برترین آرشیتکت مشهد

آرشیتکت؛کسی که ترکیبی بی بدیل از روح هنر و مهندسی را درهم آمیخته وقطعا  این روزها اهمیت کارش بر هیچ کسی پوشیده نیست.

هرچند قرار دادن هنر و مهندسی در یک قالب کاری نشدنی جلوه می کند، اما آرشیتکت کسی است که تخصص این کار را دارد.

در این مطلب قصد داریم علاوه بر معرفی برترین آرشیتکت مشهد، کمی بیشتر در رابطه با این مفهوم و وظایفش بدانیم تا بهتر بتوانیم برترین آرشیتکت مشهد را بیابیم.

آرشیتکت های برتر شهر، در بهترین شرکت های معماری مشغول به کارند؛ بنابراین در ابتدا شرکت هایی که برترین آرشیتکت مشهد در آن ها فعالیت دارد را بررسی می کنیم و سپس کمی بیشتر در رابطه مفاهیم مربوط به آن می خوانیم.

 

۳ بهترین آرشیتکت مشهد

 

۱- گروه معماری کارمانی

گروه معماری کارمانی با در اختیار داشتن متخصص ترین نیروها در سطح شهر قطعا یکی از جاهایی است که می توان برترین آرشیتکت مشهد را در آن یافت کرد.

این گروه با بهره گیری از دانش روز معماری دنیا و پیاده سازی استانداردهای بین المللی و همچنین، القای روح هنری در آثار خود می تواند یکی از مطمئن ترین انتخاب ها برای سپردن هر نوع پروژه به آن ها باشد.

کارمانی از گروه هایی است که بارها ثابت کرده در تمامی بخش های طراحی، اجرا، هدایت و برنامه ریزی تخصص و تجربه زیادی دارد و می تواند ارائه دهنده بهترین خروجی متناسب با خواسته های کارفرما باشد.

وبسایت کارمانی

آدرس روی نقشه

دفتر مشهد: میدان جانباز، برج بین المللی پاژ، ساختمان اداری یک، طبقه ۱۰، واحد ۱۰۰۱

شماره تماس:

خط یک – ۰۵۱۳۷۰۵۸۳۳۲

خط دو – ۰۵۱۳۷۰۵۸۳۳۳

خط سه: ۰۵۱۳۸۴۵۲۹۸۸

شماره تلفن همراه: ۰۹۱۵۲۴۳۹۰۵۸

5 بهترین شرکت معماری و دکوراسیون داخلی

۲- گروه معماری هزاره

گروه معماری هزاره از دیگر گروه های معماری در مشهد است که برازنده عنوان برترین آرشیتکت مشهد می باشد. این گروه با نظارت و دقت کافی در تمامی مراحل اجرا و طراحی یک پروژه موجب اطمینان خاطر کامل کارفرما از سپردن صفر تا صد یک پروژه می شود.

این گروه با تسلط کافی بر روی تمام جنبه های طراحی و اجرای پروژه، تاکنون توانسته کارنامه قابل توجه و درخشانی را برای خود رقم بزند.

برترین آرشیتکت در مشهد را قطعا می توانید جایی میان تیم هزاره پیدا کنید.

وبسایت گروه معماری هزاره

آدرس روی نقشه

مشهد، بلوار سجاد، تندیس، طبقه دوم واحد ۲۰۳

شماره تماس: ۰۵۱۳۳۸۴۵۲۹۸۸ – ۰۹۲۰۲۹۰۲۵۹۰

گروه معماری هزاره

۳- گروه معماری ارج آرک

ارج آرک که بدون شک یکی از شناخته شده ترین نام ها در زمینه معماری است، از دیگر جاهایی است که سپردن پروژه به آن ها معادل سپردن به برترین آرشیتکت مشهد است.

این شرکت با سابقه کاری درخشان در ایران و امارات، بارها ثابت کرده که علاوه بر انعطاف پذیری مقابل خواسته های کارفرما، تبحر فوق العاده ای در هویت بخشیدن به پروژه دارد به نحوی که می توان رد پای ارج آرک را در یکایک سازه های کارنامه آن مشاهده کرد.

ارج آرک می تواند انتخاب مطمئنی برای شما باشد؛ فرقی ندارد جنس پروژه چیست چون کار را به برترین آرشیتکت مشهد سپرده اید.

وبسایت گروه معماری ارج آرک

آدرس روی نقشه

ایران، خراسان رضوی، مشهد، بلوار احمدآباد، رضا ۲۹، ساختمان ۱۰۰

شماره تماس: ۰۹۱۵۶۱۱۷۲۱۰ – ۰۵۱۳۸۴۴۸۸۸۹

آرشیتکت کیست؟

“آرشیتکت”، یا به بیان عمومی تر آن “معمار” فردی هنرمند-معمار است که وظیفه طراحی، برنامه ریزی و همچنین نظارت بر ساخت یک سازه را بر عهده دارد.

آرشیتکت را هنرمند-معمار می خوانیم چرا که باید با تسلط بر اصول هنری و پیاده سازی آن در طراحی یک سازه، مبانی زیبایی شناسی را رعایت کرده و موجب ساخت سازه ای چشم نواز شود؛

و او را مهندس می خوانیم چرا که طراحی، نظارت و برنامه ریزی مذکور همه و همه نیازمند محاسبات دقیق و مهندسی شده است تا سازه علاوه بر زیبایی، دارای امنیت کافی و استانداردهای لازم نیز باشد.

برترین آرشیتکت مشهد کسی است که بتواند با برقراری توازن میان هنر و مهندسی، ساختمانی زیبا و در عین حال مستحکم و مطابق با استانداردهای روز دنیا را ارائه دهد.

آرشیتکت یا معمار؟

هر چند در بیان عامه، آرشیتکت و معمار در یک کاربرد مورد استفاده قرار می گیرند، اما در اصل این دو کلمه معانی یکسانی ندارند.

آرشیتکت ( architect) واژه ای با ریشه یونانی است که از ادغام دو کلمه با معانی “هدایت” و “ساختن” ایجاد شده است.

اما معمار، واژه ای با ریشه عربی است که معنای “آبادکننده” را دارد.

کافی است نگاهی به تعریف ارائه شده از وظیفه آرشیتکت بیاندازید تا بهتر متوجه شوید که چرا آرشیتکت واژه کامل تری نسبت به معمار است.

آرشیتکت با قرار دادن معانی هدایت کردن و ساختن در دل خود، تقریبا به تمامی وظایف اصلی آرشیتکت یعنی طراحی و برنامه ریزی و نظارت را در دل خود جای داده است.

هر چند شاید در نگاه اول این تعاریف برای پیدا کردن برترین آرشیتکت مشهد کم اهمیت جلوه کند، اما رهنمود روشنی است تا بدانیم هدایت و ساخت، جوهره ی اصلی یک آرشیتکت است.

بنابراین کافی است نگاهی به کارنامه و رزومه آرشیتکت های مدنظرتان بیاندازید تا با توجه به خروجی و همچنین زمان بندی اجرای آن، بتوانید برترین آرشیتکت مشهد را پیدا کنید.

وظیفه یک آرشیتکت دقیقا چیست؟

با توجه به حجم ساخت و ساز در تمامی زمینه ها، آرشیتکت در ابعاد مختلفی توانایی فعالیت دارد اما نکته قابل توجه این است که در تمام جنبه های فعالیت، آرشیتکت موفق باید وظایف اصلی خود که پیشتر ذکر شد را به نحو احسن انجام دهد.

اما اگر بخواهیم کارهایی که یک آرشیتکت توانایی اجرا و انجام آن را برشماریم می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • طراحی و اجرای سازه تک
  • رهبری و سرپرسی دفاتر معماری (که مطابق آنچه ذکر شد، مورد بحث ما در این نوشتار است)
  • نظارت بر اجرا 
  • مدیریت و هماهنگی در اجرا (که بیشتر بر بخش برنامه ریزی وظایف یک آرشیتکت تمرکز دارد)
  • همکاری با متخصصان محیط زیست (مانند اکولوژیست ها برای ساخت یک سازه زیست پذیر)
  • طراحی و اجرای فضای سبزها و میادین شهری و محوطه سازی در سطح شهر (متناسب با توانایی ها و تخصص های مربوط به این کار)
  • همکاری در امور شهری و شهرسازی (بافت شهری)
  • طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی در سازه های گوناگون (اعم از مسکونی، تجاری، اداری و…)
  • سرپرستی و پیشبرد فعالیت های پژوهشی در باب طراحی و معماری

با وجود آنکه هر کدام از موارد بالا به تنهایی می تواند حیطه تخصصی فعالیت یک آرشیتکت باشد، اما یک آرشیتکت موفق کسی است که در تمامی این ابعاد به اندازه کافی تبحر و تجربه داشته باشد.

این تسلط همه جانبه از جنبه هنری کار یک آرشیتکت نشات می گیرد؛ همانگونه که یک هنرمند باید علاوه بر تخصص در حیطه تخصصی خود، شناخت کافی از دیگر شاخه ها نیز داشته باشد؛

چرا که هر چند در ظاهر شاخه های گوناگون با یکدیگر تناسبی نداشته باشند اما مانند تار و پود یک پارچه در هم تنیده شده است و شناخت هرکدام تاثیر به سزایی بر نتیجه دیگری دارد.

به طور مثال، ناشدنی است که یک آرشیتکت بتواند سازه ای را بدون دانش کافی در امر برنامه ریزی، نظارت، طراحی و اجرای فضای سبز و … انجام دهد.

بنابراین می توان یکی از اصلی ترین پارامترهای برترین آرشیتکت مشهد را اینگونه برشمرد که باید بر تمامی جنبه های فعالیت خود تسلط و تخصص و از آن مهمتر تجربه کافی را داشته باشد.

برترین آرشیتکت مشهد باید در رزومه خود، فعالیت های گوناگون در شاخه های مختلف را با نتیجه ای درخشان داشته باشد تا بتوان از کیفیت کارش اطمینان حاصل کرد.

تسلط یک آرشیتکت بر طراحی های دستی و کامپیوتری امری است که نیاز به گفتن ندارد، اما چیزی که کمتر به آن توجه می شود این است که یک آرشیتکت باید با ایجاد ساختاری هدفمند و منطقی برای پیشبرد امور، امکان پیشرفت کاری در شرایط پرفشار را داشته باشد.

این امر هنگامی اهمیت بیشتری می یابد که بر ضرورت دقت در امر طراحی و اجرا واقف باشیم.

طبیعی است که هنگام فشار کاری، حفظ تمرکز و دقت سخت تر از پیش می شود و این دقیقا جایی است که یک آرشیتکت موفق، می تواند تفاوت خود را نسبت به سایرین نشان دهد.

برترین آرشیتکت مشهد باید بتواند با نگه داشتن سطح تمرکز و دقت خود در اندازه ای مطلوب و موردنیاز، حتی در فشارکاری بالا نیز به پیشبرد پروژه کمک کند و وظایف خود را به بهترین شکل انجام داده و همچنین با رهبری و سرپرستی درست تیم، موجب انسجام و یکدستی گروه شود.

آیا آرشیتکت همان مهندس عمران است؟

خیر،این دو موقعیت تفاوت های چشمگیری با هم دارند، چه از حیق وظیفه و چه از حیث روند کاری.

یک مهندس عمران در طراحی و ساخت تنها به اصول فنی توجه دارد اما یک آرشیتکت باید علاوه بر اصول فنی، توجه خود را به موارد دیگری نظیر زیبایی شناسی، روانشناسی، اقلیم و … نیز معطوف کند.

آرشیتکت وظیفه دارد تا با تکیه بر ایده های خود و با حفظ استانداردها و اصول فنی، علاوه بر رعایت کردن مقررات و قوانین به خواسته های کارفرما نیز توجه ویژه داشته باشد.

بنابراین از دیگر پارامترهای یافتن برترین آرشیتکت مشهد می توان به شناخت درست و همه جانبه از تمامی ابعاد پروژه، اعم از فرهنگی، زیست محیطی و …، و همچنین شناخت دقیق مقررات و رعایت آن ها و در نهایت انعطاف پذیری قابل توجه نسبت به خواسته های کارفرما اشاره کرد.

علم یا تجربه

متاسفانه در سالیان اخیر، برخی از افرادی که در این حیطه فعالیت داشتند صرفا به تجربه خود بسنده کرده و لزوم داشتن دانش و علم تخصصی این کار را در خود حس نمی کردند.

اما نتیجه چه شد؟ 

افزایش روند سازه های بی کیفیت که علاوه بر عدم زیبایی، اصول فنی و مهندسی در آن رعایت نشده و همین مسئله منجر به بروز حوادث تلخ و ناگواری شده است.

از دیگر نتایج تجربه گرایی این است که  نبود اطلاعات کافی از دانش روز دنیا و همچنین عدم تسلط بر جنبه های زیبایی شناسانه، فرهنگی، زیست محیطی و غیره، منجر به طراحی و ساخت سازه هایی بدون هویت و بدون هیچ گونه معنا و مفهوم شده است.

سازه مانند هر اثر دیگری باید دارای هویت باشد؛ هویتی که می تواند از فرهنگ، تاریخ، اقلیم، شرایط اجتماعی و یا هرچیز دیگری نشات بگیرد.

بنابراین همانطور که پشتر گفته شد، برترین آرشیتکت مشهد باید دارای تسلط کافی بر تمامی جنبه های یک طراحی و اجرا داشته باشد تا بتواند خروجی قابل قبولی را ارائه دهد.

آرشیتکت موفق

هر چند کارنامه و آثار هر آرشیتکت می تواند به ما سرنخ های خوبی برای تشخیص صلاحیت کاری وی را به ما بدهد، اما چند پارامتر دیگر نیز وجود دارد که دانستن آن ها باعث می شود بتوانیم دقیق تر برترین آرشیتکت مشهد را پیدا کنیم.

  • توجه به خواسته های کارفرما: هر چند که آرشیتکت به مثابه یک هنرمند باید دید شخصی و ایده های انفرادی خود را در کارش داشته باشد اما از آن مهمتر این است که بتواند خواسته های کارفرما را نیز به انجام برساند. در اینجا که توانایی تطبیق خواسته های کارفرما با ایده های شخصی از اهمیت به سزایی برخوردار است نقش آرشیتکت به عنوان یک مشاور حائز اهمیت می شود. آرشیتکت باید بتواندن با دادن بهترین مشاوره ها به کارفرما، علاوه بر تامین نیازها و خواسته های وی، ایده های شخصی که مبنی بر زیبایی شناسی و اصول فنی شکل گرفته است را به بوته عمل بنشاند. بنابراین به طور کله می توان “شنونده بودن” را یکی از اصلی ترین پارامترهای برترین آرشیتکت مشهد برشمرد.
  • بازدید از پروژه: برخلاف چیزی که در ذهن عموم شکل گرفته و حتی متاسفانه برخی به آن تن می دهند، آرشیتکت کسی است که مدام پشت میز خود نشسته و در حال طراحی پلان و نقشه برای اجراست در صورتی که این طور نیست. این امری محال است که یک آرشیتکت موفق بتواند بدون حضور بر سر پروژه خود و بازدید فیزیکی از آن مراحل اجرایی، هماهنگی و برنامه ریزی را به نحو احسن انجام دهد. فارغ از آن، این مسئله جایی از اهمیت بیشتری برخوردار می شود که به مورد قبلی رجوع کنیم؛ یعنی ارتباط با کارفرما. علاوه بر آنکه حضور بر سر پروژه می تواند منجر به حصور اطلاعات کاملتر و دقیق تری از آن شود، باعث دلگرمی هرچه بیشتر کارفرما از روند پیشرفت پروژه و همچنین انتقال اطلاعات به روز به وی می گردد. بنابراین حضور فیزیکی بر سر پروژه ها یکی دیگر از پارامترهای اصلی برترین آرشیتکت مشهد می تواند باشد.
  • به روز بودن: یکی دیگر از تفاوت های یک آرشیتکت بی نظیر با دیگران این است که آن ها خود را دائم به روز نگه می دارند. این به روز بودن می تواند جنبه های گوناگونی داشته باشد. از تسلط کافی بر علم معماری و مهندسی دنیا و استانداردهای بین المللی و مطالعه مقالات گرفته، تا ارتقا سلیقه زیبایی شناسانه در ابعاد مختلف. اگر یک آرشیتکت به صورت مداوم در معرض زیبایی نباشد، بعید است که بتواند زیبایی بیافریند. بنابراین به روز بودن از هر جهت از دیگر پارامترهای لازم برای تبدیل شدن به برترین آرشیتکت مشهد است.
  • انتقادپذیری: طبیعی است که هر هنرمندی فارغ از حیطه فعالیتش، علاوه بر مدح و ستایش گاهی انتقادهایی نیز دریافت کند. چیزی که یک هنرمند(در اینجا آرشیتکت) را نسبت به سایرین متمایز می کند و باعث پیشرفت روزافزون او می شود پذیرفتن انتقادهاست. بدیهی است که گاهی این انتقادها سازنده نیست اما شنیدن انتقادهای درست و انعطاف پذیری لازم در مقابل آن ها می تواند باعث تبلور هر چه بیشتر کیفیت در خروجی پروژه شود. انتقاد پذیری، مهره گم شده ایست که تنها برترین آرشیتکت مشهد می تواند آن را داشته باشد.

با بیان این اطلاعات و مفاهیم، احتمالا اکنون بهتر از قبل می توانید دست به انتخاب برترین آرشیتکت مشهد بزنید.

تمامی این پارامترها می تواند راهنمای ما برای یافتن برترین آرشیتکت مشهد باشد، هر چه نسبت بیشتر و بالاتری از تمامی آن ها را در یک فرد یافتید اطمینان بیشتری حاصل می کنید که وی برترین آرشیتکت مشهد است.

امیدواریم که با این نوشتار توانسته باشید راحت تر از پیش دست به انتخاب برترین آرشیتکت مشهد بزنید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید