انواع کابینت آشپزخانه

انواع کابینت آشپزخانه

کابینت در دکوراسیون آشپزخانه بسیار مهم است. زیرا علاوه بر دکوراسیون شیک باید به نحوی طراحی شود که حداکثر استفاده از فضا انجام شود .در این مقاله به بررسی انواع سبک های کابینت آشپزخانه و ویژگی های آن می پردازیم.

برای المان و دکوراتیو از متریال هایی نظیر چوب، فلز، ام دی اف  و پی وی سی در طرح و رنگ متنوع در بازار عرضه می شود. در انتخاب جنس کابینت باید دقت داشته باشید. تا محصولی مقاوم  با عمر طولانی داشت.

کابیت آشپزخانه کلاسیک

کابینت های کلاسیک کابینت هایی از جنس چوب هستند. که در عین جذابیت بخشیدن به آشپزخانه فضای آشپزخانه را به خوبی پوشش داده اند. جنس چوبی کابینت ها باعث دوبرابر شدن صمیمیت در آشپزخانه هاست. زیرا چوب یک ماده طبیعی و زنده است. همچنین به کاربردن چوب های محکمی چون افرا و راش و سرو و غیره طراوت به آشپزخانه بخشیده است. به همین دلیل در بین مردم بسیار محبوب است.

انواع کابینت آشپزخانه

بهتر است با مزایا و معایب کابینتهای کلاسیک آشنا شویم.

مزایای کابینت کلاسیک :

-قابل اجرا در هر دکوری

-امکان ساخت طرح دلخواهتان

-وجود هنرهای تاریخی و زیبا در کابینت

-پوشش دهی کل فضای آشپزخانه

-طراحی متناسب با فیزیک آزاد

-تنوع در رنگ

-معایب کابینت کلاسیک :

-گران قیمت بودن کابینت

-عدم امکان تعویض و تعمیر

-سنگین وزن بودن

-آماده شدن کابینت در طولانی مدت

-سختی در تمیز کردن

-خراب شدن سریع کابینت در صورت به کار بردن مصالح بی کیفیت

انواع کابینت کلاسیک :

رومی

از آنجا که کابینت های رومی در ایتالیا مطابق با هنر رومیان طراحی شده به همین دلیل کابینت رومی کلاسیک نامگذاری شده است.

نئوکلاسیک

کابینت نئوکلاسیک ترکیبی از کابینت کلاسیک و مدرن است .

متریال ها:
ممبران

جنس کابینت های ممبران از ام دی اف است و به همین دلیل محبوبیت به اسم ممبران معروف شده است.

تمام چوب

به کابینت های ساخته شده از چوب طبیعی را کابینت تمام چوب نامیده اند.

روکش چوبی

کابینت های کلاسیک روکش چوبی از کابینت های ارزان برای آشپزخانه هستند که کابینت از ام دی اف ساخته شده و با روکشی از چوب پوشیده شده است . کابینت های روکش چوبی کلاسیک با هزینه کم جذابیت کابینت های چوبی به آشپزخانه تان خواهد داد.

ام دی اف

کابینت های ام دی اف از کابینتهای ارزان هستند که از ضایعات چوبی گرفته شده اند.

انواع کابینت آشپزخانه
روکش پی وی سی

کابینت ها از جنس ام دی اف با روکش پی وی سی هستند ماندگاری بالایی دارند.

کابینت نئوکلاسیک

برخی از افراد علاقمند به داشتن ترکیبی از طرح کلاسیک و مدرن برای کابینت آشپزخانه هستند. از جایی که طرح های کلاسیک پر از ریزه کاری و شلوغی است اما طرح های مدرن ساده و رسمی است .

انواع کابینت آشپزخانه
کابینت کلاسیک خارجی

کابینت های کلاسیک خارجی از طرح های کشورهای اروپایی و آسیایی و غیره گرفته شده است . همان طور که از اسم کابینت پیداست  طرح کابینتها خارجی بوده و از معماری کشورهای مختلف گرفته شده. که به نحوی فرهنگ یک کشور را بازگو خواهد کرد.

انواع کابینت آشپزخانه
محبوبترین کابینت کلاسیک

یکی از کابینت های محبوب آشپزخانه کابینت های کلاسیک سفید رنگ هستند. چرا که تاثیر زیادی را در بزرگ نشان دادن محیط و نورپردازی آشپزخانه ها دارند. همچنین کابینت های کلاسیک سفید رنگ وجود هرگونه آلودگی را مشخص کرده و افراد برای رفع آن سریعتر اقدام می کنند. موارد زیر از ویژگی های کابینت های کلاسیک سفید رنگ هستند:

-زیبایی و دلنشین کردن فضای خانه.

-وضوح بالا در نمایش کابینت ها.

-سازگار بودن با هر رنگی و قابل ترکیب با همه رنگها.

نکاتی در مورد کابینت های کلاسیک :

-چنانچه فضای آشپزخانه تان کوچک است کابینتی با طرح درشت انتخاب کنید زیرا طرح فضای آشپزخانه را کوچک نشان میدهد.

-رنگ های روشن مناسب برای اشپزخانه های با نور کم است.

-رنگ های تیره مناسب برای اشپزخانه های بسیار بزرگ است.

-در آشپزخانه های کوچک از ظروف بلند استفاده کنید.

-فضای کابینت ها بیش از حد پر نکنید.

تاریخچه سبک کابینت کلاسیک

سبک کلاسیک برگرفته از جنبش هنری قرن ۱۷ در کشورهای اروپایی است. آثار کلاسیک در دکوراسیون داخلی و آشپزخانه القا کننده احساسات نوستالژیک به افراد است و به همین دلیل با دیدن دکوراسیون و کابینت کلاسیک احساسات افراد برانگیخته خواهد شد.

کابینت های کلاسیک دارای طرح های پیچیده همراه با نقش و نگارهای زیاد است. مثلا از مشخصه طرح کلاسیک در کابینتها باید تاج پرنقش و پاخور و درب های بالشی شکل و منحنی نام برد. علاوه بر موارد گفته شده باید با قاب های زیبا کابینت کلاسیک اشاره کرد که جزء ویژگیهای اصلی کابینت های کلاسیک است و علت اصلی قیمت بالای کابینتها به وجود نقش و طرح و جنس کابینت مربوط است.قرینگی اجزای کابینت کلاسیک نیز از مشخصه های آن است.

کابینت آشپزخانه سبک مدرن

کابینت آشپزخانه مدرن یکی از رایج ترین نمونه های کابینت در سبک های امروزی است. خصوصا این مدل برای آشپزخانه های مینیمال و کوچک بسیار مناسب است و باعث می شود.  آرامش بیشتری در فضای خانه به وجود آید . انواع کابینت های ام دی اف یا کابینت هایگلاس یا هرنمونه دیگری که حکاکی و جزئیات تزئینی وجود نداشته باشد.

در سبک مدرن دسته بندی می شوند. سبک مدرن را می توان در تقابل با سبک کلاسیک در نظر گرفت که برخلاف مدل های سنتی و گذشته سادگی و استفاده از جزئیات ضروری و لازم حرف اول را می زند. در سبک مدرن اگرچه جزئیات زیبا وجود دارد اما همه جزئیات به کار رفته دارای حداقل تزئینات بوده و جنبه کاربردی آنها بروجه زیباییان ارجحیت دارد.

انواع کابینت آشپزخانه

همچنین مشاهده کنید: ۱۱ ایده طراحی کابینت آشپزخانه مدرن

تعریف کابینت مدرن :

اگر بخواهیم کابینت مدرن و کلاسیک را بهتر معرفی کنیم. باید گفت کابینت کلاسیک دارای نوعی از طراحی است که در آن جزئیات ظاهری و مباحث زیبایی توجه ویژه ای دارد. کابینت کلاسیک معمولا پرزرق و برق و مملو از حکاکی ها است و فضایی اشرافی و سلطنتی را در ذهن ایجاد می کند. اما کابینت ها مدرن کابینت هایی هستند که به سادگی و حذف جزئیات غیر ضروری اهمیت بیشتری می دهد.

کابینت مدرن چیست :

پیدایش و طراحی سبک مدرن حوالی جنگ جهانی اول شروع شد. شامل ویژگی هایی از قبیل سطح صاف و بدون شیب و شکل های هندسی و استفاده از حداقل تزئینات می باشد. کابینت اشپزخانه مدرن با مشخصه هایی مثل براق بودن و طراحی زاویه دارتر و سادگی در درها و چارچوبهایشان شناخته می شود.

مشخصات کابینت مدرن :

-برخلاف مدل های کلاسیک کابینت های مدرن صیقلی تر و جمع و جورتر هستند.

-عموما از ترکیب مواد و مصالح مختلفی ساخته می شوند.

-کابینت های مدرن بزرگ و درشت نیستند و به جای داشتن درهای بزرگ و فاخر و حکاکی شده این کابینت ها از سیستم های کوچک تر و جمع و جورتر از قبیل کشوهای عریض و کاربردی بهره می برند.

-از دیگر مشخصات کابینت مدرن استفاده از حداکثر فضا بدون محدودیت است.

-تنوع رنگ بالا یکی دیگر از ویژگیها و مشخصات کابینت مدرن است.

– فارغ از رنگ یا مواد به کار رفته در طراحی مدرن اشپزخانه مهمترین مساله ای که مد نظر است شکل و فرم درهای کابینت است.

کابینت مدرن هم برای آشپزخانه های بزرگ و هم برای آشپزخانه های کوچک مناسب است.

کابینت مدرن ایتالیایی :

کشور ایتالیا یا همان رم باستان یکی از پیشگامان عرصه مد و تکنولوژِی است. پربیراه نیست که کابینت های مدرن ایتالیایی یکی از پرطرفدارترین مدل های امروزی کابینت اشپزخانه باشد. سبک کابینت مدرن ایتالیایی معمولا در فضاهای دلباز و بزرگ کاربرد دارد. به همین دلیل ارتفاع کابینت ها نسبت به دیگر کابینت های مدرن کمتر در نظر گرفته می شود. متریالی که در کابینت مدرن ایتالیایی کاربرد دارد. از استحکام بالایی برخوردار بوده و عموما از رنگ های شاد و روشن برای این سبک استفاده می شود.

کابینت به سبک ایتالیایی

کابینت ایتالیایی سبکی مدرن از کابینت آشپزخانه می باشد. که نه تنها امروزه بلکه در زمان های گذشته نیز مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. کابینت ایتالیایی یک کابینت مدرن می باشد .مدرن بودن کابینت به معنی سادگی و گرم بودن کابینت می باشد. که این نوع از کابینت نیز توانسته است تا حد زیادی طرفداران خود را راضی نگه دارد.

کابینت ایتالیایی در کنار سادگی دارای ویژگی های بسیار زیادی می باشد. یکی از ویژگی های کابینت کلاسیک ایتالیایی این است که دارای مقاومت بسیار بالایی می باشد. این می تواند یک مزیت مهم برای ان دسته از افرادی باشد. که مدام کابینت های خود را به دلیل خراب شدن و خش داشتن تعویض می کنند. کابینت های ایتالیایی به سادگی دچار فرسایش و تغییر کیفیت قرار نمی گیرند.

انواع کابینت آشپزخانه

کابینت ایتالیایی کلاسیک می تواند در کنار سایر تجهیزات دکوراسیون داخلی بسیار زیبا باشد. یک محیط آرام و به دور از استرس را برای شما به وجود بیاورد. این نوع از کابینت ها برخلاف سایر کابینت های آشپزخانه دارای یک سبک بسیار ساده می باشد. تنوع رنگی کابینت ایتالیایی بالاست و شما از جنبه یعنی از از نظر تنوع رنگی نیز مشکلی نخواهید داشت. می توانید کابینت رنگی مناسب با دکوراسیون داخلی منزل خود را انتخاب و نصب نمایید.

کابینت ایتالیایی با حداقل تزئینات ساخته میشود در کنار این موارد سعی می شود از رنگ هایی نیز استفاده شود که محیط را از شلوغی دربیاورد.

مهمترین ویژگی های کابینت ایتالیایی :

ساده هستند و با حداقل تزئینات ساخته می شوند. معمولا در این کابینت ها از رنگ های شاد استفاده می شود. دارای حداقل برش برای ساخت کابینت می باشند. معمولا ارتفاع این نوع کابینت ها کمتر از سایر کابینت ها می باشد. معمولا برای فضاهای بزرگ استفاده می شوند.

کابینت آشپزخانه سبک روستیک

آشپزخانه یکی از مهمترین و کاربردی ترین قسمتها در هر خانه ای محسوب می شود. امروزه آشپزخانه ها جزو یکی از اصلی ترین فضاها هستند. که از نظر چیدمان و دکوراسیون بسیار مورد توجه قرار دارند. یکی از سبک های دوست داشتنی برای یک آشپزخانه طراحی فضا به سبک روستایی است. چرا که سبک روستایی به دلیل همخوانی اش با طبیعت و عناصر طبیعی محیط اشپزخانه را به یک فضای گرم و دوستانه تبدیل می کند.

سبک دکوراسیون روستیک به معنای سبک روستایی است و در واقع سبکی است که در آن از عناصر ساده و چوبی و دست ساز روستایی استفاده می شود.

انواع کابینت آشپزخانه
Creator: Scott DuBose Photography
چگونگی طراحی دکوراسیون به سبک روستیک :

برای اینکه به یک خانه با سبک دکوراسیون روستیک برسیم باید مواردی را رعایت کنیم . آشپزخانه روستیک فضایی صمیمی تر همراه با راحتی بیشتر را برای اعضای خانواده فراهم می کند. داشتن آشپزخانه ای زیبا و چشمگیر در خانه برای همه به ویژه خانم ها خانه بسیار جذاب است.

ممکن است بافت این سبک بسیار ابتدایی به نظر برسد. اما ذات این سبک به این گونه است سادگی سبک روستیک باعث شده است تا فضای سرشار از حس ارامش به همه افراد منتقل کند .

مبلمان و میزناهار خوری آشپزخانه به سبک روستیک :

مبلمان یک عنصر اصلی در طراحی آشپزخانه ها به سبک روستیک است. یک فرصت عالی برای تکمیل این سبک به شمار می رود. مانند بسیاری از جنبه های دیگر طراحی روستایی چوب در اینجا از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از گزینه های محبوب در میان علاقمندان به این سبک یافتن مبلمان ساخته شده از چوب است.

اکثر آشپزخانه ها برای اضافه کردن جذابیتهای روستایی روی رنگ زرد و آبی روشن تاکید می کنند. در حالی که برخی دیگر از آشپزخانه های روستیک تمایل بیشتری به رنگ قرمز تیره و پرتقالی دارند.

پالت رنگی روستیک عاری از رنگهای تند و براق است. در عوض شامل رنگ های متنوع و لطیف از دنیای طبیعی است. منظور از رنگ های طبیعی رنگ پوست درختان و سنگ و خاک است.

روشنایی در آشپزخانه ها به سبک روستیک :

از آنجا که طراحی به سبک روستایی به شدت با طبیعت و عناصر ان پیوند خورده است آشپزخانه شما باید تا انجا که ممکن است دارای نور طبیعی باشد. نورگیرها میتوانند راهی موثر برای دستیابی به این هدف باشند اما در عین حال می توانند از جذابیت روستایی فضا نیز بکاهد و تاثیر منفی بر آن بگذارند .

منابع :

دکوراسیون کابینت آشپزخانه

چگونه کابینت ام دی اف را رنگ کنیم؟

طراحی آشپزخانه خود را به شرکت طراحی و دکوراسیون داخلی کارمانی بسپارید.
با دوستان خود به اشتراک بگذارید