمان شامل بازسازی تزئینی می‌شود. به طور کلی در بازسازی تزئینی، به جنبه‌های ظاهری و دکوراسیون داخلی سازه بیشتر اهمیت می‌دهد. این نوع بازسازی در سازه‌هایی چون ساختمان‌های تجاری بیشتر به ‌چشم می‌آید؛ چرا‌که در این نوع ساختمان‌ها ظاهر و زیبایی بسیار مهم و در جذب مخاطب مؤثر است.

همچنین به صورت جزئی‌‌تر، بازسازی به علت از لحاظ انواع مختلف و گوناگون ساختمان‌ها نیز دسته‌بندی می‌شود:

بازسازی و نوسازی ساختمان اداری و تجاری

ساختمان اداری و تجاری نسبت به ساختمان مسکونی، کاربری متفاوتی دارد. در بازسازی این نوع ساختمان لازم است در ابتدا بافت آن بررسی شود. اگر بافت ساختمان بیش ‌از اندازه قدیمی باشد و تجهیزات و امکانات بروز نداشته باشد، لازم به یک بازسازی اساسی و پایه‌ای دارد. این بازسازی شامل لوله‌کشی، تأسیسات و همچنین تخریب چند تیغه غیر‌باربر خواهد بود.

برداشتن تیغه‌ها سبب تغییر فضای داخلی می‌شود. با تغییر فضای داخلی و ایجاد یک دکوراسیون جدید، چشم‌انداز بهتری برای مشتریان ایجاد می‌شود؛ البته باید توجه داشت که زمانی می‌توان به این جنبه‌ها بها داد که ساختمان اداری و تجاری، از نظر پایه، درست و اصولی و همچنین مقاوم باشد. وگرنه حتی با هزینه‌های بسیار برای ظاهر ساختمان، احتمال ریزش آن وجود دارد و هزینه‌کردن برای زیبایی آن بیهوده است‌.

3 41

. بازسازی ساختمان مسکونی

در این نوع بازسازی، معمولاً بیشترین توجه به جنبه‌های زیباسازی است‌. بازسازی در ساختمان‌های مسکونی پایه‌ای صورت نمی‌گیرد، مگر اینکه کارفرما آن را درخواست کند. در بازسازی ساختمان مسکونی تجهیزات و امکانات دچار تغییر نمی‌شوند. البته، اگر کارفرما بخواهد تغییر می‌یابند و یا اینکه تجهیزات قدیمی مرمت می‌شوند. بازسازی ساختمان‌های مسکونی اگر به صورت اساسی صورت گیرد، به مدت زمان زیادی نیاز دارد؛ با این حال، اگر ساختمان مسکونی مورد نظر مقاومت کافی نداشته باشد، لازم است زمان بیشتری برای بازسازی آن در نظر گرفته شود.

4 34

مراحل بازسازی و نوسازی منزل

این روزها، خرید خانه برای افراد زیادی یک امر محال محسوب می‌شود. صاحبان خانه، اگر ملک‌های قدیمی و فرسوده دارند و یا از دکوراسیون خانه خود خسته و دلزده شده‌اند، می‌توانند از بازسازی کمک بگیرند. این کار گزینه خوبی برای تعویض و تغییر خانه است.

بیشتر افراد فکر می‌کنند طی‌کردن مراحل بازسازی و به نتیجه رسیدن آن بسیار دشوار و حتی غیرممکن است؛ درحالی‌که به هیچ وجه این طور نیست. اگر پروژه بازسازی از ابتدا به صورت اصولی شروع شود، به نتیجه دلخواه و حتی بهتر از آن می‌رسد.

برای بازسازی منزل، لازم است در ابتدا به سه نکته توجه شود:

  • کدام قسمت منزل نیاز به تعمیر و بازسازی دارد؟
  • چقدر بودجه کنار گذاشته شده است؟
  • با چه تیم متخصصی همکاری شود؟

در ابتدا لازم است چک‌لیستی تهیه شود و تمام قسمت‌های منزل که نیاز به تعمیرات و یا مرمت و بازسازی دارد، نوشته شود. در بازسازی منزل، بیشتر صاحبان به زیبا‌سازی آن توجه می‌کنند؛ در حالی که زیباسازی نکته‌دوم در بازسازی منزل محسوب می‌شود. در یک خانه، ابتدا باید آسیب‌ها برطرف شود؛ پس از آن جنبه زیبایی لحاظ شود. جنبه‌های مهم در خانه شامل تأسیسات، مقاوم‌سازی، کنترل انرژی و زیرساخت‌ها محسوب می‌شود.

بودجه کنارگذاشته، تعیین می‌کند که چقدر امکان بازسازی وجود دارد؛ چرا‌که بازسازی‌های اساسی، به بودجه بیشتری نیاز دارد.

انتخاب تیم مجرب بسیار مهم است. سپردن پروژه‌های بازسازی به یک تیم متخصص، تضمین مهمی در رسیدن به نتیجه مطلوب خواهد بود. از آن طرف اگر کارفرما در انتخاب تیم بازسازی و‌ نوسازی دچار اشتباه شود، عواقب ناخوشایندی را در پی خواهد داشت. تیم بازسازی و نوسازی شرکت کارمانی می‌تواند در پروژه بازسازی منزل به صاحبان املاک کمک فراوانی کند. این تیم با داشتن متخصصان و فعالان این حوزه و رزومه درخشان خود، یک تیم قابل‌اعتماد و حرفه‌ای محسوب می‌شود.

 

مراحل بازسازی ویلا

بازسازی ویلا، یک انتخاب عالی برای داشتن ویلایی جدید و کم‌هزینه است. محل زندگی نیز مثل سایر وسایل، نیاز به نگهداری و مدرن‌سازی دارد که خواسته‌های ساکنان آن را تأمین کند؛ بنابراین تمام کسانی که صاحب ویلا هستند، لازم است با این موضوع کنار بیایند و آمادگی آن را داشته باشند.

یک ویلا در دو صورت به بازسازی نیاز پیدا می‌کند. صاحبان ویلا زمانی به فکر بازسازی و نوسازی آن می افتند که بنا، دچار فرسودگی و افزایش سن شده باشد. باید در نظر داشت که یک ویلا تنها در صورت قدیمی‌شدن نیاز به بازسازی ندارد؛ بلکه در مواقعی، عدم پاسخگویی آن به نیازهای صاحبان، به بازسازی ویلا منجر خواهد شد؛ به طور مثال افزایش تعداد افراد خانواده در طی سال‌ها و همچنین تغییر کاربری افراد از فضاها باعث می‌شود تا صاحبان به فکر نوسازی و بازسازی ویلا خود بیافتند.

مراحل بازسازی ویلا را می‌توان به چند قسمت تقسیم‌بندی کرد. گرچه که این موارد متعدد هستند، معمولا مراحل بازسازی به شرح زیر توصیف می‌شود:

  • قبل از هرکاری دلایل بازسازی ویلا مشخص شود. هرچقدر موضوع بازسازی ویلا برای صاحب ملک مشخص‌تر و تعریف‌شده باشد، طراح می‌تواند با بازسازی کیفیت بالا به نیازهای صاحب ویلا به شکل بهتری پاسخ دهد.
  • در مرحله بعد بودجه و هزینه موردنظر برای بازسازی ویلا مشخص شود. دراین صورت، معمار یا طراح با توجه به بودجه، کار خود را انجام می‌دهد و از اتلاف هزینه‌های کارفرما جلوگیری می‌شود. تیم بازسازی و نوسازی شرکت کارمانی از جمله تیم‌هایی است که با هزینه مناسب به بهترین نحو بازسازی ویلا را برای صاحبان املاک انجام می‌دهد.
  • در این مرحله، طراحی ویلا صورت می‌گیرد که یکی از مهم‌ترین مراحل بازسازی ویلا است. به این صورت که با توجه به نیازهای کارفرما و بودجه تعیین‌شده، ویلا طراحی می شود و به صورت انیمیشن و تصاویر سه‌بعدی به کارفرما نشان داده خواهد شد تا قبل از بازسازی، طراحی ویلا را مشاهده کند.
  • بعد از تأیید طراحی باید لیست مصالح و تجهیزات موردنیاز آماده شود. همچنین با توجه به طرح انتخاب شده، تخریب و شروع بازسازی صورت می‌گیرد.
  • بعد از انجام تخریب‌ها، زمان تغییر و تعویض تأسیسات مکانیکی و الکترونیکی می‌رسد.
  • در مرحله بعدی نوبت به گچ‌کاری، کف‌سازی، سقف کاذب، کاشی‌کاری و رنگ می‌رسد که بسته به امور اجرایی هر یک در اولویت قرار می‌گیرند.
  • در این مرحله زمان نصب بخش‌های چوبی ویلا مخصوصا کابینت‌ها است. اینجا است که کارفرما به نتیجه تیم طراحی خواهد رسید.
  • بعد از انجام‌دادن ریزه‌کاری‌ها و تمیز‌کردن از طراحی جدید و بازسازی ویلا می‌توان لذت برد.

به این صورت پس از طی شدن مراحل بالا در بازسازی ویلا، کارفرمایان یا صاحبان املاکی چون ویلا به نتیجه‌ای شگرف و فوق‌‌العاده از بازسازی ویلای خود می‌رسند. دقت شود که برای یک نتیجه خوب لازم است به تمام مراحل و جزئیات آن‌ها توجه شود تا بازسازی ثمربخشی صورت گیرد.

5 11 6 5

اصول بازسازی و نوسازی اداری و تجاری

ساختمان‌های تجاری جزو اجزای مهم شهری محسوب می‌شوند و اهمیت بالایی دارند. یکی از مهم‌ترین بازسازی‌ها، بازسازی ساختمان‌های تجاری است. ساختمان‌های تجاری همه‌روزه مورد استقبال تعداد زیادی از شهروندان و صاحبان مغازه‌ها است‌. اگر این ساختمان‌ها دچار فرسودگی و آسیب باشند، خسارت‌های جانی و مالی فراوانی را به همراه خواهند داشت.

برای بازسازی ساختمان‌های تجاری، باید سرعت عمل بیشتری داشت. اگرچه که بازسازی ساختمان‌های تجاری اصول و نکات خاص خود را دارد، باید توجه کرد که افراد زیادی به جنبه‌های زیبایی یک ساختمان تجاری هم دقت می‌کنند. بنابراین درحین بازسازی لازم است به ظاهر شیک و مدرن آن نیز توجه کرد.

مصالح مورد استفاده دربازسازی مانند کف‌پوش و کانتر باید همگی عایق رطوبت انتخاب شوند. این مصالح به علت کاربرد مهم باید نسبت به سایر مصالح نیز مقاوم‌تر باشند؛ به طور مثال، کف‌پوش‌های استفاده شده باید در برابر ساییدگی و خراشیدگی مقاومت کافی دارا باشند.

همچنین در ساختمان‌های تجاری به علت اینکه اهمیت زیادی دارند و نمی‌توان در صورت آسیب‌دیدگی، از پایه آن‌ها را بازسازی کرد، باید از مصالح قابل تعمیر در آن‌ها استفاده نمود.

توصیه می‌شود قبل از بازسازی فضای تجاری، انتظارات از بازسازی مرور شود و پس از آن یک تیم حرفه‌ای و مجرب نیاز است. تیم بازسازی و‌ نوسازی شرکت کارمانی یکی از تیم‌های حرفه‌ای است که می‌تواند به صاحبان ساختمان‌های تجاری در بازسازی املاک آن‌ها کمک کند.

املاک اداری به دلیل خدماتی که انجام می‌دهند و رابطه مستقیمی که با مشتریان دارند، مهم هستند و لازم است که پس از گذشت زمان و فرسوده شدن ملک، برای بازسازی آن فکری انجام شود. نما و دکوراسیون ساختمان اداری مسئله مهمی است که باید به آن توجه شود. با برآورد هزینه و انتخاب یک تیم کاربلد، بازسازی به بهترین شکل قابل‌انجام خواهد بود.

7 4

بازسازی و نوسازی ساختمان اداری به دو صورت تقسیم می‌شود:

. بازسازی ساختمان حفاظتی

در این نوع به کلیت و بخش حفاظت ساختمان پرداخته می‌شود. این بازسازی باعث می‌شود در رابطه با ویژگی‌های ساختمان مطالعه شود و بعد با توجه به آن، حفاظت و بازسازی صورت گیرد. بازسازی محافظتی به دلیل امکانات و وسایلی که در ساختمان‌های اداری وجود دارد، مهم است؛ چرا‌که اگر ساختمان‌های اداری از نظر حفاظتی مناسب نباشند، امکان تخریب و یا سرقت امکانات آن‌ها بالا می‌رود.

. بازسازی ساختمان سبکی

در این روش تکه‌های جدید ساختمان جایگزین بخش‌های قدیمی می‌شود. این متود برای بناهای تاریخی نیز استفاده می‌شود. در این روش که خیلی هزینه‌بردار هم نیست، قسمت‌های آسیب‌دیده و نیازمند تعمیر بازسازی می‌شوند. این روش مانند مرمت بناهای تاریخی است که هیچ‌وقت به صورت اساسی تخریب و دوباره از اول بنا نمی‌شوند. اگر فردی صاحب یک ملک اداری فرسوده است، می‌تواند از بازسازی ساختمان سبکی استفاده کند که به صرفه‌تر نیز است.

 

مزایا و معایب بازسازی

بازسازی و نوسازی به نوعی جان دوباره‌ای به بناها و سازه‌های مختلف می‌بخشد. بازسازی نیز مانند هر چیز دیگری، دارای مزایا و معایب خاصی است که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها پرداخته شده است.

مزایای بازسازی

۱. صرفه‌جویی در مصرف انرژی

با پیشرفت علم و تکنولوژی و روی‌کارآمدن مصالح پیشرفته، سازه‌های زیبا و مطابق استانداردهای جهانی بازسازی می‌شود. این مورد باعث می‌شود تا انرژی کمتری نیز مصرف شود.

۲. افزایش کیفیت زندگی

فرسودگی بناها، باعث عدم پاسخگویی به نیازها می‌شود. بازسازی کیفیت پاسخگویی به نیازها را افزایش می‌دهد.

۳. تغییر دلخواه ساختمان

در روش بازسازی می‌توان با توجه به سلیقه‌های مختلف، بناها را بازسازی کرد و تغییر داد.

۴. ظاهری جدید با بازسازی خانه‌ قدیمی

اگر جنبه ظاهری خیلی مهم درنظر گرفته شود، بازسازی روشی است که یک خانه قدیمی را به‌روز می‌کند.

۵. افزایش ارزش قیمت

با بازسازی می‌توان ارزش مادی ساختمان را افزایش داد و از سود آن بهره برد.

معایب بازسازی

گاهی ممکن است در فرایند بازسازی، ساختمان دچار مشکلات پایه‌ای باشد. این نوع مشکلات هزینه‌های بالا و سرسام‌آوری به بار می‌آورند. لازم است از همان شروع بازسازی به صورت حرفه‌ای اقدام شود، تا در ادامه این مشکلات ایجاد نشود.

گاهی هزینه‌های فراوان بازسازی، موجب می‌شود که بسیاری از صاحبان املاک از انجام بازسازی املاک فرسوده خود صرف‌نظر کنند. درحالی‌که همکاری با تیم‌های بازسازی و نوسازی مجرب و کارآزموده، می‌تواند از پرداخت هزینه‌های زیاد و غیرقابل پیش‌بینی در طی بازسازی بکاهد و آن‌ها را به حداقل رساند.

یکی از این تیم‌های متخصص، مجموعه کارمانی است که می‌تواند در انجام پروژه‌های بازسازی و نوسازی ساختمان  با استفاده از تیمی متشکل از متخصصان و مهندسان طراحی و معماری، به صاحبان املاک و کارفرمایان کمک کند‌.

8 4 9 2

محاسبه هزینه بازسازی در مشهد

بازسازی، یکی از روش‌هایی است که باعث می‌شود ساختمان نهایی ارزش بیشتری پیدا کند. گرچه که باید برای بازسازی سازه به اندازه کافی هزینه کرد، پس از فروش ملک چندین برابر سود به صاحب ملک خواهد رسید.

سودآورترین مناطق مشهد برای بازسازی که به نوعی قسمت شمالی شهر محسوب می‌شود و ارزش قیمت در آن‌ها بالا است شامل موارد زیر است:

  • بلوار سجاد
  • محله احمد آباد
  • هفت تیر
  • هاشمیه
  • وکیل آباد
  • هنرستان

برای بازسازی و نوسازی ساختمان در مشهد، تک‌تک اقدماتی که لازم است برای آن هزینه شود، توسط تیم کارمانی بررسی می‌شود تا یک هزینه کلی برای بازسازی برآورد شود:

  • هزینه تخریب در صورت نیاز که ممکن است کلی یا جزئی باشد.
  • هزینه تاسیسات که در صورت نیاز بازسازی، تعمیر یا عوض می‌شود.
  • هزینه برق‌کشی ساختمان
  • هزینه گچ‌کاری ساختمان
  • هزینه بازسازی سرویس بهداشتی
  • هزینه بازسازی آشپزخانه
  • هزینه نمای ساختمان
  • هزینه استخدام تیم بازسازی و نوسازی
  • هزینه طراحی
  • هزینه دریافت مجوزهای شهرداری

با اطلاع از هزینه‌‌های جزئی با توجه به ساختمان یک هزینه کلی برآورد می‌شود و به کارفرما اطلاع داده خواهد شد تا در صورت موافقت بودجه کافی برای این ‌کار کنار گذاشته شود.

 

 

سوالات متداول

چرا باید بازسازی را به یک تیم حرفه‌ای مثل کارمانی باید سپرد؟

کارمانی با وجود کارشناسان و متخصصان مجرب، نتیجه عالی و خوبی را به کارفرمایان ارائه می‌دهد. وجود یک تیم قدرتمند، درفرایند بازسازی سبب می‌شود که طراحی موردنظر کارفرمایان و صاحبان املاک به ثمر بنشیند‌.

مراحل بازسازی منزل چگونه است؟

همان طور که در مقاله بیان شد، بازسازی منزل و خانه‌های قدیمی شامل مراحل مختلفی است که یکی از مهم‌ترین مورد آن تعیین بخش‌هایی است که نیاز به بازسازی دارد. مراحل دیگر به طور مفصل در مقاله توضیح داده شده است.

هزینه بازسازی در شهر مشهد چقدر است؟

همان طور که درمقاله بیان شد، در شهر مشهد نیز مانند سایر شهرها باید هزینه قابل توجهی برای بازسازی پرداخت کرد با این حال پس از فروش ساختمان بازسازی شده سود چند برابری دریافت می‌شود که به طور مفصل در مقاله توضیحات آن ارائه شد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید