لیست بهترین پیمانکاران ساختمانی در مشهد

بهترین پیمانکاران ساختمانی در مشهد

بعید است تاکنون قصد ساخت یک سازه را کرده باشید و به سپردن امور به یک پیمانکار ساختمانی فکر نکرده باشید و احتمالا اکنون نیز با همین فکر به دنبال بهترین پیمانکاران ساختمانی در مشهد هستید.

هر چند به سبب این اتفاق، غالبا خیال می کنند که شناخت کافی و درست از وظایف پیمانکار ساختمانی دارند اما در حقیقت اینگونه نیست.

از آنجایی که پیمانکاران ساختمانی نقش بی بدیل و بسیار پر اهمیتی در ساخت و ساز یک سازه دارند، شناخت وظایف آن ها و در نتیجه انتخاب بهترین پیمانکاران ساختمانی در مشهد توسط آن از مهم ترین کارهایی است که باید پیش از شروع یک پروسه ساخت و ساز صورت بگیرد.

در ادامه فهرستی از بهترین پیمانکاران ساختمانی در مشهد را به همراه آدرس و اطلاعات تماس تقدیم حضورتان می کنیم.

 

بهترین پیمانکاران ساختمانی در مشهد

 

گروه معماری کارمانی

وبسایت کارمانی

آدرس روی نقشه

دفتر مشهد: میدان جانباز، برج بین المللی پاژ، ساختمان اداری یک، طبقه ۱۰، واحد ۱۰۰۱

شماره تماس: ۰۵۱۳۳۸۴۵۲۹۸۸ – ۰۹۱۵۲۴۳۹۰۵۸

 

گروه معماری هزاره

وبسایت گروه معماری هزاره

آدرس روی نقشه

مشهد، بلوار سجاد، تندیس، طبقه دوم واحد ۲۰۳

شماره تماس: ۰۵۱۳۳۸۴۵۲۹۸۸ – ۰۹۲۰۲۹۰۲۵۹۰

گروه معماری ارج آرک

وبسایت گروه معماری ارج آرک

آدرس روی نقشه

ایران، خراسان رضوی، مشهد، بلوار احمدآباد، رضا ۲۹، ساختمان ۱۰۰

شماره تماس: ۰۹۱۵۶۱۱۷۲۱۰ – ۰۵۱۳۸۴۴۸۸۸۹

 

وظایف پیمانکار ساختمان

پیش از پاسخ به این پرسش، نیاز است بدانیم که پیمانکار ساختمانی دقیقا کیست؟

طبق  تعاریف، پیمانکار ساختمانی شخص یا شرکتی است که بر اساس نظرات کارفرما و تعامل با وی، ساخت و ساز پروژه را در دست می گیرد.

در این بین، بازه فعالیت هایی که یک پیمانکار ساختمانی ملزم به انجام آن است طبق قرارداد منعقد شده بین او و کارفرما بستگی دارد.

این وظایف حیطه اجرایی گسترده ای را در بر میگیرد؛ به صور مثال می تواند ساخت و ساز صفر تا صد یک ساختمان چند طبقه باشد و یا تنها به بخشی از ساخت و ساز نظیر طراحی نما محدود شود.

بنابراین یکی از مهمترین پارامترهای بهترین پیمانکاران ساختمانی در مشهد، باید تسلط و تجربه کافی آن ها بر تمامی بخش های ساخت و ساز باشد.

سیال بودن وظایف پیمانکاران ساختمانی یکی از کلیدهای اصلی ما برای یافتن بهترین پیمانکاران ساختمانی در مشهد است؛ به نحوی که پیش از آغاز همکاری باید از تسلط و تجربه کافی پیمانکار در زمینه مورد نظر اطمینان حاصل کنیم.

طبیعتا همکاری با پیمانکار خبره در تمامی زمینه ها می تواند علاوه بر اطمینان خاطر، باعث حصول خروجی بهتری نیز بگردد.

از سوی دیگر، تسلط پیمانکار بر تمامی بخش های پروژه می تواند تاثیر به سزایی در تسریع زمان اتمام ساخت و ساز داشته باشد؛ تسریعی که قاعدتا بدون لطمه به کیفیت نهایی پروژه ایجاد می شود.

اما این سرعت پیشرفت پروژه چگونه حاصل می شود؟

بهترین پیمانکاران ساختمانی در مشهد علاوه بر پارامترهایی نظیر تجربه و تخصص، باید دارای توانایی مدیریت زمان و هماهنگی امور نیز باشد.

هنگامی که پیمانکار بازه گسترده ای از فعالیت ها را در دست اقدام دارد، طبیعی است که برای انجام به موقع تمامی جزئیات امور دست به اولویت بندی و برنامه ریزی لازم کند؛ برنامه ریزی که نیاز به دانش و تخصص کافی در امر تخصیص منابع و همچنین تسلط بر تقدم و تاخر امور گوناگون دارد.

توانایی پیمانکاران ساختمانی در مشهد در این امر را می توان با کمی جستجو در کارنامه کاری آن ها و اطمینان از زمان و کیفیت انجام پروژه متوجه شد.

با وجود آنکه وظایف فنی پیمانکاران طبق قرارداد منعقد شده تعریف می شود، اما فارغ از آن تمامی پیمانکاران مستلزم به رعایت چارچوب ها و انجام کلیاتی در پروژه هستند که می توانیم ان ها را اینگونه برشماریم:

 

  1. پیمانکار وظیفه دارد بر اساس داده های فنی که از روش های اصولی حاصل شده، هزینه پروژه را برآورد کرده و به کارفرما گزارش دهد. با توجه به نوسانات موجود در بازار کشور، این برآورد و تطابق آن با هزینه نهایی می تواند یکی از برگ برنده های پیمانکاران ساختمانی در مشهد باشد.
  2. پیمانکاران ساختمانی موظفند فارغ از فعالیت خود، تمامی نکات تخصصی و ایمنی را در تمامی جزئیات کار رعایت کنند.
  3. پیمانکاران موظفند با نظارت کامل و دقیق بر روی تمامی بخش های پروژه، برنامه ریزی و هماهنگی های لازم جهت پیشرفت بهتر پروژه را انجام دهد.
  4. در صورت نیاز به انشعابات برق و … در پروژه، پیگیری و دریافت آن بر عهده پیمانکاران است.
  5. نحوه پرداخت در قراردادهای پیمانکاران عموما متناسب با درصد پیشرفت پروژه می باشد.
  6. پیمانکاران ساختمانی از زمان در دست گرفتن پروژه، وظیفه نگه داری و حراست از کارگاه و ساختمان و مصالح و وسایل خریداری شده می باشد. (هزینه های مربوط به آن را مطابق با قرارداد عموما کارفرما پرداخت خواهد کرد)

این ۶ مورد از اصلی ترین وظایف پیمانکاران ساختمانی در مشهد و یا هر جای دیگر در کشور است که عمل کردن به آن ها سنگ بنای همکاری میان کارفرما و پیمانکار می باشد.

 

انواع پیمانکاران ساختمانی در مشهد

هر چند همانگونه که ذکر شد پیمانکاران ساختمانی حیطه گسترده ای از فعالیت ها را انجام می دهند و بهتر است که بر تمامی جنبه های ساخت و ساز تسلط داشته باشند؛ اما به هر دلیلی اگر تصمیم دارید که هر بخش پروژه خود را به پیمانکار جداگانه ای بسپارید، دسته بندی کلی پیمانکارای به این صورت است:

 

  • پیمانکار تخریب ساختمان
  • پیمانکار خاکبرداری ساختمان
  • پیمانکار بتن ریزی
  • پیمانکار آرماتوربندی
  • پیمانکار اسکلت فلزی
  • پیمانکار حفر چاه
  • پیمانکار دیوارکشی
  • پیمانکار سفت کاری
  • پیمانکار داربست
  • پیمانکار نازک کاری
  • پیمانکار آسانسور
  • پیمانکار لوله کشی
  • پیمانکار کاشی کاری
  • پیمانکار عایق کاری
  • پیمانکار برق کشی
  • پیمانکار سقف کاذب
  • پیمانکار نقاشی

 

همانگونه که گفته شد از آنجایی که وظایف پیمانکار تماما در قرارداد ذکر می شود بنابراین طبیعتا تمامی فعالیت ها در فهرست بالا گنجانده نشده و تنها مهم ترین آن ها را برشمرده ایم.

لازم به ذکر است که در یک پروژه به صلاحدید پیمانکار ممکن است از پیمانکاران خرد نیز جهت تسریع روند پیشرفت پروژه استفاده شود که معمولا به آن ها پیمانکاران خرد و یا پیمانکاران دسته دو گفته می شود.

البته بهترین پیمانکاران ساختمانی در مشهد با به کارگیری تیم های مجرب در تمامی بخش ها از این قاعده تا حدودی مستثنا هستند و فعالیت ها را درون گروه خود به صورت خرد تقسیم می کنند و این یکی دیگر از دلایلی است که به عقیده ما خروجی کار پیمانکارانی با تسلط کافی بر تمامی جنبه ها، کیفیت بیشتری نسبت به سایرین دارد.

امیدواریم که در این نوشتار علاوه بر معرفی بهترین پیمانکاران ساختمانی در مشهد، اطلاعاتی کلی از وظایف پیمانکاران ساختمانی در مشهد نیز ارائه داده باشیم تا بهتر بتوانید دست به انتخاب زنید.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید