اصول طراحی ویلا

طراحی ویلا برای یک محیط آرامش بخش و جذاب در ویلا بسیار ضروری است. اگر طراحی ویلا را با اصول طراحی اجرا شود، می تواند آسایش را برای زندگی به وجود بیاورد. طراحی ویلا یک فرایند است که باید توسط افراد با تجربه در این زمینه انجام بگیرد. در این مقاله به بررسی اصول طراحی ویلا می پردازیم.

برای طراحی یک ویلا مدرن و یا کلاسیک نیاز به یک طراح خوب و با تجربه است که به بتواند تیم را مدیریت کند. نتیجه یک طراحی خاص و منحصر به فرد برای ویلایی لاکچری که شایسته شما است را انجام بدهد.

در طراحی ویلا انواع مختلفی وجود دارد که می توانید برای ویلا خود انتخاب کنید. از پر طرفدارترین طراحی برای ویلاها، سبگ مدرن می باشد که در ادامه آن را بررسی می کنیم.

اصول طراحی ویلا

طراحی مدرن یک سبک ساده است. برای بدست آوردن یک طراحی عالی باید به رنگ، بافت و عناصر طراحی را دقت داشته باشید. انواع ویلاهای مدرن از طیف وسیعی از دکوراسیون داخلی و سبک معماری پیروی می کند. سبک طراحی نئو ویکتوریا، نئو کلاسیک، سبک مدرن و معاصرف جزء اصول طراحی ویلا مدرن می باشند.

اگر قصد دارید طراحی ویلا را به زیباترین شکل انجام دهید و مشتریان بیشتری را جذب کنید، باید به نکات مهمی که در آن وجود دارد بپردازید

قبل از آشنایی با اصول طراحی ویلا باید مشخص کنید که کدام سبک معماری را می پسندید. طراحی به سبک مینیمالیسم یا طراحی به سبک کلاسیک با هم تفاوت دارند.

به ساختمان مدرن نگاه می کنید، آرامش بخش است. به نوعی شما به زندگی امروزی سوق می دهد. اما اکر به ساختمان های کلاسیک نگاه کنید شما را به معماری قدیم می برد. یک طراح حرفه ای کسی است که به تمان سبک های طراحی مسلط است.

رنگ مناسب در اصول طراحی ویلا

رنگ ها جزیی از طراحی ویلا هستند. ترکیب رنگ ها برای طراحی داخلی ویلا و نمای بیرونی اهمیت دارد. بعضی از طراحان داخلی، رنگ های خنثی را با رنگ های تیره و پر رنگ ترکیب می کنند. در طراحی ویلا مدرن از رنگ های پاستیلی استفاده می شود.

در طراحی ویلا برای قسمت طراحی داخلی از رنگ هایی استفاده کنید که مکمل یکدیگر باشند. بهترین راه این است که رنگ ها را از پالت رنگی انتخاب کنید. به عنوان مثال زیباترین رنگ ها برای دکوراسیون داخلی مدرن شامل ترکیبی از سفید و نقره ای، نارنجی، کرمی روشن و قهوه ای، سفید و خاکستری تیره و بسیاری از ترکیب رنگ های دیگر می باشد. برای طراحی داخلی از رنگ هایی استفاده کنید که حس آرامش به شما بدهد

نورپردازی در طراحی ویلا

در ویلاهای مدرن و لاگچری از زیباترین ایده های نورپردازی استفاده میکنند. این همان چیزی است که در اصول طراحی ویلا به آن نیاز است. یک مهندس با تجربه این موضوع را می داند که هر کدام از قسمت های ویلا به چه نوری نیاز دارد و از چه سبکی برای نورپردازی استفاده کند. نورهای مخفی در نمای بیرونی ویلا، چراغ های دیواری در قسمت های مختف حیاط نصب می شوند. نور افکن های بزرگ یا کوچک در بالکن و یا تراس نصب می شوند. همه این ها جزء اصول طراحی ویلا می باشد.

الگو و بافت در طراحی ویلا

در طراحی ویلا به الگو و توجه کردن به بافت نیز نوجه کرد. اگر در طراحی ساختمان می خواهید از بافت و الگوهای خاصی استفاده کنید باید به حجم های هندسی و چند ضلعی ها یا استفاده از خطوط مورب و منحنی دقت نمایید.

الگو ها و بافتها نمای داخلی و طراحی بیرونی را زیباتر می کند. الگو ها و بافت ها در طراحی داخلی هم دیده می شوند. برای این کار شما باید کفپوش ها، دیوارکوب ها، لوازم تزئینی را به صورت منحصر به فرد انتخاب کنید.

موقعیت پنجره در طراحی ویلا

پنجره ها هم جزء اصول طراحی ویلا می باشند. پنجره ها طراح های مختلفی دارند که همیشه تکمیل کننده نمای ساختمان هستند. برای طراحی ویلا مدرن باید از پنجره های شیشه ای با قاب های آلومینیومی و باریک انجام شود. متداول ترین ایده های طراحی ویلا برای مناطق شمال کشور پنجره های از جنس چوب هستند.

در طراحی ویلا به این نکته توجه داشته باشید که موقعیت پنجره ها به چه میزان نور طبیعی وارد ساختمان می شود. ابعاد و اندازه پنجره ها چقدر باید باشد.

طراحی ویلا با توجه به فضای داخلی

یکی از اصول طراحی ویلا این است که فضای بیشتری را برای زندگی کردن قرار بدهید. ویلاهای مدرن فضای آزادتری دارند. در این ویلا سقف ها بلندتر است و زمانی که داخل ویلا را چیدمان می کنید، شلوغی و ازدحامی را نمی بینید. اگر طراحی به درستی انجام بگیرد، فضای کافی برای چیدمان مبلمان وجود خواهد داشت.

انواع مبلمان چوبی، پارچه ای یا فلزی را در ویلاهای کلاسیک یا مدرن استفاده کنید. انتخاب نوع مبلمان و رنگ مناسب با توجه به سلیقه شما انجام می پذیرد.

طراحی ویلا با توجه به فضای داخلی

سالن ناهار خوری در طراحی ویلا

یکی از مهمترین قسمت ها در طراحی ویلا، طراحی سالن ناهار خوری است. برای محل ناهارخوری در یک ویلا باید یک مکان مجزا طراحی نمود. فضای کافی برای چیدمان میز ناهارخوری، صندلی ها و لوزام غذا خوری در نظر داشته باشید.

طراحی اتاق خواب در ویلا

طراحی اتاق خواب از نکاتی مهدر اصول طراحی ویلا باید به آن توجه کرد. اتاق خواب مکانی است که باید آرامش را به وجود بیاورد. فضای کافی برای چیدمان مبلمان و تخت، طرایح فضای مناسب برای نصب سیستم های روشنایی، آباژور و مکان مناسب برای حمام اختصاصی در اتاق خواب از مهمترین نکات در طراحی اتاق خوب می باشد.

طراحی آشپزخانه در ویلا

طراحی آشپزخانه از مهمترین قسمت ها در طراحی ویلا می باشد. آشپزخانه می تواند طرح ها و سبک های متفاوتی داشته باشد. توجه به نورپردازی آشپزخانه را زیباتر می کند.

انتخاب کابینت مناسب برای ویلا از دیگر ایده هایی است که در طراحی داخلی ویلا به آن پرداخته می شود.

طراحی ویلا خود را به شرکت طراحی و دکوراسیون داخلی کارمانی بسپارید.
با دوستان خود به اشتراک بگذارید