طراحی گالری و معماری دکوراسیون داخلی گالری

طراحی گالری

طراحی گالری نقره

گالری نقره با کاربری به همین نام (گالری نقره) می باشد و یکی از اصلی ترین هدف ها در طراحی این فضا ایجاد فضایی روشن، که متشکل از سطوحی با  رفلکس بالا است مد نطر بوده است و با توجه به اینکه ابعاد این فضا نسبت به کاربری اش بسیار کوچک است، کمک شایان ذکری به ایجاد عمق در فضا، در ابعاد افقی و عمودی نموده است.

کانسپت پروژه طراحی گالری

در واقع می توان گفت طراحی و جرقه اولیه این کانسپت زمانی آغاز شد که در تراس سعی بر حفظ شکل آرک و منحنی موجود بود. و چنین به نظر می رسید که طراحان تنها با بهره گیری از این فرم های قوسی شکل، می توانند راه آراستگی بصری ایده آل برای مخاطب را نیز ایجاد نمایند، که البته این گونه قوس ها و استفاده از آن ها در معماری کشورمان جایگاهی ویژه دارد.

گنبدها ردیف بندی مقرنس های گچی به طور طبقاتی ایجاد شده است. وحدت این ردیف ها، علاوه بر عملکرد آکوستیکی و انعکاس نور، به لحاظ بصری نیز زیبایی تحسین برانگیزی به سازه های منحنی شکل می بخشد. در نهایت در پی تبعیت از این مسئله، فضای داخلی این گالری به صورت طبقاتی طراحی شد.

ایجاد عمق بصری

عمق بصری که با استفاده از انعکاس و تلالو در دیوارها ایجاد می شود، در ابتدای به ساکن و با ورود مخاطب به فضا ، مکانی دلبازتر و بزرگتر از آن چه که هست را به مخاطب می نمایاند که این عمق در نمایش محصولات تأثیر بسزایی گذاشته و توجه مخاطبین را به خود جلب می نماید. باید این به این نکته توجه داشت که استفاده از روکش استیل آینه ای محدب برای پوشش پلکان، اوج این رویکرد می باشد. چرا که علاوه بر حفظ پله از دید مستقیم مخاطبین، با ایجاد یک استوانه آینه ای، گویی دنیایی دفرمه با انعکاسی از فضا و مخاطب، وی را به مشاهده عمیق و دقیق اشیا موجود در فضای گالری دعوت می نماید.

karmani 4

الهام از هنر مقرنس کاری

فرم آرک و قوسی شکل جدا کننده فضای گالری با الهام گرفتن از هنر مقرنس کاری موجود در گنبدهای ایرانی ایده پردازی و اجرا شده است و به گونه ای این گالری را در بر گرفته است و مکان بدون فرم قبل از طراحی را به فضایی سیال و هارمونیک تبدیل کرده است. در نهایت باید ابه این نکته اشاره کرد که کالبد معماری داخلی گالری به گونه ای در قاب زمینه جاری شده است و نیازی به تجهیزات اساسی در دکوراسیون داخلی نمی باشد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید