طراحی معماری مدرن در مشهد

درباره طراحی معماری مدرن در واقع باید گفت معماری مدرن یک تحول عظیم در صنعت معماری در جهان بوده است. معماری مدرن سبکی از معماری است که در آن طرح های جدید بررسی شدند و المان های گذشته از آن حذف شدند.

طراحی معماری مدرن

بعد از جنگ، مردم معماری سنتی و تاریخی گذشته را کنار گذاشتند و سبک های معماری مدرن را به میان آوردند. معماران تلاش کردند تا معماری را مانند دیگر علوم با فناوری روز دنیا پیشبرده و در نهایت به روز رسانی کنند.

IMG 0181

اساس و پایه این سبک بر سادگی نهاده شده و در واقع می توان گفت شاخص ترین ویژگی سبک معماری مدرن سادگی آن است. اولین بنا هایی که با سبک معماری مدرن بنا شدند برج ها و یا آسمان خراش ها بودند. معماری مدرن بیشتر به فرم ها و کمتر به تزئینات اهمیت می دهد.

در این سبک معماری مصالح و سازه از بیشترین درجه اهمیت برخوردار می باشند و بناهایی که از تزئینات زیادی در آن ها استفاده شده ، ارزش کمتری دارند. استفاده صحیح و بجا از این سبک در مکان مناسب بسیار مهم است.

خصوصیات معماری مدرن

IMG 0211

در معماری مدرن عمدتاً از متریالی مانند فولاد و شیشه استفاده می گردد. نورگیر بودن فضاها در این سبک بسیار حائز اهمیت و ارزشمند می باشد.

این سبک از معماری بیشتر به فرم های هندسی ساده می پردازد و از تجملات تا حد امکان پرهیز می کند. در معماری مدرن اکثرا به فضا و کاربرد متریال و سازه اهمیت داده می‌شود. بارز ترین ویژگی معماری مدرن سادگی طرح و فرم آن است. در این سبک به جای اهمیت به دکور و تجملات بیشترین میزان تمرکز برروی مکان و فضا می باشد.

سبک طراحی معماری مدرن

مدرنیسم به لحاظ بصری باعث ترویج، زیبایی، تمیزی و سادگی را در طراحی کاربری های مختلف شده است. اصلی  ترین هدف و تارگت معمارانسبک مدرن دوری و فصله گرفتن از تجملات و تزئینات اضافی و بیهوده در معماری بوده است. در واقع معماران این سبک در صدد ساختن بناهایی با مصالح جدیدکه دارای زیبایی چشم نواز و سادگی باشند بوده اند.

از دیگر موارد حائز اهمیت در این سبک ، هدف از بنا کردن ساختمان های مدرن و یا موارد استفاده از آنها نیز می باشد.

مواردی مانند مرتفع سازی و باغ روی بام و پلان آزاد وکاربرد پنجره کشیده و نمای آزاد از اصول طراحی در این سبک می باشد.

طراحی معماری مدرن

با دوستان خود به اشتراک بگذارید